За нивото на образованието на нашите (и чуждите) деца

  • 3 445
  • 62
Ами тази тема клонира от темата за "Тъпите Американци" в Клюкарника.  Интересно ще бъде да споделим впечетления за нивото на образованието на нашите деца днес и да направим паралел с това по "наше време".  Да прочетем сравнения на образованието в България и по света.  Какво бихте променили в учебната програма на децата си?  Смятате ли, че те са достатъчно натоварени в училище и организирате ли допълнителни занимания?
 
Виж целия пост
# 1
Нямам много наблюдения върху сегашното образование на децата, но мога да кажа, че голямата ми дъщеря, в първи клас, учи неща, които ние сме учили в трети  Confused
Смятам, че в училище е достатъчно натоварено и на тоя етап нямам намерение засега да организирам допълнителни занимания, освен спорт. Peace
Виж целия пост
# 2
Мога да направя сравнение с обучението в Молдова. Дъщеря ми учи там от 1 до 3 клас и със съжаление мога да кажа, че като дойдохме тук много се разочаровах от нивото на българските преподаватели и на системата като цяло. Вярно, че си правя заключения като вземам под внимание работата само на няколко учитела и че класната й в Кишинев беше избрана за учителка на годината, но като цялото критериите в България са доста занижени иначе и на двете места днешните деца са много натоварени в сравнение с преди години.
Като допълнителни занимания за сега ходи само на английски и проучвам къде да я запиша на плуване. По-нататък ще видим.
Виж целия пост
# 3
И аз смятам, че образованието в България става все по-лошо. Учебниците са неясни и излишно усложнени. Критериите на учителите все повече се занижават. Синът ми учи в 134 училище и в предишни теми съм споменавала, че съм доволна. Явно съм била доволна само от учителката в началния курс. Петър вече е в 6 кл и мога да кажа, че не съм доволна от училището, което има претенции да се води елитно и да приема децата с изпит.
Виж целия пост
# 4
Учебниците са ужасни, ама отватителни направо Naughty
Учители в истинския смисъл почти не останаха Thinking
Нивото е според интереса - спонсорство, частни уроци
Виж целия пост
# 5
мога смело да заявя ,че нивото в у-ще е повече от занижено/говорим за обща култура/Изобщо не мисля,че децата са натоварени/поне в у-щето където учат моите деца/Учебниците на дъщеря ми /4кл/са като книжки с картинки и на нея и е достатъчно 1 час на ден ,за да се подготви .В горния курс имат повече да учат ,но малко са тези които го правят/синът ми е 10кл и не е от ученолюбивите/50% от децата 10-11кл бягат от часове.Учителите не ги интересува особено/не всички естествено/дали учениците им знаят нещо или не.Ако всичко ,което го пише в учебниците се научи,ще имаме една достойна за възхищение младеж,но.........контрола и изискванията са малки .Ако някой е гледал тризначките от биг брадър в стани богат ще разбере за какво става дума/завършили са образованието си с петица ,а не знаят какво е глагол!!!!!!!
Виж целия пост
# 6
Не съм чела "американската" тема, но мога да предположа за какво иде реч там. Но е достатъчно човек 20-тина минути да почете форумите тук и веднага ще му стане ясно какво е нивото на образованието. Или пък да отдели 40 минути и да погледа "Стани богат" с участието на близначките или който и да е друг участник в пореден номер "Брадър", за да му стане ясно, че "как ще ги стигнем американците" вече не е въпрос, който стои пред нас. За съжаление.
Виж целия пост
# 7
Ако някой е гледал тризначките от биг брадър в стани богат ще разбере за какво става дума/завършили са образованието си с петица ,а не знаят какво е глагол!!!!!!!

То ако беше само глагола - с мед да ги намажеш. Там е свещена простота. Ако случайно в главите им се завърти някоя мисъл, то тя ще умре там скоропостижно от скука и самота. Но те, за съжаление, са типична картина напоследък.
Виж целия пост
# 8
Е, все пак да не обобщаваме на база тризначките. Познавам много деца, които са добре образовани, задълбочени, с интереси и постижения в различни области. Доколко това е заслуга на училището, е спорно, защото една личност се изгражда под влияние на много фактори, но ако не е добро образованието, трудно може да създадеш нещо стойностно.
Да, само училището не е достатъчно, трябват усилия от страна на родителите, особено в посока сътрудничество с училището Wink, трябват и допълнителни занимания.
Не смятам, че в училище децата са особено натоварени, дори напротив. Лошото е, че липсва диференциран подход в натоварването - повече за тези, които могат да понесат повече и по-умерено за тези, които се справят по-трудно. Особено съществен пропуск в системата на нашето образование е липсата на система за изграждане на социални умения - работа в екип, гражданска позиция, поемане на отговорност, умение да приемеш другия и да оцениш добрите му страни. Набляга се на един излишен академизъм, който поставя децата, които не се справят особено добре със запаметяването и възпроизвеждането на материала, в позицията да бъдат закичени с етикета "лоши", вместо да се стимулира развитието на други техни способности. Но това е една дълга тема.
Виж целия пост
# 9
Ако има нещо, което не обичам изобщо да правя, то това са неуместни обобщения. За съжаление близначките са много точна илюстрация на това, което от години се забелязва - ширеща се неграмотност, ужасно невежество и всичко това гарнирана с изключително високо самочувствие. Напоследък имам чувството, че е въпрос на чест да си колкото може по-необразован и невеж и това ярко да се демонстрира.

Това веднага може да се види и тук. Колкото пъти някой е дръзнал да направи забелжка за допуснати грешки, веднага ще го наскачат поне 30-40 списващи, които с плам ще защитят правото му да е неграмотен, аргументирайки се с довода, че тук се общувало неформално. Откога грамотността се демонстрира и предполага от вида общуване? Стига се и до абсурди от рода да ни питат кога и какви езикови курсове искаме да посещават децата ни от бъдещи преподаватели, които пускат поста със 7-8 грешки в по 3 изречения. За какво изобщо говорим?
Виж целия пост
# 10
Нямам наблюдения върху чужбинското образование, но съм съгласна с dara.
Какво бихте променили в учебната програма на децата си? - Нищо. Ако всички държавни образователни изисквания и закони се спазват в училището, то тогава няма да има проблем. За съжаление по една или друга причина, не се спазват и от това губим ние. Примерът с тризначките е показателен. Кой е писал петица на това невежество Thinking
Смятате ли, че те са достатъчно натоварени в училище и организирате ли допълнителни занимания? - Да, за моето дете е  достатъчна натовареността. Засега не е необходимо допълнително натоварване.
Интересно ще бъде да споделим впечатления за нивото на образованието на нашите деца днес и да направим паралел с това по "наше време". - разликата между сега и "нашето време" е огромна. Не смятам да я коментирам.
Виж целия пост
# 11
   Щом се пускат още теми с подобно съдържание,защото моята беше подобна,значи съм успяла да привлека вниманието ви.Лошото е само ,че повече се оплакваме от колкото да действаме.Харесвам Лиляна от изказванията и и при мен,но как да разберем кои учители спазват правилата,като както се оказа азц дори не знам какви са?! newsm78
Виж целия пост
# 12
Ето този правилник: ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за народната просвета
, ако се спази и никой не го нарушава и заобикаля, тогава всичко ще е наред. Плюс наредбата на здравния министър за брой часове и натовареност на учениците. Навсякъде се правят отклонения, според различни интереси, къде на ръководство, къде на учители, къде за пари, но не и в интерес на децата.
Виж целия пост
# 13
Образованието за мен са три елемента - уч.програма, учител и ученик. Ако програмата е не особено добра с общи усилия  учителя и ученика могат да компенсират. Но при незаинтересован учител или ученик не става. При нас има липса на  мотивирани преподаватели. Дисциплината и желанието за знания не са преоритет на децата ни. Като сложим и липса на средства за поддържане на уч.база ...........
Родителите се спасяват по единично с доп.курсове, часни уроци и др. подобни.
Виж целия пост
# 14
Много ми стана мъчно да прочета негативния ви опит от БГ образователна система днес.  Sad
Детето ми е 2клас и учи в държавно училище в suburban NY.  Училището е специализирано в early childhood education, т.е. паралелките са само за деца от 4г.( прискул) до 7/8г. (втори клас).  Учителите са супер мотивирани, т.к. тук да работиш в държавно у-ще е въпрос на престиж и много бенефити, които частните училища просто не могат да си позволят да плащат.  Затова учителите са много внимателни и взискателни.  Харесва ми това, че се отделя много внимание да учат децата на social skills, communication and presentation skills.  Това, което е интересно е, че има non-disclosure policy на оценки, нива и т н.  Т.е. тук никога няма да кажат на едно дете -- трябва да учиш повече за да си сред най-добрите.  Моето дете ми казва "мамо, всички са умни в моя клас, всички са добри"...
В кой клас става селекцията м/у децата в България?  По мое време беше в гимназията.  Но ми се струва, че това е твърде късно.  Няма ли изпити след началното у-ще след, които по-заинтересованите и будни деца да се отделят от "масата"?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия