Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Пети клас - 2017/18 - тема 2

  • 32 942
  • 744
# 735
При нас проблемът е друг. Детето ми казва, че е писало определено нещо на контролното по БЕЛ и твърди, че учителката го е задраскала неправомерно. Естествено не мога да вярвам на 100% на детето, а и то не може да ми повтори въпроса 1:1, а го интерпретира както го е разбрало. Естествено и учителите са хора и мога да сбъркат. Ако е такъв случаят би следвало да ѝ коригират теста, но няма как да разбера до деня на РС, когато евентуално госпожата ще донесе всички контролни, които са правили. (Изобщо не ми е опция да ходя в приемно време.)


Мария, абсолютно съм съгласна с теб, че тази практика е абсолютно недопустима и изключително в ущърб на децата.
И по повод казаното горе - на приемен ден миналата седмица погледнах писмените работи по БЕЛ на детето ми и буквално на първия въпрос, на който обърнах внимание, открих даден от него верен отговор, отбелязан като грешен от учителя. Когато го посочих, ми беше казано, че наистина е допусната грешка, но тази една точка не променяла оценката. А в случая изобщо не става въпрос за оценката(макар че е редно в самия тест да има отбелязани критериите за оценяване и какъв брой точки на каква оценка отговарят, което в случая липсваше), а за това, че трябва да бъде осъществяван някакъв контрол и съответно обратна връзка, което няма как да бъде сторено с предоставяне на тестовете на децата в час, за няколко минути, по време на учебното занятие.

Между другото, чл.19 ал.1 от цитираната по-горе наредба гласи, че контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите.

Въпросът е как да бъде тълкуван текста "запознаване с резултатите" - според мен това категорично не може да бъде осъществено в рамките на часа.
Виж целия пост
# 736

Между другото, чл.19 ал.1 от цитираната по-горе наредба гласи, че контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите.

Въпросът е как да бъде тълкуван текста "запознаване с резултатите" - според мен това категорично не може да бъде осъществено в рамките на часа.
Баш така си го тълкуват Sad
Виж целия пост
# 737
То затова децата търсят частни учители и школи, защото там ще им се обясни всяка грешка.
Виж целия пост
# 738
 И всички са фокусирани върху съхранението на контролните. Децата според наредбата се „запознават с резултатите”, което явно няма идея идентифициране на пропуските и запълването. Вместо да държат на пазенето на листите, да изискват статистики от резултатите и предприетото от учителя за корекции, когато например 80% от децата са допуснали грешки по конкретен материал. ....Заговорих съвсем утопично вече. Simple Smile
Виж целия пост
# 739
Моят син носи контролните вкъщи за подпис и ги връща, така че съм наясно какви грешки допуска.
Не е перфектен, но се справя по-добре, отколкото очаквах. Очаквано по-слаби резултати има по ГИ (географията не му е сила, движи се между 4 и 5, което е приемливо), по изобр. изкуство и по технология и предприемачество. По другите предмети определено е момчето с най-добри резултати, което направо ме изумява, защото той не е особено амбициозен, а учи сам, не ходи на допълнителни уроци по никой предмет, и аз нямам възможност напоследък да го следя въобще. Дано продължи по този начин.
Класът му е най-добрият пети клас в училището, но има проблем с дисциплината. Имахме род. среща снощи, другата седмица пак, този път и с децата. Малко съм скептична за изхода, но пък и не ми се иска още в пети клас нещата да излизат от контрол.
Виж целия пост
# 740
1. могат да си ги снимат, ако имат желание и телефон. Защото това са техни авторски разработки. Могат и да ги разпространяват в нета.
2. Учителите не ги дават, защото не искат родителите да им търсят кусури, еле пък и да намират такива.
3. може да помолите учителите да ви ги изпращат на имейла сканирани/снимани.
Ако конкретният учител не се съгласи, се обърнете към класния р-л. Обикновено с апо-отзивчиви и отговорни.
Пък, и - едва ли всички родители от класа ще молят за същата услуга. Така че за 1 дете или 2 от класа, ще се съгласят
Виж целия пост
# 741
Момичета, сигурно е обсъждано, но... Според вече няколко мои познати, при кандидатстяване след 7 клас се взиматпод внимание оценките от всички предмети от 5 клас. Аз знам, че се взимат тези по мат и БЕЛ. Как е в действителност?
Виж целия пост
# 742
Момичета, сигурно е обсъждано, но... Според вече няколко мои познати, при кандидатстяване след 7 клас се взиматпод внимание оценките от всички предмети от 5 клас. Аз знам, че се взимат тези по мат и БЕЛ. Как е в действителност?
Да, коментирано е. Объркването идва от това, че има 2 наредби и явно става проблем при тълкуването им.
Едната наредба е за оценяването на учениците и в нея е описано какво се включва в дипломата за завършено средно образование. Точно там пише, че във въпросната диплома се вписват и оценките от 5ти, 6ти и 7ми клас по изучаваните предмети.
Другата наредба (10) определя и правилата за кандидатстване след 7ми клас. Там е описано, че се взимат само оценките от 7ми клас и НВО.
Накратко: Не се кандидатства с оценките от дипломата, а само с нво и оценките само от 7 клас! В дипломата фигурират оценките от 5ти, 6ти и 7ми клас.
Има училища с различен прием (отделен от НВО изпит), когато изберете училище, проверете какви са условията за прием и начинът на балообразуване.
Виж целия пост
# 743
Момичета, сигурно е обсъждано, но... Според вече няколко мои познати, при кандидатстяване след 7 клас се взиматпод внимание оценките от всички предмети от 5 клас. Аз знам, че се взимат тези по мат и БЕЛ. Как е в действителност?
Накратко- не им се връзвай. Всяко училище си приема с НВО и оценки от диплом от последен основен клас, според профила на паралелката. Което се проверява в училището, в коета се кандидатства. Може да се вземат БЕЛ и история за хуманитарен профил, например, от диплома за последен клас на основно образование. Или оценката по география и чужд език в една търговска гимназия. Пак от дипломата за последния клас, обаче.
https://npmg.org/%d0%ba%d0%b0%d0%bc%d0%bf%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d1%8f-2018/
Ето например НПМГ:
Скрит текст:
Максимален резултат при балообразуването за всяка паралелка/профил

500 точки

Заб. При липса на положителен резултат (неявяване) от олимпиади ( областен и/ или национален кръг) и състезания, вкл. в Календара на МОН за уч. 2017/ 2018г., максималния резултат на ученикът/ чката в балообразуването при кандидатстване за профил „Природни науки“ и „ Икономическо развитие“ в НПМГ за уч. 2018/ 2019г. ще бъде

300 точки

 

НВО – Национално външно оценяване –максимален брой –200 точки

БЕЛ (Български език и литература) –100 точки

Математика –100 точки

 

Олимпиади – областен и/или национален кръг и/или състезания, вкл. в календара на МОН ( по желание на ученика) с удвояване на резултата  – максимален бр. точки – 200 точки

Национално състезание по природни науки „ Акад. Л. Чакалов“ – 100 точки

Физика и астрономия – 100 точки

Пролетно състезание по физика и астрономия- 100 точки

География и икономика- 100 точки

Биология и здравно образование (ЗО)- 100 точки

Химия и опазване на околната среда (ООС)- 100 точки

Два избираеми предмета от Свидетелството за завършен VIII клас  Sunglasses( подробности за предметите, вкл. в балообразуването по профили/ паралелки в НПМГ по- късно) – 2 х 50 точки = 100 точки

В случай, че ученикът се е явил и  има положителен резултат от олимпиада( състезание) и от Националното състезание по природни науки „ Акад. Л. Чакалов“,  при балообразуването се ползва резултата, по – благоприятен в количествено отношение за ученика т.е в интерес на детето.

Виж и НГДЕК:
http://www.ngdek.com/bg/obshti-usloviya
Скрит текст:
Класиране, приемане и записване

Успешно издържалите приемните изпити за VIII клас се класират в низходящ ред по реда на бала, който се образува от сбора на:
1.годишните оценки по български език и литература и история и цивилизация от удостоверението за завършенVІІ клас;
2.удвоената оценка по български език и литература от националното външно оценяване или удвоената оценка от националния кръг на състезанието за решаване на тестове по български език и литература, организирано от МОМН.
3.удвоената оценка от изпита по история и цивилизация или удвоената оценка от националния кръг на олимпиадата по история и цивилизация, организирана от МОМН

 

Тази глупост, всички оценки от 5 до 7 клас да се вземат предвид, слава Богу още не е приета. Питай ги познатите в кой нормативен текст са го чели. Grinning
Виж целия пост
# 744
При нас по някои предмети носи, математика и български, английски, география, подписваме ги и ги връщаме. По история и ЧП не носи. По математика дори някой път не си иска обратно тестовете.
При баткото, 9 клас, точно затова се нервирах много миналата година. Предимно заради математиката. Исках да виждам какви са му грешките, за да може с частната учителка да работят по въпроса. Учителката в училище дори му се беше скарала веднъж, че си снима работата. На родителски не идваше, но се разбрах с класния да й предаде и поне да имат възможност да снимат.

Заповядайте в новата тема - http://old.bg-mamma.com/?topic=1007740.new#new
Виж целия пост

Започнете да пишете...

0 резултати за

Страница 1 от 1