Оценката – от какво значение е за вас?

  • 17 493
  • 264
# 255
Тук едва ли точно високият успех е причината. Имат си някакви други неща да си решават, а ако не беше успехът, щеше да е нещо друго.
Виж целия пост
# 256
Андариел, това не е смачкано дете - смачкан възрастен е.
Ако на това казваш разни си неща, ти си знаеш. Да, разни причини, но целенасочена политика.
На 30, ни успех, ни колко са доволни мама и тате е в десятката на интересите ти. Нито коментарите пред публика.
Виж целия пост
# 257
Ти не си в това семейство и не знаеш какви са им отношенията. Правиш си повърхностни заключения, че историята с успеха е критичната точка. Ми, не, обичайно има някакви други неща, а какви са те - те си знаят вътре в семейството, а може и да не го знаят.
Виж целия пост
# 258
Вътре, вънка в семейството такива коментари на 30 г. аз няма да търпя. И точно е пример за смачкано дете и съответно вече смачкан възрастен. Пуу ядосах се.
Виж целия пост
# 259
Хайде и аз да скоча в темата:
По определение оценката е израз на нечие мнение за това, как някой се  е справил с някакви изисквания. Като оценката понякога служи и за подбор (прием в определено училище).
Моето отношение зависи от това, доколко приемам и одобрявам изискванията и оценяващия в началното училище. Постепенно, успоредно с израстването на децата до завършващи гимназия, все повече вземам под внимание техните изисквания към себе си и самооценка за водещи.
Оценката служи най-вече за външен ориенир, доколко преподадените знания са усвоени и за определяне на необходимостта от евентуални корекции/допълнителни усилия. Да се карам за оценки намирам безумно. Обикновено се карам за мързел (вкл. да излязат навън да се пораздвижат) или липса на старание (по-добре честна двойка, отколкото измъчена четворка).
Колкото до приема в училища, оценките са много важни, защото служат да си намерят мястото, което им пасва най-добре (парадоксално това важи и за несправедливи оценки или такива, направени според тъпа система за оценяване).
Виж целия пост
# 260
Ежко, съгласна съм с всичко казано, само не става ясно какво имаш предвид под 'по-добре честна двойка, отколкото измъчена четворка'. Ако критериите за оценяване са безумни или учителят не е справедлив, а оценката е нужна за диплома (Навремето се вземаше цялата диплома при кандидатсване), кое е по-добре- да се напасне на тъпите изисквания на учителя и да изкара възможно най-високата оценка или да учи за чест и слава, но пък с по-ниска оценка и въпреки че въпросният предмет не интересува ученика?
Всичко е ок с оценките, ако изискванията и оценяването са разумни.
Виж целия пост
# 261
Ежко, съгласна съм с всичко казано, само не става ясно какво имаш предвид под 'по-добре честна двойка, отколкото измъчена четворка'.
Ако приемем, че и системата за оценяване и оценяващия са перфектни, честна двойка означава за мен, че човека не се интересува от дадената тема и не си хаби времето да учи по нея, вместо да попилее маса време, за да получи измъчена четворка. Това, разбира се, ако спестеното време е прекарано за полезни И интересни цели.
На пръв поглед този подход е губещ при кандидатстване после. На втори ...
Подразбираме човек, който обича да учи, знае защо учи и не го мързи. Такива деца съвсем не са такава рядкост.
Виж целия пост
# 262
Откровена двойка може да си позволи само откровен отличник, защото обичайно минава метър и така и не му я смятат тази двойка накрая. Минава по принципа "е, и той е човек, веднъж може да не му пука".
Виж целия пост
# 263
Откровена двойка може да си позволи само откровен отличник, защото обичайно минава метър и така и не му я смятат тази двойка накрая. Минава по принципа "е, и той е човек, веднъж може да не му пука".

И това става само при ненаучаването само на 1 урок, а не при категорично отказване да учи по един предмет, който не му е интересен. Защото има и варианти едно дете да е отличник примерно по математика, но да мрази БЕЛ,. И, ако се получи категоричен отказ от негова страна да се постарае по БЕЛ, язък му за отличните оценки по математика - той пак няма да може да влезе в гимназия, където ще може да развие заложбите си по любимия предмет
Виж целия пост
# 264
Повечето отличници са достатъчно хитри, за да са разбрали, че не е хубаво да си подритват дипломата заради това, че не им харесва някой предмет или учител и да карат на честни двойки.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия