oplakvane ot firma za mebeli

  • 2 733
  • 5
Здравейте,
Предварително се извинявам ако поста ми стане прекалено дълъг но „приключението”, което преживях с една уж голяма и стабилна българска фирма за производство на мебели – Карабулев ООД – може да бъде описано в роман и искам хората да знаят що за фирма е това за да стоят по далеч и да не си навличат проблеми на главата.
Моята сага започна преди около 4 месеца мисля че ще станат скоро когато се свързах с техни представители в София за да ми бъде проектирани и изработени мебели за спалнята. Изпратиха ми проектант – Наталия която да дойде да и обясня какво искам съответно да ми направи проект и т.н. както е процедурата.
Тъй като Наталия беше доста заета се започнаха телефонни разговори и изпращане на някакви проекти по е-мейл разбрахме се в крайна сметка какво ми е допаднало пуснаха ми оферта и съответно трябваше да се пристъпи към подписване на договор и започване на избаротка – от тук започнаха хилядите проблеми с които продължавам да се ядосвам до моментта и тези мебели станаха прословути в крайна сметка не ми се влиза в тази стая. Та така да карам подред с проблемите:
1.   Беше ми казана цена която аз приех и трябваше да отида да капарирам и да подпишем договор – в офиса в София (кв. "Младост", Нова Деница, ет. 3) ме посрещна едно момче което слабо казано не знаеш въобще защо е сложен там и какво трябва да прави – през цялото време надничаше в Скайп-а където явно имаше доста интересно занимание. След като му дадох сумата за капариране (1400 лева - имам да доплащам още 1500 лв.) той каза ми ок това е – трябваше аз да го подканям да ми издаде някакъв документ за получената сума и съответно да подпишем договор – което аз като клиент не би трябвало въобще да правя тъй като разчитам че след като съм се доверила на фирмата би трябвало да има професионалисти които да знаят за какво са сложени в този офис.
2.   При подписване на договора избрах цвета на плоскостите, дръжки за вратичките за гардероба, чекмеджетата и тн. Това е вписано в договора, но въпреки всичко 2 седмици по късно бях извикана в офиса под предлог че нещо не сме доуточнили и трябва пак да се разходя и да си загубя времето защото съответното момче сложено там на компютъра отново не знаеше за какво иде реч – като отидох се оказа, че тия неща вече са уточнени и вписани – ноооо трябваше да си загубя времето и да се разходя (офисът се намира на 13 км от вкъщи и толкова в обатната посока аз съм с малко дете което съответно също водя с мен да се разправям с „професионалисти”).
3.   При подписване на договора НЕ ми дадоха окончателен прокет, скица, чертежи или каквото и да е така както ще ми изглежда спалнята в крайна сметка – казаха, че Наталия (проектантката) ще прати окончателният вариант директно във фирмата тоест аз по е-мейл бях получила от нея някакви снимки и проекти, но в крайна сметка от офиса ми беше казано че тя ще се свърже с мен и ще си комуникира с фабриката в Плевен.
4.   Когато ми се обади жената, която явно е нещо като мениджър в софийският офис че спалнята е готова ми заяви, че дръжките които съм си избрала ги нямали и не можели да ги доставят, но момчето понеже не било запознато с това не ме е информирало тогава за да избера други дръжки от каталога така че в момента дръжките, които искам аз не са налични за това те щели да ми донесат при монтажа няколко алтернативни вида дръжки от които аз да си избера – съответно майсторите донесоха само 1 вид и аз трябваше в крайна сметка да приема че това ще ми бъде монтирано без значение харесва ли ми или не.
5.   Оказа се, че Наталия, която идва в нас да взема разбери 2 пъти специално заради особенностите в помещението ми – и по точно 1 трегер (или както там се казва) – е уж пуснала чертежите на надстройката с предвидена чупка за този трегер, но уж във фабриката не били разбрали ли какво и аз не знам – надстройката на гардероба ми не беше изпълнена според плана и не можеше да се монтира – съответно майсторите трябваше да завършат на половина мебелите и да върнат надстройката за доработка.
6.   Оказа се че като са тръгнали един рафт в един шкаф липсва
7.   Имам 5 чекмеджета малки в гардероба, оказа се че нито едно от тези чекмеджета не може да се отвори без да бъде напънато, заяждат и издават ужасен шум
8.   От тук нататък аз започвам да въртя телефони и да се разправям кога ще ми стане готова надстройката и кога ще ми довършат спалнята - това стана в началото на декември и до преди 2 дни (20ти януари) това е месец и половина аз си седя и си чакам някой да ме вземе на сериозно и да получа това което съм поръчала.
9.   В крайна сметка след скандал и загуба на търпение от моя страна можаха да се мобилизират и за 1 ден да дойдат да домонтират надстройката
10.   За капак на всичко след като приключиха се оказа че гардероба ми не е до тавана така както исках изрично аз и както бях говорила с Наталия а има разстояние от 10 см което в момента седи като ниша, която единствено може да служи за склад за домашен прах – аз нито мога да се кача там нито мога за бръкна и тъй като детето ми е с астматични проблеми би трябвало всеки ден да бъркам там с някаква пръчка и парцал за да чистя праха така, че дъщеря ми да не получава пристъпи от насъбралият се прах.
11.   Като капак на цялата простотия аз понеже бях много заета да проверявам дали след поредното гостуване на майсторите всички вратички чекмедженца и тн се отварят добре, след като си тръгнаха те видях че ми липсва един рафт в надстройката тук вече не знаех да се метна от 8ят етаж ли или ...
Оказва се като се направи една равносметка че нищо в спалнята ми не е така както съм го искала и както съм говорила с Наталия. Сега тъй като явно монтажистите ми влязоха в положението и взеха съответните мерки казаха че ще ми монтират някква бленда която да скрие въпросните 10 см разстояние от тавана така че поне да не се пълни с прах. Чудя се колко ли ощ време ще се наложи да чакам и за тази летвичка
Също така изрично исках спалнята ми да бъде с размери 140 на 190 – тъй като си бях предвидила точно такъв матрак – като сложихматака се оказа че спалнята е за матрак с широчина 144 см – тук вината е наполовина моя защото не бях разгледала подробно описаното в договора, за което не предявявам никакви претенции, но изрично бях искала от въпросната проектантка спалнята да бъде за такъв матрак защото е малка стая и исках точно това.
Та това е, като се разрових и разпитах чух и други негативни мнения за въпросната фирма – Карабулев ООД аз си правих при тях кухня преди 3 години също вратичките не бяха изпълнени според моите изисквания тогава проектантката каза аз съм ги пуснала както искаш ти към фабриката ама те така са ги направили – бях чакала вече 2 месеца за кухня и не ми се занимаваше да се разправям а и така ми харесваха също – нищо няма да спечеля от това, но просто бих се чувствала по спокойна ако хората се замислят дали да им се доверят и дали им се преминава през моите премеждия. За хората, на които съм досадила предварително се извинявам.
Виж целия пост
# 1
Аз имам същите впечатления оттях за съжаление. При изработка на кухнята бяха объркали ширината на един шкаф и сега миялната е леко издадена напред. Един гардероб например ми го изпълниха огледално на това което е поръчано и едното крила е на неудобно за вратичката място. Също не бих ги потърсила отново....
Виж целия пост
# 2
С доста фирми имах подобни приключения. Класацията дьржат едни хубавци на Борис III.

Професионалисти в този бранш няма, всички гледат да вземат парите и после ако имате нерви връщайте за рекламация.
Но като няма закони и тях не ги е страх. Нормално
Виж целия пост
# 3
ами както няма закони за тях мисля че няма да има и закони за мен дължа им още 1500 лева и не мисля да им ги плащам поне за сега ще ги замотам колкото е възможно да видя могат ли нещо да ми направят освен да ми досаждат по телефона - имат да ми носят един рафт в надстройката и една бленда за над гардероба в най лошият случай бих се лишила от тях но няма да им дам никакви пари поне доколкото е вързможно това.
Виж целия пост
# 4
Ами освен да ги тровкаш и ти, да видят колко е хубаво, то май друг начин няма. Ама какво да правя като ние с мъжа ми още преди да влезем в магазин или офис сме се хванали за портмонето и първия ни въпрос е "какво ви дължа?" А един мой съсед, като не можа да излизи на глава с едни "майстори" в къщата му, просто им прибра скъпите инструменти, които бяха оставили при него и им каза, че докато не довършат както трябва ремонта, няма да им ги върне....Каквото повикало - такова се обадило.
Виж целия пост
# 5
Случайно попаднах на темата, но да се включа и аз. Преди 4 години правихме ремонт на жилище. Мебелите направих вероятно във всички мебелни фирми, които имат офиси в Плевен. Най-важното - кухнята правих в "Стилмакс". Много прехвалена, с хубава мостра в офиса... Оказа се, че "специалистката", която взе размерите не е измерила точно разстоянието между стената и една колона и резулатата беше, че след дълги обаждания, разговори и два месеца забавяне на поръчката трябваше да си правя стените по вече готовите мебели. Та с гипскартон стеснявах разстоянията и си "моделирах" кухнята по вече готовите мебели. Е, отне ми много разправии, жалби в Комисия на потребителя, на чиито служители дължа безкрайни благодарности. Една година по късно поръчах детско обзавеждане в "Карабулев". От суеверие изчислих поръчката така, че да ми монтират мебелите един ден преди да постъпя в болницата за раждане. Трябваше да дойдат в понеделник. Обадих се да питам  в колко да чакам монтажистите и се оказа, че поръчката ми не е започвана. Защото имали много поръчки "по морето". Е, след много обаждания и "връзки" се оказа, че са ми изработили мебелите в събота и неделя и в понеделник наистина ги монтираха. Сега правя обзавеждане на ново жилище. Преди повече от месец поръчах проект в същата фирма. До момента не е готов. Вероятно, когато стане готов проекта им, мебелите ми ще са готови. Но все пак ще изчакам да видя кога ще стане готов проекта. И вътрешни врати правих в една известна плевенска фирма "Червенков". И там проблеми. След като избрах възможно най-скъпите врати, специалистите им не дойдоха да вземат точно размерите след поставяне на гранитогреса в коридора, в резултат первазите бяха с по 3 см над паркета. И отговорът беше "Е,че то и с такива врати може". Може, ама ако са по 100 лева. А когато си платил по 400 лева на врата - мисля, че не може. Е, тук ме спаси това, че не бяха пуснали нито бележки, нито договор, нито фактури... нищо. Та единствено под заплахата ог глоби в НАП - дойдоха и си оправиха "майсторлъка". Ама така е - на българина трябва да му бръкнеш в джоба, за да се научи как се работи. А и ние трябва да се научим като потребитали да си търсим правата. Много дълго стана - ама така е. С много неволи се сблъсках при този ремонт.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия