Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Шофьорски изпити - закон? Права на курсистите?

  • 7 130
  • 37
# 30
Аз също мисля, че 31 часа кормуване не са достатъчни (при мен бяха по 40 мин.). Взех си изпита преди 5 дни, от първия път. Справих се, но определено можеше да съм по - подготвена и уверена. Започнах да влизам в час едва към средата на обучението. Преди доста години, когато мои приятели караха курса, разказваха, че имат нощно каране, че ходят на полигон, че им обясняват кое какво е по колата. При мен нямаше такова нещо. Иначе инструкторът ми е добър и спокоен, но времето определено не стига, за да си подготвен достатъчно добре.
Виж целия пост
# 31
   Доколкото знам няма вече полигони. Инструкторът те пуска направо на градско каране. Това е доста стресиращо, когато човек не се е качвал изобщо да шофира. Когато брат ми се обучаваше да шофира, тогава курсът беше по 3 месеца. Имаше полигони, учеха го на нощно шофиране, паркиране. Изглежда, че когато започна шофьорския курс, колкото и да не искам да доплащам, ще имам нужда от допълнителни часове по кормуване.
Виж целия пост
# 32
В Германия също няма полигони, директно се почва на улицата, но моят инструктор ми спести шока Mr. Green, след като първите пъти ме остави да въртя само волана, без да се занимавам с педалите или с други джаджи по колата.
За Немско средно са около 40 часа кормуване, но часовете вариират според начинаещия, според трафика на града- може и доста допълнителни да се наложат. Курсът имаш възможност да го проточваш, както прецениш- максимум до 1 година. Минава се през паркиране, и нощно каране, и магистрала. На изпита минаваш задължително и през паркирането, и магистралата.
Преди 20-30-40 години минималните часове за кормуване са били по-малко в сравнение със сега, тъй като сега движението е по-натоварено, тоест нещата се променят, като неопитен шофьор в днешни времена просто е нужно повече време, докато си готов сам да се "гмурнеш" в пътното движение.

Манекена, не забравяй, че е възможно също от нерви да не можеш да вземеш изпит. Можеш да си готов, но от вълнение да направиш грешки. Много е важно да се запази самообладание Peace. Моят инструктор твърдеше, че повечето изпити не се вземат не поради неумение да управляваш кола, а защото изпитният страх при някои е прекалено голям и нервите не издържат.
Виж целия пост
# 33
Минава се през паркиране, и нощно каране, и магистрала.

Я като шофьор с германско свидетелство, обясни на присъстващите, защо магистралата е задължителен елемент и какво точно се проверява и учи. Питам защото в България масово има пълно непознаване на значението на темина "Ускорителна лента"   Simple Smile
Виж целия пост
# 34
Така си мисля аз, поправете ме ако греша.
Да разбирам ли, че обучението е ненормално?
Не твърдя нищо, защото не съм присъствал на обучението, но лично за мен не е нормално един курсист, без значение дали е мъж или жена да не може да се научи да паркира за 18 допълнителни часа. Ако инструктора само си седи в колата, без да показва грешките на обучавания, то и след 100 часа няма да се научи да кормува. В такива случаи обучението става на принципа "проба/грешка", т.е. на всеки неуспешно взет изпит пред ДАИ, обучавания вижда какво изискват изпитващите и къде греши, така до десетина неуспешни изпита може и сам да се научи как да кара, за да не го скъсат.
Виж целия пост
# 35
Манекена, има курсисти/ки и по повече от 3 пъти скъсани, така че не сте единствените.  Ако слабото място е паркирането, бих отишла на някой забутан пуст паркинг и бих се упражнявала, макар и официално да не е позволено.

Назгул, магистралата е част от пътната обстановка- още повече, че Германията е осеяна с магистрали. Живея в гъсто населен район, град до града. Около града , в който живея, минават три магистрали. Две от тях през деня са натоварени, редовно със задръствания, много тежкотоварни превозни средства. Човек трябва да направи този опит- усещането за скорост , за управление на автомобил е по-различно, всичко се случва по-бързо, дистанцията м/у колите трябва да е доста по-голяма отколкото в града и т.нат. Имах едно каране от час, час и половина само на магистрала(води се задължително), когато напреднах с нормалното градско и извънградско каране. Следващите пъти карахме смесено- градско, извънградско и малко магистрала(обикновено 10-15 минути, колкото да  се включа в движението, малко каране и излизане от магистралата), за да съм във форма за изпита. Часовете на каране обикновено бяха 2 учебни часа накуп, иначе времето не стигаше за цялата програма.
Самият изпит протече по наполовина познат за мен вече маршрут, другата половина беше непозната за мен пътна обстановка- времетраене 45 минути. Спомням си колко бях облекчена, когато към финала навлязохме по познатите за мен улици. Mr. Green
Виж целия пост
# 36
Точно това правим в момента, учим се да паркираме и дано на изпита да ни се падне нормален изпитващ, който да не къса за най-малкото (например за угасване на колата).  Едно момиче беше споделило, че на изпита не могла да паркира, след това угасила колата при потегляне от светофар и пак си е взела изпита. Във Варна само за едно от двете Каракашев къса. Толкова е дребнав, че една част от курсистите отказват да кормуват при него, предпочитат да загубят таксата за изпита, за да могат да се явят на другия ден при друг изпитващ и да си взимат изпита.
Виж целия пост
# 37
Здравейте.Някой от Пловдив може ли да сподели мнение относно шофьорските курсове и по конкрекретно за две фирми Ауто Пловдив и Гавазов(Елит Ауто)?Ако има от Пловдив и имат достоверна информация моля да ми споделите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия