Как предпочитате да ви обслужват в заведенията и магазините?

  • 23 974
  • 199
# 165
така е, в хепи точно като куче на каишка, и на мен ми се е струвало странно това хората да чакат отвън, а вътре доста маси са свободни. И няма право на избор на маса. На мен ми е ясно защо го правят, но за двама всъщност масите за двама са най-гадните и на най-гадните места. В редките случаи, когато ходя, дори да сме двама, им казвам, че ще сме поне трима, за да не ни набутват на гадните маси за двама. Сигурно сега някой ще каже, че го приемам лично, защото имам усещането, че ме гледат в очите и ме лъжат и ме правят на идиот. Ми, да, лично го приемам, защото аз лично отивам в това заведение с личните си пари и лично искам да бъда обслужена и лично да изкарам добре времето. А работата на персонала в заведението е да се отсене със съответния професионализъм в положителен смисъл, а не под маската на любезност да ме третират като идиот. И пак да се радват, че не им развалям целия работен ден, защото такъв цирк мога най-елегантно да им спретна, без повишаване на тон, без нищо, че ще объркат после поне десет поръчки. Ако ще си правим гадно, то е най-лесно.
Виж целия пост
# 166
Когато влезете в магазин искате да ви оставят на спокойствие да си разгледате и ако имате някакви въпроси или нужда от помощ тогава да ви обърнат внимание или предпочитате " да помогна с нещо, какво си търсите? "? Одобрявате ли понякога прекаленото висене на главата и ходене по петите? Аналогичен ми е въпроса и със заведенията. Харесва ли ви идването на сервитьора през 10 мин. на масата и повтарянето на " всичко наред ли е, имате ли нужда от нещо, желаете ли десерт " или предпочитате това да се случва по - рядко?

Искам да ми се месят възможно най-малко. Затова напоследък пазарувам посновно по интернет.
Бива да ме попитат в началото с какво да ми помогнат, но след като кажа, че не желая за момента помощ, искам да ме оставят на мира.
Аналогично е и със сервитьора - да ми задава такива въпроси, когато идва по работа - да донесе менюто, да сервира, да отсервира, за сметката.

От чисто любопитство, не заяждане искам да попитам дали си била някога на пазар примерно в Турция? И как се чувстваш там сред техният начин на обслужване на клиенти, с който са толкова известни.

Аз се чувствам ужасно, когато попадна на заведение или магазин с такъв "типичен стил обслужване". Не е мой стил, не ми харесва, безкрайно ми е неприятно.
Слава Богу и там обслужването не е еднотипно, попадала съм на нормални ресторанти и магазини, където не ми се натрапва постоянно някой с присъствие.
Да ми се определя маса, на която да седна, при наличието на няколко, за мен е също неприемливо. Въобще не ме интересува кой с какво се оправдава. Не ми допада.
Виж целия пост
# 167
Мои приятелки са ми разказвали как са си пазарували по време на екскурзия в Турция и честно казано практиката там ме ужасява - не съм ходила и нямам намерение, но ако някога случайно попадна там, ще ме е страх да мина покрай магазин или сергия. Аз например никога не бих попитала за цената на нещо - ако няма етикет, а още повече ако забележа, че всички стоки са без етикети, ще гледам да се изнеса възможно най-бързо. Тук също има такива магазини, където се очаква човек да се пазари или пък го преценяват на око и ако изглежда глупав, предлагат по-висока от нормалната цена. Това е изключително неприятно и никога не бих купила нещо от такова място, дори нещото страшно да ми харесва (и да ми харесва - голяма работа, ще ми мине).
Виж целия пост
# 168
Вчера за 30 мин след донесено меню, прибрано, поръчано кафе и безалкохолно около 11 часа, 4 пъти ни питаха дали искаме нещо и дали все пак бутилките и чашите са свободни. Идеше ми да попитам дали нямат други чаши ли, че така напират да вземат нашите.
Имаше доста свободни места, та и това не беше проблем. Аз лично май няма да отида вече там.
Виж целия пост
# 169
И да не си кривя душата, гледам горе-долу да съм коректна и се старая да си направя малкия труд да дам положителни отзиви от конкретни хора от персонала на някакъв обект лично на началниците им. И то именно защото въпросният похвален служител е излязъл от корпоративното обучение във фалшивите любезности или натрапване, а се е отнесъл професионално положително. Вчера също го направих, при това ставаше въпрос за обект от верига, където и служителите се губят като индивидуалност. Обаче съм гадна и не отварям очите на началниците за пропуските - нега се потрудят да разберат сами.
Виж целия пост
# 170
Вчера за 30 мин след донесено меню, прибрано, поръчано кафе и безалкохолно около 11 часа, 4 пъти ни питаха дали искаме нещо и дали все пак бутилките и чашите са свободни. Идеше ми да попитам дали нямат други чаши ли, че така напират да вземат нашите.
Имаше доста свободни места, та и това не беше проблем. Аз лично май няма да отида вече там.
Според мен са се надявали да поръчате храна или нещо друго, така става когато са на процент и тормозят клиентите си.
Виж целия пост
# 171
Вчера за 30 мин след донесено меню, прибрано, поръчано кафе и безалкохолно около 11 часа, 4 пъти ни питаха дали искаме нещо и дали все пак бутилките и чашите са свободни. Идеше ми да попитам дали нямат други чаши ли, че така напират да вземат нашите.
Имаше доста свободни места, та и това не беше проблем. Аз лично май няма да отида вече там.

Аз ви споделих, че най-много мразя да ми побутват с един сервитьорски маниер с ноктите чашата, за да видят дали на дъното ще се разклати течност. Ако няма - взимат я. Толкова изпипано им е движението, че сякаш на обучение са минавали за него.
И няма да се учудя.

Не е ОК шефът да ги гледа как висят и джвакат дъвки отегчено. Ако има хора, ясно! - хвърчат напред-назад. Но при празно заведение, впечатлението е, че ей така им се плащат едни пари, без да имат много работа. И имитират дейност - "чашките празни ли са? Бутилчиците свободни ли са?"
Освен това, ако един си е изпил водата/бирата, при наличието на свободна чаша, дели с тази на приятелите си. Целта на собствениците, съответно на персонала, на търговците като цяло, е да си поръчаш нова бутилка вода (от вода пък се печели ужасно много!), вместо да се делят поръчаните.

Виж целия пост
# 172
Случай от днес.
Влизам в магазин в друг град просто да разглеждам, без да търся нещо определено. Поздравих, имаше други клиенти и взех да се пооглеждам. За пръв път влизах в този магазин за дрехи.
Жената остави другите и ме засипа с въпроси от рода: нещо да помогна? Не и благодарих. Последва отново: Какво точно си търсите? Отговорих ѝ , че не специално или по повод, а ако ми хареса нещо за мен или децата. Леко само побутнах едно две неща на щендера и отново чувам:ако кажете точно какво търсите по бързо ще го намерите. Ле,ле.  Sick Отговорих, че за пръв път влизам в нейния магазин и също съм за пръв път в града им и просто исках да разгледам.
Излязох с облекчение и съм сигурна, че и да отида пак няма да вляза в този магазин.
В друг магазин момичето ме попита нещо определено ли търся и след като и отговорих, че ще поразгледам ми каза, ако ми трябва помощ да се обърна към нея. Не вървеше по петите ми, но и не чоплеше семки или да пуши навън. Дискретно беше на разположение.
Виж целия пост
# 173
След като всички, или почти всички сме на едно и също мнение, наистина недоумявам защо е тази практика в повечето заведения и магазини в страната? Кому е нужно?  Thinking Ще кажете - на търговците. Е, добре, ама е очевидно, че те не печелят от това клиенти, а губят такива. Във всеки втори коментар чета "аз няма да стъпя за втори път в това заведение или този магазин". Е, къде е логиката тогава?
Виж целия пост
# 174
явно има достатъъчно балъци, които се хващат. тях не ги интересува какви са клиентите, стига да пълнят касата. Веригите не разчитат на  на връщането на клиента, те разчитат на голям поток клиенти, затова са винаги на места с голям поток - дори Иван да не се върне, ще влязат достатъчно много други.
Виж целия пост
# 175
След като всички, или почти всички сме на едно и също мнение, наистина недоумявам защо е тази практика в повечето заведения и магазини в страната? Кому е нужно?  Thinking Ще кажете - на търговците. Е, добре, ама е очевидно, че те не печелят от това клиенти, а губят такива. Във всеки втори коментар чета "аз няма да стъпя за втори път в това заведение или този магазин". Е, къде е логиката тогава?
Отговорът е, че на търговците рядко им пука за клиентите и са на принципа - един ще си тръгне - друг ще дойде. Mr. Green
Виж целия пост
# 176
След като всички, или почти всички сме на едно и също мнение, наистина недоумявам защо е тази практика в повечето заведения и магазини в страната? Кому е нужно?  Thinking Ще кажете - на търговците. Е, добре, ама е очевидно, че те не печелят от това клиенти, а губят такива. Във всеки втори коментар чета "аз няма да стъпя за втори път в това заведение или този магазин". Е, къде е логиката тогава?

Има клиенти, които мрънкат, че някой им ходи по петите и пита за всичко, до което се докоснат, има и такива, които мрънкат, че никой не им обръща внимание.
Продавачите нямат специални сензори, с които да улавят настроенията на хората. Някоя е забелязала, че като ги заговаря, по-често купуват. Друга се е научила, да не ги закача, защото бягат. Трета е продавачка временно и още не знае как да се държи. На четвърта шефката й диша във врата и не й позволява да запазва спокойствие, когато в магазина има клиент. Иначе защо да й плаща, ако клиентите се оправят и сами!!! Ако клиентът излезе, без да е купил нищо, значи продавачката го е изпуснала, ако го е заговорила - не му е казала правилните думи, за да го накара да купи.
Трудни са търговците, трудни сме и ние. Има продавачки, които забравят, че като си тръгнат от работа, вече са клиенти - абсолютно навсякъде - от химическото до кафето, супермаркета, от който купува млякото и така нататък.
Виж целия пост
# 177
Като няма сензори, да не става търговец, продавач и т.н. да не работи с клиенти. Да отиде да работи с машини - те са абсолютно предвидими и правят това, което трябва, стига да им натиснеш бутона. За всеки човек има подходяща работа, стига да я потърси. Но да работи нещо, което не умее или не иска, това е живо мъчение и за него, и за околните. Важи и за началниците - ако не организира работата така, че да върви относително ясно и точно, служителите да знаят какво и защо правят, то винаги ще има недоволни работници, а това обърква всичко нататък.
Виж целия пост
# 178
Много, ама много мразя магазин за дрехи БЕЗ огледало в пробните. "Ама излезте навън, тук има огледало". Не искам да си показвам целулита на всички и толкова. Често се случва да съм с рокля и да вляза да меря блуза. Е как, по гащи ли да изляза? Отвратително е. И все още се срещат такива магазини. Само да излезеш и се почва "ама не ви е малко, как ще ви е малко" или "То се отпуска (свива) при пране"според това дали ти е малко или голямо. Мразя и да ме пипат "Ето така се слагат презрамките, тук коланче може да сложите...."
Виж целия пост
# 179
ужас, тоова е търгуване тип "базар" със стоте щанда на никакво място и лелки в пенсионна възраст тип клюкарки, които на всяка цена се опитват да продадат и се имат за дъбри търговки. Напомнят ми и на картини на пазар от времето наа Балзак.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия