Насилие в у-ще: как да се справя?

  • 2 929
  • 32
Работя в частна езикова школа и съм на 26г. Допреди 1г бях и по майчинство т.е. нямам богат опит,но чувствам и преживявам нещата. В едната ми група има момченце(9год),което системно е тормозено от другите деца вкл. и момичета. Постоянно правя забележки,но съм безсилна. Тази вечер ми се обади и майката на това дете да се оплаче. Реших вече да се свържа с родителите на тормозещите деца. Какво още мога да направя? Къде е проблема в скапаната система? Помагайте със съвети,pls
Виж целия пост
# 1
Не е ли добре да се направи една родителска среща заедно с децата. Според мен родителите могат да помогнат ако обърнат внимание на поведението на децата си.
Виж целия пост
# 2
Къде е проблема в скапаната система?

Ако ти не знаеш къде е проблемът на системата, то кой???  ooooh!
Виж целия пост
# 3
Дръж по-агресивните изкъсо.
Имат си тартор - това е винаги така.
Разбери кой е тартора.
Не го изпускай от очи - натоварвай го допълнително, така че да няма време да прави каквото си иска.
Ако трябва покажи му кой е шефът в стаята.
Уплътни часовете, вземи това дете подкрилото си и си отваряй очите да не бъде наранено.
Говори с родителите на тартора - нашокай им канчето, образно казано.
Успех.
Виж целия пост
# 4
Това момченце, което го тормозят - знаеш ли каква е причината да тормозят точно него? В класа на дъщерята (също 9 год.) също тормозеха едно дете и причината беше, колкото и неприятно да звучи - лоша хигиена на детето и проблем с усвояването на материала. Госпожата успя да се справи с втория проблем - сега поне не го обиждат с "малоумник" и "идиот", но с другото не може да се справи. И децата не го приемат, а по-агресивните го тормозят.
Дъщеря ми колкото и кротка да е също страни от детето - отказва да седи на един чин с него. Налага се детето да седи само и отдалечено от другите, за да не се предизвикват конфликти и изблици на агресия. И това защото родителите на детето въпреки разговорите с тях не взимат никакви мерки.
Сега малко са се успокоили нещата, но минаха почти 3 години във взаимни обвинения и късане на нерви между учителката и родителите. Да не говорим за детето какво преживя.



Виж целия пост
# 5
Къде е проблема в скапаната система? Помагайте със съвети,pls
    Скапаната система не е толерантна към  различните, в това е проблема. Това се предава на децата докато са още съвсем малки.
    В класа на сина ми също има едно тормозено дете. Викат му `гейчето`, подиграват му се защото е женствен и беззащитен. Синът ми често разказва за поредните издевателства над това дете и на мен сърцето ми се свива. И се чудя родителите на това дете не знаят ли какво става с детето им ,защо не са взели някакви мерки? И всеки път казвам на сина ми: Ти нали не го тормозиш? Не мога да помогна на тормозеното детенце,но поне мога да възпитам моето дете да не тормози другите.
Виж целия пост
# 6
И аз бих предложила обща родитело-учителска среща. Но педагогически съветник задължително трябва да работи и с двете страни. И с тормозеното дете и с останалите.
Виж целия пост
# 7
Къде е проблема в скапаната система?

Ако ти не знаеш къде е проблемът на системата, то кой???  ooooh!
И вие сте в системата Thinking....дайте идеи от родителска гледна точка.

  bouquet за отзовалите се
Виж целия пост
# 8
И вие сте в системата Thinking....дайте идеи от родителска гледна точка.


Първо, трябвало е много отдавна да говориш с родителите на децата, още когато си забелязала проблема. Родителски срещи не провеждате ли? Можеше да ги извикаш специално на разговор също. Не е било нужно да се чака майката на тормозеното дете да се обажда, ти си човекът, който е свидетел и в чиито задължения влиза да вземеш своевременно мерки. Отделно, че имаш висшестоящи, към които можеш да се обърнеш за съвет - директор, зам. директор, също и по-опитни колеги.
А ако детето не се беше оплакало на майка си и тя не се беше обадила, какво щеше да правиш?  newsm78

ПП Не виждам конкретно в този случай какво общо има системата. При всички системи е имало проблеми с децата. Друг е въпросът доколко преподавателите им са подготвени или склонни да ги разрешат навреме.
Виж целия пост
# 9
И вие сте в системата Thinking....дайте идеи от родителска гледна точка.


Първо, трябвало е много отдавна да говориш с родителите на децата, още когато си забелязала проблема. Родителски срещи не провеждате ли? Можеше да ги извикаш специално на разговор също. Не е било нужно да се чака майката на тормозеното дете да се обажда, ти си човекът, който е свидетел и в чиито задължения влиза да вземеш своевременно мерки. Отделно, че имаш висшестоящи, към които можеш да се обърнеш за съвет - директор, зам. директор, също и по-опитни колеги.
А ако детето не се беше оплакало на майка си и тя не се беше обадила, какво щеше да правиш?  newsm78

ПП Не виждам конкретно в този случай какво общо има системата. При всички системи е имало проблеми с децата. Друг е въпросът доколко преподавателите им са подготвени или склонни да ги разрешат навреме.
Най-лесно е да се нахвърляте върху преподавателя, без да се поставяте на негово място. Аз ще направя родителската среща,но едва ли ще реша проблемите с общуването на това дете. Аз го виждам 2 пъти в седмицата за по 1 час.
И аз съм родител. Как нашите деца да не се превръщат в тормозени, нито тормозещи?
Виж целия пост
# 10
Най-лесно е да се нахвърляте върху преподавателя, без да се поставяте на негово място. Аз ще направя родителската среща,но едва ли ще реша проблемите с общуването на това дете. Аз го виждам 2 пъти в седмицата за по 1 час.
И аз съм родител. Как нашите деца да не се превръщат в тормозени, нито тормозещи?

Не те разбирам?  newsm78 Кой се нахвърля върху теб? Ти питаш, искаш съвет - дадох ти го. Странно ми се вижда един учител да пита родителите как да си върши работата. По какво преподаваш? Вече не се ли учат педагогика и психология преди да се допусне някой до преподаване?  newsm78
Един учител може и да не може да реши проблемите на едно дете, но определено може да помогне много в тази насока.  Peace
И последно, какъв точно ти е проблемът - като учител или като родител? Ако е за второто, да, тук му е мястото да питаш. Но за първото, ще ме извиняваш, ама не. Все едно някой лекар да дойде да пита как да си лекува пациентите...  ooooh!

ПП Бивш учител съм. Просто прецених, че нямам необходимите качества за тази професия. Ако се сещаш какво искам да ти намекна...
Виж целия пост
# 11
Препоръчвам ти тази книга - http://www.helikon.bg/?act=books&do=detailed&id=32216&am … SID=404231205eb80
Виж целия пост
# 12
 nellykoyo ,   прави ти чест , че се мъчиш да помогнеш на едно тормозено дете, но това не е по силите на един единствен човек. Сама няма да успееш, пък не си и длъжна да се товариш . Не се тревожи чак толкова,  опитай да си запазиш нервите. Тепърва ще  се сблъскваш с  всякакви абсурди в учителската ти практика. Детето си има родители в края на краищата.  Кажи на майката кои деца ( поименно ) тормозят детето и , и тя да разговаря с родителите им.
  Ти си направила,каквото си могла.
Виж целия пост
# 13
Сийке, ще ме прощаваш, обаче на място си иска съвет момичето. Учителят по език не е учил за училищен психолог; за да преподаваш, се иска да си изкарал един-два семестъра "Методика на чуждоезиковото обучение" - как се преподава език, нито повече, нито по-малко. Предполагам, че и по другите предмети е така, имам впечатления от няколко.
Момичето иска съвет от родители, които със сигурност имат повече опит в разрешаването на конфликти между деца. Това значи, че гледа на учениците си като на свои, мило й е за тях. Правилно се е сетила, че родители с много деца могат да й дадат акъл.
Какво си се нахвърлила?


Да, говори с другите родители.
Освен това пробвай с някаква история с нужната поука, потърси материали за bullying в нета. Посвети един урок на това, дай им подходящи упражнения за домашно и се опитай да ги накараш да почувстват, че се захващат с някакъв голям проект против насилието и т.н. Доколкото е модно, а ти им преподаваш по език, може да се получи.
Успех!
И благодаря, че попита тук. Бих искала и учителката на дъщеря ми да търсеше мнения на родители. Не е задължително да ги слуша, но да знае какви са.


Ето нелоши линкове, във втория видях конкретни занимания срещу bullying. Бих пробвала някои от тях. Със сигурност в нета има и още, пусни bullying lesson plans.

http://stopbullyingnow.hrsa.gov/index.asp?area=main
http://www.educationworld.com/a_lesson/lesson/lesson191.shtml
Виж целия пост
# 14
Сийке, ще ме прощаваш, обаче на място си иска съвет момичето. Учителят по език не е учил за училищен психолог; за да преподаваш, се иска да си изкарал един-два семестъра "Методика на чуждоезиковото обучение" - как се преподава език, нито повече, нито по-малко. Предполагам, че и по другите предмети е така, имам впечатления от няколко.
Момичето иска съвет от родители, които със сигурност имат повече опит в разрешаването на конфликти между деца. Това значи, че гледа на учениците си като на свои, мило й е за тях. Правилно се е сетила, че родители с много деца могат да й дадат акъл.
Какво си се нахвърлила?


Не си права, Анда! Не, не се нахвърлям, съжалявам, ако изглежда така. Но по-горе беше спомената "скапаната система", която, че е скапана, скапана е, ама защо е подкопавана от тези, в чийто интерес е да работи? Имам предвид и учители, и родители. Ето - има един проблем, с който учителката не може да се пребори. Добре, но какви мерки е взела за това, освен да говори лично с децата (явно неуспешно) и да потърси съвет във форум? Не е това начинът, толкова ли е трудно да се разбере?
Системата на образованието точно затова е система, защото са навързани много части, всяка от които играе определена роля. Учителката може да не е професионален психолог, но трябва ако не да разбира от психология, то поне да знае къде да потърси професионална помощ. При всеки един проблем с ученици е длъжна да уведоми ръководството на училището и родителите на замесените деца. Ако тя самата няма нужния авторитет като млад учител, то едва ли същото важи и за директорката. Отделно, че всяко училище си има изграден стил на работа с проблемни деца, още повече, че става въпрос за частно училище, където родителите на децата не са случайни хора. Т.е., често освен психология, се изисква и дипломация при разрешаване на конфликтите.
Ако в конкретния случай системата има някаква вина, то е, че допуска неподготвени кадри до преподаване. Учител не се става с някакво завършено висше образование по специалността и филолог не е равнозначно на "учител". Като всяка професия, и тази си има своите "чалъми", които трябва да се усвоят. Не може да се пускат хора, които не могат да плуват в река, пълна с крокодили! Иначе става като в онова клипче, което цяла седмица вече буни духовете. Там ситуацията е подобна - млада учителка, която може да е прекрасен филолог, но явно не владее елементарни педагогически техники. И е потърсила помощ твърде, твърде късно...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия