МОН - промените продължават

  • 130 336
  • 1 526
# 1 215
Като ви сместват 5 за 4, с колегите се замествате по часовете?
Виж целия пост
# 1 216
По колко часа дежурите?LaughingLaughing

Ние по 8. Всеки ден, в който сме на работа, но нямаме часове, трябва да сме плътно 8 часа в училище.


Много интересно на какво основание директорите ви разместват часовете. При нас не смеят да мръднат извън утвърденото седмично разписание. Тази година имаше две седмици размествания заради НВОто на дигиталните компетентности, със заповед, подписи и т.н. Три пъти (поне аз знам за толкова) ни правиха проверки от РИОКОЗ. Единия път влязоха в час да видят дали това, което съм написала в дневника съвпада със седмичното разписание и два пъти събираха дневниците да сверяват написаното.
Виж целия пост
# 1 217
Ние сме единственото училище в града, в което се дежури по 8 часа.

Това не го разбрах:
Като ви сместват 5 за 4, с колегите се замествате по часовете?

А иначе, когато правят часовете в 4 дни, то е още в началото на срока, когато се прави програмата и така е цял срок, не е временно разместване. Не ми се е случвало още, но си е практика по принцип.
Виж целия пост
# 1 218
Лиляна, ясно Hands Point Up
При нас се е случвало час с друг учител, затова питах да не е същата схема.
Виж целия пост
# 1 219
Проекти
Ваканции, неучебни дни, начало и край на втория учебен срок

Външни оценявания

Държавни зрелостни изпити

Професионална квалификация

Бележки, становища и предложения по проектите на заповеди могат да бъдат изпращани към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на e-mail: a.tringov@mon.bg и r.rangelova@mon.bg с копие до e.kostadinova@mon.bg  до 20.08.2018 включително
Виж целия пост
# 1 220
Не виждам дигиталните, досега са били в седмицата преди 20 юни, по тази заповед ще съвпаднат.

Радактираю - във втората заповед се вижда, че са ги изтеглили седмица напред.
Виж целия пост
# 1 221

Вадих снимката по друг повод. Няма да махам червеното.
Виж целия пост
# 1 222
Дидева, какъв е проблемът с тази дата?
Виж целия пост
# 1 223
Твърде близо е до ОМТ. Joy
Снимката е правена за група за математически състезания във ФБ. На четвъртокласниците им е важно. Затова уточних, че я качвам така, без да махам червеното.
Виж целия пост
# 1 224
Аха,не следя тези състезания и затова се учудих
Виж целия пост
# 1 225
Прегледах набързо темата с търсачката, но не открих да сте обсъждали най-важният, според мен, проблем във връзка с реформите и по-точно - във връзка с въвеждането на двата гимназиални етапа. Това, което е ясно към момента /или поне предполагаме, че е ясно, предвид неясната нормативна база Grinning / е, че дипломата за средно образование ще включва оценките от втори гимназиален етап, т.е. ще имаме диплома, включваща между 6 до 8 предмета. В осмокласната тема четох и отговор на МОН по този въпрос, който, типично по МОНски, беше крайно неинформативен. Grinning Как ще се отрази това обаче върху кандидатстването за универстет? Да речем, че за българските университети няма да е проблем - те ще съобразят балообразуването си. Четох предположение на Дидева в една тема /не помня коя/, че свидетелството от 10-ти клас може да се вкара като приложение към дипломата и ми се струва твърде вероятно. Но! Редица университети в чужбина изискват определен хорариум по определени предмети, в зависимост от специалността, която се кандидатства. /Ако този въпрос е обсъждан някъде и съм го изпуснала, моля да ме насочите./ Например, университетите в Англия изискват за специалността "Биомедицинско инженерство" покрит определен хорариум по математика, физика, химия и биология. И ако детето е било с профилиращи предмети български и история, например, то вероятно няма да отговаря на условията за прием, дори всичко друго да му е на шест, защото в 11-ти и 12-ти клас изобщо няма да е учило последните три предмета. Дори и да е било с профил химия и биология, вероятно пак няма да има необходимия хорариум по физика и математика. А в езиковите гимназии, първите два профила са езикови и имаш право само на още два. Отделно, масата от децата не са ориентирани в края на 10-ти клас какво искат да учат като висше образование. Дори и да са имали формирано желание тогава, до 12-ти клас могат да го сменят 5 пъти. И имам опасения, че тази прекрасна реформа, може да ограничи сериозно изборът на децата ни на специалност и университет, в който да се изучава.
Виж целия пост
# 1 226
 Това с хорариумите за дипломата за средно образование си се питаме още, когато беше проект тази реформа. Пълна мъгла е.От една страна не е ясно дали няма да се врътнат МОН с някоя врътка по отношение на дипломата въпреки категоричния отговор който дадоха и на двете ми писма. Дидева или някой по запознат с психопрофила или възможния толеранс за врътки на МОН, да каже. От друга страна, преди няколко години, че и сега не съм запозната с изискванията на университетите за хорариум.

   Има ли излезли учебни планове до 12 клас в някои училища, извън рамковия по новата програма Нашето ,гледам са ваканция и никаква информация не пускат.

   В София е по-специфично, но в провинцията смяната на училища в 11 и 12 клас е нерядко явление и при новите условия може да се засили тенденцията. Примерно в 11 клас може да смени езиковия профил с нещо по-конкретно, което се изучава в друго училище. Тогаз могат да се използват и НВОтата в 10 клас. Но на този етап не е предвидено и нашият набор ще е първият, който ще мине по неутъпкания път.
Виж целия пост
# 1 227
Психопрофила, викаш. Joy
В сайта на Испанската има учебен план по новата програма. Оттам гледам, че в дипломата за средно ще има между 6 и 8 предмета, в зависимост от избраните профили.
В детайли с изискванията на чуждите университети и аз не съм запозната, защото не ми е било на дневен ред. Досега българските деца не са имали проблем с условията, специално откъм хорариум /или не съм чула за такъв случай/. Най-много някои университети да са поискали допълнителни матури по желание с отличен резултат. Но дъщерята на братовчедка ми, която учеше в САЩ, защото семейството им живее там от няколко години, се върна да учи последните две гимназиални години в Швеция /а останалата част от семейството й продължава да е в САЩ/, защото се оказа, че в американското си училище не може да покрие изискванията за хорариум на Английските университети за желаната специалност. И с това профилиране в последните две години, сериозно се опасявам да не се случи нещо подобно с редица български деца.
Виж целия пост
# 1 228
Санака, това и в момента е валидно. Може би не за математиката, защото всички я учат до 12 клас, но за другите предмети - да. И сега има гимназисти, макар и не много, които сменят училище в 11 клас, защото не им предлага профилирането, желано от тях.
В чуждите университети обикновено гледат хорариумите не от дипломите, а от академичните справки, които се правят доста преди матурите. В тях са включени часовете от целия гимназиален етап.

П.П. Вече ако освен хорариум, им искат и оценка в дипломата, тогава вариант ще е матура по желание.
Виж целия пост
# 1 229
Гаргамела, така е,гледат академични справки от целия гимназиален етап, но досега повечето предмети се учеха до 12-ти клас включително и опасността от недостатъчен хорариум е минимална /ако си в профил химия и биология, учиш всички предмети до 12-ти клас/. Новите випуски, от 2003 нагоре, ще учат всички предмети до 10-ти клас включително и опасността от недостатъчен хорариум ще стане съществено по-голяма.

Сега видях, че си допълнила за матурите. Тя може да е вариант /да държат по 3-4 матури по желание, извън задължителните/ при изискване за оценка, но замества ли матурата изискванията за определен хорариум?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия