Частни училища - информативна тема 18

  • 116 065
  • 743
# 405
Ох, не ми се дъвче пак темата за седми клас, че и на мен ми омръзна вече! С едно изречение - и от СМГ ходят на курсове, особено по български, а по математика им се събира двоен хорариум (смятала съм го навремето), което е все едно да ходят и на курс. Няма какво да го мислиш точно сега до седми клас. Ако искаш да ходите в СМГ - подготвяй си детето самостоятелно и недей да лежиш на ухото някой друг да го направи в училище. Очевидно Питагор се радва на голям интерес, и ако ще на нито едно състезание да не отиде нито едно дете, този интерес е устойчив.
Виж целия пост
# 406
Цитат
Нима очакваш Питагор да подготвя децата си за кандидатстване? 
От СС пък много малко родители имат желание да местят децата си след 4ти клас в СМГ. Сигурно са единици на фона випуск от 80 деца.
СМГ след 4ти клас за мен лично е алтернатива, ако настоящото училище не дава добра подготовка в 5-7клас или ако детето е изключителен математик, но такива са пак единици. Не виждам защо да си причиняваме целия стрес в другите случаи.
за 2015-2016 от Св София в СМГ за 4ти клас са кандидатствали 32 деца, приети са 2. Бях останала с впечатлението, че са само 4 паралелки там, по 20 ли са в клас, или просто приблизително говорихте?
Предполагам, че много от СС просто се пробват в СМГ без подготовка и за това толкова малко успяват. Аз гледам изпитът за СМГ, защото това е единственият индикатор за тяхната подготовка по математика на тази възраст. Другият е външно оценяване след 7кл и състезания. И това е парадоксът, перфектно външно оценяване по математика за 7кл - това не трябвали да е следствие от някакъв интерес на детето по математика? Но реално без участия (или поне успехи) по математически състезания. Това ми се вижда странно. За това и питах във форума, за да разбера каква може да е причината. 
Виж целия пост
# 407
Ако искаш да ходите в СМГ - подготвяй си детето самостоятелно и недей да лежиш на ухото някой друг да го направи в училище. Очевидно Питагор се радва на голям интерес, и ако ще на нито едно състезание да не отиде нито едно дете, този интерес е устойчив.
"подготвяй си детето самостоятелно и недей да лежиш на ухото някой друг да го направи в училище." Абсолютно съм съгласна и многократно съм се убеждавала в това. Ако сам не си свършиш работата никой няма да ти я свърши - ФАКТ. Но кога да го подготвя при целия този стрес в работата - за това изобщо гледам частни училища.

"Питагор се радва на голям интерес" ето това се опитвам да разбера, защо е така? Дали е само реклама? Защото аз съм склонна да си платя от за по-добро образование, след като нямам време да го осигуря аз. Но дали е по-добро? Поради тази причина правих извадки от резултати на състезания и кандидатствания.
Виж целия пост
# 408
Аз пък винаги съм мислела, че добре подготвеното дете може да влезе навсякъде:) И не съм чувала в математиката да има "подразделения" - математика за влизане в СМГ и друга.
Задачите са си задачи, друг е въпросът дали на някои деца темпото не им пречи, или друго.
Доколкото знам, изпитът за прием в ПЧМГ е почти същия формат, като този за прием в СМГ, че и по-труден!!,  а за него ги готвят в училище.
А и доста деца  ходят допълнително на курсове, извън училището, за застраховка един вид.
Наистина, не всички деца са състезатели, но и не е нужно. Състезанията не показват цялостни знания и дори не толкова знания, а находчивост, концентрация, бързина на мисълта и умения за самостоятелни съждения, които не се придобиват задължително като знания и умения в училище.
Те са донякъде индивидуална особеност на всяко дете, а след 3 клас и навлизането в една по-деликатна възраст си проличава дали са резултат от родителска амбиция, или от интерес на детето. Защото дете, което има интерес, няма да чака на курсове или училище, за да си прочете как се решава дадена задача.   Все едно аз да имам интерес по астрономия и да чакам някой да ми обясни колко планети има Слънчевата система.
Да, в някои школи учат децата да решават състезателни задачи, но пък не ги учат на куп други неща, които биха им помогнали на състезания. Просто това не влиза в учебната програма, а и не всяко дете има интерес. Това не значи, че детето не е добро по математика. Просто не всяко иска да ходи по състезания.

Затова е нормално в горните класове, които гледате, да има по-малко деца с високи постижения в повечето училища, като Света София дори не е математическо, а е по-скоро езиково, съдейки по засилената им езикова подготовка.
Ако нещо е показател донякъде в състезанията, то е дали повечето от явилите се деца показват силно общо ниво, а не дали две-три едни и същи деца изкарват медали. То впрочем, ако последното гледате, и от двете училища има медалисти от всяко състезание, при това какви! Вярно, в общия случай не се готвят само в училище, но ако смятате че само с училищна подготовка ще спечели детето първите места по състезания, може да прочетете мненията във форума за математическите състезания.
  И кое всъщност е важно за вас, състезания или матури, че са доста различни като ниво?
И второ-учи се много и знае много са две различни неща, както разбрах от опит, та е добре човек да си съставя мнение по-задълбочено, а не само четейки по форумите.

Весело посрещане!


Виж целия пост
# 409
Никой никого насила не кара да си подготвя детето. Но един родител със или без частно училище трябва да е наясно, че високите спортни постижения се случват извън училище, и то с активното логистично, финансово, емоционално, дори физическо участие на родителите. Няма кеш-енд-кери - или си в играта, или не си. Ама, изморен съм след работа, ама искам в събота и неделя на спа - няма, булка, такива работи! Ходиш и на репетиции, и на състезания, и на курсове, и на тренировки, и каквото си трябва по пълна програма. Това ще ти го каже всеки родител, който е минал през тази игра, без значение дали детето му е в частно или държавно училище, дали се занимава със спорт, изкуство или математика. Дори най-удобното за родителя ЧУ не е като продължение на детската градина, и родителят ще-неще, осъзнава реалността, че училището е съвсем различна игра, особено ако очакванията са високи.

Каква деликатна възраст? Всяака възраст е деликатна, но ако се търсят резултати, се полага и много труд. По магичен път или само в училище не става. И да, играта е различна
Виж целия пост
# 410
Абе що се връзвате на този провокатор с точно две мнения преди участието в тази тема? Толкова е очевидна целта.

И Питагор по същество не е нещо по-различно като хорариум от кое и да било друго ЧУ. 10 часа МАТ като в СС например. И школа от 2 часа като в някои други училища. Т.е. погрешно е твърдението, че е математическо училище в смисъла на СМГ след 4 клас.

Някъде в темите на СМГ тази година прочетох, че доста топ математици са предпочели да не се записват. Вярно ли е Смешно?😁
Виж целия пост
# 411
Сравнението между резултати от НВО и резултати от състезания е като сравняването на ябълки с круши.

Русалка, аз не пиша често, както и не пиша дълги и пространствени мнения, но кратките ми такива винаги се базират на факти, а не на преувеличения. Има училище с 20 от 20 по всички предмети, т.е. максимален резултат на всичките си възпитаници по всички предмети:


Можеш да видиш и обобщените данни на МОН от 2017. И за мен обяснението в този случай, не е в срива 5-7 клас, който също е факт.
Виж целия пост
# 412
Сравняването на Питагор и СС 1-4 клас е леко относително. Питагор стартира през 2011 г. с 30 деца разпределени в 4 випуска, т.е. с шепа деца в клас. Училището се разви едва последните 2 години и има пълни паралелки. Познавам лично родители на  поне едно дете от набор, и следя как първо нямаха състезателна математика, след това се появи школа, сега вече още от предучилищната децата решават логически задачки. Докато СС има дългогодишен опит за целия начален курс. Не зная напоследък кой им води забавната математика, защото това също има голямо значение. Simple Smile
Виж целия пост
# 413
Ами Санака, пак си е изхвърляне/ преувеличение , защото Евростар с тези две деца не е никакъв показател. Не харесвам открай време точно това училище (заради субективни наистина, но все пак споделени впечатления за  подхода на Иванови от познати, на чието мнение бих се доверила), но на теория какво пречи  само две деца на кръст да са обучени на макс като машинки и по 4-те предмета? ОК, Дорис Тенеди са вече  40, но казаното от теб тогава е хвърлен в градината на ЧО тежък  камък. Защото ако обяснението ти  за несправянето им на НВО в 7 клас не е в срива в  периода на прогимназията заради  разни учители (някои със спорна квалификация и умения), то остава  като единствен  довод  за подобна статистика да  визираш  допуснато целенасочено подсказване/преписване. Нали преди време се бистреше тази тема и се твърдеше, че в ЧУ такова нещо няма, това било  запазена марка на ДУ, за да издрапат напред в рейтинга? Освен това  Дорис Тенеди е едно училище, ти говореше за училищА с  максимални резултати по всичко...
Виж целия пост
# 414
smeshno, не е необходимо чак толкова да се вторачваш в някакви математически статистики, класации и рейтинги, за да направиш избор за училището на детето си. Защото обучението в училище не е само по математика. Чудиш се защо от децата на СС и ПЧМГ имало единици по състезанията в челните места? Ами сигурно защото точно на тези деца им се решават задачи от състезания и го правят напълно доброволно и съзнателно. И защото тези деца застават с имената си на всяко състезание, а не както на последното СМТ - едно 90% от децата, скрити под фиктивни номера в шести клас бяха от СМГ! Що ли?!?
Виж целия пост
# 415
Не е преувеличение, а факт - отличен 6 на всички по всичко, докато ти изрази категоричното твърдение, че никога не е имало такова училище. И никъде не съм твърдяла, че е масова практика, за да бъде камък в градината на ЧУ. Слава богу - не е. И казаното от мен, по никакъв начин, не може да бъде камък в градината на училища, които показват високи резултати и след 4-ти клас и след 7-ми, когато изпитът се провежда под надзора на външни квестори. Няма да задълбавам повече върху реплика на конкретен пост на потребител, който, впоследствие се оказа, че сравнява ябълки с круши. Особено днес!

Весело посрещане на Новата година на всички! Simple SmileChampagne
Виж целия пост
# 416
Аз признах грешката си за 2016 за Дорис Тенеди в горния пост, но не виждам то да влиза в графата училищА, за които ти говориш.  Кои са тези други  училища със 100% успеваемост в 4 клас, а с осезателен срив в 7-ми ? Училища предполага повече от 1 при всякакви положения (поне 2-3-4 нека да са, не масово, никъде между другото не съм писала за масовост), а мисля, че всеки ще се съгласи, че Евростар с тези две деца не може да  бъде коментирано като пример в това отношение, защото е съвсем възможно две от две деца  при тази "сложност" на НВО да имат по 20 точки на всичките НВО. Нима в класа на вашите деца по разните ЧУ е нямало такива ученици? То в ДУ, дето все се нападат като  недаващи нужното ниво на обучение, винаги има по няколко  деца в клас  с максимални резултати  и на 4-те изпитвания, какво остава за  другаде... Тоест неточна бях аз определено и не го крия, неточна си обаче и ти.  Едно Дорис Тенеди, на база  на  резултатите в 4 и 7 клас  на което да коментираме сривове, не стига... Иначе и от мен - пожелания за Весела, Здрава и Успешна Нова Година  на всички Ви! Simple Smile
Виж целия пост
# 417
СМГ след 4ти клас за мен лично е алтернатива, ако настоящото училище не дава добра подготовка в 5-7клас или ако детето е изключителен математик, но такива са пак единици. Не виждам защо да си причиняваме целия стрес в другите случаи.

Абсолютно си права! А изключителните математици се виждат след (поне) 5 клас, всичко друго е самозаблуди. Преди това математиката е елементарна и всяко по-будно дете може да бъде обучено да се справя със задачите. Което съвсем не значи, че като му се стоварят задачите в горен курс, ще са му по вкуса и възможностите.
Виж целия пост
# 418
smeshno, не е необходимо чак толкова да се вторачваш в някакви математически статистики, класации и рейтинги, за да направиш избор за училището на детето си. Защото обучението в начална възраст не е само по математика ... на последното СМТ - едно 90% от децата, скрити под фиктивни номера в шести клас бяха от СМГ! Що ли?!?
А по какъв друг начин може да изберем училище? Хубавите държавни училища като 107 и 125 са с връзки и фалшиви адреси. Ако чета на сайтовете на частните, всички са прекрасни. И на място съм ходила, но освен базата какво друго може да разбере човек? Права си, не всичко е математика, но по математика просто има много съзтезание и лесно се прави сравнение между училищата. Започвам да си мисля, дали не е по добре да си наемеш частни учители за следобедите и да си запишеш детето в кварталното училище, вместо да даваш същите пари за частни училища, които би трябвало да постигнат подобен резултат в рамките на училището.
"на последното СМТ - едно 90% от децата, скрити под фиктивни номера в шести клас бяха от СМГ! Що ли?!? "
Не разбирам за какво говориш, деца са се състезавали под чужди имена ли? Не знам защо, явно има много неща които не знам, все пак още ходим на детска и са ми чужди ученическите проблеми.
Виж целия пост
# 419
Според мен изборът ЧУ на първо място означава качество на средата, контрол на взаимоотношенията, комуникация, ниска агресия и едва тогава качество на образователния процес. И в ДУ може да се постигне добър резултат, какво и в ЧУ лош. Имаме примери.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия