Въпрос относно социалното подпомагане

  • 365
  • 3
Здравейте, мами,

Имам питане. Аз съм студентка и съм бременна в четвъртия месец. Въпросът ми е дали мога да получавам обезщетение за майчинство, въпреки че до сега не съм работила, а и не работя.
Съпругът ми е завършил семестриално и работи като преводач на свободна практика.
Знаете ли и какви още предимства бих могла да ползвам като бременна или млада майка? Може би социални помощи за отопление и т.н.
Благодаря ви предварително.
Виж целия пост
# 1
Препоръчвам ти да намериш познати при който формално да се водиш на работа и през тяхната фирма да си внасяш само осигуровките. След като направиш 6м стаж можеш да получаваш майчинството - то ще бъде 2год. Иначе отиваш при социалните - там се плаща 1год и е по-ниска сумата (сега 100лв- на месец). След като ти се роди детенце (дай Боже всичко да е наред), подай молба в университета (не пишеш кой е, но за повечето важи) за стипендия за майка на дете до 6год - тя е от порядъка на 70-90лв.
Има още неща - ако започнеш да се водиш на трудов договор някъде, ще имаш право на 90% от брутната си заплата до около 9мес. възраст на детето, а след това на 170лв (или нещо такова) месечно до навършването на 2год.
Може би ако се включат майките счетоводителки ще ме допълнят.
Виж целия пост
# 2
Препоръчвам ти да намериш познати при който формално да се водиш на работа и през тяхната фирма да си внасяш само осигуровките. След като направиш 6м стаж можеш да получаваш майчинството - то ще бъде 2год. Иначе отиваш при социалните - там се плаща 1год и е по-ниска сумата (сега 100лв- на месец). След като ти се роди детенце (дай Боже всичко да е наред), подай молба в университета (не пишеш кой е, но за повечето важи) за стипендия за майка на дете до 6год - тя е от порядъка на 70-90лв.