Проблемите на българския турист?

  • 3 973
  • 61
Здравейте мами Simple Smile .Момче съм и съм на 17 години.Надявам се да можете да ми помогнете.
С няколко съученика работим по един проект на тема "Проблемите на туристите по Българското Черноморие". Тъй като ми е нужен контакт с туристи(а какво повече от мами с татковци и дечица на море може да ми е необходимо), се обръщам към вас.Интересува ме какви проблеми имате докато прекарвате лятната си ваканция? Какво не ви харесва? За плажовете, за заведенията, за джебчийствата, за проституцията...за всичко което не ви е харесало през почивката.Ще съм ви много благодарен ако изразите мнението си.Поздрави!
Виж целия пост
# 1
Последното ми ходене беше в Созопол през 2004г. Отговарям:
1. Качество на обслужването. Много от нашенските бизнесмени не са излезли от ерата на Балкантурист.
2. Цени - изцяло съпоставими с тези в чужбина. Миналата година бях за 1 седмица на Канарските острови, хотел 3*, AI, 560 евро за стая, по 280 евро на човек. Турция също предлага много по-добро съотношение цена/качество на услугата.
3. Инфраструктура - изградената инфраструктура в големите курорти тип Сл. Бряг, Зл. Пясъци е от 60-70-те години на 20в., което изобщо не кореспондира с нарастналата хотелска леглова база. Няма къде да се паркира, претъпкано с автомобили, хора, никаква зеленина. Живея в Люлин, на почивката искам да избягам от бетонните пейзажи.
4. Път до морето - от София до черноморието се чувствам като на картинг писта в летния сезон, изнервям се от необузданото шофиране по бг магистралите. Стигаме за около 4-5 часа, до Турция със самолет съм за 1 час.
5. Мръсотия. Искам по време на почивката да не газя в строителни отпадъци.
6. Плажна ивица - пренаселена, водата е мръсна, канализационната система на хотелите се излива в морето. В 90% от случаите се разболявам от някакъв вирус.
7. Българските бизнесмени чак тепърва започнаха да се усещат, че са изгубили българския турист, който е в пъти по-склонен да харчи пари, отколкото един западноевропеец или руснак. Мразя да влизам в заведение и сервитьора да ме гледа сякаш искам да ми даде 5 бона без да му ги връщам. Крими контингента и дребните прояви изобщо не ги коментирам...
Надявам се да съм помогнала с feed-back-a на българското образование Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Да допринеса и аз за успеха на проекта. Peace
1. Необосновано арогантно и пренебрежително отношение,започващо от мига, в който усетят,че си бг-рин
2. Липса на професионализъм на всякакво ниво - от пиколото до мениджмънта. Няма усмивка, няма Добър ден!
3. Изключително завишени цени, необвързани с търсенето и липсата/наличието на туристи. Лиспа на всякаква гъвкавост.
4. Неосъзнаване на елементарния принцип в бизнеса,че доволният клиент се връща и води още клиенти,а недовлният - никога!
Мога да продължа до безкрайност. С две думи - в турзма у нас всичко е анти-. Вземи един учебник за това как трябва да бъдат организирани и осъществени услугите и им сложи обратен знак - ето това е тъжната действителност у нас. И далеч не само в морските ни курорти!

Понеже нямаш 50 публикации, няма да можеш да отговаряш в темата си.Но поне ще можеш да четеш, а това е най-важното. Идеята да зададеш въпроса си точно в този форум е отлична  Peace
Виж целия пост
# 3
По т. 1 имам лични наблюдения... Съпругът ми е постоянно пребиваващ чужденец в България, физически му личи, че не е българче. Личен свидетел съм на огромната трансформация, когато осъзнаят, че вместо очаквания скандинавец или руснак, насреща им стои човек, който свободно говори български, защото от дете е тук. Случвало се е да се бъзикаме и да си продължаваме да говорим на английски или руски, само за да гледаме "сеира" на родния бизнесмен. Това лицемерно отношение винаги ме е докарвало до бяс. Българинът винаги фаворизира чуждия гражданин, само защото е чужденец, не мога да си обясня това идиотско поведение... В крайна сметка туристът е един и същ, да не говорим, че българите оставяме в пъти повече пари, отколкото всички дошли на AI по разни социални програми.
Виж целия пост
# 4
Дамите преди мен доста добре са описали ситуацията. Бих могла да допълня това, което ме подразни от почивката ни на море тази година, а именно, ТЕ /хотелиери, ресторантьори и т.н/ са винаги прави. Като се върнахме от "почивката", написах писмо до мениджъра на хотела, изразявайки неудовлетвореността ни от престоя тази година /бяхме там и през 2007г./. Каква беше моята изненада, получавайки почти мигновен отговор, започващ с "Благодарим ви г-жо за писмото, НО при направената от мен проверка се оказва, че нередностите, за които пишете, не са истина"!!!!!!!!!!!! Има ли смисъл да коментирам нататък! Мисля, че ме разбирате какво имам предвид.
Виж целия пост
# 5
Вени, разбирам напълно Peace
Милинка, моят мъж също е чужденец,но започна ли да поръчвам на бг-ски, моментално започват да ме гледат с пренебрежение.Ако той поръчва - мазни усмивки и засукани погледи...Лошо няма,стига отношението да е еднакво.Не мисля,че всички чужденци харчат по-малко от бг-рите,но това кой колко харчи не може да определя отношението. Всеки е гост и всеки е похарчил достатъчно,за да може персоналът да си получава заплатата. Ето защо трябва да бъде посрещан с усмивка и уважение. Peace
Виж целия пост
# 6
Моето мнение от нашето родна черноморие:
1. Отиваш на плаж и няма място където да легнеш, искат ти поне 3 лева, да не кажа 6 лева и си в краката на съседа или в главата му. #Cussing out
2. В морето срещам кочани от царевица, кори от дини, фасове, чашки от сладолед и др. Sick
3. В заведенията не можеш да отидеш по нужда, макар да искаш да си платиш, ако не си клиент, а на определени плажове няма тоалетни. Представете си какво се случва във водата, малко са мръсните канали ами и това........ ooooh!
4. Няма забележителности и атракции в определени курорти, което те принуждава да си гущер.
5. В По елитните курорти не става за средно статистическо семейство - имам предвид цените.
Това е от 2004г. От тогава не съм стъпвала вече и се надявам да не ходя скоро пак, защото от разкази на приятели и колеги не виждам да има промяна нито в отношението към българския турист , нито в цените нито в качеството на обслужване и предлагане. Peace
Иначе са "велики" рекламите и постовете да ходим, ама .........
Виж целия пост
# 7
Обща пакетна цена за 2 възрастни и 2 деца настанени в 1 двойна стая за 7 нощувки all inclusive през периода - 1610 лв.
Дете на 3г. нощува при родителите, тъй като в стаята има само едно доп. легло!

Това е офертата, която получих от Съни турс- онемях просто. При обявена цена 92 лв на човек, безплатно за дете до 12 години, обяснете моля ви по- запознатите редно ли е да платя допълнително легло, когато такова няма. Ето това ни е проблема- нищо не даваме, а искаме да вземаме, е как да стане. На мен ако ми хареса, ще се върна пак, ще доведа и други хора, ама...
Виж целия пост
# 8
Добре, че младежа е отворил темата! Браво-моят син е първа година в подобна паралелка и ще си имам едно на ум!
 Ако мнението ми помогне бих казала, че липсата на добре обучен персонал е пъровот енщо, което бие на очи и от което произтичат последствията.Няма как да навлезем по-дълбоко, защото би трябвало собствениците да имат необходимото образование и преди да започнат да строят обекта да отговарят на изисквания такива, че почиващите максимално да останат удовлетворени, но..друга тема.
 Само за сведение-големите евро, азио и т.н континентални и световни вериги имат собствени училища, в които обучават бъдещия персонал по световни стандарти-същите тези стандарти ни правят пристрастни към чуждоземските дестинации, благодарение на качеството на обслужване.
 Дамите, писали по-горните постове са прави- у нас цените не покриват нито едно от нещата, които предлага чужбина за огромно съжаление, разбира се, защото българите обичаме родината си!
 Много се надявам, че и моето мнение ще допринесе не за по-висока оценка, а за размисъл! Младежи, Вие сте тези, от които зависи ние-посъбралите някой лев да дадем парите си и за тях да получим адекватно обслужване!
Виж целия пост
# 9
Така е - големите вериги имат свои стандарти и всеки нов служител минава през тренинг програма,за да се запознае с тях и да ги спазва (знам от личен опит). Но има и нещо друго - държавите с качествено развит туризъм имат и прилични училища,в които обучават бъдещите кадри.И тук далеч не визирам швейцарските колежи примерно (нищо против тях нямам!).Но дори и една страна като Египет има отлични училища по туризъм, в които хората се обучават адекватно - не им се преподават застарели формулировки, а съвременни близки до практиката знания и умения. Докато това не започне да се случва и у нас, ще изпускаме младите и желаещи да работят в тази сфера хора - всеки знаещ езици амбициозен млад човек може да си намери работа в чужбина в добър хотел/круизен кораб и т.н. и никога повече да не помисли за идване обратно в Бг. В това отношение държавата е длъжник на училищата по туризъм - защото база има, но липсват адекватни съвременни програми за обучение.  Tired
Виж целия пост
# 10
Съгласма съм с всичко писано до тук,
поради тези причини българите избягаха от бг.Черноморие
няма никаква сигурност нито за кола нито за лични вещи.
Дано някой от горестоящите прочете тази тема Praynig
Виж целия пост
# 11
Че липсват обучени кадри липсват, но причината не е само в неадекватното образоване. Всъщност има и друг проблем - ниско заплащане и сезонна работа.
Говоря от личен опит - от 18-тата си година работя в Слънчев бряг, минах по цялата стълбица в сферата на обслужване и стигнах до ниво управител на хотел. Собствениците се постараха да ме научат на много неща, и тук идва голямото НО....Докато си студент е ок да работиш само лятото, но след това.....Реално всеки сезон буквално от нулата започваш да обучаваш нови хора, защото старите бягат. Нормално.
И за това няма добър персонал и туризма е все по-зле.

1 - цени - ненормално високи;
2 - наистина отношението към българите е по-лошо;
3 - кражби - случват се и в най-добрите хотели и навсякъде по света. Между другото има т.нар гастрольори - туристи, които пристигат в луксозни хотели с цел да крадат от гостите. Не е задължително да са българи.
4 - за поздравите - ами винаги, когато поздравявам български гости, ме гледат все едно ще им искам нещо и съм луда. Мисля, че ни липсва и културата на клиента.
5 - път до морето - е и от София до Бургас- Варна има самолети, не виждам, бранша как носи отговорност за магистралите;
6 - мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace
Виж целия пост
# 12
Тук говорим за всякакви проблеми,които отказват бг туриста от почивка у нас.И един от основните такива са ужасните пътища и липсата на контрол по тях.
Сезонността също е голям проблем-съгласна съм. Но да кажеш,че не поздравяваш бг-рите,защото те гледат все едно,че искаш нещо от тях - не го приемам изобщо.Аз също съм работила в хотели и у нас и доброто отношение никога не е било приемано зле.А,че има некултурни хора - има. Но далеч не са всички.
За кражбите - да се каже,че ги има навсякъде и са нещо нормално ...едва ли. Има ниво на прстъпността и то далеч не е еднакво у нас и в другите курорти по света.
За мръсотията - може и да я правят всички,но да се излива "направеното" в морето...това не е допустимо  Naughty
Виж целия пост
# 13

.... мръсотия -тука спор няма, сами си я правим всички. Peace

Мръсотия има навсякъде по света, разликата при нас е, че никой не чисти.

Ще добавя и лоша хигиена в заведенията, както и често сервиране на развалена храна.

Виж целия пост
# 14
5 - път до морето - е и от София до Бургас- Варна има самолети, не виждам, бранша как носи отговорност за магистралите;

Браншът не носи отговорност, но има нещо, наречено държавна политика. Нормалните, туристически ориентирани, държави имат такава политика. Не може да искаш посещаемост от туристи, а същевременно пътищата да са пълна отврат и да няма никакъв контрол по тях. Касае не само българските туристи, но и чуждите, ако се разщъкат из вътрешността на страната. Като турист мен не ме касае кой е виновен за лошото състояние на пътищата, а просто се преориентирам. Аналогично е да питаме защо никой не си купува български ризи, които са ужасно скроени, от отвратителен плат. Би ли го интересувало някой дали шивашката или текстилната промишленост е виновна за спада в качеството на плата или просто няма да си купи въпросната риза? Коментираме краен продукт, какъвто е туристическата услуга. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия