А вашите седмокласници ?

  • 472
  • 5
Надявам се да обменим опит за столичните училища след 7-ми клас. Ужасна треска ме тресе ....уроци, изпити, притеснения....Аз искам в Финансово стопанската или Търговско банковата, а дъщеря ми - в 1-ва английска. Мисля, че не е нейно категорично желание, а просто съучениците и говорят и тя..като тях. Не смея да се меся да не я заблудя нещо и после да ме упреква /определено езикова гимназия в моите представи не е нещо особено-езици вече учат от детската градина/. Гледам по-кротко и с "манипулация" ако може ама не става... Sad . Надявам се да получа съвети от вас да се налагам ли или "со кротце" и без "кютек" да я оставя да си кандидатства където иска?
Виж целия пост
# 1
За столичните училища нищо не мога да кажа, но и на моята дъщеря желанието е английска гимназия и не смятам да й се меся. Мен счетоводството ми е адски скучно и не бих подложила детето си на това, такива са ми съображенията относно търговската гимназия. Общо взето не се налагам, опитвам се да обоснова предложенията си , но оставям решението на нея. Така съм откакто е започнала да заявява желание за нещо изобщо, за да свикне с мисълта, че всеки носи последствия за решенията, които взема. Моята роля е само да насочвам. Все пак зависи от характера на детето де. До тук имам добри резултати.
Виж целия пост
# 2
Според мен освен профилирането на училището,важно е и това дали децата, с които детето ти ще общува са мотивирани да учат след като завършат.Защото и най-елитната гимназия с кофти среда е безрезултатна.
Аз бих оставила детето да си избере.Освен това нивото в езиковите гимназии е доста високо- на децата им е интересно да си учат уроците по физика и биология на английски,дори и това да не са им любими предмети.Може би детето ти има творческо мислене и в нейните представи да се занимава с финанси и банки не е нещо особено.Ако и се наложиш има опасност в знак на протест изобщо да не учи и да започне да проявява простеста си с бягства от училище или кой знае какво друго.Според мен ако и обясниш какви са твоите аргументи и я оставиш сама да реши къде иска да учи ще има по-добър резултат.
Виж целия пост
# 3
Според мен освен профилирането на училището,важно е и това дали децата, с които детето ти ще общува са мотивирани да учат след като завършат.Защото и най-елитната гимназия с кофти среда е безрезултатна.
Аз бих оставила детето да си избере.Освен това нивото в езиковите гимназии е доста високо- на децата им е интересно да си учат уроците по физика и биология на английски,дори и това да не са им любими предмети.Може би детето ти има творческо мислене и в нейните представи да се занимава с финанси и банки не е нещо особено.Ако и се наложиш има опасност в знак на протест изобщо да не учи и да започне да проявява простеста си с бягства от училище или кой знае какво друго.Според мен ако и обясниш какви са твоите аргументи и я оставиш сама да реши къде иска да учи ще има по-добър резултат.

И аз искам тя да избере, но се съмнявам дали ще може на нейните години да направи правилен избор. Иначе - и аз мисля, че счетоводството е много скучно, но поне за обща култура икономическите специалности са по-удачни/и ще и бъдат от полза в чисто личен план/ от един "гол" език. Това всъщност ми е и проблема....
Виж целия пост
# 4
Видях случайно темата, нямам дете, камо ли на тази възраст, но според мен 7 - класниците са все още крайно неориентирани с какво им се занимава. По- добре езикова гимназия е моето мнение, така в по- съзнателна възраст детето може само да избере с какво му се занимава.
Накратко:
+ за ТГ - по- добра професионална подготовка (смея да твърдя и от университет) - съучениците ми, които завършиха счетоводство с мен и после продължиха в университет същото до един се справяха чудесно, казваха, че не учат почти нищо ново и само актуализират знания и си припомнят старите неща. Да не говорим, че аз до 3 курс пишех курсови работи по счетоводство, макар че учех Информатика.
+ има икономически паралелки със засилено изучаване на език и получаваш хем професия, хем добра езикова подготовка
- за ТГ - при сегашното количество икономисти, излизащи от университетите, истината е че среднистите икономисти просто са неконкурентноспособни, само заради липсата на диплома за висше

+ за Езикова - нищо, че езици се учат от деца, хората с добра езикова подготовка все още са малко и се намират трудно (впечатления от работното ми място)
+ за Езикова - оставяш време на детето да избере само професията си по- късно
Виж целия пост
# 5
Иначе - и аз мисля, че счетоводството е много скучно, но поне за обща култура икономическите специалности са по-удачни/и ще и бъдат от полза в чисто личен план/ от един "гол" език.

Според мен именно от практическа гледна точка в днешни времена колкото повече езици знае човек, толкова по-добър шанс има за реализация.

Ако детето няма конкретна насоченост към някакъв профил (в случая икономически), не го обременявайте с него, това наистина може да доведе само до отрицателни последствия в бъдеще.

А и предполагам, че има право на няколко желания. Остави й правото да попълни на първо място Английската гимназия, щом я иска, ако има още някои предпочитания, нека си ги попълни след това (ако не си чувала някакви ужасни отзиви за нивото във въпросните училища, разбира се) и най-накрая се разберете да вкарате и твоите предложения (само ако тя е съгласна). След това - какъвто й е късметът в зависимост от класирането! Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия