касиер на блока

  • 23 371
  • 69
Здравейте!
Допитвам се до вас ,тъй като може би някои  са по-осведомени по този въпрос , а и случайно може да се намерят такива мами, който пък да заемат и точно тази длъжност. Става дума за следното :живеем в блок с доста наематели (и ние сме впрочем такива), но проблема е че липсва всякаква организация. Нямаме в момента домоуправител, а таксите за ток на стълбището и за чистач се събират от няколко съседи (разбира се на доброволни начела). Преди броени дни блока остана без осветление поради неплатена сметка (а парите ги е имало в наличност), макар че и те трудно се събират понякога. Имам много идеи, но на този етап чак за домоуправител не бих се класирала. Мисълта ми е -дали да приема офертата за касиер на блока, т .е. касиерите на всеки етаж да се отчитат на мен?!! В тази връзка поставям следните въпроси: редно ли е да получавам някакво минимално месечно възнаграждение и в порядъка на колко? Друго, което ме тревожи е за сумата (която остане след заплащане на сметките)- кой ще решава за какво да се похарчи? Събрания се провеждат от дъжд на вятър, но обикновено няма много присъстващи и не се стига до единодушни решения, може би пък и липсата на главно действащо лице (домоуправител) довежда до тази ситуация. Позицията на касиер е все пак отговорна и затова очаквам вашите съвети - бих ли могла да подходя по-смело и да приема предложението или да отчета някои възможни недоразумения ,към които евентуално вие бихте могли да ме насочите?
На всички откликнали на моята дилема - предварително благодаря!
Виж целия пост
# 1
Била съм касиер. Много главоболна работа, но все някой трябва да я върши. Да си домоуправител е много по-лесно, за нищо не отговаряш.  Mr. Green
Аз възнаграждение не съм получавала, защото блокът ни е малък, но знам, че в по-големите длъжността се заплаща обикновено. Малко, но поне да оправдае главоболието.
Трябва ти задължително Касова книга, в която да водиш точна отчетност - колко си получила от кого конкретно (подпис!!!), за какво каква сума точно си изхарчила (пак с подпис или с касова бележка, фактура и т. н.).
Останалите пари се заприходяват в Книгата и си стоят в теб за належащи, спешни разходи - например ремонт на асансьор, счупени стъкла на стълбището, смяна на изгорели крушки, такива неща. Естествено, пак се оправдават със съответните документи. Това е, което можеш самоволно да харчиш, след одобрението на домоуправителя, естествено. За други, не толкова належащи харчове решава Общото събрание.
Май това е всичко.  newsm78
Не забравяй най-важното, щом се работи с чужди пари - точни сметки, вързани гащи.  Peace
Виж целия пост
# 2
Ами при липса на домоуправител, смятай че ще изпълняваш и неговите задължения.
Аз съм касиер, заплата нямам. Не знам защо се занимавам. Защото не искам да живея в кочина например и защото съм доволно тъпа да се нагърбя с това, което на никой не му се прави, но трябва да се свърши. А и Никой не ще друг. И гола да изляза пред блока, няма да има кой да вземе касовата книга и да се занимава той.

За всичко платено искам документ, сметките се плащат регулярно, крушки за осветление и ключове купувам без да питам никой, ремонтите на асансьора плащам и после уведомявам народа колко има да се дава. Ако ще е голяма сума за ремонт, над 50 лв. например, ще трябва да се реши на събрание разбира се. Изобщо неща, за които ще се дават допълнителни пари, се решават със събрание. От събранията правя протоколи, вътре записано по точки какво се е решило и присъстващите се подписват. За да "важи" трябва да са присъствали/ подписали повече от 1/2.

Всеки месец правя отчет и лепя във входа: за кое колко, приходи колко и колко пари има в касата.

Недостатъци:
1)По всякакво време ти звънят хора да ти носят пари например, че нямали като си ходил или ги нямало.
(През останалото време ти зънят ас. техници, разни хора, които търсят някой и нещо и добър съсед ги е упътил да питат Домоуправителя, а тъй като няма такъв, идват при мен).
2) Две вечери в месеца ги забрави, наведнъж не можеш намери всички да им вземеш парите, затова две.
3) Всеки мисли, че си му длъжен. Ако се е решило нещо на събрание и 50% не са присъствали, всеки те спира на входа да те пита какво се е решило и да ти обяснява, защо трябвало да се реши друго, ако той не е съгласен.
4) За общото дело заминават доволно телефонни разговори, таксита и понякога търчане в обедната почивка.

Предимства:
1) Познаваш всички съседи.
2) Научаваш преди всички какво има да се плаща.
3) Край на предимствата.
Виж целия пост
# 3
За пръв път чувам за заплата newsm78
Виж целия пост
# 4
Ами нормално е по принцип Домоуправителя да има заплата. Дори 20-40 лв, нещо символично. Защото разходи по "упражняване на дейността" не е като да няма. На предишната касиерка "заплатата" й беше да не плаща месечните такси. Но аз си ги внасям чинно. И без това са смешни пари и има необитаеми апартаменти, приходи- разходи винаги са на кантар.

Хайде сетих се още едно предимство, няма срещу кой да мърмориш, че не се случват нещата, защото организацонната работа зависи само от теб.

А най- неприятното е да се занимаваш с "пациентите" на входа, от които пари може да измъкнеш по празници и не е като да нямат такива.
Виж целия пост
# 5
Живея в 18 ет. блок, имаме 2 касиерки и получават по 30 лв. месечно. Пари плащат само след нареждане от  домоуправителката. И тя взима 30 лв.  Периодично лепят на входа отчети за приходи и разходи от събраните пари.
Виж целия пост
# 6
Мога да кажа при нас как е. Ние сме осем апартамента плюс наематели в едната таванска стая. Пари се събират на ротационен принцип - редуваме се всеки по три месеца. Не се получава възнаграждение. Честно казано, като дойде нашият ред, не бях очарована ама нямаше как. Като установим колко пари има да се плащат - ток за асансьор и стълбище /като излязат сметките/, таксите за фирмата, която чисти, и за асансьора са постоянна сума, сядам смятам, а мъжът ми после ги събираше. В общи линии плащахме сметките ние предварително, а след това събирахме парите. Но държа да подчертая, че във входа са само културни хора и нямаме проблеми.
Иначе доброволно и за постоянно не бих се ангажирала, в никакъв случай. Особено при много апартаменти, когато вероятността някой да тръгне да прави спънки и мизерии е голяма. А дори и да са ти изрядни сметките, вероятността някой да тръгне да те одумва, че присвояваш пари и правиш далавери, е много голяма.
Виж целия пост
# 7
Аз бях домоуправител на блока, и вършех рботата и на касиера. Плащах сметки и т.н. Заплата не съм взимала. Моят съвет, не се занимавай с такива обществено полезни дейности, винаги ще има за какво да те захапят.
Виж целия пост
# 8
То нека работата да върви, пък те нека си хапят. Много лесно може да им запуши човек устите със свършена работа.  Wink Laughing
Виж целия пост
# 9
А дори и да са ти изрядни сметките, вероятността някой да тръгне да те одумва, че присвояваш пари и правиш далавери, е много голяма.
Моят съвет, не се занимавай с такива обществено полезни дейности, винаги ще има за какво да те захапят.
Все ми е тая на мен за какво ще ме одумват. Да заповядат да прегледат сметките и да преброят наличите пари. Само работата да върви, но общата работа кучета я яли има един лаф, трудно става колкото и да се пънеш. И не знам защо, хем всички искат да им е чисто и подредено. Искат, ама не по- далеч от вратата на апартамента си.

В блока на майка ми също се въртят на 3 месеца  касиерите. Домоуправителя е постоянен. И всички са щастливи и доволни.
Виж целия пост
# 10
Била съм касиер и аз, близо две години. Дълго време беше, но никой не искаше да ме замени. Обаче си има и хубави страни, поне с мен беше така Grinning Всеки път като минавах да събирам пари, гледах да е около 18.00-19.00 ч. тогава хората се връщаха от работа. И ме канеха, я за ракийка, я за винце  Wine Glass Аз, нали съм добра, не отказвах. И докато обиколя всичките 32 апартамента се прибирах така  newsm68
Но сега си има система и при нас - на всеки три месеца се сменя касиерът.  Имаше и предложение, ако някой иска да заема тази позиция за дълъг период, да му се заплаща нещо. Но никой не искаше да става касиер за постоянно. То пък едно заплащане... не си струва заради нервите, които се хабят. Кой не иска да плаща за едно, друг не е съгласен със счупеният прозорец и какво ли не. #Crazy Повече не бих се навила. Аз с тия две години касиерство, си изкарах стажът за няколко години напред.
Виж целия пост
# 11
... Трябва ти задължително Касова книга, в която да водиш точна отчетност - колко си получила от кого конкретно (подпис!!!), за какво каква сума точно си изхарчила (пак с подпис или с касова бележка, фактура и т. н.).
Останалите пари се заприходяват в Книгата ...

Ако се захванеш и искаш, дай знак и ще ти пусна електронна касова книга - една проста екселска таблица, която сама съм си правила (водех касата на фирмата дълги години) и смята всичко автоматично. Само пишеш кой колко ти е дал и на кой какво си дала и тя сама смята какво трябва да имаш в касата като наличност. Отделно си купуваш по един кочан приходни и разходни касови ордери. Вземаш пари с/у твоя подпис (и попълваш ПКО), а като даваш (за ремонт, крушки и пр.)- прикрепяш финансовия документ, който са ти дали към РКО ...
И ако успееш да ги организираш етажните касиери да ти носят парите на крака  (стига блокът ви да не е 18-етажен) - мисля, че ще си спестиш много от главоболията изброени по-горе.
Успех  Peace
Виж целия пост
# 12
Благодаря за напътствията, бяхте ми много полезни .Честно казано очаквах такива отзиви. Притесняваме ме факта ,че мъжа ми е малко против, но решението си е все пак мое. Заплатата е последното, което ме тревожи, въпреки че е редно да има  (сравнявайки с практиката по други блокове) поне минимално възнаграждение. Основният негатив както казах и по-рано е ,че живущите са събрани от "кол и въже". Т. е. аз и да си върша съвестно работата, съм сигурна, че ще се намери кой да я оспори. А липсата на домоуправител ме навежда на мисълта ,че точно мен ще натоварят и с тази отговорност. Ако беше само заплащането на осветлението и за чистач, може би щях да пробвам( все пак малко опит не е излишен), но разбирам че ще трябва да отговарям и за остатъка от парите, което вече си е "по-туткава" Simple Smile работа .Така че в доброволното подпомагане на блока ,май ще участвам само със събирането на парите от нашия етаж. И това е нещо! Laughing
Как'Сийка, благодаря ти специално, много присърце прие моята дилема .Ако все пак размисля, ще имам предвид помоща ти  bouquet
Виж целия пост
# 13
В нашата кооперация сме на ротационен принцип, по 1 година на апартамент, по ред на номерата и си и касиер и домоуправител. Преги година като купихме апартамента тъкмо се сменяше домоуправителя и беше нашия ред Crazy. А ние още не се бяхме нанесли... та се смелиха хората над нас и ни прескочиха. Обаче всеки се дъпра от тази отговорност и ми се срува, че следващите може да сме ние... Та по то зи повод искам да помоля:
suncholina, би ли ми изпратила на мейла (marche_81@abv.bg) тази книга, за която говориш, зву4и ми много функционална. Благодаря предварително Hug
Виж целия пост
# 14
В нашия вход сме 25 апартамента. Касиерът е възрастен човек, пенсионер. Получава по 1 лв. от всеки апартамент всеки месец. На пръв поглед не му е особено трудно. Не събира твърда сума, а всеки месец е различна. Нямам представа как се калкулира, но предполагам, че е на база разходите за ток, асансьор, чистачка и т.н. разделени на броя на живущите. На партера имаме табло и в началото на седмицата за събиране на парите касиерът закача списък с дължимите суми по апартаменти (май има и разбивка на разходите, но откровено казано не съм се заглеждала). В събота вечер след обявяването на сумите касиерът минава между 18 и 20 часа. Ако някой липсва минава преди това да му остави парите.

Виждам, че вече си взела решение да не се захващаш, но реших да споделя, защото май всичко е въпрос на организация. Ако се направи подходяща организация не е болка за умирачка Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия