СЪВЕТИ ЗА КУПУВАНЕ НА КОЛА ?

  • 14 168
  • 40
Имаме дилема каква кола да си купим, моля за вашите съвети
Изисквания към колата:
1. Да не гние/ ръжда мъжда без тия/
2.Да има климатик
3.Да е 100-120к.с, бензин
4. До 5000лв / +-/ може малко отгоре
5.Ако може след 94-95г година

Досега сме с Пежо 306 93г което се продава на промоция  Simple Smile
Виж целия пост
# 1
Какво ще кажеш за Ауди В4?
Виж целия пост
# 2
И аз към това съм се насочил ама жената иска хечбек и тва е Да вози хладилници че в седана не ставало Аз и казвам че кола с тия параметри хечбек няма
Виж целия пост
# 3
И аз към това съм се насочил ама жената иска хечбек и тва е Да вози хладилници че в седана не ставало Аз и казвам че кола с тия параметри хечбек няма
А,трудна работа тогава,друг вариант -Ауди купе но с 3 врати..........
Виж целия пост
# 4
Извинявам се, ама тази кола, която в България хората са свикнали да наричат Ауди B4... А по принцип е Ауди 80 Авант (или така наречената втора серия на 80-ките)... Принципно e комби, не хечбег... Аз всъщност, май не съм виждал В4 хечбег... Има ли такива...? Разбира се, има и седани... Ама комбитата са мнооооого повече... Така че, не хладилници, ами и мини купър може да влезе в багажника им...
За справка... Ето как изглежда... И така, така или така...
Виж целия пост
# 5
Анакондьо, да, така е  Peace
Има седани, има комбита, има и хечбек, но с 3 врати.
Седана го изключвам като вариант, комбито откровено казано си е жива катафалка, що се отнася до 3-те врати, аз нямам нищо против, но мъжът ми има Twisted Evil пък и са над тавана ни от 5000 лв.  Rolling Eyes
От друга страна, дори да се навия на седан ми се струва глупаво да си продадем колата, която е '93 г. и да вземе друга, '89-'90 г. Crazy


За 5000 лв. има перфектно Пежо 306, '96 г., 1.6, 90 к.с., 5 врати, всички екстри  Crossing Arms

С 2 думи, аз съм съгласна на всичко, което НЕ е Ауди, а мъжът ми САМО на Ауди  Sick

Оффффффффффффффффффффф ...

Виж целия пост
# 6
Еееее, ти пък и ти сега...
В4 с три врати... Няма такова животно...
Нито пък 89 година... Wink
Виж целия пост
# 7
За 5000 лв. не виждам как ще вземем В4, до обикновено 80 ще опрем, а за тия пари- тия години  Confused
И както и да го гледам едно е '96 г., съвсем друго преди '93 г., да не говорим за дизайна  Rolling Eyes


Наистина ли няма хора, доволни от друга марка, пишете Praynig

Мъжът ми спи, като стане утре ще види какви съм ги надробила в темата му tooth  box
Виж целия пост
# 8
За тези парички Никол може да вземете vw пасат 2000куб.см. да речем 95-96г. голяма кола с климатик не гние и е мнооогоо комфортна. Много са хубави деверът е с такава и е много доволен.
А и vw и ауди са си от едно семейство така каза мъжо... newsm78 newsm78
Виж целия пост
# 9
Колите, които гният най-малко са Ситроените. Имаме Ситроен от около 5 години и няма нито едно петънце ръжда по него. Само на едно място, тъй като леко го одрах на едно място, му се е обелила боята и ще трябва да го боядисам, за да не започне да ръждясва.
За толкова пари може да си вземеш една ксантия ( бензин).
Виж целия пост
# 10
Еееее, ти пък и ти сега...
В4 с три врати... Няма такова животно...
Нито пък 89 година... Wink


Има има И се казва "Купе"
http://i7.ebayimg.com/02/m/000/7a/27/9bad_27.JPG
Виж целия пост
# 11
За тези парички Никол може да вземете vw пасат 2000куб.см. да речем 95-96г. голяма кола с климатик не гние и е мнооогоо комфортна. Много са хубави деверът е с такава и е много доволен.
А и vw и ауди са си от едно семейство така каза мъжо... newsm78 newsm78
Подкрепям- Пасат-а си е много добра кола/баща ми и брат ми признават само VW аз лично съм с Фиат-типо Laughing/
Баща ми вече 4-та година е с такъв Пасат и е много доволен/ама е дизел-но това не мисля че е от зналение/

Ето да придобиеш представа като модел
http://a82563.obiavi.portal.bg/_Vw_Pasat_Kombi1.6_Tdi.html
Виж целия пост
# 12
Къде ще намерите Фолксваген след 95-а за 5 хиляди?
Виж целия пост
# 13
По Горубляне (преди 4 дена бях там и доста обикалях) и по форумите на АУДИ се моткаха Б4-ки за около 5 хил. лева. Така че не е невъзможно.

По повод на пасатите сравнен с Б4-ката нЕма смисъл... по-добре е Б4 (няма да изброявам + -совете че няма да ми стигне мястото) Ако 'ше е Пасат-ор да е след 96-та ма там не влизате в бюджета.

По повод гниенето АУДИ-то което карам е 83-та година... ела да го видиш колко е "изгнило"  Mr. Green Mr. Green Mr. Green дори и одрано на места...  Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Иначе хечбек с 4 врати Фиат Браво (или Брава беше 'се ги бъркам) еФтини и 95-98 може да се жлезе в този бюджет. Другата алтернатива за която се сещам е СЕАТ Толедо но и двете на фона на АУДИ-то бледнеят.

Не знам какво не му харесвате на АВАНТ-а но е страхотна семейна кола, с която винаги може да си прекарвате хладилници, печки и т. на т.

Да не говорим че като цяло немските коли си даржат цените с годините за разлика от френските и други подобни...
Виж целия пост
# 14

http://img222.imageshack.us/img222/5160/51849915xi0.jpg
Виж целия пост
# 15


Девойката върви ли с колата  Mr. Green
Виж целия пост
# 16
Да, ама в момента е с около 30г. по възрастна. Ех, кога си мина това време...  Thinking
Виж целия пост
# 17
За 5000 можеш да спазариш Рено Лагуна, че дори и Сафран (по-стар от 93-та не можеш да намериш и да искаш), ама те пък не са нито ВФ, нито дори от роднините му, демек не са коли. Нали така, майстори? Sunglasses

Както пишеше в е-бането, от немското и дигиталното по-хубаво няма. А комбинацията "немско дигитално" кърти мифки секакви!
Виж целия пост
# 18
Когато давам мнение не изхождам от варианта като повечето, и не деля колите на добри и лоши. Всички коли са хубави (зависи вече как са поддържани във времето). Но всички коли съобразени с нашите условия тук, вече има разлики... По принцип съм доста пристрастен но се опитвам да давам обосновани мнения а не общи приказки...
Виж целия пост
# 19
Когато давам мнение не изхождам от варианта като повечето, и не деля колите на добри и лоши. Всички коли са хубави (зависи вече как са поддържани във времето). Но всички коли съобразени с нашите условия тук, вече има разлики... По принцип съм доста пристрастен но се опитвам да давам обосновани мнения а не общи приказки...

Кажи за Пежо 306 какво мислиш  Confused
Виж целия пост
# 20

... ама те пък не са нито ВФ, нито дори от роднините му, демек не са коли. Нали така, майстори? Sunglasses...


А какво е "ВФ"?


Ивинявам се, гост "LOL", аз бях гост "Пасат ли?". По технически причини. Н знам твоите, да си гост, какви са.

Ти сигурно знаеш какво точно значи думичката "фолксваген", преведена на български.
Условията по нашите пътища са все още "народни". Както и цените на "фолксвагените" по отношение на издържливостта, която гарантират.
Виж целия пост
# 21
Айде стига вече с тия фолцвагени,а?

Вие други коли не знаете ли? Или сте си купували само немски бараки ( изключвам ауди, мерцедес и БМВ) и сте предубедени спрямо тях и сега давате много "ценни " съвети в това отношение?
Ами щом са толкова здрави - карайте си ги и престанете да лъжете другите хора да ги купуват и после да съжаляват.
Виж целия пост
# 22
Айде стига вече с тия фолцвагени,а?

Вие други коли не знаете ли? Или сте си купували само немски бараки ( изключвам ауди, мерцедес и БМВ) и сте предубедени спрямо тях и сега давате много "ценни " съвети в това отношение?
Ами щом са толкова здрави - карайте си ги и престанете да лъжете другите хора да ги купуват и после да съжаляват.

Не вдянах от тоя пост Ти к'во предложи  newsm78, или поне какво Ти е мнението и защо не си съгласна с нас ?!!! То от тези които си изключила останаха Вартбург и Трабант  Laughing
3 немски коли съм сменил от две марки! Ената и остават ниаколко години докато я вкарам в графата РЕТРО

Цитат
Кажи за Пежо 306 какво мислиш  Confused

306-цата, женска кола от всяка една гледна точка.
Иначе веднага бих Ти препоръчл едно БМВ 3-ка COMPACT но уви и то като AUDI-to e с 3 врати.
Виж целия пост
# 23
... 306-цата, женска кола от всяка една гледна точка.


За техническата част питам ...
И сега сме с такава, все ни е тая дали е мъжка или женска (каквото и да значи  newsm78), важното е, че ни върши работа- широка, влизат всички возила на детето в багажника и т.н.
Виж целия пост
# 24
Айде стига вече с тия фолцвагени,а?

Вие други коли не знаете ли? Или сте си купували само немски бараки ( изключвам ауди, мерцедес и БМВ) и сте предубедени спрямо тях и сега давате много "ценни " съвети в това отношение?
Ами щом са толкова здрави - карайте си ги и престанете да лъжете другите хора да ги купуват и после да съжаляват.

Не вдянах от тоя пост Ти к'во предложи  newsm78, или поне какво Ти е мнението и защо не си съгласна с нас ?!!! То от тези които си изключила останаха Вартбург и Трабант  Laughing



Според теб  като изключим немските остават само трабант и вартбург,така ли?  Доста ограничено мислене.  Освен немските има и други коли - японски, френски, италиански и т.н. ( някои от които  според мен са на доста по-високо ниво от немските "каручки").

П.П: Не съм казала своето мнение за кола, защото щях да предложа Ситроен или Пежо, а ми е писнало да споря с  феновете на VW за качествата на немските и френските коли, за "издръжливостта на VW" и т.н.
Виж целия пост
# 25
VolksWagen от немски значи "народна кола".
За да ти стане по-добре, си го преведи като "народен вагон".

Тук никой не ти хвали марката като еталон за "мек баровски лукс".
Казват ти хората, че е непретенциозна и все пак "техничарска" кола. Даже най-новите Джипки VW нямат претенциите да са за "най-нежните дупета"...

Въпрос на приоритети и на нагласа - още преди 102 години светът разбра, че "всичко е относително". Зависи от гледната точка.


Айде стига вече с тия фолцвагени,а?
Вие други коли не знаете ли? Или сте си купували само немски бараки ....

Що не разпуснеш малко, че ме обърна на трепетлика.
Ей го днес - вървим си с хлапенце (3 г. 1 м.) между колите и той отегчено изрежда според емблемите, които подминаваме: "Ауди", "Мерцедес", "Жигулка", "Пежо", "Фолцваген"...

И аз на последното подскачам: "Шиииит!!! Не произнасяй повече това - tania28 може да чуе! Ще ни се кара..."

- Защо, мамо... Защо ще се кара?
- Еее, няма да я питам сега, че може да не знае защо...


Тъй че, дишай дълбоко.
Тука не видях агресивни VW-маниаци. Само си приказваме...


http://newcar.bg/volkswagen-passat

http://newcar.bg/volkswagen-passat-%D1%81-%D1%88%D0%B5%D1%81%D1% … %D1%82-ni567.html
Виж целия пост
# 26
Айде стига вече с тия фолцвагени,а?

Ние в момента сме в процес на купуване на кола. И двамата с мъжа ми не искаме и да чуем за фолксваген. Обаче не мога да си кривя душата че е страшно здрава кола. Имаме познати с различни коли (като всички) и да ти кажа тези с "вагоните" освен за гориво за друго пари не дават.
Ние в момента сме с опел и ако не е ръждата не го сменям за нищо. Всяка седмица го драмяскаме по планините и никога не ни е оставил на път. Само че последния път като го закарах на майстор да му прегледа ходовата част и като го вдигнаха на стенда освен че потъна лапата се видя че задната седалка се държи само на постелката. Въпреки това ни закара още няколко пъти на ски и всеки ден ни вози по дупките на София.
Така че за немските коли или добро или нищо.
Да не говорим че като гледам цените фолксвагените са на половината пари на пежо (примерно).
С това не агитирам никой за немска кола. Ние самите сме се нацелили на пежо заради глезотиите в него.
Виж целия пост
# 27
Холограма, благодаря за инфото. Всичко това вече го знам. А и много добре знам защо съм против тези фолцвагени - за мен това не е кола, а каруца. Ако ще търсим каруца, но здрава - е, тогава по-добре да си купи човек една жигула или един москвич - лесен за поддържане, евтини части - какво по-хубаво от това. Аз говоря за удобна кола, която да не ти докара проблеми с бъбреците.

А относно това, че немските били евтини - това изобщо не е вярно. Погледнете например един Голф с екстри ( които обикновено са ABS, централно заключване. аларма и т.н.  - това според мен изобщо не са екстри) и една френска кола ( същата година и от същия клас) със всякакви глезотийки - цената или е една и съща или цената на френската е по-малка.

И пак казвам, че не искам да убеждавам никой да си купува френска кола ( аз за себе си съм направила избор и никога не съм съжалявала за това), просто ми писна от  "разбирачите" от коли, които   имат  опит само с немски коли  и разбира се умират да си ги хвалят непрекъснато.  А това, че някои дори не са се качвали на друга кола - пропускат да го уточнят.

Виж целия пост
# 28
Холограма, благодаря за инфото. Всичко това вече го знам. А и много добре знам защо съм против тези фолцвагени - за мен това не е кола, а каруца. Ако ще търсим каруца, но здрава - е, тогава по-добре да си купи човек една жигула или един москвич - лесен за поддържане, евтини части - какво по-хубаво от това. Аз говоря за удобна кола, която да не ти докара проблеми с бъбреците.

А относно това, че немските били евтини - това изобщо не е вярно. Погледнете например един Голф с екстри ( които обикновено са ABS, централно заключване. аларма и т.н.  - това според мен изобщо не са екстри) и една френска кола ( същата година и от същия клас) със всякакви глезотийки - цената или е една и съща или цената на френската е по-малка.

И пак казвам, че не искам да убеждавам никой да си купува френска кола ( аз за себе си съм направила избор и никога не съм съжалявала за това), просто ми писна от  "разбирачите" от коли, които   имат  опит само с немски коли  и разбира се умират да си ги хвалят непрекъснато.  А това, че някои дори не са се качвали на друга кола - пропускат да го уточнят.



По 1-ви абзац имам чувството че си се возила предимно на Поло и то в команировки от по 500 км. По-твърдото окачване на немските коли е = на по-добра стабилност на пътя (тук всеки наясно смятам че би ме подкрепил да не изпадам в подробности)

По 2-рия абзац както казах за пореден път 7700 спазарих и днес платих АУДИ А4 Авант 04.96 единствено няма кожен салон Всичко останало за което се сетиш си го има та дори и махагона е от естествено дърво а не фолио за което бях изумен. 1.8 с газова уредба на БРЦ (които са абсолютен лидер в газовите системи) Колата е прегледана основно и освен дребни забелейки по интериора всичко останало е повече от перфектно. Маниашко ВОЛВО за 5900 (без пазарлък-а) комби 98-ма година с абсолютно всички екстри (за да не кажеш че все за немски говоря). Ми да ме извиняваш но твойте френски коли след 2-3 години ще са се обезценили в пъти в сравнение с немските "каручки". Днес в автокъщата говорих с едно момиче което слезе от Пежо 206 доста ново. И тя каза че има проблем с окачването и че не е за нашите пътища... това по което се загледа познай дали беше пак френска кола.... Не скъпа АУДИ А6 99 за 16000 (сигурен съм че след пазарлък и под тази цена ще го вземе)

По 3-тия абзац На мен пък ми писна от неподплатени с нищо изказвания които само трупат мнения без никакво полезно инфо в тях.
Виж целия пост
# 29

По 3-тия абзац На мен пък ми писна от неподплатени с нищо изказвания които само трупат мнения без никакво полезно инфо в тях.

П.С. Във въпросната автокъща в събота пристигат няколко автовоза. Ако имате интерес да разгледате дрснете едно Л.С.

Аз пък не виждам с какво са "подплатени" твоите изказвания  newsm78 - с някакви отживелици и предубеденост, може би. Това момиче било казало, тоя бил казал - аз поне пиша за неща,върху които имам лични наблюдения. Защото в момента карам френска кола, карала съм и доста немски. И само за сведение - никога не съм се качвала на Поло. Качвала съм се на Голф, Пасат ( толкова прехвален), Опел, Ауди и Мерцедес ( както вече казах Аудито и мерцедеса ги изключвам, защото те са по-добри, но пък са доста скъпи за поддържане).

П.П. И хайде стига си рекламирал тая автокъща, а? Ако хората искат да гледат - има безброй автокъщи  - и сами могат да се ориентират къде да отидат.
Виж целия пост
# 30
Така...! До тук бяхте...! Достатъчно ви изтърпяхме...
Още една дума за или против Фолксваген, по начина, по който го правите в горните си мнения...
Директно отива в коша, а вие получавате официално предупреждение...
Темата въобще не е спор...!
Да не кажете, че не съм ви предупредил...
Виж целия пост
# 31
Така...! До тук бяхте...! Достатъчно ви изтърпяхме...
Още една дума за или против Фолксваген, по начина, по който го правите в горните си мнения...
Директно отива в коша, а вие получавате официално предупреждение...
Темата въобще не е спор...!
Да не кажете, че не съм ви предупредил...


Sorry.  Не исках  да превръщам темата в спор. Просто ми писна да слушам  за "великите немски коли" и за "калпавите всички останали". 
Виж целия пост
# 32
Хи, хи, накарай ги сега да кажат нещо и за Форд. Само залегни, нищо, че и той е "немски".

В тази връзка, за тия пари може да се спазари и прилично Мондео при това комби.

P.S. Аз нищо народно не намирам в цените на Фолксвагените, ама щом сте рекли... Сигурно са хубави, ама не и за парите, които обикновено им искат. Мноо мразим да плащам за емблеми и етикети.
Виж целия пост
# 33

По 3-тия абзац На мен пък ми писна от неподплатени с нищо изказвания които само трупат мнения без никакво полезно инфо в тях.

П.С. Във въпросната автокъща в събота пристигат няколко автовоза. Ако имате интерес да разгледате дрснете едно Л.С.

Аз пък не виждам с какво са "подплатени" твоите изказвания  newsm78 - с някакви отживелици и предубеденост, може би. Това момиче било казало, тоя бил казал - аз поне пиша за неща,върху които имам лични наблюдения. Защото в момента карам френска кола, карала съм и доста немски. И само за сведение - никога не съм се качвала на Поло. Качвала съм се на Голф, Пасат ( толкова прехвален), Опел, Ауди и Мерцедес ( както вече казах Аудито и мерцедеса ги изключвам, защото те са по-добри, но пък са доста скъпи за поддържане).

П.П. И хайде стига си рекламирал тая автокъща, а? Ако хората искат да гледат - има безброй автокъщи  - и сами могат да се ориентират къде да отидат.


1. Кажи къде в постовете "РЕКЛАМИРАМ" тази автокъща, че нещо май не си чела внимателно?!!!!!!  Shocked
2. Къде съм прехвалил този Фолксваген (в интерес на истината не ги харесвам, но не по технически причини. Новият Пасат е върху шаси на АУДИ и това е причината да го препоръчам отделно че е доста по евтин от АУДИ А6)
3. Пиша върху това което имам преки наблюдения и това препоръчвам.
4. Не смятам че мисленето ми е предубедено, а пък за отживелица е абсурд да говорим, със сигурност се интересувам повече от коли от колкото ти (не защото ги продавам, професията ми е на съвсем друго поприще)
...Та какво е конкретно твоето техничеко наблюдение на колите които си карала (говорим да си изминала с тях поне 2 000 км. за да кажеш нещо наистина актуално, а не просто да си се повозила от Люлин до Младос 5-6 пъти)
 

Към Анаконьо... Да съм написъл нещо и да не съм се обосновал? . И в поредния си пост единственото което успях да науча от нея е че кара френска кола! Ако делнеш моя пост изтрии и нейния че иначе ще реша че подхождаш лично.
Всъщност това вярно стана един безмислен спор... !
Виж целия пост
# 34
.....Всъщност това вярно стана един безмислен спор... !
Доколкото касае размяната на емоционални реплики, си прав.
Мисля, че "аз съм на друго мнение" може да се каже и без "аре стига..."; "писна ми от..." и пр.
Приемам, че всички писали по темата имат какво да кажат.
Разликата в мненията не е задължително да се превръща в битка.
Ясно е, че всеки си има мнение.
По моему, целта не е да правим класация на автомобили, а да си дадем мнението, което да ориентира автора на темата при избора му.
Да се изтрият постовете е най-лесната работа.
Просто спазвайте добрия тон.
Виж целия пост
# 35
Като купуваш кола гледаш следното:
1. Педали (колко са изтъркани) = много км.
2. Волан също колко е износен (тарикатите слагат разни калъфи за да не си личи) = много км.
3. ламарини - огледаи дали навсякъде разстояниата между детайлите са еднакви = дали е имала удар. (често срещана практика купуват ги ударени и после пълнене с кит)
- отваряш багажника вадиш всичко от него и го гледаш в задната му част дали има изгнило или откъм задната част и ъглите дали не е имало удар - там най-малко се занимават да оправят и най-добре си личи.
- отпред 'дигаш капака на ДВГ-то и гледаш внимателно особенно около роговете - там си личи най-много ако удара е бил силен.
- кори на и около предната броня и подкалниците - обикновенно когато има липси явно нещо се е случвало.
4. Шофьорска седалка, състояние = км.
5. VIN номер (Vehicle Identification Number) само и единствено по това проверявате коя година е произведена колата и по нищо друго. Този номер го засичате с инфото по коланите и прозорците (на повечето от тях също си пише коя година са) Ако има разминаване значи е имало нещо и вече на място се преценява.
6.*Избягвайте бензинови коли с току що сложени газови уредби - много са причините. Но не подминавайте тези с фабрични. Или поне отидете 1-во на сервиз за газови уредби преди да я платите.
7. Направете няколко кръгчета с нея на различна настилка (не оставяйте търговеца да я кара) така ще разберете тропа ли окачването и до колко... има ли странни шумове от трансмисията и ще усетите самата кола като пъргавина и съединителя горе-долу до колко е износен.
8. в ДВГ-то огледайте за напукани маркучи, погледнете ремъците дали не са напукани (че така или иначе във всички случай ремъци, масла , филтри ще ги сменяте е ясно и спор няма) но поне да придобиете обща представа.
9. Няма да е лошо да отидете на FULL диагностика преди да я платите в официалния сервиз да я прегледат и те (ако може и компресията да измерят че нещо напоследък пропускат да го направят)
10. Тествайте всички светлини, мигачи, чистачки, клима.

Всичко останало е късмет.

Забравих за турбодизелите ако има масло в колекторите турбото е заминало и е за ремонт...

Ако някой се сети още нещо нека да добави.



Цитат
Хи, хи, накарай ги сега да кажат нещо и за Форд. Само залегни, нищо, че и той е "немски".

В тази връзка, за тия пари може да се спазари и прилично Мондео при това комби.

FORD Fiesta 1.4 TDCI беше ми служебна в продължение на 3 години. С колегата я карахме като изверги, за това време сменихме 3 (въртим ги с другите ни офиси че бързо им навъртаме километрите Simple Smile) Абсолютно никакви проблеми. последната на почти 80 хил. км и около година каране и смениха само накладките. Абсолютен чук е тази кола. Но е кощмарно малка за мен и аз лично от дългия път доста се уморявах защото карам бързо и се усеща всяка неравност по пътя. Колкото пише на километража толкова вдига ако някой не вярва да даде мейл да му пратя снимков матерял.

Mondeo 1.8 automatic, много е тясно вътре въпреки че изглежда голям и супер неергономично направен. При положение че го караше само шефа на 2-рата година багажника му изгни - NO COMMENT! Дано новите нямат този проблем поне изглеждат и по-добре.

FOCUS 1.8 Chia на единия му блокира ДВГ-то на 47 хил. км. Не съм впечатлен. Задницата им подскача при всяка неравност. Или недобре балансирани или лошо окачване. Дано в последния модел да са го FIX-нали.

Toyota Avensis - новата е пълна кошница (абсурд е при 120 км./ч. да ми излети преден десен подкалник на чисто нова кола, отделно при над 140 в завой на магистралата носи предница, отделно е адски лошо балансирана предница-задница. На места на които се качвам с БМВ-то и АУДИ-то си с това не успях. Фиестата също се качи.) единствено има визия и е значително по-удобна.  Старата е в пъти по-здрава и по-добра но с по-лоша визия и е много тясна вътре.


Още впечатления искате ли и за други коли на които се накарах? Simple Smile
Виж целия пост
# 36
Взето назаем от Ауди Клуб България

1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лайсни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплътнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

Загледайте сглобката на детайлите и разстоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

Загледайте броните на какво разстояния са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайсните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

Коланите при опъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър комфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил. км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отвертката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорската врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! 

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се ослушайте за почуквания на клапани, повдигачи.
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене, свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течността, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте рязко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртени здраво по асфалта.

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

Внимателно загледайте разстоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената траектория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говорим за немарливост на предния собственик.

Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!
Виж целия пост
# 37
След редица скандали, доста по-жестоки от този, който се е разразил тук  Mr. Green харесах едно B4 (типично по женски- заради цвета  Whistling) и казах на мъжа ми- или точно това Ауди, или Пежо  Crossing Arms иии ... купихме го Simple Smile


Благодаря на всички за съветите  Hug утре ще пусна снимки  Sunglasses
Виж целия пост
# 38
След редица скандали, доста по-жестоки от този, който се е разразил тук  Mr. Green харесах едно B4 (типично по женски- заради цвета  Whistling) и казах на мъжа ми- или точно това Ауди, или Пежо  Crossing Arms иии ... купихме го Simple Smile


Благодаря на всички за съветите  Hug утре ще пусна снимки  Sunglasses

Евала! Честито, надявам се правилен избор, много безаварийни км.
Денонощно съм в двата форума на АУДИ така че ако има нещо свиркайте, дай подробности (може и на Л.С. година по VIN, двигател, екстри). Софт с цени на частите ако ви трябва или каквото и да е. Регистрирахте ли я (или си е с номера) Ако ви трябва човек за там да не чакате (много) знаеш как да ме намериш.  Mr. Green Олях се.  Rolling Eyes #Crazy 
Виж целия пост
# 39
Честито!
Да ви служи вярно и да ви носи късмет.

Виж целия пост
# 40
Ето и снимките:
Колата е 96г АДА двигател 1.6 101к.с. клима, централно ел стъкла-само няма ABS
 Снимка 1
 Снимка 2
 Снимка 3
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия