Начални училища в Пловдив - тема 2

  • 90 467
  • 734
# 450
Патриарх Евтимий в последните години е с потресаващи резултати, да не говорим в каква отвратителна панелка учат първокласниците им.
Антим Първи според мен е далеч по-стойностно училище от него.
Петър Берон и Елин Пелин са много хубави училища, макар базата на второто да е доста зле ... но все пак мисля са по-важни резултатите ...
Виж целия пост
# 451
Антим I не е това което беше.Голямата ми дъщеря учи там от 1-4 клас ,но това беше преди мнооого години./тя вече е на 27/.Тогава наистина имаше ниво.После в 5 клас продължи в МГ не без курсове разбира се .
Малката изкара подготвителните групи там.Наистина учителката беше добра-без забележки съм към нея.Но по съвет на работещи там приятели не я оставих в първи клас .Миналата година напуснаха доста учители от средния курс.Определено нивото стремглаво пада.
Факт е ,че заложих на много препоръчан преподавател,но пък преподавателят не си хареса класа и както сам каза"отказвам се от тях".Въпреки това дадох шанс още година ,но сега може би в най-неудачният момент-4 клас ,сменяме училището.
Виж целия пост
# 452
В панелката на нашите им беше най-добре в първи клас. Няма звънци, няма тичане по коридори, тоалетна само за тях, която си зареждахме с консумативи. Водене до стола под строй. Взимане и връщане за часовете по пиано. За  съжаление вече  няма такива екстри като музикална паралелка. Но, най-важна беше учителката. Научи ги на толкова много неща. Такива учители вече са рядкост. Та в блока никак не е зле.
И къде ги видяхте тези потресаващи резултати? Все едно са слезли на нивото на Пенчо Славейков ...
Виж целия пост
# 453
Антим I все още си е добро училище. Не са напуснали толкова много учители, а на мястото на напусналите има добри специалисти и всичко си е на ниво. Лично аз бях много раздвоена да дам дъщеря си там от 5 клас, единствено близостта на Княгинята натежа в нейна полза.
Виж целия пост
# 454
В панелката на нашите им беше най-добре в първи клас. Няма звънци, няма тичане по коридори, тоалетна само за тях, която си зареждахме с консумативи. Водене до стола под строй. Взимане и връщане за часовете по пиано. За  съжаление вече  няма такива екстри като музикална паралелка. Но, най-важна беше учителката. Научи ги на толкова много неща. Такива учители вече са рядкост. Та в блока никак не е зле.
И къде ги видяхте тези потресаващи резултати? Все едно са слезли на нивото на Пенчо Славейков ...
Напълно споделям мнението! Госпожата е с децата през цялота време и няма магазинче да купуват буклуци. Вече и храната им носят на място, сина ми беше в музикалната паралелка от която получи една чудесна основа като обща култура, доволна съм от госпожата.
Според мен ако няма заинтересованост от родителите и се разчита единствено на училището, няма как да се получат нещата. Всичко е до госпожата, училището идва на втори план...а понякога дори добър педагог просто с конкретно дете не успява да се напасне, понякога е въпрос и на късмет  и на още много фактори. А относно нивото, то навсякъде е много ниско, поне според мен.
Виж целия пост
# 455
... И както някой по-напред в темата беше казал: "В първи клас се избира госпожа, след седми клас - училище".
Виж целия пост
# 456
И след 4 клас се избира училище. Има училища с добри начални учители и ужасна подготовка в среден курс.
Виж целия пост
# 457
... Има училища с добри начални учители и ужасна подготовка в среден курс.
Жива печалба от тотото си е да ти "паснат" 11-12 учители наведнъж. Wink
Виж целия пост
# 458
Изобщо не говорим за пасване, а за преподаване и изисквания към учениците.
То е ясно, че няма как да харесваш еднакво всичките си учители. И обратното е валидно. Един учител не харесва еднакво всичките си ученици. Но не всички учители умеят да прикриват този факт.
Виж целия пост
# 459
Изобщо не говорим за пасване, а за преподаване и изисквания към учениците.
То е ясно, че няма как да харесваш еднакво всичките си учители. И обратното е валидно. Един учител не харесва еднакво всичките си ученици. Но не всички учители умеят да прикриват този факт.

Изобщо нямах предвид лично отношение и пристрастия, а приоритети и очаквания точно в интервала 5-7 клас и от двете страни - родители и учители, които се стоварват върху децата. Говоря като родител, не мога да пренебрегна и другата страна, но не съм в тяхното положение - моят предмет изчезна в догимназиална степен в Пловдив.

Теоретично, в този период те би трябвало да са придобили уменията за работа (самостоятелна), спазване на дисциплина и съжителство в колектив и новите предизвикателства да са справянето с няколко потока специализирана информация, идващи от различни източници, с цел някакво ориентиране в 7 клас за гимназиален етап.

На практика, уменията от предходния етап са налице при относително малка част от децата (по много причини), очакванията и на родители, и на учители още от самото начало са фокусирани върху кандидатстването в 7 клас, понякога до степен вманиачаване (при родителите - ясно защо, при учителите - за запазване/вдигане "рейтинга" на училището).
Става така, че още от 5 клас "звездите" на сцената са математика и БЕЛ, а останалите 9-10 предмета остават назад. Всеки от тях си има ДОИ и материал по програма, който трябва да бъде предаден (не коментирам количеството и качеството му, приемам, че той е константа, на която двете страни биха могли да повлияят чисто теоретично, но не и в конкретния период), но вместо отношението към тези предмети да се формира изцяло от интересите на детето, поне в Пловдив, те все повече се степенуват според това, доколко не пречат на основната подготовка по математика и БЕЛ, както и на допълнителните занимания (спорт и език).  

Тук от дълги години липсват сериозни алтернативи при балообразуването в най-желаните паралелки в града и допълнителни изпити, освен по рисуване. Ако приемем, че МГ (в т.ч. двете професионални паралелки), ЕГ "Пловдив", ЕГ "Иван Вазов" и НТГ са топ 4 - баловете са само от мат. и БЕЛ (изпити и оценка от 7 клас). В Хуманитарната има БЕЛ и история от 7 клас, в ПГЕЕ (ТЕТ-а) - математика и физика от 7 клас, в Патриарха - БЕЛ, география и биология и нататък (все от 7 клас), но основните резултати са от НВО по двата предмета.
Не само че няма допълнителни, профилирани изпити, а няма и алтернатива за кандидатстване с високи резултати от национални/международни състезания и олимпиади по предмети (освен като заместващи оценка от НВО по... пак същите).
Като обобщение, единодушно гоним високи знания (и оценки) по два предмета с много качествено преподаване в час (което няма как да се получи без дисциплина и поне относително еднакво ниво на знания или стремеж към такива на класа), нататък се разслояваме - много домашни (за упражнение) / малко домашни (да има време за...). За останалите предмети - според приоритетите, някои изискват знания, други - санитарен минимум, трети - абе, да не пречат на основните занимания. В 7 клас обаче - възможния максимум като оценка и някои се молят да не вкарат със задна дата и оценките от двата предни класа в удостоверението за завършено основно, други се надяват на обратното.

Това е едната страна, родителите. Другата - учителите или поне съвестните такива (другите са кауза пердута) - хем следва да гонят някакви резултати и постижения по предметите си (не само оценки), хем някои се чувстват пренебрегнати, че отношението към тях  е като към втора, трета и т.н. дупки на кавала, а някога и им проличава, хем (жалостивите) чисто по човешки съчувстват на децата.


Виж целия пост
# 460
Ето нещо, което може да бъде полезно за родители на първокласници
https://www.facebook.com/dr.maya.mineva/photos/a.189289529766426 … ype=3&theater
Виж целия пост
# 461
Ето нещо, което може да бъде полезно за родители на първокласници
https://www.facebook.com/dr.maya.mineva/photos/a.189289529766426 … 3&theater

Не успявам да отворя линка, пише: The link you followed may be broken, or the page may have been removed.
Виж целия пост
# 462
Ето нещо, което може да бъде полезно за родители на първокласници
https://www.facebook.com/dr.maya.mineva/photos/a.189289529766426 … 3&theater

Не успявам да отворя линка, пише: The link you followed may be broken, or the page may have been removed.
Съжалявам, не знам защо. Безплатни профилактични очни прегледи за бъдещи първокласници. Информацията е от страницата на д-р Мая Минева. Кабинетът е в " Селена".
Виж целия пост
# 463
Здравейте,
Някой от Вас, записал детето си в 1-ви клас в НУ “Христо Ботев”, дали има информация за някаква родителска среща? Не мога да се свържа с училището, а ми се иска да разбера кога какво се очаква да направим Simple Smile
Виж целия пост
# 464
На 3 септември започваме работа и тогава ще се определят датите за родителските срещи. Веднага след това ще ги публикуваме в сайта, във фейса и ще се сложат съобщения и на входа на училището.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия