тестовете в лицея в Горна баня 2008г.

  • 27 440
  • 58
Как ви се сториха тестовете за първи клас в Италианския лицей в Горна баня? Лесни или трудни за възрастта на децата ни?
Виж целия пост
# 1
Ето и самите тестове по молба на angel? Wink
http://picasaweb.google.bg/desigrigorova/Testove
Виж целия пост
# 2
Тестовете бяха изкарани с решенията, но без условията на задачите. Някои се подразбират, но за други се чудихме, докато децата накрая излязоха и ни ги обясниха. За да не се мъчите, ще помогна малко за по-неясните: Тест с числа, част от които трябва да бъдат оградени - ограждат се всички тези, които се получават от сумата на числата около или над и под тях.  Единият от тестовете - с много картинки и цифри под тях е, за да се направи звуков и сричков анализ на думата от картинката. Има тест с дадени под него елементи, които трябва да се намерят горе в картинката. Целта на теста с мечето е да се определи големината на кръгчетата. Фараонът и влакчето са за довършване. Кръгчетата, в което има фигури се отбелязват, ако не се повтарят. Следващият с луната и т.н. - да се свържат еднаквите елементи, без линиите да се пресичат една с друга. Рисунката на слива се прави, след като децата открият първите букви на картинките отгоре и видят какво се получава от свързването им. Следващите две страници са свързани и са за запаметяване - децата гледат дясната картинка няколко секунди, взимат им я и те обелязват на листа с повече картинки кои от тях са били на предишния. Последният тест е за довършване на буквите. Дано да съм ви помогнала. Благодаря на Григ, че беше толкова мила да качи снимките. Тези неща не ги умея. Wink
Виж целия пост
# 3
Здравейте!
Благодаря за качването на тестовете, защото аз, както обикновено не бях подготвена. Считам, че тестовете бяха трудни за дъщеря ми, която е на 6 год. и половина.  Ако трябва да градирам трудността, най- трудната е със сричките и звуковете, тъй като тя все още не чете. Следват кръговете с фигури и сбора на цифрите, за които не е ясно как е било поставено условието. Рисуването на сливата пък според мене е възможността за субективност, която е оставена на оценителите.
Тук трябва да повдигна въпроса за възрастта. Считам, че има нещо изначално несправедливо, тъй като на теста се явяват деца на 7 г. и 5 месеца и деца на 6 години. Чудя се, дали си заслужава да бъда толкова амбициозна и да задържа детето да навърши 7 години и догодина да я изпратя на училище, макар че е 2001 набор. Тогава съм абсолютно сигурна, че никакъв  тест не би й се опрял, защото всички знаем за разликата от дори и месец в тази възраст.
Виж целия пост
# 4

Момичета, благодарим от името и на нашата темичка. Пуснахме ги и при нас.   bouquet
Ако има с какво и ние да съдействаме - насреща сме!
Виж целия пост
# 5
Според мен са трудни, въпреки че сина ми каза, че са лесни.
Виж целия пост
# 6
Според мен тестовете са съобразени с възрасттана децата и това, което изучават в предучилищна възраст - имам пред вид звуковия анализ и сбора от числа. Повече ги затруднява факта, че трябва да работят за време. Дъщеря ми излезе леко притеснена от изпита, защото направила "2 грешки" - неща, които е установила, че е сгрешила и е задраскала. Впоследствие се разбра, че само някои от задачите е довършила докрай, защото не й е стигнало времето, въпреки, че по природа е дори прекалено бърза в действията си. Ще видим резултата на 26.05. Притеснява ме не това дали ще влезне или не, а това, че училището много й хареса и затова кварталното училище, в което сме я записали за нея вече е тъпо. Чудя се как ще й създадем положителна мотивация за учене в него.
Виж целия пост
# 7
angel, можеш ли по-подробно да ми обясниш за задачата с кръгчетата, по-точно кои кръгчета трябва да се оградят.
Виж целия пост
# 8
Може би става въпрос за кръгчетата с чертички в тях - на изпита, както ми обясни дъщеря ми, са ги нарекли "копчета" - условието било да се заградят копчетата, които не се повтарят.
Виж целия пост
# 9
Да и на мен сина ми ми каза, че е имало някакви копчета, но аз не мога да им разбера логиката. От предварителната подготовка такава задача не е учил.
Виж целия пост
# 10
Според мен тестовете са съобразени с възрастта на децата и това, което изучават в предучилищна възраст - имам пред вид звуковия анализ и сбора от числа. Повече ги затруднява факта, че трябва да работят за време.
Детето ми посещава предучилищна група в училище. В програмата им изобщо не е е включен звуков или сричков анализ. Ако има нещо от предучилищната му подготовка, което да му е било от полза при решаването на теста, то това е събирането. Нищо повече. Всичко, което е направило по време на изпита е плод  на задълбочената и упорита работа вкъщи.
Според мен, тестовете са трудни за възрастта децата ни и те едва ли биха се справили без предварителна подготовка.
Ще се радвам, ако след обявяването на резултатите споделим мнение за това как сме ги подготвяли, кое ги е затруднило на изпита и т.н., за да бъдем полезни на родителите, които ще са на нашето място догодина.
Виж целия пост
# 11
Да моля, бъдете ни полезни. Още отсега ще попитам няколко неща:
1. С какво пишещо средство децата решават тестовете на изпита(с молив и гума, т. е. може да се поправя, или с химикалка/маркер, т. е., не може да се поправя)?
2. Как обясняват на децата условията? В книжките за подготовка условията са на език, недостъпен за деца, налага се превод от родител. Детето ми, обаче, научи бързичко в кой тип задача какво се иска. Но виждам, че на изпита са дали задачи не точно от типовете задачи, които присъстват в книжките. Та - кой прави "превода" и всички деца ли го разбират? А има ли ги написани тези условия все пак за проверка(защото детето ми, например, чете доста свободно).
3. Всяка година ли преиздават книжките за подготовка? Нашите са шесто издание, 2007. Очаква ли се ново за следващата година, и кога?
4. Всички деца наведнъж ли решават тестове, или на групи? И какви горе-долу са организацията и редът на изпита?
5. Имаше ли някакви консултации/инструктаж преди изпита?

Благодаря предварително.
Виж целия пост
# 12
Веднага отговарям:
1. Пише се със синя химикалка. Още при записването Ви инструктират, че детето трябва да носи две сини химикалки.
2. Условията се четат от квесторите. Не мисля, че са правили коментари или обяснения на задачите. Трябва много да внимавате с условията, защото както виждате от теста, някои са доста променени и нямат нищо общо с книжките. Условията не са написани на изпитните формуляри.
3. И ние се подготвяхме по това издание + предишното, което е от 2004 г., така че явно книжките не се преиздават всяка година. Все пак е хубаво да се провери за ново издание през септември.
4. Децата влизат на групи от 12 човека и изпитът започва след влизането и настаняването на последната група. Организацията е перфектна. /и аз се притеснявах, но се оказа съвсем неоснователно./
5. Не.
Виж целия пост
# 13
Благодаря.

Предполагам, че всички условия се четат наведнъж в началото на изпита, имате ли информация?
Виж целия пост
# 14
Условието на задачата  се чете при даването на задачата. След това децата трябва да я решат за определено време и се преминава към следващата задача, чието условие се прочита непосредствено преди решаването й.
Мисля, че е важно да работите за време при решаването на задачите. В началото е трудно, но като понапреднете с материала може да се постигне. Вкъщи работихме за време предимно при решаването на 3-та книжка.
Децата решаваха около 1 час 10 задачи, следователно целта трябва да е не повече от 5-6 минути на задача, като включвате и четенето на условието.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия