СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 9

  • 111 890
  • 741
# 675
[Заради оценката от НВО и средната оценка от удостоверението от завършен 4-ти клас, които влизат в бала. Все едно са съизмерими в различните училища или пък обективни.
Същата тъпотия като след седми клас.
Оценката от HBO компенсира донякъде резултата от  по-трудните Олимпиада и Питагор, а успеха от училище наистина е странен критерий-децата масово са с шестици до 4 клас, какво ще отсее това? Може би тези два критерия идат, за да откажат деца, които са далече от представата за справящи се ученици, да се пробват и да създават бройка в бездруго голямата бройка кандидатстващи. Явно очакват тази година всички ученици да се пробват за СМГ. Предвид близо 2000-дната бройка софиянчета явили са на Олимпиадата, не грешат.
Виж целия пост
# 676
[Заради оценката от НВО и средната оценка от удостоверението от завършен 4-ти клас, които влизат в бала. Все едно са съизмерими в различните училища или пък обективни.
Същата тъпотия като след седми клас.
Оценката от HBO компенсира донякъде резултата от  по-трудните Олимпиада и Питагор, а успеха от училище наистина е странен критерий-децата масово са с шестици до 4 клас, какво ще отсее това? Може би тези два критерия идат, за да откажат деца, които са далече от представата за справящи се ученици, да се пробват и да създават бройка в бездруго голямата бройка кандидатстващи. Явно очакват тази година всички ученици да се пробват за СМГ. Предвид близо 2000-дната бройка софиянчета явили са на Олимпиадата, не грешат.

СМГ не е център на Вселената.
Има нормативни актове (от 2016 г. и 2017 г.), които касаят приема във всички МГ. В СМГ миналата година са допуснати нарушения в механизма на балообразуване - установено беше при направената проверка в края на лятото.

 
Виж целия пост
# 677
СМГ не е център на Вселената.
Има нормативни актове (от 2016 г. и 2017 г.), които касаят приема във всички МГ. В СМГ миналата година са допуснати нарушения в механизма на балообразуване - установено беше при направената проверка в края на лятото.
Специално това нарушение е спорно. Никъде в наредба 10 не пише, че НВО и оценките трябва да са част от бала. Точните думи в Наредбата са: "Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:". И тогава имаше членове, които казваха, че при равни други условия предимство има детето с по-високо НВО и ако и това е равно - детето с по-висок успех в свидетелството. Т.е. бяха включени като част от класирането на учениците. По мое мнение това беше най-интелигентното решение за безумните НВО и супер субективни оценки от свидетелството.
Оставям на страна факта, че РУО приема, одобрява и публикува тези критерии през януари, а през юли пише акт за нарушение.
Виж целия пост
# 678
Никъде в наредба 10 не пише, че НВО и оценките трябва да са част от бала. Точните думи в Наредбата са: "Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:".

Как да не пише? Нали "Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на..." е точно това?  Ясно са изброени критериите, според които се извършва приемът. ПС определя методиката, придържайки се към тези критерии.
Виж целия пост
# 679
Никъде в наредба 10 не пише, че НВО и оценките трябва да са част от бала. Точните думи в Наредбата са: "Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:".

Как да не пише? Нали "Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на..." е точно това?  Ясно са изброени критериите, според които се извършва приемът. ПС определя методиката, придържайки се към тези критерии.
Чукче нечитател, Чукче писател!
Виж целия пост
# 680
Никъде в наредба 10 не пише, че НВО и оценките трябва да са част от бала. Точните думи в Наредбата са: "Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:".

Как да не пише? Нали "Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на..." е точно това?  Ясно са изброени критериите, според които се извършва приемът. ПС определя методиката, придържайки се към тези критерии.
Ми да! Когато две деца имат еднакви други резултати се сравняваха по НВО. Ако едното има 20, а другото - 19 точки, то първото ще влезе, а второто - не. Т.е. първото е било класирано въз основа на НВО.
Скрит текст:
Като цяло спорът е безпредметен. Ако отворите и видите колко безумно нещо е НВО в 4 клас, което дори не е и външно и като знаете, че при всеки учител критериите за оценка са различни, ще се убедите, че елегантното им отстраняване и непридаването им на значимост са хубаво нещо и МОН е редно да се замислят по наложимостта тези критерии да фигурират в Наредба 10. Все пак не сме овце, трябва да даваме сигнали на МОН, кой критерий е значим и кой не толкова значим.
Виж целия пост
# 681
Ми да! Когато две деца имат еднакви други резултати се сравняваха по НВО. Ако едното има 20, а другото - 19 точки, то първото ще влезе, а второто - не. Т.е. първото е било класирано въз основа на НВО.
Скрит текст:
Като цяло спорът е безпредметен. Ако отворите и видите колко безумно нещо е НВО в 4 клас, което дори не е и външно и като знаете, че при всеки учител критериите за оценка са различни, ще се убедите, че елегантното им отстраняване и непридаването им на значимост са хубаво нещо и МОН е редно да се замислят по наложимостта тези критерии да фигурират в Наредба 10. Все пак не сме овце, трябва да даваме сигнали на МОН, кой критерий е значим и кой не толкова значим.
От коя година е започнало сравняването по НВО? Когато моето дете кандидатства за 5 клас, в СМГ нямаха информация за резултатите от НВО на кандидатите. Служебни бележки ли сте носили?
Виж целия пост
# 682
Ми да! Когато две деца имат еднакви други резултати се сравняваха по НВО. Ако едното има 20, а другото - 19 точки, то първото ще влезе, а второто - не. Т.е. първото е било класирано въз основа на НВО.
Скрит текст:
Като цяло спорът е безпредметен. Ако отворите и видите колко безумно нещо е НВО в 4 клас, което дори не е и външно и като знаете, че при всеки учител критериите за оценка са различни, ще се убедите, че елегантното им отстраняване и непридаването им на значимост са хубаво нещо и МОН е редно да се замислят по наложимостта тези критерии да фигурират в Наредба 10. Все пак не сме овце, трябва да даваме сигнали на МОН, кой критерий е значим и кой не толкова значим.
От коя година е започнало сравняването по НВО? Когато моето дете кандидатства за 5 клас, в СМГ нямаха информация за резултатите от НВО на кандидатите. Служебни бележки ли сте носили?
От миналата, защото Наредба 10 е от 01.09.2016г. Носихме удостоверение за завършен 4 клас (копие и оригинал за сверка), на чийто гръб са нанесени резултатите от НВО.
Виж целия пост
# 683
Скрит текст:
Никъде в наредба 10 не пише, че НВО и оценките трябва да са част от бала. Точните думи в Наредбата са: "Чл. 74. (1) Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на:".

Как да не пише? Нали "Учениците се класират от профилираната гимназия въз основа на..." е точно това?  Ясно са изброени критериите, според които се извършва приемът. ПС определя методиката, придържайки се към тези критерии.
Ми да! Когато две деца имат еднакви други резултати се сравняваха по НВО. Ако едното има 20, а другото - 19 точки, то първото ще влезе, а второто - не. Т.е. първото е било класирано въз основа на НВО.

Едно е да се сравняват резултатите от НВО в случай, че се надхвърля утвърдения държавен план-прием, съвсем друго е да се включва този резултат в бала. Освен това, не се сравняват резултатите от НВО на всички деца, а само на тези, които имат равен бал с последното класирано дете, ако това е заложено в регламента, разбира се.
Не е важно как родителите тълкуват нормативните актове. В другите МГ явно са разбрали написаното, щом като са се съобразили с него.
Ето един пример: http://www.pmg-gabrovo.bg/images/nova2016/reglament5.pdf

Спирам вече по темата, защото не ѝ е тук мястото. Не споря, исках само да отбележа, че регламентът за прием в  СМГ е съобразен с нормативните актове и няма нищо общо с очакванията за броя на кандидатите в училището.
Виж целия пост
# 684
Те нормативните актове са тъпи, просто.
Виж целия пост
# 685
Скрит текст:
Едно е да се сравняват резултатите от НВО в случай, че се надхвърля утвърдения държавен план-прием, съвсем друго е да се включва този резултат в бала. Освен това, не се сравняват резултатите от НВО на всички деца, а само на тези, които имат равен бал с последното класирано дете, ако това е заложено в регламента, разбира се.
Не е важно как родителите тълкуват нормативните актове. В другите МГ явно са разбрали написаното, щом като са се съобразили с него.
Ето един пример: http://www.pmg-gabrovo.bg/images/nova2016/reglament5.pdf

Спирам вече по темата, защото не ѝ е тук мястото. Не споря, исках само да отбележа, че регламентът за прием в  СМГ е съобразен с нормативните актове и няма нищо общо с очакванията за броя на кандидатите в училището.
Не споря, НО ......
За разлика от дивотията на ПМГ Габрово, СМГ са постъпили разумно, хем НВО участва в класирането (!!!), хем РУО са го одобрили , хем няма почти никакво влияние, но пък Стоянов си замина заради това.
Може да се коментира участието на НВО като балообразуващо само при външно оценяване.
За което , Браво на Стоянов !!! Успех на делото му, насрочено за 26.01.2018 г.
Делото е открито, всеки може да присъства.
Виж целия пост
# 686
Дълго ще се ближе държавното дъ за да се върнат версиите от лятото. Толкова дълго, че СМГ с голяма вероятност ще се превърне в стандартно училище.
Послушно, спазващо буквално всеки идиотизъм, а не борещо се да намери адекватен начин да минимизира последствията от тях.
С послушни учители и без езикова година като начало.

ПП - Жалко, че НПМГ няма адекватен, напорист директор... В моментната кочина, за 4-5 години ще обърне пазара.
Изключително интересно би било Стоянов да стане директор на НПМГ. Това ще е истински трилър Simple Smile
Виж целия пост
# 687
kodbg, често пишеш точно и ясно, дори да си призная обективно, но явно нямаш информация в този случай!

Цитат
Послушно, спазващо буквално всеки идиотизъм, а не борещо се да намери адекватен начин да минимизира последствията от тях.
С послушни учители и без езикова година като начало

Това че има идея да се намали броят часове, не е по изискване на РУО или МОН и е доста адекватна изява на млади и можещи учители, които явно намират нещо в СМГ. Все пак това е МГ, който има огромно желание да учи немски език, може да го постигне, но смятам че почти няма осмокласник, който да започва АЕ от нулево ниво и за мен не е смислено да спят една година, вместо да учат математика и информатика, предмети заради които са избрали именно това училище.

Да добавя нещо от личния си опит от СМГ- НЕ - при 16 до 20 часа език на седмица, част от математиците махват с ръка и започват да го игнорират, докато стигнат до лека неприязън към езика. След заветния осми клас, часовете са толкова малко, че е необходима допълнителна извънкласна форма.
Колкото до Лайстун мисля, че за да се реализира е необходимо да се покрият критерии различни от броя часове в осми клас Simple Smile.

Виж целия пост
# 688
mivan, аз не разбирам предимствата на новия план и днес с интерес ще изслушам доводите. Не го отхвърлям, но не го разбирам. Езикът отново се учи от 0, но вместо 18, по 12 часа седмично. В плана не виждам информатика, освен ако не са онзи един час седмично раздел Б (ЗИП по старому). В интензивното обучение са 2 часа информатика в раздел А. Така, че теорията за повече информатика ми издиша. Но може и да греша, ще изчакам срещата.
Виж целия пост
# 689
Mivan,
Скрит текст:
доколкото помня - спрягаше се  в пространството преди време  вариант паралелките с немски в СМГ да се обучават по ДСД програма. Вероятно това би могло да стане, ако евентуално изпълнят условията на германците за брой часове седмично и от 9 клас нагоре, за налични препедаватели-немци,  за изучавани предмети на езика, но да има "лайстунг" - едва ли някога би станало това в МГ. За целта трябват не един-двама германци за цвят, а цял екип. Понеже лайстунг означава паралелна немска диплома за средно образование с  нашата.  Вероятно смесваш понятията ДСД и лайстунг, не значат едно и също.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия