Мъж възпитател в занималня

  • 4 618
  • 36
# 30
Това, че някой знае нещо не означава, че може да го преподава.
За предпочитане е да е педагог + някакви там познания по предмета!  Sunglasses
Това кой го предпочита? Предпочитаме да е добър в специалността си и да умее да преподава. Това "две в едно" не се среща често.
Виж целия пост
# 31
Понеже е рядко май трябва да харесаме едно от двете Simple Smile

Хубав спам на темата Simple Smile
Виж целия пост
# 32
Не е спам. Точно по темата си е. За да има успех заниманята, трябва много внимателно да си подбере кадрите и да има ясно зададени критерии за подбор.
Виж целия пост
# 33
Несигурността в знанията се надушва като кръв от акули и пак гърмиш.
Виж целия пост
# 34
Масовото навлизане на неправоспособни учители по английски започна с налагането му като задължителен първи чужд, без да са подсигурени кадрите и за сметка на другите езици. Директорите се оправдаваха с родителите, че те искали децата им да учат английски и заплашвали да ги преместят в друго училище, ако не ги приемат в групата. Не знам обаче колко родители са питали с каква квалификация са преподавателите по чужд език в съответното училище и какво е текучеството.
Днес до голяма степен, поне в нашия град, този проблем е преодолян, т.е английският се преподава от правоспособни учители на възраст 35-50 години. За София не знам.
Каквито и сертификати и ниво на има един човек, то той трябва и да е завършил педагогика, за да преподава. Педагогиката не е как да се справи с дисциплината. Тя включва психология, методика на преподаване, дисциплината педагогика, история на езика, сравнителна граматика, дидактика... А по-възрастните учители, за да влязат съответната филология, държаха тежък приемен изпит - диктовка, превод, преразказ - на ниво езикова гимназия. И на края на петгодишното си обучение имаха 6 седмици практика по 8 часа седмично и оценка от практическият изпит в дипломата. А след това три държавни изпита - устни по език и литература и писмен - диктовка, превод и разработване на въпрос по избор между два въпроса - един от литература и един от език. Като писменият е първи. На устен отиваха само тези, които са издържали писмения. От писмен освобождаване нямаше, от устните можеше, ако пишеш дипломна работа и се явяваш на защита.
Много моля, не подценявайте педагогическата правоспособност. Това, че някой знае нещо не означава, че може да го преподава.

Не съм съгласна, че подценявам педагогическата правоспособност - тя просто не е това, което описвате, към момента. За съжаление най-неподготвените ми колеги идват от Педагогически факултет - много са неадекватни на децата, затова и в частните училища вече не държат изобщо да има такова образование бъдещия учител, не е гаранция за нищо. За съжаление.
Виж целия пост
# 35
Не знам, но се досещам по какво се преподава и какви хора преподават Педагогика в СУ.
Естествено е да нямат връзка със света навън.
Да, точно така - тези хора пишат учебниците по езици за деца.
Ами ... като сравня един нашенски и един английски учебник разликата е от земята до небето.
А да не говорим за подробните указания, игри и занимания, предложени в английските учителски учебници.
Те са си учебници за учителите. От тях колко може да се научи! Просто четеш и го правиш.
Виж целия пост
# 36
Така е, Free Agent. Много се подценяват сертификатите CELTA/Delta и т.н., където имаш лекции и практика нон-стоп. Ако си филолог, имаш няколко часа наблюдение и изнасяне на един урок, за да ти дадат правоспособност. И проформа минаване на няколко допълнителни предмета от сорта на АВИТО, Методика и т.н. Това не е подготовка никаква, точно взимане на тапия е. И затова нещата са на зле, защото органите, които ти казват, че си годен за учител и които те готвят да си адекватен такъв, всъщност не си вършат работата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия