91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 104 613
  • 773
# 15
 Simple Smile
Виж целия пост
# 16
Беше коментирано в предната тема, но не го намерих. Английски език в 9 клас от ниво В-2 ли започва? За ДСД по-точно.
Моята дъщеря не беше учила никога немски език.  През цялата година си посещавате школата по английски език. В началото бъркаше езиците, но след това всичко си дойде на мястото. Тя иска да си продължава с школата, но в училище ако е високо нивото едва ли има смисъл да ходи допълнително на уроци..
Виж целия пост
# 17
9а,б,в,г, д,е,ж – Upstream Intermediate -B2 – Express Publishing Peace
http://91neg.bg/za-uchenici-i-roditeli/uchebnici/
Виж целия пост
# 18
Airplane People Eyes
Виж целия пост
# 19
Здравейте, уважаеми майки! Дъщеря ми е приета в 91 НЕГ в 8 клас за учебната 2017/2018 г. Видях, че останалите теми за гимназията са заключени и затова публикувам нова. По информацията от предишните считам, че малко са се променили нещата. Имам няколко въпроса, на които искрено се надявам да ми отговорите.
1.Може ли някой да ми даде малко информация за т.нар. ,,немски отдел". Каква е разликата между обучението на децата в него и извън него? Заслужава ли си?
2.Прочетох в старите теми от 2013-2014 г. за профили ,,математически" и ,,биология и химия". Нито в сайта на гимназията, нито в заявлението за приемане имаше нещо такова. Интересувам се дали съществуват тези профили още и кога се разпределят ученици в тях.
3.Доволни ли сте от учителите? Ако може да посочите имена. Ако някой има информация кой ще поеме тазгодишния 8 клас.
4.Всичко по организирането на учебници, родителски срещи и за което се сетите, че ще е полезно.
5.Има ли униформи? Аз доколкото се осведомих няма.
6.Руски или английски? Това разбрах, че са двата варианта за втори език. Обясниха ни, че в края на осми клас щяло да стане разпределянето. Така ли е наистина и на какъв принцип става?
Благодаря предварително на всички, които ще отделят време на тази тема. Дъщеря ми е много развълнувана и иска всичко да знае. Надявам се да успея да разбера нещо повече. Приятен ден от мен!
Виж целия пост
# 20

Нещо не можах да разбера. Започват от ниво B2, така ли? И какво правим с децата, които до момента не са учили английски език? Моята дъщеря няма проблем за започне от B2, но нейни приятели не са учили английски,
Виж целия пост
# 21

Нещо не можах да разбера. Започват от ниво B2, така ли? И какво правим с децата, които до момента не са учили английски език? Моята дъщеря няма проблем за започне от B2, но нейни приятели не са учили английски,
Трябва да наваксат сами или да запишат руски език, където се започва от АБ.
Виж целия пост
# 22
Брей, аз за готин майтап го възприех тогава това с Рамщайн, пък то си било сериозен довод и за следващи випуски.. Joy

С английския е малко спорен въпросът. За неучилите го до момента - да, вероятно най-доброто е пълно отдаване на немския. Но НЕГ се избира все пак и от деца, учили до 7 клас интензивно друг език, немски, френски, руски или италиански, за които английският е бил втори език  и нивото му не е чак толкова високо. Малко са на фона на всички, но ги има. И ако от девети клас изберат лайстунг или пък пожелаят да продължат в ДСД с английски, ще бъдат поставани в неизгодна позиция да догонват заради старта от относително високо ниво.  А това рефлектира и върху оценки, в предходната тема е имало оплаквания по този въпрос. Познвам едно-две такива деца и лично, ходеха си на английски в 8 клас, за да дръпнат до девети. Но пък и двете бяха учили 7-8 години немски и натоварването им по първия език не беше толкова осезаемо.
Не съм чела цялата предишна тема, но от написаното тук да разбирам ли, че можеш да не учиш втори език само ако си в немския отдел? Много моля някой да ми обясни как стоят нещата с втория език, защото доста се обърках от всички мнения. Можеш да не учиш втори език, ако си в немския отдел??? Учиш английски, но от доста високо ниво? А руският, при него какви изисквания има?
Виж целия пост
# 23

Нещо не можах да разбера. Започват от ниво B2, така ли? И какво правим с децата, които до момента не са учили английски език? Моята дъщеря няма проблем за започне от B2, но нейни приятели не са учили английски,
Трябва да наваксат сами или да запишат руски език, където се започва от АБ.
Според мен това е доста неприятна ситуация. Чудя се как един осмокласник ще трябва в училище да взима три нива по немски и отделно три нива по английски извън него. Аз съм доста разочарована от това обстоятелство. В много основни училище децата завършват седми клас с ниво А2 на английски език. Благодаря Ви много за информацията. Имам още един въпрос - децата от немския отдел само немски ли учат или и те учат друг чужд език?
Виж целия пост
# 24
На всички въпроси е отговаряно в предходната тема. И все пак накратко:
1. Немският отдел не е паралелка, това е колегия от немски преподаватели. Има два вида паралелки:
- лайстунг; учат по немска система от 9 клас, взимат немска и българска диплома за средно, държат и немски матури
- ДСД; учат по бг система, в 12  клас държат изпит за сертификат по немски

2. Лайстунг е с фиксиран природо-математически профил. Профилите за ДСД са математика/информатика, химия/биология и БЕЛ/история. Избират се в края на 10 клас и се учат интензивно в 11 и 12 клас.

3. Никой няма поглед над всички учители, та да каже - тези са добри, тези не са. Освен това е и субективно. За едни ученици един учител е добър, други  смятат, че има какво да се желае от него. 7 са учителите по немски на 8 клас, на всяка паралелка по 1.  Отделно в някои часове влиза и немец.

4. Учебниците за 8 клас  по немски се купуват организирано. Нагоре също има организация, но не всички се възползват от нея, понеже си имат учебници от каки, батковци или от приятели от предходни випуски. Същото важи и за английския. Тазгодишните осмокласници ще са по новата програма, така че едва ли по останалите предмети в който и да е етап от гимназиалното си образование ще могат да разчитат на учебници втора употреба.

5. Униформи няма.

6. За лайстунг вторият език е  по правило английски. Ако детето все пак иска да учи руски, може да ходи на СИП. За ДСД изборът е между руски и английски. Заявленията се подават в края на 8 клас и на база желанието на децата се сформират паралелки спрямо избрания език. Обикновено се стига до една паралелка с руски и 4 с английски. Може в някой от випуските да е имало и две с руски, но определено преобладава английският. И да, почва се от В2.. Всеки сам решава как да реагира, ако детето не е учило до момената английски . Мастер е дала вариантите.
Виж целия пост
# 25
На всички въпроси е отговаряно в предходната тема. И все пак накратко:
1. Немският отдел не е паралелка, това е колегия от немски преподаватели. Има два вида паралелки:
- лайстунг; учат по немска система от 9 клас, взимат немска и българска диплома за средно, държат и немски матури
- ДСД; учат по бг система, в 12  клас държат изпит за сертификат по немски

2. Лайстунг е с фиксиран природо-математически профил. Профилите за ДСД са математика/информатика, химия/биология и БЕЛ/история. Избират се в края на 10 клас и се учат интензивно в 11 и 12 клас.

3. Никой няма поглед над всички учители, та да каже - тези са добри, тези не са. Освен това е и субективно. За едни ученици един учител е добър, други  смятат, че има какво да се желае от него. 7 са учителите по немски на 8 клас, на всяка паралелка по 1.  Отделно в някои часове влиза и немец.

4. Учебниците за 8 клас  по немски се купуват организирано. Нагоре също има организация, но не всички се възползват от нея, понеже си имат учебници от каки, батковци или от приятели от предходни випуски. Същото важи и за английския. Тазгодишните осмокласници ще са по новата програма, така че едва ли по останалите предмети в който и да е етап от гимназиалното си образование ще могат да разчитат на учебници втора употреба.

5. Униформи няма.

6. За лайстунг вторият език е  по правило английски. Ако детето все пак иска да учи руски, може да ходи на СИП. За ДСД изборът е между руски и английски. Заявленията се подават в края на 8 клас и на база желанието на децата се сформират паралелки спрямо избрания език. Обикновено се стига до една паралелка с руски и 4 с английски. Може в някой от випуските да е имало и две с руски, но определено преобладава английският. И да, почва се от В2.. Всеки сам решава как да реагира, ако детето не е учило до момената английски . Мастер е дала вариантите.
Много съм Ви благодарна! Моята дъщеря ми разказа за новата програма и разбрахме, че всички учебници нови ще ги купуваме. Но да са ни живи и здрави, за образование няма изгубени пари. Приятен ден Ви желая!
Виж целия пост
# 26
Таман щях да напиша, че май почваха английския от ниво В1 на цитирания по-горе учебник и се сетих, че всъщност беше В2, но първата степен на В2. Някои школи делят нивото В2 на две части и втората е за сертификатна подготовка за FCE. Ако детето до 7-ми клас е учило английски в училище и си е научило материала, не би трябвало да има проблем. Друг въпрос е къде и как се учи английски в прогимназиален етап... Реално нивото, от което започват в НЕГ, е съобразено с това, което би трябвало да са учили до момента в училище.
Виж целия пост
# 27
А на какво ниво се изучава руският език в училището? Заслужава ли си да се избере или е загуба на време,което може да се оползотвори с английски?
Виж целия пост
# 28
Галимар,  спомняам си в старата тема за  леки пререкания по въпроса. Учителката по руски е стара, преподаваше в НЕГ още по мое време, тоест преди има-няма 25 години. Винаги съм си мислела на база резултатите на класирани деца на многоезичното състезание немски/руски, че преподаването е на ниво. Преки наблюдения нямам, защото и трите ми деца са/бяха с английски. И при този лек спор една майка изрази мнение, че езикът  не се изучава на ниво, а един татко пък зае  диаметрално противоположна позиция. Затова и  в предходния си пост написах на майката на новоприетото зайче, че няма  как да има обективна преценка за това кой учител е добър и кой не. Ето как за един и същи мненията са направо противоположни...

ПП Сега пратих линк към темата за 164 ГПИЕ на една майка с прието там дете, та се зачетох. Оказва се, че и там английският в 9 клас стартира от В2. Интересно как е регламентирано това в двете училища, при положение, че на други места се започва пък от нулата.Ни едното, ни другото са ок като вариант (говоря вече конкретно за НЕГ). И в двата случая има ощетени деца - неучилите при старт от високо ниво или напредналите при  започване от АБ. Оптимален вариант би била работата по нива, но това пък е трудно за реализация... В НЕГ преди няколко години  (вече цели 6 години, ако съм по-точна) се правяше  тест по английски за преце.нка на нивото на завършващите осмокласници, но нямам спомен да  се разпределяха децата на база справянето. Явно е служел като ориентир за цялостното ниво на випуска и за избора на учебник А преди две години не помня малките ми дъщери дали въобще правиха подобен тест, по-скоро не.. Може и да съм забравила, де. Но и при тях класът си остана почти същият, което означава, че разделение на база справяне няма, особено пък при положение, че за всичките 7 класа през последните  година-две се обявява един и същи като ниво учебник. Преди не всички класове учеха по една система и едно ниво..
Виж целия пост
# 29
Искам да попитам какво ще значи "немско-немски" речник? Не трябва ли да е немско-български или аз не вдявам нещо?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия