За вредата от захарта

Автор: Катерина Кузовкина


Според моята гледна точка за правилно детско хранене, аз избирах такива продукти, които не съдържат захар, сол, нишесте и краве мляко. Може би много от вас си задават въпроса: “Защо? Нали всички тези продукти постоянно присъстват в менюто на възрастните......все някога детето се сблъсква с тях и това не може да се предотврати?”
Да, това е така. Ще дойде време, в което децата ще хапват вкусният солен борш и ще получават за десерт шоколад. Но....в нашите ръце е силата да научим детето да се храни правилно и да не му натрапваме нашата представа за вкус.
А сега искам да изброя причините, поради които аз не съм давала на сина си захар до годинка и половина (да, и сега я включвам в менюто му в изключителни случаи в състава на някои продукти като хляб например). Внимание: използвайки думата “захар” в текста, аз имам пред вид рафинираната захар, която ние обикновено използваме.

И така :
1. Захарта не съдържа и няма никаква хранителна стойност, освен енергия.
2. Захарта води до затлъстяване.
3. Захарта е вредна за зъбите (даже и ако все още нямате).
4. Така, както захарта има висока енергиина стойност, тя дава много “празни” калории (в една чаена лъжичка – 30-40 ккал), които е по-добре да получим от други продукти, които освен калории, ще ни донесат и витамини, минерални вещества и други.
5. Който яде захар, се нуждае от голямо количество витамин В1, тъй като е необходим за усвояването й.
6. Захарта е вредна за задстомашната жлеза. Тя увеличава вероятността от диатеза и алегрии (това между другото касае и фруктозата, затова сега препоръчнат захранването да започне не с плодове и сокове, а със зеленчуци и каши).
7. Злоупотребата със захар се явява като една от причините за възникване на захарният диабет.

Като алтернатива на захарта, може да се използва мед (след едногодишна възраст, при отсъствие на алергии) или фруктоза, на която хубавото и е това, че е два пъти по-сладка от захарта и може да се използва в много малко количество.


Преведе Shaliwww.detki.de
Виж целия пост