Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Частни училища - информативна тема 18

  • 92 833
  • 743
# 420
Smeshno, ако се довериш на частното образование, не се притеснявай от качеството в Питагор и Света София. Посетете дните на отворените врати, говорете с учителите, разпитайте самите родители, чиито деца са там. Питайте и родители на деца в ДУ и в други частни училища, за да сравните. (Оставете състезанията за СМГ като критерий. Кандидатстването в СМГ е цяла наука, доволно подкрепена от бизнеса с подготвителните курсове до 4-ти клас. Не казвам, че СМГ е лошо училище. Едно от най-добрите е, не случайно има толкова много кандидати.)
Виж целия пост
# 421
А по какъв друг начин може да изберем училище? Хубавите държавни училища като 107 и 125 са с връзки и фалшиви адреси. Ако чета на сайтовете на частните, всички са прекрасни. И на място съм ходила, но освен базата какво друго може да разбере човек? Права си, не всичко е математика, но по математика просто има много съзтезание и лесно се прави сравнение между училищата. Започвам да си мисля, дали не е по добре да си наемеш частни учители за следобедите и да си запишеш детето в кварталното училище, вместо да даваш същите пари за частни училища, които би трябвало да постигнат подобен резултат в рамките на училището.
Единственият работещ за мен начин за избор на училище е с ходене на място. Не за да се види материалната база, а за да се видят учениците, учителите, директора. Да се добие пряко впечатление за атмосферата и отношенията между хората. Да се види дали децата са усмихнати или угрижени, вежливи или хулиганеещи, общителни или задръстени (общата картина, а не единичните случаи). Как се отнасят помежду си, с учителите, с директора - дали със страх или като с парцали или с уважение. Могат ли да се изразяват добре (за началната степен). Какво мислят за училището си (внимателно и в неформален разговор). Как изглеждат сутрин като пристигат за първи час. Какви звуци се чуват по време на часовете. Как протичат междучасията. Ако училището е с претенции за чужд език, доколко същия се владее разговорно след 4-ти клас... И т.н.  И да, математиката е ненужно фетишизирана напоследък. A и НВО не става за оценка на училищата (всъщност за какво ли става?).
Ако след посещението училището допада, може да се потърси личен контакт с родители на деца там. Мнения и оценки от форуми не вършат никаква работа.

Резултатите от частните учители следобед са много различни от тези постигнати в добро ЧУ. Не става въпрос за знания, а за далеч по-важни неща, като умение да се учи самостоятелно и социални умения... Трудно е за обяснение, но за мен частния учител в средното образование е оправдан в много редки случаи и за кратко. И със сигурност не бива да играе основна роля в образованието на детето.
През началното образование за мене основната задача е да се възпитат в детето правилни навици за учене и любознателност. Всякакви други резултати ще дойдат по естествен път впоследствие. А ако се овладее достатъчно и някакъв чужд език - повече не може и да се желае. Истериите с курсовете за кандидатстване в СМГ нанасят непоправима вреда на децата, като им отнемат от детството и ги учат, че се успява главно с отвратително зубрене, а не с естествено развиване на силните страни.
Виж целия пост
# 422
smeshno, не е необходимо чак толкова да се вторачваш в някакви математически статистики, класации и рейтинги, за да направиш избор за училището на детето си. Защото обучението в начална възраст не е само по математика ... на последното СМТ - едно 90% от децата, скрити под фиктивни номера в шести клас бяха от СМГ! Що ли?!?
А по какъв друг начин може да изберем училище? Хубавите държавни училища като 107 и 125 са с връзки и фалшиви адреси. Ако чета на сайтовете на частните, всички са прекрасни. И на място съм ходила, но освен базата какво друго може да разбере човек? Права си, не всичко е математика, но по математика просто има много съзтезание и лесно се прави сравнение между училищата. Започвам да си мисля, дали не е по добре да си наемеш частни учители за следобедите и да си запишеш детето в кварталното училище, вместо да даваш същите пари за частни училища, които би трябвало да постигнат подобен резултат в рамките на училището.
"на последното СМТ - едно 90% от децата, скрити под фиктивни номера в шести клас бяха от СМГ! Що ли?!? "
Не разбирам за какво говориш, деца са се състезавали под чужди имена ли? Не знам защо, явно има много неща които не знам, все пак още ходим на детска и са ми чужди ученическите проблеми.

От самото начало за образование на детето избрахме частното. След много срещи с родители, приятели и роднини на познати деца .....решихме ,че ще заложим на него и не съжаляваме. Трудно е да се реши кое е училище за нашето дете. Най -добрият вариант е среща с училището и с родители с деца там. Аз лично бях станала като хипнотизирана...само да срешнех човек с дете, веднага задава въпроса : Къде учи?  Тези безкрайни разговори доведоха до още по-голямата ни твърдост , че ще заложим на частното образование.  За мен средата е нещо изключително важно, важна е дисциплината без която е трудно образованието, важен е индивидуалният подход, важни са преподавателите.  Важно е детето ми да се чувства добре и да се справя с натоварването. И ако детето ми има артистични заложби не бих го бутала в математическо училище само защото било най-доброто.  Математическите състезания не са фактор, може би бих преместила детето си в СМГ ако е невероятен математик иначе училището няма шанс пред частното. Колкото до останалите състезания...много относително... в 1 клас детето ми ходеш с кеф за медал....сега не го интересуват. Това незначи , че е посредствено в тази наука....справя се повече от добре. Но на състезние на стои повче от 30 минути.
Виж целия пост
# 423
Относно състезанията (било математически или други):
Има разлика между съревнование и съперничество. И тя е в целите - усъвършенстване на всеки един участник и на всички заедно или победа на всяка цена. Нещо като разликата между олимпийския идеал (тотално забравен при последните олимпиади) и професионалния спорт.
Едно е да спортуваш за здраве, друго е да даваш здравето си (и не само) за победа. Математическите състезания в България отдавна са минали в групата на професионалния спорт. Предимство имат тези ученици, които са се запознали с максимален брой шаблони за решаване на задачи (95% от които безполезни в практиката) и които ходят на курс при правилния преподавател. И много малко изпитват удоволствието на онази искричка "аха!" идваща с творческия подход към задачите... И което е по-тъжно, възрастта на "професионалистите" от 15 години се смъкна на 8... Всеки сам решава, дали това е бъдещето, което иска за детето си.

Личното ми мнение е, че частното начално и основно образования нямат смислена алтернатива в България. Разбира се има и лоши частни училища, но не съм видял ДУ-та, които даже да се доближават до приемливи резултати, камо ли до добрите частни училища (а много съм обикалял и сравнявал).
Добра класна + уроци е палиативна мярка, която освен че не е по-евтина, краде поне час и половина-два дневно от времето и на дете и на единия родител. (Това са и езика, и транспорта, и организацията, и системния контрол, и мотивацията, и възпитанието, и социалните навици, и..., и...). Разбира се, че и родителите следва да възпитават, мотивират и т.н. Но едно е когато училището им помага, а друго, когато трябва да се борят с дефектите на системата. Ако родителите работят, колко време ефективно могат да отделят на детето си? А час и половина-два на ден ДОПЪЛНИТЕЛНО е много. Твърде много. И за тях и за детето.
Виж целия пост
# 424
Има ли някой с гимназист във Веда?
Виж целия пост
# 425
Здравейте,

Дали някой има впечатления от началното образование в Дорис Тенеди?
Виж целия пост
# 426
Здравейте,някои има ли преки впечатления от ЧПГ по мултимедия,компютърен графичен дизайн и анимация с прием след 7-ми клас?
Виж целия пост
# 427
Моля за инфо за у-ще Азбуки за 2018/2019 година как са учителите поемащи първи клас и всякаква друга информация.
Как протича дневния режим и препуморяват ли се децата, интересно ли им е въобще всичко каквото може да споделите.
Предварително благодаря.
Виж целия пост
# 428
Моля, за мнение за частно училище Образователни технологии. Питам за 5клас, ако има родители, чиито деца учат там, да ми разкажат малко.
Предварително благодаря
Виж целия пост
# 429
Момичета,

Можете ли да ми препоръчате детска градина в района на Лозенец или да е близо, която да подготвя за СС?
Виж целия пост
# 430
Rosss, не зная дали подготвя изрично за СС, но в нашия набор има много деца от TUTI. Малкото в момента е 2 клас в СС.
Не мога да дам никакво лично мнение, обаче.
Виж целия пост
# 431
Здравейте дами! Предстои ни записване в първи клас и сме решили да се запишем в частно училище. До този момент сме ходили в ЧОУ "Светлина" , "Джани Родари" , "Петър Берон" и "Еспа" . За момента концепцията на "Джани Родари" ни допада най-много. Освен това ни посрещнаха много топло,  видяхме и дечицата, които ни направиха много добро впечатление. Моля да ни помогнете с избора, ако имате лични впечатления от училището или от някое друго. Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 432
Някой би ли ми написал как точно минава първия изпит в Питагор за 1 клас, може и на лични. Благодаря!
Виж целия пост
# 433
"Джани Родари" е в една сграда с "Образователни технологии". Може и тях да проверите.
Виж целия пост
# 434
Моля, за мнение за частно училище Образователни технологии. Питам за 5клас, ако има родители, чиито деца учат там, да ми разкажат малко.
Предварително благодаря


И аз се интересувам от мнения за "Образователни технологии" от 5-ти клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия