Избор на училище след седми клас, Варна

  • 16 214
  • 79
      Реших да започна тема за избора на училище след седми клас във Варна, защото в подфорума има малко и откъслечна информация.Почти за всяко по-популярно училище в столицата има отделна тема, за училищата в Пловдив също се пише, но дискусия за нашите училища почти липсва.

      Мисля, че темата ще е интересна и полезна, като се надявам със съвети да се включат и родителите на гимназистите от нашия град.

       Моля, споделете- какво повлия върху избора на училище?Как се оформиха предпочитанията за конкретно училище с еднаква учебна програма?/Вечният спор Първа или Пета?/Какви втори езици се изучават в училищата и на какво ниво?Наистина ли професионалните гимназии са загубили авторитет или сред тях има качествено обучение?Какво знаете за дисциплина, криминогенна среда, взаимоотношения в различните училища?

      Надявам се темата да предизвика ползотворни дискусии!

 
Виж целия пост
# 1
Много ми се иска темата да се развие.

Още ни е рано да подреждаме желания/дъщеря ми е в шести клас/, но тя отсега заявява, че ще ходи в МГ без да има изисквания за езика. Категорична е, че не иска в Първа с немски.

Що се отнася до моите предпочитания...за мен е важно да в МГ или в някоя от езиковите, като предпочитам Първа или Четвърта.

Виж целия пост
# 2
На този етап избора е между 1 и 5 ЕГ, МГ категорично не иска. Имам отзиви, но ще се радвам да чуя още.
Виж целия пост
# 3
Изборът при големия дойде от това ,че точни науки не го влекат ,трудни са му ....а той никак не обича трудното. Wink Хуманитарен тип е изцяло -История ,Бел и езици. ИзбрахМЕ АЕ ,защото не посещава школа до 7ми клас и разбира се по-лекия език. Оттам вече избора легна само и единствено върху 1ва ЕГ За мен този език се научава само там . Peace Ако е немски вече 1ва или 5та ,аз не мога да дам отзив коя е по-добра ,но е факт ,е по бал 5та бавно и славно си настига 1ва.
В 1ва ЕГ има база,има дух , има добро според мен ръководство,има страхотен сайт ,на деца със странични занимания (спорт например) не се пречи ,а се гордеят с тях . Laughing
Иначе е на късмет пълен с учителите,има много добри ,както има и кофти такива. Моят син много пъти е казвал ,че е нямал късмета да попадне в "силен" клас (ще рече човек ,че той е голямата "сила"  Mr. Green) и  задружен също така. Отделно в подготве им тръснаха 26 год. учителка ,която април месец ги заряза и докрая караха със заместници,общо взето изгубена година. Но пък в 9ти ги пое най-добрата и за 3 год. наваксаха ,като самата тя каза ,че са "пострадали" много в 8ми клас.
Има много странични школи и с децата се работи ,стига те да искат . Peace Аз лично ,а и синът ми ,сме доволни от избора му,въпреки всички "неволи" с учители и клас .
Относно "криминогенната " среда ,има я ,вече детето и според възпитание и ценности избира къде ,в коя групичка ще се включи.  Wink Но бих казала ,че тя е минимална в сравнение с други у-ща в града . Peace
2я език е или АЕ или НЕ. "Нивото" на изучаване е като до 7ми клас  в прогимназиите.  Peace Няма да се научи в у-ще ,само се поставят някакви основи . Който иска да го научи-школи и уроци .  Peace
Малкият учи в МГ от 5ти клас и в момента се лашка между 1ва ЕГ и МГ ,като превес има второто (но и батко му много му влияе ).Аз лично смятам ,че той е твърдо за МГ ,но няма да давам наклон в никакъв случай.
Не знам дали помогнах ,но и на мен ми е интересна темата ,особено ако се включи майка на гимназист в МГ . Rolling Eyes А знам ,че има такива тук...
Виж целия пост
# 4
  Деска, много хубав и интересен пост! bouquet

  Тъй като имаш дете в Първа- аз някога учих в една сграда с тази гимназия на Почивка, сега- вияе ли върху избора местоположението на училището?

Останалите- имате ли "логистични съображения при избор на училище? Аз винаги съм го мислела за маловажно но май с големи деца си има някаква тежест.

І ЕГ си беше от едно време най- доброто училище/ но пък и нямаше огромен избор/ , но  това ново местоположение/ което и аз не зная точно къде е/ май разколебава.

Виж целия пост
# 5
Никога не е имало значение за нас къде е гимназията и по този фактор не сме се водили , а и не мисля че е нормално !
Виж целия пост
# 6
Синът ми избра Първа ЕГ - немски език с математика.
Категорично не искаше МГ , въпреки че бала му стигаше за всяка една паралелка.
Относно транспорта  - сутрин го караме до училище , на обяд се прибира с автобуса.
Виж целия пост
# 7
Е, хайде сега, Светкавичка, какво му е местоположението на І ЕГ!? Simple Smile
И аз съм учила в онази сграда на сп. Почивка, помня какъв ужас беше да се добереш до нея през зимата, че и автобусите не винаги се качваха до там, пък тогава не ни караха сутрин с коли Simple Smile .
Учила съм и в сградата, в която е сега І ЕГ, навремето в нея се помещаваше едно от основните училища в града. Сградата е по-нова от тази на Почивка, а спортната й зала е съвсем нова, поне отвън изглежда като мечта за всяко училище. Вярно, че кварталът е презастроен и без места за паркиране, но не знам къде в центъра на града е по-добре.
Децата са вече големи, не мисля, че местонахождението на училището ще има такава голяма тежест при избора. По-скоро качеството на обучението и даже за мен лично по-важните неща са средата, в която ще учи, дисциплината, духът в училището, качествените учители. Но всичко това май е по-скоро въпрос на късмет. Езици се научават и извън ЕГ, стига човек да има мотивация. Въпросът е, че всички се стремим към по-добра среда за децата си. А къде ли е тя в съвременното българско училище... не съм нихилист, по-скоро съм поредния притеснен родител.
Виж целия пост
# 8

В 1ва ЕГ .....
на деца със странични занимания (спорт например) не се пречи ,а се гордеят с тях . Laughing



Точно това е нещото, заради което дъщеря ми не иска Първа с немски. Нейни приятели, които бяха приети миналата година там се видяха принудени да се откажат от спорта. Трябвало да посещават някакви почти задължителни допълнителни курсове по езика, също така и учителите не толерирали отсъствия заради състезания.

В същото време приетите в МГ и Четвърта продължиха да си ходят почти ежедневно на тренировки.

Тя от  учене и натоварване не се страхува, но спортът и времето за него са  важни за нея на този етап.
Виж целия пост
# 9
Е, хайде сега, Светкавичка, какво му е местоположението на І ЕГ!? Simple Smile
И аз съм учила в онази сграда на сп. Почивка, помня какъв ужас беше да се добереш до нея през зимата, че и автобусите не винаги се качваха до там, пък тогава не ни караха сутрин с коли Simple Smile .
Учила съм и в сградата, в която е сега І ЕГ, навремето в нея се помещаваше едно от основните училища в града. Сградата е по-нова от тази на Почивка, а спортната й зала е съвсем нова, поне отвън изглежда като мечта за всяко училище.

Няма да скрия, че ме блазни гимназията, макар синът ми да няма ясни желания засега, може би е рано.Но нямам никаква идея как от района на зимно Тракия да се стигне дотам, като гледам времето за чакане по спирки ще е повече, от това, ако се тръгне пеш, ама зимата?Затова си мисля, че и логистиката е фактор.
Виж целия пост
# 10
Е, хайде сега, Светкавичка, какво му е местоположението на І ЕГ!? Simple Smile
И аз съм учила в онази сграда на сп. Почивка, помня какъв ужас беше да се добереш до нея през зимата, че и автобусите не винаги се качваха до там, пък тогава не ни караха сутрин с коли Simple Smile .
Учила съм и в сградата, в която е сега І ЕГ, навремето в нея се помещаваше едно от основните училища в града. Сградата е по-нова от тази на Почивка, а спортната й зала е съвсем нова, поне отвън изглежда като мечта за всяко училище.

Няма да скрия, че ме блазни гимназията, макар синът ми да няма ясни желания засега, може би е рано.Но нямам никаква идея как от района на зимно Тракия да се стигне дотам, като гледам времето за чакане по спирки ще е повече, от това, ако се тръгне пеш, ама зимата?Затова си мисля, че и логистиката е фактор.

До Първа езикова с автобус №10, а той спира точно на Зимно Тракия Simple Smile. Връщането по същия начин. Според мен ще пътува по-малко време отколкото до Френската или МГ с №148 Simple Smile.

Важно е желанието на детето и късмета му.
Успех!


П.С. Моята дъщеря щеше да избере МГ, тя дори беше приета от 5ти клас, но ние се преместихме в чужбина и тя още страда, че не можа да учи там.
 
Виж целия пост
# 11
Нека не страда много ! Wink

Относно спорта в 1ва и че децата по немски ги " карали" допълнително да посещават школите и уроците им не е вярно.Да, има такива , но те са пожелание на децата и са свързани най -вече с подготовки за олимпиади. Влезте на страницата и вижте колко изявени спортисти имат и как ли успяват милите ?! Simple Smile
Виж целия пост
# 12
Може и така да е, не споря. Това са си нейни проучвания и изводи и засега не смятам да се намесвам.
Виж целия пост
# 13
Дъщеря ми е в I ЕГ с английски език от тази година. Много се чудих аз самата на къде да я насоча. Мога подробно да разкажа, ако на някой му е интересно. На кратко -  МГ не стоеше въобще като вариант (не се разбира девойката с математиката). Същото се отнася и за природните науки. Аз отхвърлих професионалните гимназии и крайния резултат беше - първа или пета с немски или английски. Приеха я в първа с английски, втори немски.
И двете имахме известни резерви към първа, бяхме чували какво ли не... Тя беше силно притеснена дали ще се впише, дали ще успее да си намери приятели. Сега, в края на втората седмица, сме с прекрасни впечатления. Девойката е супер доволна от класа си, от обстановката и отчасти от учителите. Във възторг е от огромните възможности за извънкласни занимания във всякакви направления - спорт, рисуване, фотография, музика, театър... Аз като родител съм впечатлена от класната ѝ, която им преподава и английски. Давам си сметка, че е минало прекалено малко време и се надявам така да продължи и занапред.

Искам да вметна и друго - преди години, когато аз самата бях ученичка, бях твърдо на мнението, че по-добрият избор е професионална гимназия. Получаваш професия, която в последствие можеш да надграждаш (или пък да промениш, ако разбереш, че изборът е не съвсем точен). Но сега съм на коренно противоположна позиция, изхождайки от състоянието на професионалните училища във Варна. Всяко дете е различно, но за моето смятам, че средата е от огромно значение. В периода на избор на училище обмисляхме варианта за Техническата гимназия (бившето механо), специалност "Графичен дизайн" (дребната се е увлякла по рисуването и се надява да се реализира професионално в някаква такава насока). След като излязоха резултатите съм доволна, че не е там - въпреки не особено убедителното представяне на НВО, щеше да бъде с най-високия бал в цялата гимназия (и то с доста...).
Виж целия пост
# 14
И аз мисля, че драмата е най-вече първа/пета.
МГ и ПМГ се избират от деца с интереси в областта - математика, физика /вече без профил/ и компютри - МГ, биология и химия - ПМГ. Там няма драма защото няма алтернатива - едно желание - едно училище. После идват дилемите ако се търси език, а не точни/природни науки, къде е най-доброто място за съответния език /особено за англисйки/немски/. Тогава се почва, коя гимназия е елитна, коя е с по-хубав салон или локация, къде има немска паралелка/по тяхната система/, къде се учи добре английски и т.н. и т.н.

Изборът никак не е лесен защото освен чисто академичната част има и други подробности. Например първа е по-стара, по-реномирана, с по-добра сграда и с традиции, хвалено управление и децата имат формално свободни следобеди /за спорт, езици и т.н/, но късната първа смяна им накъсва деня ужасно. Пета пък се бори за все по-добро място, стараят се сякаш доста, уж ще правят реновиране на сградата, но имат смени, които за щастие пък дават дълъг следобед половин година. Зависи на кой какво му е важно. За локацията всеки си решава - 148 обхваща всички гимназии без първа и тя сякаш е най-недостъпна по отношение на градски траспорт /всички извън трасетата на 7, 10 , 12, 13 първо трябва да стигнат до тях/. 148 пък е редовен, но и претъпкан.

Заради тази тема надникнах в десетокласната и там има пресни отзиви за натоварванията. Единични са /за сериозно натоварване/, но май това е положението като имам предвид какво съм чувала от познати деца. И пак - за някои това ще е голям минус, за други - важен плюс.

В предните мнения са споменати среда и дух. Почти всички учители и много отдецата могат да бъдат видяни и сравнени на манифестацията на 24-ти май. Повечето училища изглеждат прекрасно - умни, будни деца с добри училтели. Хората, които търсят духа и умеят да го усещат могат и така да погледнат над избора.
Виж целия пост
# 15
По мнение на различни учители, но пък съвпадащо, е това, че ако искаш да учиш английски е по добре 1 ЕГ, а немски 5 ЕГ. Основно заради преподавателите. Лични впечатления имаме само за немски в Първа. Може би затова и моят син се е насочил към нея основно. Също го блазни това, че са само една смяна. Локацията на самото училище не е фактор при нас.
Виж целия пост
# 16
По мнение на различни учители, но пък съвпадащо, е това, че ако искаш да учиш английски е по добре 1 ЕГ, а немски 5 ЕГ. Основно заради преподавателите. Лични впечатления имаме само за немски в Първа. Може би затова и моят син се е насочил към нея основно. Също го блазни това, че са само една смяна. Локацията на самото училище не е фактор при нас.

Моето мнение е АЕ само в 1ва ,а немски става и в двете ,но е късмет с учителите навсякъде.  Wink
Ще кажа кое ме впечатли в 1ва наистина. Моят 12класник е от децата ,които не обичат да учат по много,не обичат да им е трудно и не обичат да се изявяват в у-ще по никакъв начин с знания и оценки.  Crazy Но си има дадености ,които в 1ва забелязаха ,като например му предложиха да е в отбора по тенис на маса ,ппоканиха го да играе с един от най-добрите за да го преценят. Е,отиде 2-3 пъти и дотам. Насила не става!
Другото ...Историята ..за него тя е приказка  и я схваща така добре както дребно математиката .Учителката в 11 ти клас го забеляза ,всеки ден го вдига да прави анализи ,искаше да го подготвя за олимпиада ,искаше да участва в Кърджали на събитие .....е няма ! Пълен отказ при най-малък напън за нещо допълнително! До дете си е ,но това ,че ги "забелязват" и искат да работят с тях мен лично ме впечатли много !  Heart Eyes Любимо у-ще ми е !

Все още чакам подобни отзиви и за МГ ?! 5-7 клас ми е ясен като бял ден.Искам отзиви за гимназията !
Виж целия пост
# 17
В кое училище с интензивно изучаване на език се започва наистина от А,Б?

Чувам, че с английският се забързват темповете по предположение, че всички са го учили, а с другите езици дали е така? Ако се избере неизучаван до момента език, а други деца са го учили, няма ли това да предизвика проблеми?Или навсякъде се започва отначало/май -не, доколкото погледнах и в осмокласната тема, но не зная във Варна как е./
Виж целия пост
# 18
От азбуката навсякъде, според това, което знам. Когато класът /паралелката/ има общо много добро ниво темпото се качва за първия срок /докато достигнат нивото на седмия клас/ до по-високо от предложеното от учебника. Резултатът е повече време за материалът предвиден за новите неща, разни детайли, подоготовка за НВО и т.н. Но за целта трябва да има клас с доста унифицирано и високо ниво. И пак няма реално прескачане на материал. Макар и преговорно, минава се.

Ситуацията е малко като в първи клас с четящи и нечетящи деца. Всички минават частта с ученето да четеш. Дори и да четат книга в това време. В случая обаче имат и домашни.
Виж целия пост
# 19
Аз лееееко встрани от темата, но пак със същата насоченост:
Въпросът ми е най-вече към тези, чиито деца скоро са минали НВО. Какви са критериите за оценяване на НВО и по-скоро как предварително се ориентирахте за нивото на детето си? Ясно, че има пробни изпити, но те се организират към края на VІІ клас, струва ми се късно да се попълват пропуски. То ясно, че всеки има представа горе-долу за положението - и от училищните оценки, и от школи, и от лични впечатления, но като имам предвид различните училища и изисквания, губя увереност.
Личен пример: според мен дъщеря ми (сега в 6 кл.) насъбра пропуски в 5 клас - по една или друга причина (липса на учебници, нова учителка, разсеяност и др.). В училището (едно от т.н. "елитни" за града) цяла година нямаше родителска среща, освен една - в началото на септември, която не върши работа. Към края на І срок се срещнах с учителката по БЕЛ, за да разбера накъде се движат нещата. Според нея всичко било наред. През годината детето имаше шарени оценки, отличните бяха най-вече на съчинения, на контролни почти нямаше шестица, но годишната й оценка беше 6 (според мен - доста засилена). И тъй като се съмнявах в знанията й, а и по нейно желание, от втория срок на 5 клас тръгна на школа. Там мнението на учителката също беше, че детето няма пропуски. В същото време обаче, на тестовете, които работеха в школата, тя отново не успяваше да покаже отличен резултат. Започна новата учебна година и истината лъсна - входно ниво - 4. Разгледах теста - не мисля, че всичките й грешки са от незнание, по-скоро е карала през пръсти, но оценката е факт.
Та да се върна на въпроса - доколко резултатите от НВО се покриха с някакви предварителни критерии: оценките в училище, впечатленията на учителите в училище/школа/частни уроци, оценките от пробните изпити? Наложи ли се да коригирате подготовката, как се ориентирахте за нуждата от тази корекция?
Виж целия пост
# 20
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.
Виж целия пост
# 21
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.

Всичко е интересно за бъдещите избори.Ка се изучава първият език, съвсем отначало или от някакво ниво, съобразно изучавалите го?
Виж целия пост
# 22
Здравейте! За Първа езикова- тъй като в момента съм в 8 клас мога да дам пресни впечатления, а и ако има въпроси за домашните, учителите и т.н.  с радост бих отговорила.

Всичко е интересно за бъдещите избори.Ка се изучава първият език, съвсем отначало или от някакво ниво, съобразно изучавалите го?

Аз съм с първи АЕ и втори НЕ. В класа ми има трима, които не са учили английски език и затова целия клас минаваме малко по-подробно и по-бавно материала. Всички паралелки учим едно и също, просто темпото е различно. Започнах ме от транскрипция след това с азбуката, цифри, как да четем дати, държави, стаи и мебели + други нови думи. Общо сме взели над 600-650 думи (на ден имаме около 50 думи, но първия ден ни стреснаха със 75 думи.Flushed ). Зависи и от учителя. Моята госпожа забави темпото, както казах, заради тези които не са учили до сега езика, но за нея е важно всички да знаят перфектно тези неща. Натиска всички да учат, на всеки намира по някой пропуск и така.
Всеки учител независимо по кой предмет се е опитва да ни мотивира да се стараем, да даваме всичко от себе си за неговия предмет, но ни казват, че знаят, че не всеки и добър по даден предмет, но искат да видят старание.

За избора- от 6ти клас колебанието ми беше между Първа и Пета (математиката не ми е силата и не съм смятала МГ като вариант). Повлияха ми мнения на ученици от гимназията, а и препоръките, че английски се учи в Първа. Не съжалявам за избора. Избрах Първа пред Пета може би началото на тази година - февруари, март месец (посещавах школа и пробните изпити към нея и от тях се ориентирах накъде съм.) 
Виж целия пост
# 23
Triger, зависи къде са правени пробните. Организаторите коментират нивата на трудност. Но и самите деца много лесно ги преценяват.  Има толкова примерни тестове, че децата се обиграват и сами усещат какво е нивото им и какво е реалистично да очакват.

Като цяло същинските изпити не са тежки. Самият им замисъл е такъв и това не е изненада. По-скоро има организационни неуредици и неточности в оценяването /спорни или неточни тестове понякога/ и те, а не сложността, създават напрежения. След всяко НВО се кометират тези неща.
Виж целия пост
# 24
 Локацията не бива да е фактор, мисля. Така, моите впечатления са от МГ - осмокласната езикова година си беше пълна загуба на време, най- вероятно защото детето избра специалност с АЕ. В осми клас вече почти всички имат една добра основа по английски и да предъвкват всичко отначало им е безумно скучно, в този смисъл като че ли е по добре да се учи като първи, език различен от АЕ. От друга страна пък, не познавам дете от немската паралелка, което да не посещава и Гьоте институт, предполагам само, че там часовете нагоре след 8-ми клас са недостатъчни - от 18 часа на седмица, в 9- ти клас падат на 4ч/седм. Да не пропусна, че има специалност информационни технологии с френски, като там вторият език задължително е английски, докато останалите имат избор между френски, немски , англ. и руски.
  Математиката в МГ, няма как другояче, е много, и е хубаво да имат истински интерес, иначе ще е мъка. Извънкласни клубове разни и интересни -  на сайта им може да се открие пълен списък... но математики, програмиране, физика, астрономия, химия,  мат. лингвистика, дори китайски - с носител на езика, на дъщеря ми и беше интересно, правиха  театър, спектакъл пред гости от Китай,  канят някое от децата по програмата на образователна ваканция в Пекин, абе готино е. Да допълня, че всяка година имат нови помощник-преподаватели по английски, американци, стипендианти на Фулбрайт  - миналогодишният имаше т. нар. клуб по дебати, много говорят, обсъждат проблеми, произведения, ходиха по състезания... Тази година новият американец ще продължи дебатите, но предложил и математика да им преподава още. Изобщо училището се старае, ако децата имат желание, могат много да вземат там. 
 Друго, което исках да добавя -  имахме случай да контактуваме с администрацията, вкл. директор, и някои
преподаватели - бяха отзивчиви и в помощ.
Относно спорта, по-горе питаха, не съм усетила проблеми,  но примерно класната в 8-ми беше отказала да се занимава с отсъствията по този повод, наложи се аз да ходя до училище, докато мин. година новата класна си движеше тези неща.  Ако става въпрос за сериозни спортни постижения, вкл.  многоразови тренировки и безчет отсъствия си преценявате, но ако е до ходене на спорт, дори ежедневно, със съвместяването на училище и домашни, ще се справите.
Имам недоволства и критики към определени преподаватели, дразня се , че ръководството е наясно, но нехае...няма кадри, ясно.
 Иначе бих искала и малката да учи там, уж не се опъва, но пък и грам не иска повече от училищната математика да се занимава, та и аз ще следя за другите гимназии.
Виж целия пост
# 25
Любофф, благодаря ти много за мнението! За " изгубената" 8 мокласна год съм подготвена .Знам го от приятел на големия, който продължи там след 7 ми клас. Wink
Виж целия пост
# 26
Здравейте момичета Simple Smile 
Понеже моя младеж се е насочил към системно или приложно  програмиране  събирам информация в кое училище  има такива паралелки и как става приема .За уточнение предстои ни местене във Варна лятото.

Хубав ден на всички Simple Smile
Виж целия пост
# 27
Дъщеря ми е в Първа Езикова с АЕ,втори немски.През цялото време на 7 клас тя искаше 1ЕГ.Много я навивах на пета-от към транспорт щеше да е по-добре,а и немският ми беше приоритет..,нотя реши основен АЕ.Сега е много доволна.Госпожата и е много добра.Стимулира ги да учат,в часовете влизат хора доброволци-англичани и им разказват разни неща и играят на игри с тях-всичко на англ.език.Доволни сме!
Виж целия пост
# 28
Любофф, благодаря ти много за мнението! За " изгубената" 8 мокласна год съм подготвена .Знам го от приятел на големия, който продължи там след 7 ми клас. Wink
Деска, нашите класната ги е посъветвала да поставят на първо място АЕ, а до скоро повечето деца говореха за НЕ. Аз лично нямам още мнение, много зависи на какъв преподавател ще попаднат, а това няма как да се предвиди.
Виж целия пост
# 29
Имайте прдвид, че в паралелката с най-висок бал в града има много мотивирани и щастливи от приема деца. Има и деца, чийто родители са много доволни и това са най-доволните хора в семейството на ученика. Принципно за такава паралелка пиша, но в частност - пак така.
Виж целия пост
# 30
И ние отсега сме изправени пред дилемата първа/пета с АЕ, въпреки че ни е рано (щерката е 6 клас). С интерес прочетох коментарите за Първа г-я. Ще се радвам да чуя мнения и отзиви и за Пета. На мен ми се иска да е там, защото ни е на 5 минути пеша, а до Първа е доста по-сложно и времеемко с транспорта. Но пък всички казват ако е АЕ трябва да е в Първа. Защо? Толкова ли е зле положението/нивото в Пета?
Виж целия пост
# 31
      Транспортът не е за пренебрегване, когато има подобна алтернатива, според мен. На моя братовчедка детето завърши V с АЕ, тя беше доволна от обучението, но не зная подробности.
Виж целия пост
# 32
Отзива ми за 5та с АЕ е от моя близка ,чиято дъщеря не успя да влезе в 1ва. Та тази дъщеря овърша английския ,но от дадености и много собствен труд .Издържа С 2 на Кеймбридж и влезе Английска филология в СУ ,мисля в 1ва в списъка с приети. Laughing
Но....майка и каза ,че в 1ва с АЕ е истината и не е супер доволна щерка и от 5та относно преподаване и изисквания. Т.е. съвсем реална преценка с такова дете -амбициозно,трудолюбиво и намерило призванието си.  Peace
А за транспорта и локализацията ...все пак говорим вече не за бебета ,а големи деца . Какво да кажат в София милите ..... Crazy
Виж целия пост
# 33
      Аааа, в София не мога да ги мисля. Пет години се лангърках по трамваите, макар и уж все удобни квартири да си избирах когато бях студентка.

      Сега ми е много добре- на пешеходно разстояние от дома ми са училището на детето и работата ми и всичко необходимо.Детето също ходи пеш на училище, но го придружаваме ,ако приключва по тъмно или в дните с повече предмети и по-тежка раница.
Виж целия пост
# 34
Аз съм ученичка в 5-та езикова и съм много доволна.Първата година учих език,който никога досега не съм учила и изкарах добра оценка на външното оценяване.Учителката ни беше строга и много взискателна,което е много добре. Мога да кажа само хубави неща общо взето за учителите. Държи се на униформения вид.
Виж целия пост
# 35
Аз съм ученичка в 5-та езикова и съм много доволна.Първата година учих език,който никога досега не съм учила и изкарах добра оценка на външното оценяване.Учителката ни беше строга и много взискателна,което е много добре. Мога да кажа само хубави неща общо взето за учителите. Държи се на униформения вид.
Благодаря за включването!
А какви извънкласни занимания (клубове, спортове) предлагат в 5-та гимназия? И имате ли преподаватели по езика чужденци?
Виж целия пост
# 36
Аз съм ученичка в 5-та езикова и съм много доволна.Първата година учих език,който никога досега не съм учила и изкарах добра оценка на външното оценяване.Учителката ни беше строга и много взискателна,което е много добре. Мога да кажа само хубави неща общо взето за учителите. Държи се на униформения вид.
Благодаря за включването!
А какви извънкласни занимания (клубове, спортове) предлагат в 5-та гимназия? И имате ли преподаватели по езика чужденци?

Аз не съм спортна натура и не се интересувам от спорт,но пък си имаме модули по волейбол,баскетбол и народни танци.Едната учителка от физическо подготвя постоянно състезатели по волейбол и имат много медали.Имаме клубове по програмиране,фотография,солово пеене и май имаше още едно ама не помня какво беше. Имаме преподаватели които идват от Франция и ни преподават в 10 и 11 клас,а понякога влизат и в по-малките класова. Миналата година френския учител беше страхотен,за тази година не знам как е ,защото жената не ние преподавала още.
Виж целия пост
# 37
Здравейте,
Може ли някой да разкаже за "технологията" на кандидатстването - срокове, локации, специфични изисквания
Виж целия пост
# 38
Записвам се да следя, повече от любопитство, за гимназии още ни е прекалено рано да се интересуваме. Някога, преди 25 години, всички неприети в Първа задължително попадаха в Четвърта гимназия, а сега тя дори не присъства в анкетата горе, това е много впечатляващ, за мен, факт.
Виж целия пост
# 39
Някога, преди около 25 години, трябваше да избираме в коя от двете гимназии да кандидатстваме. Не можеше и в двете едновременно.
Виж целия пост
# 40
Можеше два езика/Преди повече от 25 Години/и толкова.

4 Е съм я писала към "друга ЕГ", доколкото А.С.Пушкин също е ЕГ, има и частни ЕГ
Виж целия пост
# 41
Преди точно 26 години кандидатствахме в двете едновременно и нареждахме 4-те езика според желанията си. За другите години не знам, имаше промени през годините.
Виж целия пост
# 42
Моля, споделете- какво повлия върху избора на училище?
Мнението ми е майка с ученик, който вече мина през това и в крайна сметка имаше лек обрат като не избра никое от варненските училища. Но пък написаното може да помогне на други родители.

Предпочитанието му беше да е профил със засилено изучаване на английски език, защото му е сложен и иска да го научи. Все още е в този период, в който няма ясно изразени предпочитания между природоматематически научи и хуманитарни и да се правим на врачки относно бъдещето му и да кандидаства за гимназия като математическата би било голям риск. Така всички профили с други основни езици отпаднаха, математическата и професионални гимназии също.

Предпочитанието към самите училища се оформи на база резултатите им на матури и мнения на завършили ученици, примерно успеваемостта на записалите ЗИП Биология в 1ЕГ при кандидастване в МУ. Разбира се, при един такъв избор има и въпроси, които родители от Варна няма смисъл да си задават като колко струват квартирите, районите, пътуванията през уикендите и подобни. При нас те също играеха доста голяма роля.
Скрит текст:
За професионалните гимназии нещата много са се променили. Зет ми е завършил такава преди доста време и настоява, че някога са били елитни, човек веднага си е намирал работа и е имало смисъл в тях. Но от нещата, които познати деца са ми споделяли когато съм се интересувала и мнението на съученици на сина ми, които отидоха там масовото мнение е 'Каквото и да е, само да е във Варна'.

Като локация, впечатления и профили най - много ни допадна 1ЕГ, но той реши да не кандидаства там и да не се мести във Варна, което пък се оказа най - добрият вариант в крайна сметка.


Виж целия пост
# 43
Ох, накарахте ме да смятам...Значи е било преди почти 30 години. Можехме да избираме между английски, немски и руски или испански, френски и руски. Руските паралелки бяха към Четвърта, но останалите под чертата в Първа ги приемаха там.

Сега няма руски в Четвърта, нали?
Виж целия пост
# 44
Притеснявам се, че отклонявам темата и не ми е удобно, но Ret, за твоя набор е било различно, явно. И след моя набор, мисля само две години по- късно, настъпиха още по- големи промени, като например нямаше отделни класирания за момчета и момичета, както беше по мое и по твое време. В този ред на мисли, сега е общо класирането и не се дели по пол, нали? Така бях чула, че е отдавна и все така ли продължава?
Виж целия пост
# 45
Във Варна, доколкото знам, няма квоти за момчета и момичета.
Виж целия пост
# 46
Няма квоти
Виж целия пост
# 47
Няма квоти и има много информация за процедури срокове и т.н. която е да прочетете в оригинал ако децата ви кандидатсват. Другото е несериозно. В някакъв момент прочетете и се ориентирайте за да няма непреиятни изненади. Дори не е зле да си вземете статистиката сега, вероятно още е налична на сайта на РУО.
Виж целия пост
# 48
Моето момче няма мнение по въпроса къде и какво иска, трябва аз да решавам, сигурно след като видя резултатите от матурата. Обаче темата се е превърнала в тема 1ЕГ-5ЕГ, МГ... Кажете отзиви за други училища, например ТОХ
Виж целия пост
# 49
Моето момче няма мнение по въпроса къде и какво иска, трябва аз да решавам, сигурно след като видя резултатите от матурата. Обаче темата се е превърнала в тема 1ЕГ-5ЕГ, МГ... Кажете отзиви за други училища, например ТОХ

Подкрепям.
И аз ще се зарадвам на отзиви за ТОХ-а, Руското, Хуманитарната и ПМГ.
Виж целия пост
# 50
Синът ми учи в Хуманитарната до 7 клас и като дисциплина и сериозност на обучението бях доволна. Според мен това е едно от училищата с много добър стандарт, с уговорката, че не знам как е в горния курс от първа ръка. За мен беше вариант там да остане след 7 клас, ако не го приемат където иска. Учи се едната година латински и старобългарски, освен засиленото учене на английски/ немски/ руски. Което си е плюс, защото дава широка култура на децата. Чувала съм от бивши ученици на Хуманитарната, че латинския е дори на по-високо ниво от ученето му в СУ от студентите по право.

Иначе за него след 7 клас изборът беше IV ЕГ с испански. Изкара отлични оценки на матурата, имаше бал да влезе навсякъде без МГ с немски Simple Smile (не че го е желал).  Избра си испански, за да научи още един език, с който иначе не би се заел, в курсове например, да учи. Английски знае много добре, сега ще държи изпит за сертификат.  Разбирам, че доводите на повечето са "защо да учи непотребен език", но смятам, че всеки един език е богатство, а и не знаеш на къде ще те завее вятъра след време и какво ще ти е нужно!
Виж целия пост
# 51
В хуманитарната не е добро обучението в горните класове.Има съученици там и.... е страшно
Виж целия пост
# 52
В хуманитарната не е добро обучението в горните класове.Има съученици там и.... е страшно

Аз съм чувала, че 5-7 клас е много сериозно ученето.Какво се случва след 7,уж с приличен бал се влиза.
Виж целия пост
# 53
В хуманитарната не е добро обучението в горните класове.Има съученици там и.... е страшно

Аз съм чувала, че 5-7 клас е много сериозно ученето.Какво се случва след 7,уж с приличен бал се влиза.

Толкова е сериозно, че е чак показателно - вижте дали въобще има представител на областния кръг на олимпиадата по БЕЛ за 5-7 клас от Хуманитарната? При това при техен профилиращ предмет. Без да искам да обидя някого, но проблемът според мен до голяма степен е в подбора на приема - почти всички, които кандидатстват, влизат в 5 клас.

В Vта с АЕ нямат учители, които да преподават разказвателни предмети на АЕ. Не знам как биха си запазили статута на ЕГ по новия закон.
Виж целия пост
# 54
Не съм се замисляла за олимпиадите, но ако е така е наистина станно.Но имам съседчета, както и познати деца, които от нашето училище се преместиха в ХГ,според тях и родителите е доста ученето.

5 гимназия как е запазила статут на езикова, нали по новата нормативна уредба трябваше поне три предмета да са на езика?Като не е задължително да са разказвателни, някъде е мат.
Виж целия пост
# 55
Това за езиците не го знаех.Ние имаме само 2 предмета на чужд език
Виж целия пост
# 56
(6) Наименование "езикова гимназия" с посочване на основния чужд език може да има училище, за което са изпълнени следните условия:
1. предоставя обучение по рамков учебен план с интензивно изучаване на чужд език;
2. предоставя обучение на основния чужд език в IХ и в Х клас по минимум три учебни предмета извън учебния предмет чужд език;
3. повече от половината от паралелките във втори гимназиален етап са в профил "Чуждоезиков".
Виж целия пост
# 57
5 гимназия как е запазила статут на езикова, нали по новата нормативна уредба трябваше поне три предмета да са на езика?Като не е задължително да са разказвателни, някъде е мат.
Запазила го е в името на домейна.
В сайта пише ГПЧЕ.
Виж целия пост
# 58
Майка на ученичка в 1 ЕГ с първи НЕ-лично неин избор беше! 1 година преди това много ровехме по форуми, търсейки някакви мнения. Тогава мненията бяха много оскъдни и по стари. Дилемата беше МГ или 1 ЕГ(много е добра на математика), но според сортиране на мнения от родители, ученици познати, решихме, че МГ е малко повече технически насочена, а тя се стреми към науките , свързани с Химия, Физика, Биология. И така избра НЕ в 1 ЕГ.
Като цяло сме доволни и на учител случихме явно, тя се чувства добре и ходи на училище с голямо желание. Държи се на униформите. Използва градския  транспорт 10 номер и й се получава добре , не се губи много време в път.
Натоварването като за избран първи неучен до сега език не е малко. Най-малкото думи, взети за 1 ден и за учене за следващ са 50, обикновено са по около 70 на ден. Направи ми впечатление, че още след първия месец имаха за домашно да съчинят кратък прост текст на определена тема и изглежда се справиха добре за 1 месец чисто нов език Simple Smile
 И да, допълнителната школа за първия език, която организират от 1 ЕГ е по желание, не е задължителна.
Виж целия пост
# 59
Здравейте!
Имате ли информация къде освен в Руското и "Гео Милев" се учи руски език и какво е нивото на обучение в тези училища?
 Синът ми е категоричен, че иска да учи руски. Не иска да чуе за МГ. Надявам се, че за една година ще си промени решението, но едва ли.
Виж целия пост
# 60
От миналата година:

http://ruo-varna.bg/images/files/2017/paralelki-web-8.xlsx

Във Варна- освен "Гео Милев" и СУЕО"А.С.Пушкин", РЕ се учи в ПГТ - кетъринг /Бившия ТОХ/

Преди години имаше паралелки в МГ- втри език руски, но май вече няма, поне нямаше обявени в миналогодишния прием.

Руският език е красив и много ценен.Труден е, но е предимство да се знае.

Виж целия пост
# 61
Здравейте,

Ще се радвам да се включи някой с отзиви за четвърта гимназия и по-конкретно:
Виждам, че всяка паралелка освен езика има по още 2 профилиращи предмета- БЕЛ, МАТ,география и т.н. Въпросът ми е държи ли се на тях или са само на хартия?
Виж целия пост
# 62
Бих искала да чуя малко повече отзиви за Руското, ниво на преподаване, среда, атмосфера. В сайта им чета, че имат сформирани 32 групи по интереси и групи за подпомагане на деца, които имат определени проблеми в обучението    може би т.н. школи, много добре звучи. В момента сме в размисъл как да бъдат подредени желанията, младежът държи на английски, но балът няма да му стигне за 1-ва. Обмисля вариант за СОУ Найден Геров с интензивно изучаване на английски и софтуерни науки, удобно ни е като локация, но часовете по езика след 1- мата година рязко спадат. Моля, някой ако има впечатление и за тази паралелка да сподели!
Виж целия пост
# 63
При колебания между Руското и Н. Геров, мисля че определено Руското е по-добрия избор.
Виж целия пост
# 64
Здравейте,
къде може да учи младеж, насочил се към биолог, зоолог или поне ветеринар..
Кое е по-добър избор - ЕГ с профилиращи химия/биология или III ПМГ?
Гледам, че сте коментирали ЕГ и задължително изучаване на предмети на чужд език - кои ЕГ гимназии имат профилиране химия/биология.. Всичко това ми е нужно като информация за да се ориентирам какви балове долу-горе са му нужни и колко да натягам учението следващата учебна година
Виж целия пост
# 65
Здравейте,

Може ли някой да сподели какво включва униформата на Пета езикова. На горния въпрос , смятам че в ПМГ се подготвят по-добре децата.
Виж целия пост
# 66
Здравейте,
къде може да учи младеж, насочил се към биолог, зоолог или поне ветеринар..
Кое е по-добър избор - ЕГ с профилиращи химия/биология или III ПМГ?
Гледам, че сте коментирали ЕГ и задължително изучаване на предмети на чужд език - кои ЕГ гимназии имат профилиране химия/биология.. Всичко това ми е нужно като информация за да се ориентирам какви балове долу-горе са му нужни и колко да натягам учението следващата учебна година

Разгледай учебните планове. Тази година профилиране с химия и биология имат Първа, в Пета - профилирането е хуманитарно. Между ЕГ и конкретното ПМГ във Варна, определено не бих заложила на Трета - балът е твърде нисък ( минималният бал мин година е бил 330), а и после бих проследила дали въобще имат представители в националните олимпиади нац кръг по съответните дисциплини.
Виж целия пост
# 67
Къде мога да видя тези учебни планове? И кога се избира профилиращият предмет?
Виж целия пост
# 68
Аз не съм наясно и какво е профилиране в ЕГ, дали тези предмети се учат на езика или просто това е ЗиП, СИП за 12 клас.. Ако е само второто, вероятно хорариумът е много малък 
Виж целия пост
# 69
Не съвсем. Във втори гимназиален етап се изучават основно профилиращи предмети - три или четири на брой. Два - нормативно определени за всеки профил с наредба и един или два, определени с училищния учебен план. Общият брой часове за профилирана подготовка е най-малко 18 часа и най-много 20 часа седмично през целия етап на обучение. Профилиращите предмети за дадена паралелка са едни и същи в 11. и 12. клас, като всеки от тях се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 8 часа седмично.
Виж целия пост
# 70
Сега се ровичкам за тази година приемът им е обявен по следния начин 5 паралелки АЕ, НЕ и 4ри - НЕ, АЕ и езиците са посочени  като профилиращи
Миналата година по списъка с Мин балове се вижда, че е имало по 4 профила примерно АЕ,НЕ, БЕЛ и Химия ( това е профилът с най-висок  бал)..
Биология профил  пък няма нито една ЕГ
Виж целия пост
# 71
Биология профил  пък няма нито една ЕГ

Това не е вярно. В учебния план на Първа е записано "Химия и опазване на околната среда (4 часа) задължителено се комбинира с Биология и здравно образование (3 часа)".
Виж целия пост
# 72
Това е само в 12 клас и биологията е втори избираем ...Манжелка, проучвала ли си дали хорариумът Б и Х би стигнал за университети в чужбина, в БГ още не съм чувала за изискуем хорариум при кандидатстване в МУ или Вет мед
Виж целия пост
# 73
Мама Таз, не съм проучвала, синът ми има интерес към профил математика. Бяхме на деня на отворените врати на училището, направи ми впечатление, че почти всяка година имат представители в първата тройка на националната олимпиада по химия. Колкото до профилите, обясниха, че се избират в 10 кл и се отнасят за 11 и 12 клас. На моя въпрос относно хорариумите и кандидатстването в университет, директно ми отговориха, че нищо не е ясно все още, но база на подобен опит на техни ученици, кандидатствали навън, ни посъветваха много внимателно да ди избираме профила. До 10 кл обаче има време. Като цяло, имах предвид, че поне в първа, профилите са комбинирани - химия и биология, математика и ит и т.н., така че биологията също ще бъде застъпена.
Виж целия пост
# 74
Профилираната подготовка вече задължително ще се осъществява във втори гимназиален етап, т. е. 11-12 клас,  като профилиращите предмети са едни и същи за двата класа на обучение. Някои уточнения относно броя на изучаваните часове съм дала четири мнения по-нагоре. Учебният план, публикуван тук, не е актуален за постъпващите в осми клас от учебната 2017/2018 година.
Виж целия пост
# 75
Здравейте,

Може ли някой да сподели какво включва униформата на Пета езикова. На горния въпрос , смятам че в ПМГ се подготвят по-добре децата.

Задължителната униформа е риза/тениска с емблемата на училището.Купуват се от магазин до общината (Бонита стил),а за официална униформа се добавя и вратовръзка/шалче.
Виж целия пост
# 76
Виждам на снимките и пуловер, той задължителен ли е ?
Виж целия пост
# 77
Аз пак да си питам- ЕГ не обявяват трети профил предварително. Могат ли да обещаят много профилиращи трети и четвърти предмет на постъпващите и след 3г в 11 клас да кажат- Сори, ама имаме учители само за два БЕЛ и математика?
Ей такива въпроси ме глождят и ,гледайки отговорите на РУОтата по различни въпроси, викам да питам майките с опит и Мастър Дидева
Виж целия пост
# 78
Виждам на снимките и пуловер, той задължителен ли е ?
Не е задължителна.Аз си купих жилетката,но съм я носила 1-2 пъти само и то като заек (8-класничка)
Виж целия пост
# 79
Чувала съм от бивши ученици на Хуманитарната, че латинския е дори на по-високо ниво от ученето му в СУ от студентите по право.

Иначе за него след 7 клас изборът беше IV ЕГ с испански. Изкара отлични оценки на матурата, имаше бал да влезе навсякъде без МГ с немски Simple Smile (не че го е желал).  Избра си испански, за да научи още един език, с който иначе не би се заел, в курсове например, да учи. Английски знае много добре, сега ще държи изпит за сертификат.  Разбирам, че доводите на повечето са "защо да учи непотребен език", но смятам, че всеки един език е богатство, а и не знаеш на къде ще те завее вятъра след време и какво ще ти е нужно!

Да допълня към мнението ти, че в Юридическия факултет на Университета се учи латинската юридическа терминология, а не латинският като говорим език - и в този смисъл в Хуманитарна го владеят по-добре, да. Blush

Между другото, аз също съм завършила IV. с испански. Не го считам за непотребен език в никакъв случай, даже напротив - език, който се владее от по-малко хора в определена общност, се цени повече. Впрочем, наеха ме на настоящата ми позиция тъкмо защото няма много юристи, които да владеят испански. Всяко допълнително умение и допълнителен език може да се окажат ключови за професионалното развитие, така че съм напълно съгласна с теб.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия