Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 735
  • 1 272
# 390
Здравейте,

Искам да попитам дали има потвърдена информация по отношение на критерия уседналост и дали ще се кандидатства с постоянен, настоящ или по избор между двата адрес? Постоянния ли ще мери уседналостта, настоящия или един от двата по избор?

Благодаря.
Виж целия пост
# 391
От наредбата за организация на дейностите в училищното образование.

Чл. 43. (Изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) (1) За осъществяване на приема в първи клас за всяко населено място с повече от едно училище общините разработват система за прием, в която водещ критерий е близостта на училището до постоянния/настоящия адрес на детето, и определят прилежащи райони на училищата за обхват на учениците.
(2) В територията на прилежащия район на средищните училища се включват и населените места, от които са насочени учениците, в които няма училище.
(3) При спазване на водещия критерий децата, за които е подадено заявление за приемане в училището, се разпределят в следните групи:
1. първа група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището и постоянният/настоящият им адрес не е променян в последните над 3 години преди подаване на заявлението;
2. втора група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището повече от 1 година, но постоянният/настоящият им адрес е променен в периода през последните от 1 до 3 години преди подаване на заявлението;
3. трета група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, но постоянният/настоящият им адрес е бил променен през последната една година преди подаване на заявлението;
4. четвърта група - деца с постоянен/настоящ адрес извън прилежащия район на училището към деня на подаване на заявлението.
(4) За разпределянето в групите се взема посоченият в заявлението адрес, който е по-благоприятен за ученика.
(5) Приемът в училище се осъществява последователно по реда на групите в ал. 3, като първо се приемат децата от първа група.
(6) Когато с броя на децата в определена група по ал. 3 се надхвърля броят на местата, определени с училищния план-прием, децата в тази група се подреждат според следните допълнителни критерии:
1. дете с трайни увреждания над 50 %;
2. дете с двама починали родители;
3. други деца от семейството, обучаващи се в училището;
4. деца, завършили подготвителна група в избраното училище;
5. други критерии, определени от общината, които са свързани с достъпа до образование и не са дискриминационни.

Виж целия пост
# 392
От наредбата за организация на дейностите в училищното образование.

Чл. 43. (Изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) (1) За осъществяване на приема в първи клас за всяко населено място с повече от едно училище общините разработват система за прием, в която водещ критерий е близостта на училището до постоянния/настоящия адрес на детето, и определят прилежащи райони на училищата за обхват на учениците.
(2) В територията на прилежащия район на средищните училища се включват и населените места, от които са насочени учениците, в които няма училище.
(3) При спазване на водещия критерий децата, за които е подадено заявление за приемане в училището, се разпределят в следните групи:
1. първа група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището и постоянният/настоящият им адрес не е променян в последните над 3 години преди подаване на заявлението;
2. втора група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището повече от 1 година, но постоянният/настоящият им адрес е променен в периода през последните от 1 до 3 години преди подаване на заявлението;
3. трета група - деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, но постоянният/настоящият им адрес е бил променен през последната една година преди подаване на заявлението;
4. четвърта група - деца с постоянен/настоящ адрес извън прилежащия район на училището към деня на подаване на заявлението.
(4) За разпределянето в групите се взема посоченият в заявлението адрес, който е по-благоприятен за ученика.
(5) Приемът в училище се осъществява последователно по реда на групите в ал. 3, като първо се приемат децата от първа група.
(6) Когато с броя на децата в определена група по ал. 3 се надхвърля броят на местата, определени с училищния план-прием, децата в тази група се подреждат според следните допълнителни критерии:
1. дете с трайни увреждания над 50 %;
2. дете с двама починали родители;
3. други деца от семейството, обучаващи се в училището;
4. деца, завършили подготвителна група в избраното училище;
5. други критерии, определени от общината, които са свързани с достъпа до образование и не са дискриминационни.


Благодаря. Доколкото разбирам от написаното в тази точка ((4) За разпределянето в групите се взема посоченият в заявлението адрес, който е по-благоприятен за ученика.), може да се кандидатства по избор с един от двата - постоянен или настоящ в зависимост от това кой дава по-голям шанс за прием по този критерий ???

Виж целия пост
# 393
Ами така го разбирам и аз.
Някой по-нагоре написа за адреса на майката. Може ли да подкрепи това си твърдение? Никъде не съм чела подобно нещо.
Гледам всички следим 35то Simple Smile
Виж целия пост
# 394
Когато си смених постоянния и настоящ адрес, в общината обясниха, че и на децата ще трябва да бъдат сменени адресите. Те вървят с адреса на майката. След като тази година ще се вземе адреса на детето, той всъщност се явява адреса на майката.
Виж целия пост
# 395
Така е, и на децата трябва да се сменят адресите. Но не става автоматично.

Аз не вярвам да искат документ от детето. пак ще си е с лична карта на родител.
Виж целия пост
# 396
Аз не вярвам да искат документ от детето. пак ще си е с лична карта на родител.
Може и да искат допълнителен документ. В Пловдив по проект е предвидено така:" автоматична проверка или
документ от служба ГРАО за постоянен или настоящ адрес на детето за прием при записване". Възможно е и в София да бъде утвърдено нещо подобно.
Виж целия пост
# 397
Евентуално може да го ограничат до адреса на майката, тъй като това е и на детето по подразбиране. Не ми се вярва обаче да има чак такова ограничение. Някои деца живеят с бащите си например.
Виж целия пост
# 398
Адресът на детето автоматично се подразбира адресът на майката, или този на бащата? Или този, който е по-удобен.

Питам, тъй като адресът на съпруга ми е буквално до училището, а моят е  съседният квартал, който не влиза в съответния район. С

С кой адрес детето ни кандидатства?
Виж целия пост
# 399
Garden of Eden, миналата година това позволяваше кандидатстване в две различни училища с макс. брой точки. Тази година не е ясно още.

Единственото ясно е, че ще се кандидатства в последния момент, а не от сега. Няма да има опашки, защото няма да се взима в предвид входящия номер.
Виж целия пост
# 400
Адресът на детето автоматично се подразбира адресът на майката, или този на бащата? Или този, който е по-удобен.

Питам, тъй като адресът на съпруга ми е буквално до училището, а моят е  съседният квартал, който не влиза в съответния район. С

С кой адрес детето ни кандидатства?

Според мен ще се кандидатства с адреса на единия от двамата родители, защото в противен случай би било  дискриминативно и ще има атаки.

И по избор между постоянен или настоящ адрес в зависимост от това кой е по-благоприятен за детето.
Виж целия пост
# 401
Garden of Eden, Няма да има опашки, защото няма да се взима в предвид входящия номер.

Привет! Simple Smile
Това къде го пише - че няма да се взима предвид входящия номер?
Виж целия пост
# 402
Входящия номер не се взима предвид поне от 5г Simple Smile
Виж целия пост
# 403
Входящия номер не се взима предвид поне от 5г Simple Smile
Четох, че в 133-то например се взима при равен брой точки и родителите се редят на опашки по цяла нощ преди първия ден на прием на документи.  Може би трябва да изчакам Март месец и да видя допълнителните критерии, приети от самите училища, които ни интересуват.
Виж целия пост
# 404
Точно.

Изобщо не се знае какво ще е тази година. Миналата имаше много жалби и сега ще коригират критериите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия