Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Как предпочитате да ви обслужват в заведенията и магазините?

  • 14 364
  • 199
Когато влезете в магазин искате да ви оставят на спокойствие да си разгледате и ако имате някакви въпроси или нужда от помощ тогава да ви обърнат внимание или предпочитате " да помогна с нещо, какво си търсите? "? Одобрявате ли понякога прекаленото висене на главата и ходене по петите? Аналогичен ми е въпроса и със заведенията. Харесва ли ви идването на сервитьора през 10 мин. на масата и повтарянето на " всичко наред ли е, имате ли нужда от нещо, желаете ли десерт " или предпочитате това да се случва по - рядко?
Виж целия пост
# 1
В магазин предпочитам да разгледам на спокойствие, ако преценя, винаги мога да се обърна с въпрос, никога не са ми отказвали съдействие.
В заведение предпочитам сервитьорът/сервитьорката да наминават дискретно без дежурните въпроси.
А защо питаш?  Grinning
Виж целия пост
# 2
Здравей,аз много мразя като вляза в някой магазин и продавачката да се залепи до мен и да почне ''Какво си търсите?'' ''Каква материя?'' ''За какъв повод?'' и всякакви въпроси и този род.Направо се обръщам и излизам,много много ми е досадно и неприятно.Освен всички тъпи въпроси ми гледат в ръцете какво гледам , какво пипам и след всяко нещо,което погледна минава след мен да го оправя.Не знам кой им дава тези заповеди,но определено е в голяма грешка.Заради такива продавачки от много магазини съм си тръгвала,а е имало неща , които наистина са ми харесвали и съм искала да пробвам и закупя.
За жалост го има и обратното,като влизаш нито ''Добър ден'' нито нищо,решавам да питам за размер , тя си гледа телефона и ми отговаря с половин уста гледайки ме на кръв.Предпочитам като вляза просто да се усмихне,да каже ''Добър ден'' и да не ми гледа в ръцете , да ме остави на спокойствие,аз ако имам въпроси ще попитам.
Със сервитьорките е същото положението,има такива които буквално са ме изяждали с поглед и са ми трескали менюто по масата,аз решавам да не оставя бакшиш при тази ситуация и отношение и тя ме замеря с рестото.Не знам от къде ги намират и как ги търпят работодателите им. newsm78
Виж целия пост
# 3
...Одобрявате ли понякога прекаленото висене на главата и ходене по петите?
Ненавиждам го. Винаги знам какво търся, мога да се ориентирам сама в размери и всичко останало. Неприятно ми е да ми висят на главата, прекомерната любезност с цел да купя нещо ми е отвратителна.
Виж по заведенията предпочитам сервитьорите да се вясват по-често, да не се налага да ги издирвам ако искам да поръчам или платя. Не прекалено обаче. Мразя да ми прекъсват важен разговор, за да ме питат:"Всичко наред ли е?" при положение, че е повече от очевидно.
Виж целия пост
# 4
Бях забравила колко доседни са ги обучили сервитьорките в Хепи. То, хубаво учтивост, ама ми идва вповече, особено когато тръгнат да ми предлагат, което си е чисто пробутване - ще желаете ли десерт. Ми, аз ако желая ще си поръчам, така става изнудваческо. Не обичам да ми досаждат и в магазина- възрастен човек съм, ще разгледам, а ако нещо не ми е ясно ще питам.  С такива любезности направо ме гонят от магазина, на мен ми се отщява дори да разгледам, камо ли да купя.
Виж целия пост
# 5
Точно за Хепи ми беше първата асоциация, ужас, хем се вижда че на момичетата им е откревено неприятно да задават малоумни въпроси, пък ги карат. Не е правилно това, струва ми се като опит взет от чужди вериги, ама преди 20тина години и така си карат.
Виж целия пост
# 6
Напълно съгласна съм с вас Simple Smile А защо питам и с каква цел, веднага отговарям. Не е заради публикация в някое списание или от сорта. Работила съм на много места като сервитьорка като бях по - малка, включително и в Хепи. Още от едно време имаше такива изисквания, да се досажда, защото за мен си е чисто досаждане това висене на главите на клиентите през 10 мин. Страшно неудобно и неловко ми е било да ходя така по масите, а хората седнали кой на бизнес среща, кой на любовна среща, кой просто да си хапне на спокойствие. Отскоро работя като управител в едно такова елитно ново заведение, персоналът го има същият проблем, оплакват се на мен, че е много конфузно да се работи така. Разбирам ги, но си има наложени правила от собственикът. Опитах се да говоря с него и да му обясня, че хората не обичат чак такова прекалено внимание и това по - скоро отблъсква отколкото да привлича клиенти, но според него така трябвало и това се котирало и търсело. Толкова голямо противоречие, та затова и направих темата. Да видя аз ли съм права или той......
Виж целия пост
# 7
Цитат
То, хубаво учтивост, ама ми идва вповече, особено когато тръгнат да ми предлагат, което си е чисто пробутване - ще желаете ли десерт.

То да предложиш подобаващо си е изкуство.

В хубавите ресторанти сервитьорите са  на % от масите които обсужват освем бакшиша  Grinning
Добрите сервитьори правят добрият оборот на заведението.
Виж целия пост
# 8
То да предложиш подобаващо си е изкуство.
Така е, но това няма нищо общо с дежурните фрази в Хепи, или Кауфланд на касата "всичко наред ли беше?" нещо от сорта... То ако не беше наред щях ли да стигна до каса?  Laughing
Добрият сервитьор/ка ще ти предложи и специалитет, и десерт без да се чувстваш "прекаран", с кеф ще му оставиш бакшиш и т.н.
Виж целия пост
# 9
Изобщо не влизам в магазини, където има опасност от вратата да ме подхване любезна продавачка. Толкова досадна и неприятна практика. Тези собственици не се ли усещат, че си гонят клиентите не знам. Зимата ми се наложи два пъти да купя по спешност нещо. Единият път беше в детски магазин. Жената само каза - ако си харесате нещо пробвайте, ще ви покажа и други модели и се отдръпна. Попитах я каквото ме интересува, показа ми, ( т.е. не на мен, а на детето ), направи ми впечатление, че въпреки че не се разбираха тя беше обърната изцяло към него, купих една обикновена шапка за 15-20 лв. и си заминахме. Много добро впечатление ми направи. Тъкмо реших, че нещата видимо са се подобрили и в съседният магазин ми разбиха надеждите.
Стефани - ти си права, не собственикът. Познавам професионален сервитьор, учил за такъв и занимаващ се с това. Казвал ми е че е изкуство да измъкнеш на клиента парите без да нахалстваш и досаждаш. И на мен ми се е случвало да попадна на такъв. Платихме непредвидена сметка, но пък си заслужаваше. И храната беше на ниво и обслужването.
Виж целия пост
# 10

Никога не съм влизала в хепи. Със или без десерт. Няма и да вляза - Не обичам веригите за бързо хранене. В месарницата или на пазара ме питат какво искам, да - и ми се вижда логично. В хипермаркетите, откъдето пазарувам почистващи препарати, перилни и пр. никой не ми обръща внимание - ако ми трябва някой за нещо бая зор виждам да го издиря.
Виж целия пост
# 11
Това със задължителното предлагане са американски заемки от техни големи вериги заведения. При тях явно работят добре, тук частично. Работила съм в голяма верига фаст-фуд ресторанти преди време, като същите правила за обслужване са и по останалите вериги от този тип - предлагаш допълнително до последно - сосче, десертче, голяма кола и т.н. Въпреки голямата омраза на доста от клиентите към такива неща, повече от половината обаче си взимаха нещо, защото - "Оооо вярно, сосчета имало" или "Оооо, сега като каза поничка и ми се прияде, я дай една кутия за вкъщи" Същата е и идеята по ресторантите и кафетата, само че там никой не ги обучава, че това предлагане е "избирателно" - демек гледаш да предложиш на възможно най-много хора, ама не се навираш при видимо кривите, бързащи, ядосани, заети и т.н. хора... Та тази идея като цяло работи добре, обаче с повече обучение на персонала по въпроса, за да няма ядосани клиенти. Защото, въпреки единодушието тук във форума по въпроса, много от хората наистина не знаят какво има, или какво им се яде, или просто са се заговорили, без да прочетат менюто и си поръчват пилешки хапки с малка бира на сервитьорка, която е на процент.
Виж целия пост
# 12
И на мен ми е неприятно. На такива места съм склонна да купя по-малко неща, само и само да се изнижа по-бързо.
Предпочитам след като ме посрещнат да кажат, че са на разположение, ако имам нужда и да се оттеглят.

Във Фантастико от известно време имат навика да предлагат какво ли не на касите. От храни до билети за концерт. Не съм забелязала някой да купува, но явно има ефект, защото не се отказват, касиерите сигурно насън го мърморят вече Simple Smile
Виж целия пост
# 13
Хепи не е за бързо хранене  Crazy...

Обичам в магазин да ми кажат 'Добър ден" и да ме оставят да си разглеждам на спокойствие и когато имам въпрос да ми отговорят адекватно и ако е голям магазин, служителите да са наблизо, а не да се оглеждам като изгубена.

В ресторант обичам да минават покрай масите, но без мой знак да не ме питат нищо (харесва ли Ви, искате ли още бира, ами десертче, а сос). Харесва ми да ме уведомяват, ако имат нови менюта и ястия и да са запознати какво има в тях.
Виж целия пост
# 14
Това с предлагането на намалени вафлички,пастички и т.н. освен в Кауфланд го има и по бензиностанциите,което също е досадно. Laughing
Сега се сетих,че преди точно в Кауфланд надничаха в количките на всеки клиент.На мен ми беше ужасно обидно като касиерката се провеси да ми гледа в количката  ooooh! Последния път като ходих не го направи,явно са спрели с тази практика. Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

0 резултати за

Страница 1 от 1