Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

73 СОУ - гимназиална степен /тема №2/

  • 19 608
  • 114
# 90
Allbena, 73. Има всички недостатъци на български държавни училище, т.е. има много добри, но и .много слаби учители, има преписвачи, има фаворизъм и т.н. Най - големият плюс е средата, учениците, които са умни и амбициозни. Резултатите от матурите, повярвай ми, не са резултат на труда на учителите, а на амбициите на учениците да изкарат висока оценка за чужбина, ходейки масово на частни уроци и курсове

Като майка на ученик до 5 клас, подкрепям мнението изцяло и за началния етап. Училището е изключително надценено. За мен средата на децата и нашата г-жа бяха единственото предимство. Изключително слаб екип от учители по немски език в начален етап, без изключение. Дано в гимназиален етап нещата да се подобряват. Като цяло радвам се, че успяхме да се преместим и от 5 клас няма да сме в 73.

Виж целия пост
# 91
Allbena, 73. Има всички недостатъци на български държавни училище, т.е. има много добри, но и .много слаби учители, има преписвачи, има фаворизъм и т.н. Най - големият плюс е средата, учениците, които са умни и амбициозни. Резултатите от матурите, повярвай ми, не са резултат на труда на учителите, а на амбициите на учениците да изкарат висока оценка за чужбина, ходейки масово на частни уроци и курсове

Като майка на ученик до 5 клас, подкрепям мнението изцяло и за началния етап. Училището е изключително надценено. За мен средата на децата и нашата г-жа бяха единственото предимство. Изключително слаб екип от учители по немски език в начален етап, без изключение. Дано в гимназиален етап нещата да се подобряват. Като цяло радвам се, че успяхме да се преместим и от 5 клас няма да сме в 73.


Темата с за гимназиален етап на 73.СУ, не за начален.
Освен това не мога да се съглася, че колегите по НЕ, които дажд написаха и помагала, са слаби по езика.
Виж целия пост
# 92
ganis, моле те, не казвай "колегите по немски", мнго добре знаеш, а скоро и новите ще разбрерат що за непоклатима, некадърна учителка по немски се подвизава от години в гимназиален етап...но повечето са добри, стига да имате късмета да попаднете на тях Simple Smile
Виж целия пост
# 93
ganis, моле те, не казвай "колегите по немски", мнго добре знаеш, а скоро и новите ще разбрерат що за непоклатима, некадърна учителка по немски се подвизава от години в гимназиален етап...но повечето са добри, стига да имате късмета да попаднете на тях Simple Smile
Визирах специално колегите от начален етап.
Виж целия пост
# 94

lasinka,
Искрено се надявам, че нещата ще са по-добри в новото училище. Но малко се съмнявам. Навсякъде има проблеми.

farra,
Напълно съм наясно с проблемите в съвременните училища. Затова децата ми никога не са учили в квартално училище. Много разчитам на средата и най-вече  - на амбицията на родителите. Simple Smile

Предполагам, че в 73 СУ, както във всяко училище, има много проблеми. Но се надявам, че положителните неща са повече.
Виж целия пост
# 95
Здравейте, изгубила съм си данните за предния профил, който е деактивиран поради неприети правила в срок и си направих нов.
Питате за униформи. Униформите изненадващо бяха сменени с тези на "Бонита", да. Славят се с високи цени и ниско качество като цяло, лоши срокове за поръчки и всичко, съпътстващо неудобството да обличаш дете от там.
Обикновено се носят основно от 1 и от 8 клас. Останалите не носят. Вижда се и ако застанете до училището по време на учебната година съвсем малкия процент носещи и коя възрастова категория са. Първоначално беше обявено, че ще може да се носят едновременно и двете униформи, предната ни допадаше повече. Тази година как ще е не знам. Проверки се правят, най-вече на 8 класове. Обичайно сутрин на портала стои дежурен, но има куриозни ситуации кога е видял и какво е видял, има случаи на описани деца без униформа, но те са с униформа (записват си децата без униформа и ги "рапортуват" от което не следва нищо). На няколко пъти през годината влизат и по класове. Тогава и да имаш елемент-не си ли с бяла блуза пак не ти признават, че си с елемент и настояват, че това е начина за прилично облекло. Принципно съм съгласна със задължението за прилично облекло, но не съм съгласна с определението на прилично по цвят-т.е. не е ли бяла-не е прилична блузата сякаш, а е неприлична Simple Smile. Изненадващо бързо се разбира, когато има проверки, така че често децата се справят и в движение, като се препредават  елементи от клас на клас дори, задружни деца са Simple Smile в това отношение. Майтап Simple Smile, разбирам, че е правило, въпреки двойния стандарт при прилагането му, така че аз изпращам детето с елемента униформа. Специално ние обаче имаме и ще продължим да имаме само един-единствен елемент и той е елек. Ризите са некомфортни и скъпи. Блузите не са ни ок с яки. Сакото е безумно и ужасно скъпо, ни за лятото става, ни за зимата. Така че, бели блузи по наш си модел, материя и вкус преобладават в гардероба на детето вече. Дънки не скъсани, въпреки, че извън 8 клас се носят и такива доволно. Забраната за къси панталони в жегите също е двоен стандарт при допускането с ултра-къси поли иначе. Също и светъл панталон не може понякога. Имали сме забележка за светло син или бял и то панталон, летен такъв в жегите - защо не е тъмно син или черен. Нелепо е и не знам какво доказват, така или иначе е глупаво, защото всичко останало извън тези класове ходи както свари. В жегите и елек да сложиш върху блузата едвам се издържа, така че, често се сваля и се държи просто под ръка. Стаите на осмокласниците са на последния 4 етаж, където напича сериозно в топлите месеци, като добавим и небезизвестния факт, че в училището паралелките са винаги надпланови, то децата са натъпкани в стаите до и над 30 и просто няма въздух. Тогава всеки кат дреха е просто като тежка раница на поход на гърба ти.
Това за униформите, ако се сетите друго питайте.
Сега за кварталните училища. 73-то е квартално училище. Не е немска гимназия, нито втора. 73-то е СУ и е чудесен пример за  добро квартално училище. Кварталът е "Гоце Делчев". Отсреща е друго добро училище, пак кварталното 104-то. Въобще, в района има достатъчно добри училища, все квартални.
За съжаление има няколко минуса училището, и е на късмет както сте казали, как точно ще се комбинират-някои преподаватели, бройката надпланови предвид условията и двойния стандарт към неудачно подбраната униформа. Ако сте при добър учител или комбинация от такива, и надплановите се търпят и елека стои в чантата и няма грижи. Ако комбинацията ви е убийствена, може и да сте разочаровани, защото всяко дразнене вече идва като капка отгоре в препълнена чаша. Общо взето като навсякъде вече, проблемът тук е, че тези неща се движат като проблемни от години, и никаква воля за подобряване и за отстраняване няма.

Виж целия пост
# 96
Никак не ми харесва това, което чета. Аз не обичам бяло, синът ми - също. Освен това, не смятам униформата точно за прилично облекло, а за облекло, което обезличава. А разбирането за "прилично облекло" е относително.
А относно кварталните училища - друго имах предвид. Просто, че никога не съм си записвала децата в училище, защото ми е близо. Simple Smile То иначе и част от гимназиите са в квартали. Simple Smile Е, немската е в София-Център. Simple Smile
Виж целия пост
# 97
Всеки има различни критерии и разбирания, за моите деца е от значение близостта и се възползваме. Кварталното училище им предложи прилична подготовка, добра и спокойна обстановка и наличие на свободно време за други занимания.  Изборът за 73 СУ беше близостта на училището до нас.
Иначе, аз нищо лошо не съм написала, само разказах как се е случвало през годините с униформата. В новите предложения вече има добавено червено и синьо, преди държаха само на бяла блуза. Така че, поне са вкарали цветове в блузите. Пак казвам-проверките касаят 8 клас, това е опита ми до тук. След това-никой не те търси за униформа. Сега, по темата за и против униформа, принципно и аз и децата са против, но след като сме избрали училище, в чийто правилник е залегнала униформа, се опитваме да спазваме. Не е особено възпитателно от една страна, от друга, животът по-често е несправедлив, и не се движиш вечно на късмет, та да се научиш да си преценяваш битките и компромисите също си е един вид урок, макар и житейски. Така, философски се опитва да приема детето минусите и да прави компромиси с някои наглед дразнещи, но дребни в крайна сметка неща. По-голям проблем е друго. Няма яснота в плановете учебните вече, няма предвидимост, спускат се нови правила, отменят се стари произведения, учители се взимат от тук и там, или се държат такива, които не стават, въобще, нещата не са никак розови, но това е на ужасно много места. Вижте какво се случва в СМГ, неразбории големи, вижте в темата на НЕГ, тук в старата тема. Никой не е пожален и подминат.
Виж целия пост
# 98
Щом сме избрали това училище, ще се примирим с униформата. Просто реших, че се изискват само бели блузи. Ние сме заложили на тъмно синьото. Simple Smile
По-горе съм написала, че проблеми има навсякъде/ визирала съм и 91 НЕГ, където учи големият ми син/.
За нас, засега, най-големият недостатък на училището е това, че ни е много далече. Но синовете ми не искаха да пиша в желанията им за кандидатстване след седми клас, никакво друго училище, освен 91 НЕГ и 73 СУ. В резултат - вече имам ученици и в двете училища.
Учебните планове не са нищо притеснително, ако има добри учители. Те много точно могат да преценят какво наистина ще им трябва и какво евентуално ще използват само в кръстословици. Simple Smile Разбира се, едно дете, което се интересува от точно тази дисциплина, няма да подмине нищо. Но идеята не е да зубрят информация, а да мислят върху нея. Стига информацията да е съобразена с възрастта/ мисля, че доста от предвидените произведения по БЕЛ в осми клас, ще останат неразбрани Simple Smile/.
Един, двама учители, които не са си на мястото, няма как да няма. То така е с всяка професия.
А другите промени/ като матури в десети клас/ ще са за всички. Така че, каквото за всички, такова и за нас.Simple Smile
Виж целия пост
# 99
За мен учебните планове са притеснителното.
До преди промяната имаше яснота. От миналата година няма такава. Оказа се, че НЕ ще се изучава с два часа по-малко, защото са решили да дадат допълнителни часове на Информационни технологии, също на Бел и на Математика. В 8 клас БЕ почти повтори изучаваното в 7 клас и не ми беше ясна нуждата от допълнителен час. По Математика  един час допълнително може би дойде добре, от гледна точка отново на променен материал, на който и учители имаха тренинг в крайна сметка (самите учители също следва да си подготвят материала според новите неща, а за добро водене на часовете също се иска според мен добра планировка, а не тепърва да опипваш почвата и в движение да преценяваш какво да дадеш и какво да пропуснеш, така че, промените удариха и по учителите и логично по децата). За последното вина училищното ръководство няма, разбира се.
До момента все още не знам аз лично, как ще става изборът на профилиращите предмети, няколко пъти питахме на родителски срещи. Ако до преди промяната паралелките бяха ясно определени като например НЕ:АЕ:МАТ, то към миналата година, въпреки, че ги бяха писали пак така-вече са само с език-например НЕ:АЕ. В 10 клас дали може да избере БЕЛ, а не Математика при това положение, не става ясно. Поне не беше ясно по време на учебната година. След 10 клас как ще става изборът на четвърти профилиращ предмет също не е ясно. Освен това, когато питахме се оказа, че учебните планове ще претърпят отново промени, не са окончателни. Нито на учителите им е лесно в тази каша, нито на нас. И добър учител миналата година допускаше пропуски, лутайки се в новите неща, няма утъпканата пътека. Например, по Литература, изцяло променената програма наложи различно темпо, различни опити и буквално се движеха на сляпо и сякаш на принципа-така и така не ги разбирате още тези произведения. Нито на преподавателя му беше комфортно, нито на децата. Та след всяка промяна се иска време, за да се подреди по  начин, по който да има добро поднасяне и последвало добро усвояване на материала. С философията подобно нещо-нито им е интересна темата все още, нито са преподавали до сега на по-малки този предмет-тепърва ще се нагаждат и нагласят и методи и подходи. И най-големия проблем-ако по основния предмет учител не си е на мястото-заминала е цялата година.
Виж целия пост
# 100
Привет! Изчетох последните мнения. По повод учебните планове, училището няма отговорност, защото децата ви ще учат по нов учебен план, който е спуснат от МОН. Допълнителните часове по ЗИП и СИП (вече имат нови звания, но са си същите), училището го определя. От миналата година се дава допълнително 1 час по Математика и 1 час по Информационни технологии. След 10 клас децата ще избират профили. 73. СУ ще предлага две основни направления- природоматематически и хуманитарен. Разбира се, двата чужди езика ще си продължат. Като цяло хорариумът по езиците от 8 до 12 клас ще се запази. За всяко училище има различни мнения, което е нормално. Различните хора имат различни очаквания. По повод едно от мненията, че се назначават учители от тук и от там.... Мнение, което не разбрах. Само ще кажа, че кризата с учителите по принцип е голяма, това е национален проблем, който държавната политика на управляващите подминава. Но в 73. СУ доайените, които преподават НЕ, колегите, които преподават науки на НЕ са все още в училище. Повярвайте ми, това са невероятно качествени учители.
Виж целия пост
# 101
ganis,
Благодаря за отговора. Проблемът с учителите не е от вчера. И ако във училищата  с най-висок бал ги има, какво ли е в другите? Така че, да бъдем положителни. Не знам дали оптимизмът помага, но песимизмът вреди.
Хайде, класиралите се след трето класиране - включете се, за да ви поздравим. Simple Smile
Виж целия пост
# 102

Пускала съм го в много теми, да го направя и тук.
 73 СУ осъществява прием в паралелки с профил Чуждоезиков ИИЧЕ, рамковият учебен план, за които съм качила на снимка.
Нов профил не се избира след десети клас. Могат да се избират трети и/или четвърти профилиращи предмети. В този смисъл няма как училището да предлага профил природоматематически или хуманитарен, по-скоро ще предложи един или два предмета, които се вписват в това описание. Децата почти ще приключат с общообразователната подготовка в първи гимназиален етап. Във втори, т. е. 11-12 клас подготовката е предимно профилирана. Двата задължителни профилиращи са чуждите езици, третият и/или четвърти профилиращ явно ще бъде предложен от училището на по- късен етап. Учебното време за осъществяване на профилирана подготовка във втория гимназиален етап е между 18 и 20 учебни часа седмично, като всеки от профилиращите предмети се изучава с не по-малко от 4 учебни часа седмично през целия етап на обучение. ИУЧ и ФУЧ не са съвсем като ЗИП  и СИП, особено ФУЧ. Профилираната подготовка се осъщестява в ИУЧ.  Факултативните часове, подобно на свободноизбираемите не са задължителни, но освен това там не се поставя и оценка.
ПП. Училищният учебен план се определя на база на избрания рамков, така че не МОН е виновно за всичко.
Виж целия пост
# 103
Точно това визирах, профилите след 10 клас, които очевидно са трети и четвърти.   За 73. СУ ще са в две основни направления. Как обаче ще са структурирани, например- природоматематически дали ще е Физика + Математика или Математика + Информатика, това тепърва ще се обсъжда на ПС.
Виж целия пост
# 104
Здравейте!
Някой знае ли кой преподавател по немски, кой  8 клас ще води?
Как ще бъдат разпределени децата между двете паралелки с АЕ или  двете с РЕ и кога?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия