Аутизъм,синдром на Аспергер

  • 24 483
  • 36
Имам син на 8 год. с поставена диагноза Синдром на Аспергер.Търся информация за хора или маста в София към които мога да се обърна за помощ и терапия.За момента се боря сама с помоща на класната му и училищните психолози.Слава богу,че заболяването му е в сравнително лека форма и това позволи да учи дори в масово училище,но аз и детето ми имаме нужда от специлизирана помощ,а незнам към кого да се обърна.Ще се радвам ако някой може да ми помогне. Party
Виж целия пост
# 1
здравей Какето, добре дошла
Синдромът на Аспергер се среща рядко, за последните 5 години аз лично познавам 2 такива деца - с едното работи колега логопед от логопедично училище( в момент името ми излетя от главата - кабинетът и е в 107 СОУ в Лозенец), с другото работех аз.
колегата Олга Георгиева работи с деца с аутизум, може и тя да е имала такъв случай.
Важно е следното - да издействаш на детето право за индивидуална програма за обучение в училище, защото Аспергер синдромът спада към комуникативните нарушения. Това е необходимо, защото страда като цяло речта - по отношение на граматиката, структуриране на изречения, използване на синоними, бораване с различни езикови форми. Потози начин ще страдат всички разказни предмети и ако нямате такава програма, ще се стигне до един куп парадоксални състояния в училище.
Ако не знаеш как да направиш това - питай Hug
Виж целия пост
# 2
Здравей и от мен!
Тъй като става въпрос за С.на Аспергер, а не за "чист" , т.е. ранен детски аутизъм, разбира се че масовото училище е най-добрият вариант. Първото нещо, което трябва да направиш е,да се поинтересуваш в Инспектората по образование - София кога заседава Екипа за комплексно педагогическо оценяване, после да говориш с педагозите в училище че желаеш да представиш детето си там. В училището трябва да попълнят един протокол по образец, даден в Наредба №6 от август 2002 г, ако не се лъжа-Приложение 2. С този протокол+медицинския се явявате с детето пред Екипа и той определя детето да се обучава на интегрирато обучение.
След като го определят на ИО, а няма как да не го, защото е дете с т.нар. специални образователни потребности, в училището със заповед на директора се сформира екип, който изготвя индивидуална програма за обучение и развитие, обхващаща не само уч.предмети,а и общуването и т.н. В този екип участват кл.ръководител, психолог/педагогически съветник, логопед, учител. Имай предвид че Екипа от Инспектората може да препоръча и допълнителни занимания с логопед например или специален педагог, или няколко допълнителни уч.часа. Да ти кажа, за голямо съжаление в България все още помощта за деца с нарушения от аутистичния спектър е равна на нула. Няма такъв специализиран център, но аз ти препоръчвам колкото се може повече часове с логопед, който да работи за отстраняване на проблемите,най-вече върху семантичната и прагматичната страна на речта. Има в американската литература един комуникативен проблем, наречен семантико-прагматично нарушение, което се причислява също към аутистичния спектър и симптомите са идентични с тези, които се наблюдават при С.на Аспергер. Досега съм работила с 3 такива деца /с поставена диагноза С.на Аспергер/ и с 2 без медицинска диагноза,но отговарящи на клиничната картина при семантико-прагматичното нарушения. По мое настояване едното от тях беше представено пред лекарска комисия и му беше дадена диагноза : Разстройство от аутистичния спектър.
Мога да ти кажа,че стига логопедът да потърси информация из интернет, въпреки че в университетите не са склонни да преподават за някои от комуникативните нарушение, вкл.за посоченото от мен сем.-прагм. ,ще намери. Аз лично оттам съм намирала и много ми е помагала.
Прогнозата при добре систематизирано обучение и участие на родителите и учителите е наистина добра, но повтарям-систематизирано и най-вече редовно обучение с логопед.
А ето и имейла на председателя на Асоциация "Аутизъм" Мирена Велкова, но тя по-скоро може да помогне при ранния детски аутизъм,макар че в Асоцияцията членуват доколкото знам и майки на деца със С.на Аспергер.
Виж целия пост
# 3
Олеле,много се извинявам-май съм се разсеяла и не съм оставила имейла, за който споменах по-горе!!!  Sad
Ето го и него: mirenavelkova@yahoo.com
Виж целия пост
# 4
Какво представлява този синдром?
Виж целия пост
# 5
Аз също искам да знам какво представлява Синдрома на Аспергер. Освен това, някой може ли да ми даде информация къде във Варна им специалисти  при които може да се отиде и да се разбере дали детето има такъв синдром?
На брат ми сина е аутист, освен това има вси4ки данни за този синдром, но до сега не са поставили то4на диагноза.Водиха го при специалисти в София, всеки имаше разли4но мнение и заклю4ение.Има правен скенер на мозъка, при което нищо не се установи, перфектен мозък.
Детето тръгна 1 година по късно на у4илище, сега ще е 2ри клас, запо4ват с разказвателните и....незнам. Може да 4ете изре4ение, но не може да го възпроизведе.Има специален логопед, който идва у тях за гимнастика.Проходи на време около годинката, но до 5 годишна възраст не каза нито една дума, после постепенно с лекартсва запо4на да изговаря думи, но все още говора му е затруднен.
Благодаря предварително.
Виж целия пост
# 6
ти линкове за Аспергер http://www.familyvillage.wisc.edu/lib_aspe.htm#Articles
Виж целия пост
# 7
По принцип нарушенията от аутистичния спектър се диагностицират от детски психиатър, има такъв във Варна, но не знам точно къде,вероятно в психодиспансера, както навсякъде. Но самата диагностика е много дълъг процес, най-обстойно я правят в Клиниката по детска психиатрия в МА-София, но се налага престой там около месец, което е трудно за хората от други градове.
Ето тук има за С.на Аспергер /в "Публикации"/:
www.autism.hit.bg
Виж целия пост
# 8
За Варна - д-р Милена Топалова - детско юношеска психиатрия
медицински комплекс "Младост", бул."Република" 20, ет.5, каб. 7

0888 222 038
След седми септември

Виж целия пост
# 9
Teya,
щом не му е поставена точна диагноза , явно няма "всички данни за този синдром". Е,не съм лекар, но някои неща,които изброяваш, не са съвсем типични за Синдрома на Аспергер. Обикновено тези деца овладяват формалната /външната/ страна на речта много рано и без особени грешки и от малки имат феноменална памет-могат да възпроизвеждат дълги и сложни,често неразбираеми за тях текстове-прочетени или чути. Характерно е и това че подобен тип лекарства почти не действат на децата с аутистични синдроми както действат на други групи деца.
Смути ме и това,че логопедът му водил някаква гимнастика!?! За какво става въпрос по-точно?
Виж целия пост
# 10
Благодаря на вси4ки за данните.  Hug


Ами логопеда прави следното.Написват едно изре4ение на една хартия,про4ита го детето.След това се нарязва на отделни думи и той трябва да го сглоби както е било.Прави го, но не може да възпроизведе това което е про4ел.Справя се с математика, майка му много се занимава с него, и тя е единственият 4овек на който отдава зна4ение. Има и странно поведение в 4ас.Става и прави каквото си знае, събува си панталоните  Sad. До сега единственото с което се занимаваше беше атарито и по телевизята картуун нетуърк, детският канал,прозинасяше думите на английски по лесно отколко на български.Сега са му купили компютър за игрите и ве4е е абсурд да го измъкнат на вън да играе, не 4е някога е играл  с други деца де.В на4алото логопеда правеше и лицева гимнастика за да може да произнася добре буквите.
Има поставени разли4ни диагнози от специалисти в София, едната от които е лека олигофрения, но другите я отхвърлят.
Отново благодаря   bouquet
Виж целия пост
# 11
Да,може да има някои аутистични черти, но те да вървят заедно с друго състояние/заболяване, така че всъщност не те да са водещите в т.нар.клинична картина. Детето може и да не общува като следствие от слабото владеене на езика и ниската самооценка, може това да се дължи и на аутистичните черти и на още куп други неща. Мисля че трябва да се проведе обстойна диагностика. Знаеш ли, такава диагностика не е добре да се прави само от лекари, нито само от определени специалисти, защото малко или много всеки специалист има някои ограничения във възприятията, т.е. е професионално обременен. В случая с твоя племенник за поставяне на правилната диагноза е много, много важно да се разбере доколко той се поддава на обучение, под каква форма; в какво състояние са висшите психични функции гнозис,праксис и реч и т.н. Така четрябва да се изгради една цялостна медико-психолого-педагогическа представа   Simple Smile, а не само "медико-", разбираш ли ме?
Виж целия пост
# 12
.... много важно да се разбере доколко той се поддава на обучение, под каква форма; в какво състояние са висшите психични функции гнозис,праксис и реч и т.н. Така четрябва да се изгради една цялостна медико-психолого-педагогическа представа   Simple Smile, а не само "медико-", разбираш ли ме?
Ами мисля 4е  разбирам. Макар 4е думите гнозис и праксис не са ми познати. Нещо като цялостен екип, който заедно с майката да го наблюдават, така ли? Поддава се на обу4ение, но доста нерви и струва на снаха ми. Логопеда не може сам да работи с него, майка му е плътно до него, само нея слуша, никой друг. Казаха и друго, 4е е възможно в пубертета и се о4акава де, да има 'развитие' или 'надолу' или 'нагоре' и вси4ки сме на тръни. Ако развитието спре в пубертете, диагнозата на няколко лекари е, 4е ще остане с манталитет и мозъ4но рзавитие на 4, 5 годишно дете за  цял живот.
Виж целия пост
# 13
Тея, нещо не съм съвсем съгласна, въпреки, че всяко дете и индивидуалност. Развитието не спира, ако се използват правилно възможностите на детето. Много е важен подходът на специалистите и учителите. Тези деца са ужасно чувствителни на тема "можеш/не можеш" да се справиш. Детето, с което работих се интересуваше само от филми и от нищо друго, затова се наложи да напишем сценарии за филм и така да учим граматичните правила - под съвсем друга форма, после интересът премина и започна да се интересува от готене, самолети и звезди и се наложи всичо да се подчини на това, но детето завърши 7 клас и сега ще учи по негово желание - готвараство - така, че само много сили и нерви трябват Hug
Виж целия пост
# 14
Здравейте,
казвам се Мирена Велкова и съм майката за която ви пишат.Мога да ви помогна с литература,да ви запозная с други майки на деца с аспергер.Мисля че бихме могли да изпратим психолог ,който да помогне в работата на учителите и подготовката на самите тях за контакта с вашето дете.Имам приятели с тази диагноза,при добра и систематична работа с тях те могат да имат невероятно бъдеще.
На 9,10.09.2005 в Нов Български Университет организираме Семинар по въпросите на аутизма.Поканили сме чужди лектори от Англия и Швеция.Мисля ,че ще бъде интересна както за родители ,така и на преподаватели,които се занимават с деца от аутистичния спектър.Ако имате интерес в тази област-обадете се мога да изпратя покани на всички желаещи.
Можем да се срещнем и лично,бих се радвала на бъда полезна.
 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия