Аз съм личен асистент на дъщеря ми, която е инвалид -100%СЧП. Но както запознатите знаят, средствата по тази програма са оскъдни - една минимална работна заплата, а изискванията са много. Едно от тях е да нямаш регистрирана фирма.
От скоро започнах допълнително работа като застрахователен агент и преди дни подписах граждански договор. Обаче ми казаха, че трябва да се регистрирам по БУЛСТАТ и да си внасям социални осигуровки. Но аз съм на трудов договор като личен асистент и на това основание съм осигурявана. Да не говорим, че ако се регистрирам по БУЛСТАТ, социалните ще ме отрежат от "ЛИЧНИЯ АСИСТЕНТ", защото за тези "мили хора" слагат знак на равенство между БУЛСТАТ-регистрацията и наличието на фирмена регистрация по ТЗ. Ходи им обяснявай......... Веднъж вече съм им яла попарата.
Та въпросът ми към компетентните мами счетоводителки е: Длъжна ли съм по закон да се регистрирам по БУЛСТАТ и да се самоосигурявам като лице, упражняващо свободна професия или не, след като съм осигурена по трудовия си договор?
Предварително благодаря!