Оценки в училище - анкета

  • 4 111
  • 15
Здравейте,
правя допитване относно общественото мнение на Българите  по отношение на оценките в училище, тяхното влияние върху мотивацията и учебния процес на децата, както и алтернативните форми на оценяване. Уча в езикова гимназия и резултатите ми трябват, за да положа успешно изпит за получаването на немска езикова диплома. Информацията ще я използвам за изготвянето на графики и диаграми. Анкетата отнема около 4 минути. Много бих се радвала, ако намерите време да я попълните. Благодаря предварително!

Съгласувала съм допитването с администраторите на форума.

Линк: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSduuh9K3KrdtCPLly8uqM1X … iewform#responses
Виж целия пост
# 1
Готово!
Виж целия пост
# 2
И аз я попълних. Успех.
Виж целия пост
# 3
Успех! Дано анкетата да бъде взета под внимание от когото трябва, за да получават децата ни адекватно образование, а не да търсим алтернативни извън държавното образование.
Виж целия пост
# 4
Исках да ти помогна, но анкетата ти не е достъпна за всеки - аз нямам гугъл акаунт и... до там с доброто намерение.
Виж целия пост
# 5
Успех на изпита! Избрала си интересна тема!
Виж целия пост
# 6
Адмирирам всяко положено старание от интелигентен млад човек, така че попълних анкетата. Желая Ви успех в начинанието.
Виж целия пост
# 7
Успех!
Виж целия пост
# 8
Исках да ти помогна, но анкетата ти не е достъпна за всеки - аз нямам гугъл акаунт и... до там с доброто намерение.

И аз така, а ми е изключително досадно да  се регистрирам насам-натам.
Виж целия пост
# 9
Попълних, но мисля, че анкетата е непълна. Имам мнение по въпросите, но няма опция за свободен отговор или за някакво средно положение. Успех все пак.
Виж целия пост
# 10
Смятам че има оценки които трябва да стреснат ученика (учителката от 1-4 клас на моя син му пишеше по-слаба оценка, и ми се обаждаше да ме предупреди за това, с цел той да се вземе в ръце и да положи повече усилия), има оценки които да поощрят ученика (когато се вижда че той е положил усилия и може би малко не му е достигнало), и има излишни оценки - такива като по физическо, рисуване и музика - там оценяването трябва да е по друг начин, ако изобщо трябва да го има в непрофилирани паралелки с такава насоченост.
Обръщам внимание на това, защото за отговора ми на единия от въпросите нямаше подходяща точка.
Виж целия пост
# 11
Родители, които не могат или не искат да четат, ще игнорират положения от учителя труд. Интересуващите се винаги ще намерят начин да се информират за постижения, силни и слаби страни на детето си. Съвсем различно нещо е какво ще правят с тази информация Grinning

От позицията на родител се изказвам. Родителят е заинтересован, когато ще чуе или му се иска да чува положителни думи за детето си. Откровения от страна на учителя не са желателни, защото започва да губи позиции. Доброто отношение и градивната критика лесно се трансформират в т.нар. "нарочване" и комуникацията закуцва.

Разгледах анкетата и гледната ми точка е, че оценката служи за ориентир на родителя. Колкото повече думи използваш, за да му обясниш състоянието на детето му, толкова по го губиш. Често родителите не четат рецензиите след писмените работи. А това си е репорт за моментното състояние на ученика при изпълнението на конкретна задача. Истинско обобщение, под което учител ще се подпише, може да се направи само след мащабно изследване по точно определени параметри с ясни критерии за съответното ниво, определен обем от знания (в никакъв случай повече или по-малко); определени умения и ключови компетентности. Вкарването на децата в тези рамки по моему ще е пагубно. Всякаква индивидуалност и проява на творчески импулс съвсем ще се блокира. Образованието трябва да се освободи от стандартите (какво точно трябва да се знае на определен етап, че ако не се знае много лошо).
Виж целия пост
# 12

Попълних.
Оценките са полезни. "Къде съм аз?" - т.е. кое е мястото на детето с/о другите... общо взето - понеже оценяването в различните училища, ясно, не е еднакво.
Писането на доклади би било безполезно, демотивиращо, размито, ненужно и, ако замести оценките, противопоказно.
Без да споменавам колко бързо ще се превърне в обиокновено копи-пейст... Simple Smile
Виж целия пост
# 13
От училище до училище има огромна разлика .Същото се получава понякога и в знанията стоящи зад една и съща оценка в две такива различни училища.
''Нашето ''е от по-обикновените и оценките са доста завишени (по моя преценка )сравнено с това което си спомням по мое време .Същото мнение изказа една моя близка чието дете учи в момента в езиковата гимназия ,в която тя учила едно време.
Излиза че и от поколение до поколение има сериозна разлика.
Според мен причината е че учителите и училищата гледат да се нагодят към ''нежната психика'' на децата  и така им правят лоша услуга. Родителите сякаш са твърде заети или уморени да  не се вълнуват какви пропуски стоят зад тази или онази оценка .
Променило се и отношението към оценката. Как може една лоша оценка да ви причини стрес?!!
Та тя е отражение на това което сте показал като знания.
Все едно да се видите в огледалото .Друг е въпроса ако видяното не съвпада с представата която имате за себе си ,но вината за това е само и единствено ваша и само вие можете да го промените.
''Стресиращата оценка'' би трябвало  да ви мотивира ,ако смятате че можете повече е да се постараете да го докажете или да се примирите .
Съгласна съм ,че единици са онези които успяват да извлекат полза от критиката и да работят върху слабите си места като се усъвършенстват , което намирам за странно.
 Повечето хора се чувстват съвсем комфортно ако бъдат хвалени дори и когато  не  го заслужават ,което според мен ги прави  уязвими и дори жалки.
Проблема не е в оценките ,а в погрешното отношение към тях и изключително погрешните и нерационални реакции после.
Та ако не харесваш това ,което виждаш в огледалото решението не е в изхвърлянето на огледалото ,а в това какви мерки ще предприемеш да го промениш така че да го харесаш.Wink
Виж целия пост
# 14
И аз я попълник.Успех.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия