Искам да изкажа възмущението си

  • 3 011
  • 35
 Темата е за отминалата учителска стачка и за въпросното "наваксване на материала". Ще ми е интересно да споделите как точно става въпросното наваксване в училището на вашето дете.  чудех се как да го нарека...възмущение ли, безсилие ли и аз направо се чудя. мога да говоря за моето дете и за неговия клас. меко казано съм възмутена от метода на наваксване. Вече кой ден по ред стана, детето се прибира от втора смяна с един наръч домашни. За да бъда по-конкретна снощи например-три урока от учебника по математика, три урока от учебната тетрадка по математика, два урока по български език и уроци по човекът и обществото. Прибира се детето в 18.30 и защото не я оставяме да се саморазвива, сядаме и аз и мъжа ми да и помагаме. Ам какво да кажа, точно в 23.45 бяхме приключили като за днес и остана да учи по български. Питам я как точно им предават уроците по математика в клас, отговаря ми че г-жата решавала три задачи и им казала останалите у дома. меко казано съм възмутена. Зная, че убебната програма и структурирането и се съгласува с ХЕИ, е в тоя случай с аваксването съгласувано ли е нещо?! Тия деца трябва и да спят по някое време от денонощието ама почти не остава кога. Аз съм като парцал, мъжа ми е като парцал защото днес сме на работа а снощи сме обяснявали до посред нощите и не съм сигурно колко едно дете може да възприеме изобщо нещо , обасявно в късните часове.
 Това е. Исках да си изкажа възмущението от абсурдното наваксване. То е ясно. Ще галопират децата из материала, защото съм почти убедена че днес ще взематнови три урока по математика. Старите уроци колко са разбрани и възприети от децата явно не е ничия грижа.
Виж целия пост
# 1
Съчувствам ти искрено. По-добре да бяха удължили учебната година.
Ние свършихме с наваксването. Сега си караме бавничко. Дори вчера си дойде без домашна по математика.
Виж целия пост
# 2
Кас, мога да те успокоя, че това ще е не повече от две-три седмици.
При нас не се получава претоварване. Значи зависи от подхода на учителя. Днес синът ми седна в 9,30ч. и преди малко около 11ч. приключи и е готов с уроците си.
Може да изразиш възмущението си и директно пред госпожата, тя най-добре ще ти обясни как мисли да процедира.
Виж целия пост
# 3
 На мен госпожата в детската градина ми заяви,че децата не играят /моето е предучилищна/,защото имали много да наваксват.Ако дойдела проверка,лошо щяло да стане. ooooh!
Виж целия пост
# 4
то се получава нещо от рода на...в клас преподаваме уроцие на тагадък, а у дома ги наваксваме
Виж целия пост
# 5
Моите не са претоварени. Само Камен имаше по време на стачката задача да прочете първите 3 урока по история и да попълни учебната тетрадка. Когато започнаха занятията, същите 3 урока са ги преговорили в час. По другите предмети не забелязвам форсиране.

Кас, мога да те успокоя, че това ще е не повече от две-три седмици.
Именно.
Виж целия пост
# 6
Въпросът не е в това, колко ще продължи мъчението, защото то си е мъчение, не се учи така, а защо изобщо децата са подложени на такова и защо не се прие по- удачния вариант за удължаване на срока и вземане на допълнителни часове. Изобщо не мога да се съглася, а го писах многократно и по "стачните теми", че учебен материал за цял загубен месец и горница, може да се навакса в крачка и не е редно. Това е половинчато и крайно погрешно решение. Ненаученото ще си остане ненаучено или поне не чак до там качествено научено и за напред при по- голямата част от децата. В образованието всяко ново нещо се надгражда над предходната база, която следва да бъде стабилно усвоена вече, а поради настоящата ситуация това няма да се случи.
Та не мисля, че проблемът е толкова в претоварването. Човечетата могат да понесат само определен по обем "товар", горницата над него просто ще си остане извън борда, за съжаление, което е по- плачевното в случая. Ако не бъдат принудени да го понесат ще се случи същото. Просто тази "горница" информация може да се навакса само с допълнителни часове и то в допълнителни дни, а не в редовните такива, за които е сметнато по колко часа и какъв обем може да понесе средностатистическият ученик.
Виж целия пост
# 7
То си беше ясно от самото начало, че изкупителните жертви на тази стачка ще бъдат учениците и родителите им. За да се засили ефектът на недоволство, от Министерството не спуснаха единна програма за начина на наваксване на материала, нито пък взеха решение за удължаване на учебната година /което беше най-логичния и най-безболезнения начин за всички заинтересовани - учители, ученици и родители/. Сега ще има много възмутени майки и татковци, които са принудени да преподават материала на децата си след учебните часове. Тепърва много хора, които са подкрепяли стачката на учителите, ще си променят мнението. Колкото и да ми е тъжно, аз също съм сред тях.
Виж целия пост
# 8
Чак сега видях темата ти иначе току що писах в темата за четвъртокласниците колко съм бясна........ #Cussing out #Cussing out #Cussing out #2gunfire #2gunfire #2gunfire

ето тук
За пръв път чакам с нетърпение родителската среща  Naughty Naughty и сериозно ще повдигна въпроса.
Вчера имаха за домашно 7 урока в упражнителната тетрадка по математика плюс поправка на контролно по български. Контролното е проведено на третия ден от тръгването им на училище - много интересно кога натрупаха материал за контролно.
Оценката не ми се коментира изобщо ...................
Въобще и най-черните ми прогнози се осъществяват.......... за резултатите от стачката  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
Виж целия пост
# 9
Тази учебна година е една изгубена година. По-добре беше да се удължи годината.
Виж целия пост
# 10
Цитат
много интересно кога натрупаха материал за контролно

А, някои вече направиха по няколко контролни, без да броим наказателните такива Mr. Green

Предполагам, че е въпрос освен на учителски подход, също и на нагласа от страна на родителите и учениците. Виктория засега не се оплаква, дори й остава време да скитори по магазините сутрин преди училище.

А самостоятелността, която Касиди нарича саморазвиване, нещо лошо ли е?
Виж целия пост
# 11
Няма как да се "спусне единна програма", тъй като обстановката във всяко училище, във всеки клас дори, е различна. Някои деца не са пропускали нито един час, други въобще не са ходили на училище, трети- имат взети часове по определени предмети, а по други- не. Този проблем трябва да се реши конкретно, затова е и толкова труден за разрешаване.
Аз виждам /това са си приказки, никой няма да вземе предвид мнението ми, знам го/ просто "спускане" на задължение за вземане на изпуснати часове по графици, които да се изготвят за всеки отделен клас, от там- по училища, одобрени по реда на одобряването на Образеца за училищата за годината и да не се претупва така "инвалидно" учебния процес. Тези часове би било най- добре да се проведат в извън учебното време за настоящата година, именно от ваканцията. Това е по- добре от оставяне нещата на самотек. Без друго считам, че ваканциите у нас, особено лятната, са доста големи.
Виж целия пост
# 12
Знам ли Янита аз по принцип съм взискателен човек, не съм лесна за угаждане признавам си. Почти винаги съм съгласна с теб, но не и в този случай.
Смятам че колкото и ведра и оптимистична натура да бях обаче 7 урока за едно домашно ми се виждат несериозна работа.
Не че не го написахме, виснахме до 12 часа че и малко след полунощ. Всичко решихме, но каква е ползата ....
Половината от нещата останаха недоизяснени и недозатвърдени. Тези уроци са, за да се затвърди материала взет през деня, за да го усвоят децата.
Иначе аз за още две седмици мога по този тертип да му "преподам" цялата тетрадка и каква ще е ползата. Лично според мен никаква.
Това е от което недоволствам. Два урока наведнъж - добре, три -стават, но от там нагоре и просто замазване на очите и отбиване на номера, а честно казано аз искам знания а не просто "минати уроци".

А иначе за мен самостоятелността и саморазвитието са едни от най-важните качества у един човек. Одобрявам стремежа към самоусъвършенстване и го толерирам по всякакъв начин.
Виж целия пост
# 13


А самостоятелността, която Касиди нарича саморазвиване, нещо лошо ли е?
Не е лошо Янита, но ако оставя детето само да учи въпросните 3 урока по математика то нито ще разбере нещо ( просто защото материала е много ), нито ще успее да приключи до 23.30 ( в колкото приключи с родителска помощ ). Това конкретно за моето дете. Предполагам обаче, че на което и да е дете от малките класове е изключително важно уроците да се обясняват, а не да бъдат самостоятелно учени.
 Между другото не съм запозната с нормативната база в детайли, но съм почти 99% убедена, че нямат право да преподават повече от 2 урока на един път. Консултации ли ще измислят за да наваксват, допълнителни часове ли...има варианти, но не и толкова много материял вкупом. Всичко това го казвам не защото ме мързи да седна и да обяснявам до малките часове на дъщеря си, а просто защото не е редно.
Виж целия пост
# 14
  Не знам как е по норматив, но учителката на сина ми беше една от най-активните стачници и почти не са учили до сега. Но е страхотен преподавател, по мое мнение, а и според "предварителните ми проучвания".Сега е решила да наваксва по-бавно, но да преподава толкова, с колкото децата ще се справят, без да се тормозят много (синът ми е в първи клас). С други думи, на своя глава наваксва по - бавно. Ще са малко по - натоварени до края на първия срок, а не само няколко седмици. Не знам дали имат разпоредби по въпроса, но дано да няма нещо различно, защото така е добре.Е, мога да кажа, че прави и не толкова позволени неща, като вместо 2 часа изобразително, карат 1, защото във втория час си оцветяват и правят разни други подобни неща, с които е пълно в помагалата и учебниците по математика и БЕЛ, за да не губят време с тях. Сигурно те са за почивка и отпускане, но никой от родителите и децата не се оплаква от това, че по математика и БЕЛ се взема само материал, пише се повече и се обяснява, за да имат по-малко домашни. Така, засега, е решен проблема в класа на моя син. Нямам наблюдения как е в другите класове.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия