Имаме кофти проблем с Райфайзен

  • 10 151
  • 82
Ситуацията е следната: погасяваме кредит във въпросната банка, като всеки месец на 15-то число автоматично се изтеглята вноската от сметката ни. В началото на март месец забелязахме, че вноската за февруари не е изтеглена. Обадихме се да сигнализираме в Райфайзен, откъдето ни казаха, че ще изтеглят парите. Това става на 7 март някъде.  Този месец също си внесохме предварително сумата, за да може да я изтеглят на 15-то число. Днес обаче се обаждат на мъжа ми, че парите в сметката му не стигат за погасяване на кредита - дължал 100 лв. наказателна лихва, защото бил просрочил вноската от февруари Shocked Той обясни положението, че самият той е сигнализирал за пропуска, че проблемът е в тях, вероятно в системата йм, той си внася парите навреме, а това че те не са ги изтглили не значи, че трябва да му налагат глоби! От софийския офис на банката казват: разбрахме, ясно, но "ще се обадим в Пловдив, но всичко е въпрос на добра воля". Разбира се, нас това не ни устройва, за каква добра воля си говорим тук, при условие, че ние сме стриктни, а те са сгрешили, че и санкции ще налагат? Тук е моментът да кажа, че си имаме доказателство - мъжът ми ползва онлайн банкиране, при което ясно се вижда постъпване, теглене и всички транзакции на парите в картата ни, вижда се че на всяко 12-то число ние вкарваме парите, които на 15-то число трябва да се изтеглят.

Какво ни очаква, какви са опциите?

Благодаря предварително на всички, които ще ме посъветват.
Виж целия пост
# 1
Комисията за банков надзор
Напиши им любезно писмо че ще сезираш комисията за банков надзор за неправомерно начислени скрити такси и не си уверена, че вината е в компютърната им система а си склонна да смяташ че ти налагат скрита такса. Направи скрин шот на онлайн банкинга. Ако ти ги отдържат от сметката напиши по-гневно писмо. Между другото съм изключително доволен от услугите на Райфайзен банк, и Райфайзен лизинг. Имал съм аналогичен случай с Райфайзен лизинг и нямаше никакъв проблем.
А нещо такова ми врътнаха ДСК банк, само че беше 40 лв., накаква фирма ми се обади по тел държейки се нагло като че ли съм ограбил  горката банка. Голям скандал им вдигнах, охраната се опита да ме изблъска. Викам свали си ръцете от мен. онзи вика какво ама по тихо
викам кво тихо, нека хората да знаят че са мошеници, заплашват и изнудват клиентите си, не им се получават извлеченията
Ама господине то пощенските служби, то фирмата която събира кретите
Викам а октаде тази фирма ми има данните. Подписал съм че може да се предоставят на застрахователи, не на фирми. Фирмата ме заплашва от ваше име
Виж целия пост
# 2
Незнам какъв им е случая на тия в Райфайзен.Преди две седмици ходих да проверя какви са условията за потребителски кредит,естествено подведена от рекламата-"само с лична карта" и т.н.Отказаха ми,защото доходите ми били ниски и съм имала била дете!!!Че моята заплата е 850 лева!А детето какво,да го изхвърля за да взема пари ли?!Колко трябва да получавам за да ми отпуснат кредит?Реших,че мога да ги съдя за подвеждане #Cussing out #2gunfire
Виж целия пост
# 3
Незнам какъв им е случая на тия в Райфайзен.Преди две седмици ходих да проверя какви са условията за потребителски кредит,естествено подведена от рекламата-"само с лична карта" и т.н.Отказаха ми,защото доходите ми били ниски и съм имала била дете!!!Че моята заплата е 850 лева!А детето какво,да го изхвърля за да взема пари ли?!Колко трябва да получавам за да ми отпуснат кредит?Реших,че мога да ги съдя за подвеждане #Cussing out #2gunfire

Странна работа. Аз също съм с дете, с почти същите доходи
и изтеглих 10 000 Е, а сега ще рефинансирам и ще взема още толкова.
Единствената разлика е, че си кандидатствах по каналния ред - със
служебна бележка от местоработата ми.
Виж целия пост
# 4
Незнам какъв им е случая на тия в Райфайзен.Преди две седмици ходих да проверя какви са условията за потребителски кредит,естествено подведена от рекламата-"само с лична карта" и т.н.Отказаха ми,защото доходите ми били ниски и съм имала била дете!!!Че моята заплата е 850 лева!А детето какво,да го изхвърля за да взема пари ли?!Колко трябва да получавам за да ми отпуснат кредит?Реших,че мога да ги съдя за подвеждане #Cussing out #2gunfire

Странна работа. Аз също съм с дете, с почти същите доходи
и изтеглих 10 000 Е, а сега ще рефинансирам и ще взема още толкова.
Единствената разлика е, че си кандидатствах по каналния ред - със
служебна бележка от местоработата ми.
И аз занесох бележка (удостоверение за доходите),ама не помогна.Явно! #Crazy
Виж целия пост
# 5
Дуранго, пишеш глупости.

Стеф, напиши им една жалба, където обясняваш случая с дати и цифри, занеси я в някой офис и поискай да ти върнат копие с входящ номер. Ако си си внесла парите навреме и си нямала някаква блокировка със сигурност ще ти сторнират наказателните лихви.
Жалбата се адресира до директора по принцип.
Ако решиш да си гадна докрай можеш да я пуснеш и в онлайн вариант до някой от топ мениджърите ( мейлите им се публикуват на сайта на банката обикновенно, на Райфайзен е Момчил Андреев ако не се лъжа).
Виж целия пост
# 6
Извинявам се, че ще използвам темата на авторката, но и аз имам питане свързано с кредитиране от Райфайзен, пък не ми се отваря нова тема само за това.
Та имаме теглен ипотечен кредит от Райфайзен. Разплащателната сметка е на името на съпруга ми, но аз съм съкредитодлъжник.Всеки месец аз плащам сумата за погасяването на кредита на каса, защото офиса ми е близо до клона на банката. Всеки път питам какво е състоянието по сметката, но последния път касиерката отказа да ми даде информация, тъй като банковата сметка не била на мое име.
Та моля някой по-компетентен от мен в тази сфера за становище по този казус. Имам ли право като съпруга на титуляра на сметката и като съкредитодлъжник на подобна информация или е необходимо да извадя нотариално заверено пълномощно?Има ли начин да получаваме информация за движението на парите по тази сметка по електронен път(на е-mail примерно) при положение, че не ползваме онлайн банкиране?
Благодаря предварително за отговорите!
Виж целия пост
# 7
Стеф, послушай Рокси. Желая ти късмет  Peace

... и само като напомняне...
Внимателно си четете договорите (потребителски, лизингови и ипотечни и т.н.), в частта наказателни лихви), за да не сте после лошо изненадани.
Виж целия пост
# 8
Даааа , доста проблеми създават в тази банка , наистина .
Проблемът идва от некомпететните им служители според мен .

На мен ми взеха 91ЕВРО , защото ми били преразглеждали лихвата по ипотечния кредит / без да съм уведомена за това / и забележете - става  въпрос за преразглеждане към по - висок % лихва  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 9
Много ви благодаря за отговорите!!!
Рокси, благодаря специално за професионалния съвет Hug

Мъжът ми сутринта се е обадил на управителката на пловдивския офис, тя му казала че е в оперативка в момента, но после ще разгледа случая...а трябваше днес да има готово решение от тяхна страна...нямам думи, пълна незаинтересованост, ама явно по гадния начин ще ги мобилизираме, хората от друго не разбират Confused
Ще пиша ако има новости по темата (може да е полезно на някого), надявам се всичко да се разреши бързо и безболезнено...

Аз се чудя - само на нас ли се е случило това? Не става ли чрез комп.система това взимане на вноските или го има факторът "човешка намеса" и съответно - човешка грешка? Дали има и други потърпевши Thinking
Виж целия пост
# 10
Ежедневно работя с повечето банки,но Райфайзен са най-некоректните за мен #Cussing out.Ако трябва да пиша за всичките им уловки и простотии,за компетентните им служители  и за корекнтостта им...............Съвет от мен-раздухай нещата,вдигни шум и си търси правата Peace,друг начин няма.
И после пиши до къде сте стигнали Simple Smile
Виж целия пост
# 11
Автоматично е всичко по принцип, но все пак се случват и грешки.

Юлия, нямат право да ти дават информация за салдото по сметката на мъжа ти. Това, че си солидарен длъжник по кредита няма нищо общо. Разплащателната сметка си е съвсем отделно нещо, дори нямат право да ти казват има или няма мъжът ти такава сметка при тях. И когато ти отидеш на каса на бележката ти трябва да пише не вноска, а превод.
Виж целия пост
# 12
Докладвам - всичко се нареди, малко с разправии, но се нареди.
Благодаря още веднъж Hug
Виж целия пост
# 13
Р0кси , благодаря за отговора и информацията!  bouquet
Виж целия пост
# 14
Докладвам - всичко се нареди, малко с разправии, но се нареди.
Благодаря още веднъж Hug
Супер.
Ще разкажа за днешната ми случка в Райфайзен. Отиваме с брат ми да си погася предсрочно потребителски кредит. Обясниха ми точно колко пари трябва да внеса, като се вкл. и таксата за предсрочно погасяване от 3%. В сметката имаше останали пари и трябваше да внесем 2931 лв. Касиерката ни каза: "Трябва да платите и 94 ст. такса, защото внасяте над 2000 лв." Щяхме да паднем. Веднъж - такса предсрочно погасяване - ок, записана е в договора. Обаче да ми взимат още пари...  #Crazy
Отделно от това, като ходих в петък да питам към днешна дата колко трябва да платя, някакви нови служители не можеха да им кажат, защото, видите ли, падежът ми бил на 15 март - събота.  Sick Освен това се оказа, че лихвата по кредита вече е станала 14.25%  Shocked Аз обаче не съм уведомена за това. През ноември лихвата стана 13 на сто, а съм теглила кредита преди 2 г. с лихва 12.5%, защото не ползвам никакви преференции.
Чела съм внимателно договора си и ми е ясно, че могат да вдигат лихвите. Ок. Обаче по договор са длъжни да изпратят уведомление и нов погасителен план. Нито при първото, нито при второто повишение на лихвите съм си ги получила. Предишния път разбрах за по-високата лихва, защото искахме да внесем по-голяма сума и за целта трябваше да подам молба.   
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия