На какви занимателни игри да учим децата си от годинка и половина?

  • 4 387
  • 37
Здравейте , много бих се радвала да ми дадете мнение и идеи на какво да уча малката си принцеса , на 1 и 6 месеца сме вече знаем животните ,опознали сме си тялото кое къде е , но искам да ми кажете какво е подходящо в този период , да научим нещо ново ? Давайте предложения Simple Smile цветовете или формите - кое е триъгълник , квадрад или още е малка ?
Виж целия пост
# 1
Малка е според мен за цветове и форми, но пробвай, момичетата по принцип са по-умни.  Mr. Green
Сега е подходящо всичко, което развива сръчността и подготвя ръката за рисуване, а по-нататък за писане. Например пъхане на предмети в кутия или шише. Започваш с кестени (тъкмо сега има) и намаляваш постепенно размерите (орехи, бобчета, леща, оризчета) както и размера на отвора в който трябва да бъдат пъхнати. Разбира се под наблюдение, за да не глътне нещо.
Драскане с пастели. Игра с пластилин.
Низане на кухи макарони на връвчица. За по-интересно можеш да ги оцветиш с темперни бои. По-късно низане на едри копчета на конец.
Всякакви мозайки, лего и конструктори.
Рисуване с пръсти в чиния със сол.
Всичко това развива сръчността, а и е забавно.
Виж целия пост
# 2
Какво лего на година и половина, ще го изяде...на тази възраст трябва да си усъвършенства ходенето. Още е малка за целенасочени занимания. Нека се храни сама, чак фина моторика на 18 мес. с целенасочени упражнения...да, може, ако няма какво друго да правиш и ще бдиш да не яде материалите.
Виж целия пост
# 3
Да, някак като децата пораснат забравяме кое на каква възраст се прави. Синът ми едва сега започна да си прави легото сам. В смисъл големи неща.
На година и половина - куку-бау. Mr. Green
Виж целия пост
# 4
Има лего точно за 18 мес с едри части, които не може да изяде. И не забравям. Имам племенница на 1г1м, на която играта с конструктор и е любима. Естествено трябва да играеш с нея, няма как сама все още.
Виж целия пост
# 5
И според мен е още малка за всички тези неща ,освен да се набляга на самостоятелност и на говор друго не виждам какво може да научи на тази възраст
.хранене сама ,обуване сама на обувки с лепки ,събуване  и събличане на част от дрехите  ,миене на зъби ,използване на тоалетна за големи хора ,ресане на косата ,къпане с гъба за баня и изобщо всякаква самостоятелност .Аз давам съвет единствено ,че на тази възраст трябва да се говори много и правилно на децата ,за да може и те да се научат да говорят правилно без лигавщини ,много четене на книжки с картинки също подпомагат говора .Другото е изморителни игри ,който да подпомагат здравия сън  - гонене ,игра на топка ,с балони и всякакви такива. За рисуване не е добра идея освен да нарисува цялата къща друго няма да стане. След 2 и 5 м вече може и да учи доста повече неща от сега .
Виж целия пост
# 6
Аз подкрепям изцяло Савина и заниманията, които е предложила. Много от тях съм използвала при моето дете и виждам огромна полза. Навън предпочита да играе с кофички и лопатки, да прави ремонти и може да прекара и час, правейки едно и също. Много по-спокоен е от другите деца около него, които не спират да търчат по цял ден ирядко се заиграват с каквото и да е.

 На книжки не вярвам да обръща кой знае какво внимание, но можеш да опиташ с някакви кратки стихчета.

Моето дете обожава да си рисува и вкъщи винаги има пастели или моливи. И да изрисува цялата къща какво от това- ще се пребоядиса и готово.
Виж целия пост
# 7
Обаче търчането също е доста важно - как според теб се гради груба координация, сила и костна плътност? За майката е добре, че детето е "кротко", ама е хубаво и да не се превърне в кюфте.

Аз пък виждам друго- играчките трябва да са малко. Ако са много, само скачат от играчка на играчка, хвърлят и чупят.
Виж целия пост
# 8
The Siren of Titan, знам, че и физическата активност е важна. Количката много отдавна съм я забравила. Навсякъде ходим пеша. Не мога да се сетя за пързалка, на която да не може да се качи сам. Бяга, но просто това не му е любимо занимание. Ако реши да се гони с приятелчетата му- го прави, но би предпочел да кара колело вместо да бяга безцелно из парка. На две години и 9 месеца е 90см и 13кг. Не мисля, че е кюфте. Дори го считат за “слабичък“.
Виж целия пост
# 9
Синът ни е на 1г 8м и страшно много обича да си строи сам лего влака (точно от серията им 1,5 г - 5 г), даже е ясно и какъв ще е коледния му подарък - още от същата серия.
Мисля, че точно на тази възраст трябва да започнат да учат цветовете, както и да степенуват предмети по големина - в този смисъл така наречените низанки са много подходящи, както и купичките за игра (с които се правят кули). Сортерите също са много хубави - да учат на принципа проба-грешка.
Друго много любимо му е "рисуването" (да се разбира драскане) - има подходящи маркери 1+, както и бои за рисуване с пръсти пак от 1 годинка нагоре. Взимаш един скицник с дебели картонени листи и оставяш детето под твое наблюдение да се вихри. Много ги впечатлява самият факт че нещо което те движат оставя следи по листа. Ако ме остави аз му рисувам различни неща (слънце, коли с различни цветове, плодове и зеленчуци и т.н.) и го питам кое какво е, казвам му кое е червена, синя и зелена кола и после го карам да ми показва в разбъркан ред конкретен цвят кола (за момиченце може с цветя ако и е по-интересно). Идеята не е, че ще започне от сега да назовава цветовете, а да започне да разбира, че различността която така или иначе вижда, си има название. Също над всяко нарисувано нещо пиша думата, за да свикне че едно нещо може да го открие в различни форми (т.е. че рисунката, текста и играчката са едно и също нещо).
Има и тиха книжка, която беше голям хит няколко месеца, но сега съм я оставила за известно време настрани да я позабрави и пак ще я подхванем (тихите книжки се водят 1-3 г). Според мен си заслужава инвестицията, стига детето да се заседява с такива играчки.
Обожава детски книжки, има страхотни "интерактивни" с плъзгачи или капачета и той чака да свърша да чета текста на страничката, за да избута картинката която трябва да се появи в края. Наскоро открих една "Приказки за една минута", реакцията му беше любов от пръв поглед, сам си я взима и разгръща, гледа картинките и ми я носи да му чета.
Физическите игри също са на почит, топката е пръв приятел. Оказва се че децата могат за часовете в които са будни да свършат в пъти повече неща от възрастните Grinning
От скромните ми наблюдения, дори на такава малка възраст могат да се видят преобладаващи интереси, които родителя може да насърчи и превърне в занимателна игра. А може и просто да ми се е случило по-кротко дете, което се кефи на такива неща, не знам. Но ако имаш желание и търпение да се занимаваш, давай, дори сега да купиш играчка или книжка, за която е рано и детето не се занимава много, ще я прибереш за месец-два и ще пробваш отново.
Скрит текст:
П.П. Не ми харесват подигравките с родителите, които отделят време и средства, за да осигурят на децата си развиващи игри и предмети (много от които можем да си направим сами в домашни условия ако имаме желание). Светът отдавна не е на маслени лампи, че да подиграваме родителите че били свръх амбициозни защото четат книжки на децата си от бебешка възраст или ги стимулират да си развиват моториката и т.н. Hands V
Виж целия пост
# 10
О, аз обожам Легло Дупло. Имаме 4-5 серии, но естествено ние с баткото си играем. Дребният е на 1г. и 1 м.
От опит с баткото - детето само си се развиваше. На 2 години отвиеаше и завиваше с истинска отверка винтове на мебелите, без да сме го насърчавали, интерес към играчки - слаб. Затрувапани сме с играчки, но и двамата обръщат внимание на определени. Та от опит - след като детето покаже насока(било занимания с топка, бутанка, пъзелче от 2-3 части), просто го насърчете в тази посока.
Виж целия пост
# 11
Много ви благодаря момичета за милите съвети , непременно ще изпробвам доста от методите които ми предложихте 🤗 Още веднъж Благодаря 🤗😊😊
Виж целия пост
# 12
Какви са тези Тихи книжки?
Аз също смятам, че Лего и всякакви игри развиващи фината моторите и говора са изключително важни на тази възраст.
Събиране на листа от дърветата е доста забавно също. Особено ако листата са различни форми и цвят.
Виж целия пост
# 13
Вижте какво точно е интересно на Вашето дете, водете се от нея и развивайте областите, в които се интересува. Нашата дъщеря е 2-3 месеца по-голяма, най-много обича да разглежда книжки с картинки и да драска. Подрежда пъзели (има едни книжки с лесни пъзели от 6-9 парчета, пък ако ѝ харса - има и по-големи). С легото си играе доста добре. Обича да слуша музика и да танцува (да се разбира подскача), а напоследък почна и да се опитва да припява на песните. Много деца обичат да им четат книжки.

Опитайте всичко, което Ви хрумне, независимо дали на опаковката пише "след 1 година" или "след 3 години" и задълбочете това, което ѝ харесва и ѝ върви. Ако иска да кара тротинетка и успява да го прави - защо да я насилвате да учи квадрати и триъгълници? Няма да го пропусне това знание, но ако нещо я прави щастлива и усмихната - не е ли това най-важното на тази възраст? Simple Smile
Виж целия пост
# 14
Току що разбрах за т. нар. "тихи книжки". Струват ми се фантастична идея за тази възраст. Жалко че по наше време нямаше такива. Браво на който ги е измислил. Пусни "тихи книжки" в гугъл и виж.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия