Интересувате ли се от идеите за ранно развитие?

  • 7 879
  • 125
Здравейте!
Въпросът ми е по-скоро към мамите - любопитно ми е да знам дали имате интереси в областта на ранното развитие на децата, стимулирате ли ги, по какъв начин ги насърчавате?
Впечатленията ми са, че доста родители оставят децата да се развиват на самотек -  без да искат да се занимават с децата, да им създават интереси и да искат да ги учат.
Според последните проучвания - първите 3 до 5 години са най-важни за интелектуалния багаж, който ще имат децата ни.
Аз самата доста се интересувам и синът ми, който е на 2 г. и 9 м. знае доста неща за възрастта си и изпреварва със знанията си и по-големи деца.
Доколкото съм се интересувала в БГ няма много такава литература и не е много популярно.
Аз чета доста руски сайтове и оттам черпя идеи.
Поздрави  Hug
Виж целия пост
# 1
Аз съм татко ,но ще се включа.
Ранно развитие ,може да означава много неща.Моето мнение е ,че с детето трябва да се занимаваш.Ако го наблюдаваш ,ще забележиш ,към какво проявява интерес.Съответно ще насочиш и вниманието му в тази посока,без обаче да го притискаш.
Всичко друго си е 'болна' амбиция на родителя.
Виж целия пост
# 2
Волтажче, по темата интересувам се дотолкова, колкото инфо намирам в нета и то съвсем на любителско ниво.

Малко съм на принципа всяко нещо с времето, не ми се ще да се превърне в мое копие, на 5 години да чете и смята, и после от 1 до 3 клас в училище да се чудя какво да правя и си останах с впечатление, че съм супер умна  Wink и всичко ми се отдава от раз и за учене ми трябват не повече от 20 минути и накрая в 8-9 клас закъсах с ученето.

Но иначе ми харесва като почне да ми разказва приказки и изнася концерти с песните, които е научил в яслата.

Само още не съм прочела за горе-долу "подходящата" възраст за въображаемите приятели, че вече си имаме един Мишо, с който си карат заедно количките, а също и ни раздава разни несъществуващи джипове и коли и мотори да му ги пазаим по джобовете.

Насърчавам развитието му с различни игри от близката книжарница или нещо подходящо, което съм намерила в нета като идея, а и книжките не ги забравяме естествено, но според мен това са неща абсолютно за неговата възраст.
Виж целия пост
# 3
Оставям децата си на самотек, само ги следя и отговарям на нуждите им Simple Smile Дъщеря ми на 2 г. знаеше буквите, планетите и спътниците в сл. система, марките коли.... защото това й беше интересно. Обичаше (и още обича) да разглежда книги, да играе игри на PC-то. Синът ми не се интересува от такива неща - той обича да тича и да се катери, обича колелета. Няма начин да го вкарам в рамката на ранното развитие на кака му. Всяко нещо е добро тогава, когато детето стане готово за него.

Всъщност аз не знам какво става с децата, изпреварили в един момент развитието на връстниците си. Наблюденията ми са точно като на Надина - на по-късен етап другите не само че ги настигат, но и тези не знаят как да продължат напред, нямат инерцията, или хъса, или трудолюбието, или де-да-знам-какво.
Ей това е по-интересното, какво да правим с децата, които се развиват скокообразно, а не плавно. Как да им задържим интереса и да им помогнем да не тъпчат прекалено много време на едно място, което е характерно за тях между скоковете. Идеи?
Виж целия пост
# 4
voltage13
, не , не се интересувам, за толкова време с големия ми син, вси още не умея да "създавам интереси". А иначе съм се блазнила от мисълта за придобиване на някакви умения, изпреварващи възрастта му. Ама не виждам смисъл от цялата работа, за в момента ми е достатъчно и с бебето , и с баткото, уменията  им отговарят на съвсем стандартните изисквания за възрастите им.
Виж целия пост
# 5
Идеи? -ами въпроса е интересен, може би да се даде идея, за някакво интелектуално хоби, което би запълвало свободното време и свободния умствен багаж, ама то рецепта няма по-скоро интуиция родителска предполагам newsm78,

А по темата на Волтажчето, ами на мен ми се струва, че самото дете ти подсказва колко и дали въобще можеш да го предразполагаш и занимаваш с нещо, което е за по-големите му връстници.

Ако едно дете само посяга към книжките и задава въпроси по тях, няма как да не му отговориш и да задоволиш любопитството му, а пък ако видиш, че и зацепва и да надграждаш информацията. от друга страна пък, ако го влекат само ключове, коли и мотори, колкото и книжки да му тикаш в ръцете, ефекта няма да е голям, освен на тази ранна възраст просто да го осведомиш, че съществуват и други предмети освен тези на три и четири колела.

Виж целия пост
# 6
voltage13 би ли споделила линковета на тези руски сайтове от които черпиш.инфо  Hug



Мерси предварително   bouquet
Виж целия пост
# 7
Всъщност аз не знам какво става с децата, изпреварили в един момент развитието на връстниците си. Наблюденията ми са точно като на Надина - на по-късен етап другите не само че ги настигат, но и тези не знаят как да продължат напред, нямат инерцията, или хъса, или трудолюбието, или де-да-знам-какво.
Ей това е по-интересното, какво да правим с децата, които се развиват скокообразно, а не плавно. Как да им задържим интереса и да им помогнем да не тъпчат прекалено много време на едно място, което е характерно за тях между скоковете. Идеи?

Тинки, формулира ми страховете.
Виж целия пост
# 8
Вярно е , че детето само си показва. Пример-моят син, за мое най-голямо разочарование, никога не се е интересувал от книжки. Имам възможност да купя дори най-скъпата енциклопедия, аз обичам да купувам книги, но той изобщо дори не поглежда към щандовете в книжарницата, когато е с мен. Гледам, че в неговия клас има деца, които нямат нашите финансови възможности, виждала съм по чиновете им  книги от библиотеката. А той-интерес никакъв, в библиотеката го заведох и записах лично аз, още като беше в първи клас.Много ми тежи това, всичките му интереси са свързани с неща извън училище.Едва ли има упражнения и игри, които е можело да приложа, за да го приуча да чете...
Виж целия пост
# 9
Ранното развитие, никак не е свързано обезателно с четене и писане.
Има достатъчно много какво да се даде на децата като обща култура.

Интересни неща за космоса, за планетата ни, различните култури, животните, спорта...
Не всички обичат да им се чете, но пък няма дете, което да не обича да му се разказват и показват разни неща.
Виж целия пост
# 10
Интересувам се  Wink
Виж целия пост
# 11
Идеята не самоцелно да правиш детето си вундеркинд, за да се фукаш после колко е умно.  Wink Насила хубост не става.
Несъмнено самото дете си подсказва какво го интересува или увлича и ние родителите сме тези, които създаваме интереси и подпомагаме това, което е интересно за детето. Под ранно развитие имам предвид не само да чете, пише, знае много неща, а и всякакви други интересни занимания- с бои, пластелин, моделин, оригами и т.н.

Моето дете определено обича по-мисловните игри. И аз се старая да му предлагам такива, за да му е интересно.  Това ме подтикна да пусна темата и да се интересувам от опит, подобна информация и литература.

Цитат
Малко съм на принципа всяко нещо с времето, не ми се ще да се превърне в мое копие, на 5 години да чете и смята, и после от 1 до 3 клас в училище да се чудя какво да правя и си останах с впечатление, че съм супер умна  Wink и всичко ми се отдава от раз и за учене ми трябват не повече от 20 минути и накрая в 8-9 клас закъсах с ученето.

Това, което Надина споделя, ми е другата чуденка - че в последствие няма да му е интересно в градината или училище, затова че доста от нещата ги знае. Или ще му е безинтересно и ще се отпусне, защото сега ако не му поставя някаква задача, или игра, която да му е интересна, той бездейства. Очаква, че инициатора на идеита съм аз, което не е добре, защото не винаги имам време и желание да се занимавам с него.  Интересен ми е опита на други родители.

Информация черпя напр. от тук
http://www.danilova.ru/
Също и от много идейни книжки от
http://www.infanata.org/ - имат най-различни варианти на нашите поредици "моливко" и "ръка за ръка"
А също и от форума и библиотеката на БГ мама - В нашите деца, Намерих, и на сайт на "мимиту с кЕрилизация" - има онлайн библиотака с много интересни идеи.
Виж целия пост
# 12

Цитат
Малко съм на принципа всяко нещо с времето, не ми се ще да се превърне в мое копие, на 5 години да чете и смята, и после от 1 до 3 клас в училище да се чудя какво да правя и си останах с впечатление, че съм супер умна  Wink и всичко ми се отдава от раз и за учене ми трябват не повече от 20 минути и накрая в 8-9 клас закъсах с ученето.

Това, което Надина споделя, ми е другата чуденка - че в последствие няма да му е интересно в градината или училище, затова че доста от нещата ги знае.

Това е повече от вероятно. Аз бях същата, беше ми страшно скучно и тъпо, материала го усвоявах още в час, и съответно домашните бяха още по-голяма досада. Започнах да бягам от училище още в 4-ти клас, просто защото за мене училището беше чиста загуба на време. Това не ми попречи да завърша с почти пълно 6, но оттогава за мене образованието е най-противното нещо на света, даже се възползвах от забременяването си за да напусна университета. Което е още по-тъпо, защото бях последна година и ми оставаше само дипломната работа по генно инженерство  Sad

Сега от време на време се каня да се върна пак там, но все още изпитвам прекалено голямо отвращение към ученето.
Виж целия пост
# 13
... Гледам, че в неговия клас има деца, които нямат нашите финансови възможности, виждала съм по чиновете им  книги от библиотеката.

Че какво общо имат финансовите възможности с любовта към четенето newsm78, тя библиотеката не е само за бедните, нали? Разнообразието и количеството литература там е огромно, и цял живот да купуваш книги пак няма да се доближиш много до кой да е библиотечен фонд.
Виж целия пост
# 14
На мнение съм, че нищо не трябва да се насилва. детето само ще покаже какво го интересува, важно е ние да помогнем да го разива.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия