Какво мислите за църквите, религията...и вярата ?

  • 730
  • 2
Една друга тема ме провокира да отворя тази тема. Знам , че има много желаещи да споделят за църквата, вярата, религията...ето я и темата в която да си пишете на воля. Аз  ще  споделям своето мнение.

Моля всички които пишат, да прочетат всичко по-долу, а не да прочетат първото изречение и да коментират,защото по-долу съм обяснила какво точно имам в предвид  Wink

Има разлика от религиозен човек и от вярващ. Има разлика между религия и вяра.

Религиозния също вярва разбира се, но му се казва/ от религията и Църквата/ в какво да вярва.

Докато вярващия вярва така, както чувства вярата  сърцето си....свободно  и без никакви ограничения.

Първия спазва всички закони и традиции на църквата, мисли си, че там е цялата истина. И всичко извън църквата е  грешно.

Втория вярва  в Бог, носи го в сърцето си и е  щастлив без да принадлежи към никоя църква.

Единия е религиозен и е обсебен от традиции, правила и догми, които  църквата го задължава да изпълнява, а другия има  свободен избор  и свободна воля, дадена Му от Бога и той я използва като се развива духовно, извън рамките на Църквата.

От край време  Църквата е налагала правила и е ограничавала съзнанието на хората. В нейно име са  били убивани невинни хора, водели са се войни. Църквата се разпада и разделя на много цървки КОЕТО ОЩЕ ПОВЕЧЕ ОБЪРКВА  ХОРАТА! 
 
Водят се вечните  спорове, коя Църква е най-праведната... Crazy

Аз лично, харесвам  духовния човек, свободно вярващия, а не ограничения от религията.

Духовния човек  чете всичко, за да може да разберте и научи КЪДЕ Е ИСТИНАТА. Само от четене на една единствена книга, няма как да се добере до истината. Душата иска да сравнява, да търси, да разграничава, да се обогатява...

 Духония човек чете и Библията, но и много друга духовна литература. Иска да се развива и не позволява никакви догми да ограничават съзнанието му и жаждата му  за познание!


А колкото повече човек чете и научава за света и природата, толкова по хармоничен е живота му.Ще добива мъдрост и способност да изживява щастието, независимо от това какво му се случва в живота!

Колкото по-мъдър става човека, толкова той е по-свободен от гняв, разочаровани е и омраза.

 Невежеството е резултат , който се получава от затвореност на ума, да приема живота във всичко негови нови проявления.

А мъдроста ни помага да разграничаваме доброто от злото, и фалшивото от истинското.




.
Виж целия пост
# 1
А това ме потресе... Confused

Този въпрос се засяга в посланието на св. Евтимий Търновски до митрополит Антим където четем: „Само първият брак е непорочен и чист, неосквернен. Само веднъж се съединява жената с мъжа и мъжът с жената.” Св. Евтимий допуска развод, защото допуска и втори брак, но „вторият брак не е по закон, а по нужда - допуща се за онези, които не могат да се въздържат; затова, ако и да е допустим, не е без достатъчно причини”.

Св. отци са наложили санкции върху второбрачието: „Второбрачните се отлъчват за една година от св. Причастие…При това този съюз не се нарича брак, а многоженство, или най-осъдително блудство”. Но поради повредената природа на човека, поради неговите слабости, се допуска снизхождение: „Тези, които не могат да пазят целомъдрие след смъртта на първата си жена, - пише св. Епифаний Кипърски - или който се е развел със своята жена на достойни основания като блудство, прелюбодеяние или друго злодеяние, и избира друга жена или жена избира друг мъж, Божественото Слово не го осъжда, не го отлъчва от Църквата или живота; Църквата търпеливо се отнася към тези, в следствие на техните слабости”.

Именно поради тези слабости Църквата разрешава развод, но го смята за голямо зло. Отговорът на този въпрос може да бъде открит в богослужебните текстове, от които се вижда, че след последованието на тайнството Брак, в Требника съществува и последование Венчание на второбрачни. Епитимите, които, се налагат са преди всичко за покаяние и едва след него се позволява встъпване във втори брак. Вторият брак отлъчва човека от една до две години от св. Причастие, а третият - от три до пет години. За третия брак св. Евтимий Търновски възкликва с ужас, че истината е станала беззаконие: „Кой ще даде за главата ми вода, а за очите ми извор от сълзи?”

Третият брак също не е по закон: „на такива работи гледаме като на нечистота в Църквата, обаче не ги подхвърляме на явно осъждане, понеже са по-добри, нежели разпътно прелюбодеяние”.

Четвъртия брак е забранен, „понеже това е нещо животинско и съвсем чуждо на човешкия род. Нам се вижда този грях да е по-тежък от и блудство” (св. Василий Велики, правило 80). Повредеността на човешката природа е причина за всичко това.
От компромисите, които Църквата практикува, ние не трябва да се възползваме, а сме длъжни да изпълняваме заповедта Христова – „Не прелюбодействай!”
[/u]

Взето от : http://www.pravoslavie.bg/content/view/1830/252/

Аз имам втори брак и съм много щастлива с втория си съпруг. И в никакъв случай не се чувтсвам грешница, независимо какво мисли Църквата.   Laughing

Защо изречението "Не прелюбодействай! " се тълкува толкова погрешно от Църквата?

Ами ако един брак не върви, и човек се ожени втори път ... обаче  наистина  е щастлив  с партньора си,  не разбирам ..КЪДЕ ТУК СЕ  ПРЕЛЮБОДЕЙСТВА?!!

Живеят си щастлива, раждат си деца...и НИКОЙ НА НИКОГО НЕ ИЗНЕВЕРЯВА!  Кеде тука е прелюбодействието? В многото бракове ли?
Ами не  това е имал Христос с в предвид с тези думи, не мислите ли?

Нали всеки има право на щастие! Ако живееш с човек, с когото не си щастлив, не вървиш ли срещу себе си и Бог?! Нали Бог иска всички да сме щастливи...

Е от такъв род мисли...

А вие религиозни ли сте и играе ли Църквата и религията голяма роля във вашия живот?
Виж целия пост
# 2
Това е тема - показно, как може авторът да забатачи нещата така, че да стане мазало, още преди да са се намесили войнстващите групировки.
Не съжалявам, че заключвам!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия