За тестовете след 7 клас

  • 2 961
  • 19
Някой знае ли формулата по която ще се изчисляват оценките от тестовете по БЕЛ и математика. Чух, че били заложени в авторска компютърна програма и официално не се знаели. А пък аз мисля, че имаме право да знаем как ще бъдат оценявани децата ни.
Виж целия пост
# 1
Няма критерии за оценяване.

Ще прегледат работите и после ще дадат критерий за оценяване  Mr. Green майтапя се, но наистина нищо не се знае.

Освен това, какъвто и да е критерият, разпределението на децата ще е едно и също.
Виж целия пост
# 2
А по какъв критерий оценяват на пробните изпити newsm78 Аз мисля, че е по същия / 60 точки от 100 възможни за среден/ , освен да вземат да го сменят в последния момент, ако има ниски резултати, с оглед запазването на паралелки. 
Виж целия пост
# 3
Има най-различни критерии, по които може да се оцени един тест. С оглед на това дали тестът е конкурсен, изпитващ, обучаващ и т.н. Разпространено е мнението, че 50% от въпросите е за среден, но това лично съм го чувала за студенти, които се явяват на вътрешни изпити.

За седмокласниците най-вероятно около 22-25 точки е тройката по математика и 30-35 точки е тройката по български и литература.

Виж целия пост
# 4
Мая, откъде имаш тази информация  newsm78 Любопитно ми е, защото просто не виждам логиката по български и математика тройката да струва различен брой точки при еднакъв максимален брой точки. Ако са толкова евтини/което мен лично ме съмнява дълбоко/ действително масовите оценки ще са от 4 до 5. Междудругото съпругът ми се яви преди няколко години на тест, при който минимумът беше 80%. Във френските училища, доколкото съм запозната  е 60%.  В Пловдив на предварителните изпити в Математическата гимназия при 59 точки пишат оценка слаб 2. Не би трябвало да има толкова голямо разминаване.
Виж целия пост
# 5
На един от пробните изпити по математика в търговската гимназия в Пловдив,дъщеря ми получи оценка добър 3,50 за 37,5 точки.
Наистина е любопитно какви ще са критериите?! newsm78
Виж целия пост
# 6
Леле, паднах в оркестъра #Crazy Е, може ли в един и същи град да оценяват по различна скала???
Виж целия пост
# 7
Леле, паднах в оркестъра #Crazy Е, може ли в един и същи град да оценяват по различна скала???
А кажете как да не се психясваме?!
Виж целия пост
# 8
Мая, откъде имаш тази информация  newsm78 Любопитно ми е, защото просто не виждам логиката по български и математика тройката да струва различен брой точки при еднакъв максимален брой точки. Ако са толкова евтини/което мен лично ме съмнява дълбоко/ действително масовите оценки ще са от 4 до 5.
...

От никъде я нямам информацията. Но на базата на някои наблюдения всеки може да стигне до тези изводи. Предлагам ти няколко факта и разсъжденията около тях:

Явилите се  на областния кръг на Национално състезание  (11.03.2007 год., София) са 211 ученика (официално известна информация. РИО публикуваха списъка на учениците и техните точки от теста).

От тях под 20 точки (вкл) имат 26 ученика, което е 12,32%. Обръщам внимание на прага от 20 точки, защото на тези ученици резултатът НЕ Е ПУБЛИКУВАН (считай ги двойки). Също така около 12% е нормално да са двойките на изпита (практиката от предходни години го показва).

Средното аритметично на всички ученици, които имат над 20 точки, е 64,33 точки. Представи си, че тази среда е прагът за тройка  Shocked Сметки: под 64 точки има 98 ученика от всички явили се, което е 47,4%. Значи, ако пишем двойки на всички изкарали под средното излиза, че почти половината седмокласници няма да участват в класирането.

Докато на съответното национално състезание по български език и литература (10.03.2007 год., София) са се явили 183 ученика и най-ниският резултат е 42 точки. Забележи огромната разлика. Очевидно изпитите не са еднакво тежки. Това, че се оценяват върху 100 точки, не означава, че един и същи брой точки означава една и съща оценка.

Не зная до колко познаваш задачите, които решават по БЕЛ и по мат учениците, но наистина има голяма разлика в трудността.

И накрая щом тестовата система за конкурсния изпит стартира без критерий за оценяване, според мен това означава, че те просто нямат критерий. Представи си, че дадат критерий и се окаже, че има 40% двойки  ooooh! Или че има 20% пълни шестици  ooooh!
Със сигурност имат ориентировъчен вариант за оценяване, ама смеят ли  Laughing
Виж целия пост
# 9
Има някаква формула, но не я знам. Поне на пробните изпити на курсовете пишат и оценки.
Виж целия пост
# 10
При нас във "Веди" и СМГ на пишат оценки и аз оттам се замислих за формули.
Виж целия пост
# 11
Имаше една такава формула:

оценка = 2 + 4 х (изкарани точки) : 100 , т.е.

двойката си е "сигурна", а към нея се добавя 4, умножена по отношението на броя изкарани точки към максималния брой точки (100) . При 100 точки оценката е 6.00, при 75 - 5.00 и т.н. Вероятно нещо подобно ще се изпозлва и сега, но никъде не съм го видяла черно на бяло.
Виж целия пост
# 12
Това го свалих току що от сайта на Регалия
Оценката се получава по формулата: оц.=2,2+0,04.T, където Т е броят точки
сайта е http://www.regalia6.com/p-kurs/otg_pr_izpit_bel04.html
Виж целия пост
# 13
МАя, ако тези 211 деца имаха тежестта на представителна извадка, бих приела логичните ти разсъждения. Но все пак те са едва около 2,5% от подалите документи само в Сф. А на фона на останалата част от страната вече са пренебрежимо ниска стойност. Иначе, да взех да се убеждавам, че тези 60% в П-в са били май по-скоро за стряскане.
А за теста по български - 50те въпроса носят максимален брой 75т. Останалите 25 са от преразказа. И да, всеизвестно е, че математиката е по-слабата страна на повечето ученици, но и това не е основание да се оценяват двата теста различно.
В крайна сметка, не остана време въпросът ще се изясни съвсем ясно.
Да пожелаем на децата ни възможно най-добро представяне!   bouquet
Виж целия пост
# 14
И аз мисля, че формулата е тази, която е написала Пролетната фея:
2+0,04*брой точки
По БЕЛ - максимум 75 т от теста + 25 т от преразказа
По мат - 100 т
Гледам, че на преразказа пишат като че ли точки за стил, грешки и съдържание и взимат средно аритметично. (Поне на курса така ми се струва)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия