задачи

  • 8 578
  • 34
моля помогнете за няколко задачи че съм ги забравила,а спешно ми трябват.темата е напълно сериозна  bouquet

1 зад.Един човек изтеглил 30% от спестяванията си.По късно той изтеглил още 2/9 от останалите спестявания,след което му останали 294 лева.Колко лева е имал първоначално.


2зад.В два класа има общо 52 ученика.Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас.По колко ученици има във всеки клас?


3.В един склад  имало 124 т ябълки а в друг 52 т.От първия склад продали два пъти повече ябълки отоколкото от втория,след което във втория склад имало три пъти по-малко ябълки отколкото в първия .По колко  тона ябълки  са продали от всеки магазин.

4.Измеренията нна един правоъгълник се отнасят както 2:3.Ако намалим по-дългата страна с 4 м ще получим правоъгълник чието лице е с 40 кв см по-малко от лицето на първоначалния правоъгълник.Намерете измеренията на двата правоъгълника?


която и да решите ще ми е от полза.мн мн мн ви благодаря предварително,че ми е мн спешно
Виж целия пост
# 1
това за кой клас е?
Виж целия пост
# 2
1. x - 3/10*x - 2/9*x = 294

2. x + y = 52
    x - 1/8*x + 9 = y + 1/8*x

3. 124 - 2*x = 3 * (52 - x)

4. (3*x - 400) * (2 * x) + 40 = (3 * x) * (2 * x)
Виж целия пост
# 3
браво на тинкърбел
Виж целия пост
# 4
тинки, погледнах само първото уравнение - 2/9 се вадят от остатъка, а не от първоначалната сума, което мъъъничко променя записа и удължава сметките
Виж целия пост
# 5
10x яни, права си.

tanq_ve да си го коригира в у-ето
Виж целия пост
# 6
та като отворихме дума, да пусна довечера тука на виктория домашното по математика  newsm78
Виж целия пост
# 7
Според мен има грешка в записа и на първата и на втората задача. По този запис се получава отговор 615.35 за 1-та и 24.5 деца за втората.

Виж целия пост
# 8
това задачи за кой клас са? Когато ги прочетох - благодарих,че вече не съм ученичка!!! Как ли се справят децата с тях!!
 А тук има мами, които ги решават все още! Браво на тях!

Виж целия пост
# 9
Тинки, май едното  1/8*x трябва да отпадне, ама аз съм си зле с математиката.
А за кой клас са наистина задачите?
Виж целия пост
# 10
аз искам да попитам защо тези задачи ти трябват?
тук , разбира се , можем да ги решим,  това са задачи за 5 клас, а в пети клас всеки е бил.
някой ученик ли не може да се справи с тях?
и как по-точно помагаме като решим тези задачки. ( тинкърбел ,малко трябва да си поправиш решението   bouquet)

простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера
Виж целия пост
# 11
за първата важи коментарът на янита за промененото условие. няма да го пиша  Laughing

втората си е така. нали учениците от единия клас отиват в другия, а не се махат. остава вариантът след преместването да останат не с 9 по-малко, а с 10. тогава стават 24 и 28, съвсем прилична бройка за ученици  Sunglasses

Виж целия пост
# 12
простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера

да бе, тъкмо когато реших да ви дам домашното на виктория... Wink
задачи за пети клас са и според мен и не е нещо, което да учиш и да забравиш
ама свят шарен...
Виж целия пост
# 13
за първата важи коментарът на янита за промененото условие. няма да го пиша  Laughing

втората си е така. нали учениците от единия клас отиват в другия, а не се махат. остава вариантът след преместването да останат не с 9 по-малко, а с 10. тогава стават 24 и 28, съвсем прилична бройка за ученици  Sunglasses



За 1-та:
0.3*x+(x-0.3x)*2/9 + 294 = x
x=540


За 2-та:
x+y=54 => y=54-x
(1/8*x+y)-9=x

x=24 y=30
Виж целия пост
# 14
тук , разбира се , можем да ги решим,  това са задачи за 5 клас, а в пети клас всеки е бил.
Да ама аз явно не мога hahaha
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия