Шести клас

  • 78 300
  • 786

Анкета

Ще включите ли още тази година допълнителна подготовка за изпитите след 7 клас?

Опции:

# 360
Калоян вече е с минало половин класно по БЕЛ - сбит преразказ (оценка 5 и много нещастно дете Rolling Eyes, защото очакваше повече) и втора част тест следващата седмица върху цялата изучена граматика + литература.
По математика на 11 януари ще има класно, но вече 3 контролни са минали.
Вашите деца по колко контролни правят седмично? В нашето училище няма седмица с по-малко от 3 контролни или тестове.

Вчера правиха сбит преразказ на "Косачи", но нашия допуска много правописни грешки ooooh! (ако имате идеи как да ги отстраним, че аз вече се изчерпах-моля помагайте Hug)
Иначе не ги назорват много-мин.седмица имаха 2 контролни, за тази знам за 3..


Преговор на сгрешените правила с примери, препис на сгрешените думи, диктовки, много четене ...
Виж целия пост
# 361
http://www.monitor.bg/a/view/39181-%D0%A1%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B … D0%BB%D0%B0%D1%81

Не че  е новина, не че не е коментирано.
Виж целия пост
# 362
Ако някой има възможност да намери отново тази въпросна наредба, моля за линк,  защото никъде в документите до сега не съм прочела за среден резултат в дипломата!
Виж целия пост
# 363
Ако някой има възможност да намери отново тази въпросна наредба, моля за линк,  защото никъде в документите до сега не съм прочела за среден резултат в дипломата!
И аз мисля, че няма такова нещо. Дидева беше пускала преди време информация с отговори на въпроси и тълкувания от експерти. Точно там пишеше, че в дипломите на децата няма да съществува понятие "среден успех".
Виж целия пост
# 364
Свободни съчинения журналистически. Според наредбата в дипломата ще присъстват оценките от трите години,
но  няма да има среден успех. Кои оценки ще са балообразуващи  и от кои години - предполагам, че ще зависи от конкретното училище и ръководство му в годината на кандидатстване.
(не мога да намеря подходящ емотикон в новата версия, която до днес успявах да избягвам ... от днес ще избягвам бг-мама)

Така или иначе - трябва да си следим желаните училища, за да можем да реагираме навреме на всякакви възможни промени.
Виж целия пост
# 365
Какво е оценка по предмет( интересува ни свид. За основно образование)Легално определение дава чл.28 от Наредба 11.-"годишните оценки по предмета, изучаван в 5,6,7 клас.от зсд. И избираеми часове.

След като имаме определение за оцека по предм. В св-во, следващото, което ни интересува- как се образува бал- чл. 57 Нар.10- от наколко компоненти, един от които е т. 2- Оценката от св-во за осн. Образование(знаем вече какво включва това понятие), обаче- коя- по два учебни предмета,изучавани в разд.А от учебния план за 7 клас, т.е. Не всяка една от св-вото, а по такъв предмет, който се изучава в разд. А от уч. План за 7 клас


Четене с разбиране се учи във втори клас, но Тълкуване на правните норми е цял раздел от една наука,....от която, както и от футбол всички разбират.

Иначе, промени всякакви могат да настъпят, няма спор
Виж целия пост
# 366
Това добре, но какви изненади във формата и обхвата ни очакват, ще разберем вероятно едва на последната права. Говори се упорито, че преразказът ще се замени от съчинение-разсъждение или есе
. Има вероятност и творбите по литература да са различни. Математиката си е математика. Дано поне някой да проумее, че бързината на решаване на математически задачи може да е критерий за класация при състезатели, а не при редови деца.
Виж целия пост
# 367
...Оценката от св-во за осн. Образование ....по два учебни предмета,изучавани в разд.А от учебния план за 7 клас, т.е. Не всяка една от св-вото, а по такъв предмет, който се изучава в разд. А от уч. План за 7 клас
Една оценка по два предмета от раздел А на учебния план в седми клас.
Никъде в Наредба 10 и Наредба 11 не се споменава такова нещо като " среден успех", " среден резултат", " средноаритметична оценка", " окончателна оценка" или някакъв еквивалент на гореизброените.

Това добре, но какви изненади във формата и обхвата ни очакват, ще разберем вероятно едва на последната права. Говори се упорито, че преразказът ще се замени от съчинение-разсъждение или есе
. Има вероятност и творбите по литература да са различни. Математиката си е математика. Дано поне някой да проумее, че бързината на решаване на математически задачи може да е критерий за класация при състезатели, а не при редови деца.
В наредбата  е записано следното - тест, който включва задачи с избираем отговор и задачи със свободен отговор - и за двата предмета.
Ако пипнат нещо по изпитите, това вероятно ще е точно вторият модул по БЕЛ. В наредбата пише - " създаване на текст". Но ми се струва малко вероятно да го направят. Преразказ се проверява много по-лесно. Няма да си усложнят излишно живота.
 Произведенията са почти същите. Учебната програма за седми клас, която е в сила от следващата учебна година, е публикувана на страницата на МОН. Добавени са  „Стани, стани, юнак балкански“ и „Вятър ечи, Балкан стене“ (Д. Чинтулов). Промяна има и за " Бай Ганьо". Досега се изучаваше „Бай Ганьо у Иречека”, а по новата програма - „Бай Ганьо пътува“.
Малко е пипнато и в областта на писмените работи.
Досега беше така:
Скрит текст:
Социокултурна и литературна компетентност: създаване на изказвания и писмени текстове.
Владее структурата на следните учебни жанрове: подробен преразказ, сбит преразказ, подборен преразказ, трансформиращ преразказ, съчинение разсъждение, есе, съдържащо разсъждения върху естетически и житейски проблеми по зададена тема.
Очаквани резултати:
• Придобива знания и развива умения за създаване на:съчинение разсъждение по литературен проблем, свързан с изучаван художествен текст.
• съчинение разсъждение/есе по житейски проблем.
По новата програма:
Скрит текст:
Отговор на нравствен въпрос
Създава текст, в който тълкува, коментира, анализира същността на нравствен въпрос, за да аргументира собствена позиция във връзка с проблема.
Съставя план на текста.
Построява логически съчинението, като използва езикови средства, подходящи за целите на общуването.
Спазва изучените книжовни езикови правила.
Анотация
Извлича, осмисля, анализира информация от анотация с оглед на конкретна комуникативна задача.
Познава същността на анотацията като вид текст.
Умее да създава анотация на книга, филм, представление и др. (включително и в електронна форма).
Спазва изучените книжовни езикови правила.
Описание на предметна обстановка в художествен текст
Създава в устна форма описание на предметна обстановка в художествен текст с цел да: изрази естетическата си представа за описваните елементи; предизвика у слушателя естетическо преживяване, подобно на породеното от непосредственото общуване с художественото описание.
Спазва правилата на книжовния изговор.
Поставя логическото ударение на подходящо място.
Отговор на литературен въпрос. Създава в писмена форма отговор на литературен въпрос в определен обем с цел да обоснове разбирането си за поставения под въпрос текстов елемент.
Спазва изучените книжовни езикови правила.
Разказ по преживяно.  Създава в устна и в писмена форма разказ по преживяно с цел да: изрази творчески действителни преживявания, чувства и оцени важността на това изразяване; заинтригува възприемателя
с разказваната история.
Спазва правилата на книжовния изговор.
Спазва изучените книжовни езикови правила.
Виж целия пост
# 368
Мирна, здрава и щастлива 2018!
Виж целия пост
# 369
Честита нова 2018 година! Да е здрава и мирна!
Виж целия пост
# 370
Честита Нова Година! Пожелавам много здраве, късмет и усмивки!
Виж целия пост
# 371
Честита Нова Година!
Много здраве на всички малки и големи!
Виж целия пост
# 372
Да са живи и здрави децата ни през Новата 2018 година!
Виж целия пост
# 373
Честита Нова Година!
Да е здрава,усмихната и щастлива годината за малки и големи! santa2
Виж целия пост
# 374
Добро утро, момичета! Да е здрава и спорна новата 2018 г.!
Записвам се при вас с младеж в шести клас, за да обменя информация и опит не само за набора в момента, а и бъдещия седми клас.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия