Какво ще стане, ако не платя сметка към Vivatel?

  • 5 989
  • 16
Копирам текста на темата си от специализирания подфорум на Дир-а, дето я пуснах преди малко:


Та значи, драмата е следната:

Получихме миналата седмица по пощата две фактури на името на брат ми, че дължи суми към Вивател по две сметки за карти Симпатия (общо 4 номера). Само че проблемът е, че брат ми договори с Вивател не е сключвал и не притежава подобни карти Mr. Green. От първия офис, в който влязохме да попитаме, ни препратиха към централната сграда на Тотлебен, оттам ни обясниха, че не работели с клиенти и ни препратиха към Скобелев 35, там пък взеха да ни обясняват, че не знаели какво могат да направят и да звъннем на 123 да попитаме. Всъщност, това, което искахме с брат ми от тях, беше да разберем, как и къде можем да видим черно на бяло сключените договори - нали все пак той се води титуляр, защо да не може да поиска да ги види newsm78? След като обяснихме пак, че вивателски карти не притежаваме и попитах с какъв код отпред да го набера това 123 от М-телската си карта, служителката прояви любезност и се свърза от личния си телефон с някакво по-висшестоящо лице за съвет. След туй ни каза да седнем да напишем една молба свободен текст, която щели да пратят на Тотлебен и оттам да чакаме някой ден отговор. Седнахме и написахме молба, в която обяснихме, че тази справка ни е необходима, за да видим, дали договорите са сключени с валидната му в момента лична карта (тогава щяхме да имаме основание да подозираме изтичане на информация и вътрешна злоупотреба в компанията) или са сключени с лична карта с друг номер (т.е. у някого да се намира изгубената му преди две години ЛК и този някой върши злоупотреби с нея) и съответно да решим как да процедираме - дали да повдигнем дело и със съответната графологична експертиза на подписа да се установи, че е фалшив, или да се отнесем към полицията и да уведомим, че някой някъде притежава невалидна ЛК. След като написах молбата, служителите там най-сетне чатнаха, за какво става дума, попитаха за ЕГН-то му и на компютъра веднага се появи информация за договорите - и да, действително, номерът на ЛК, с която бяха сключени, се оказа друг, а не този на валидната у него.
Еврика..... след половин ден разкарване и разправии, най-сетне стана това, което можеше да стане още в първия офис за половин минута и натискане на пет клавиша! Close
 
След като попитах Вивател нямат ли практика като останалите уважаващи себе си институции да проверяват валидността на документите, с които сключват договори, ми отговориха, че не, нямат такава практика, достатъчно им било да погледнат, дали човекът си прилича на снимката Shocked. (Сега да пусна ли една анкета колко от нас си приличат на снимките на личните си карти Laughing?). Следващият ми въпрос беше, възможно ли е от техните архиви да се установи, кога, в колко часа и къде са сключени въпросните договори и там има ли съответно видеокамери, на които нещо да е записано, и ми отговориха, че да, напълно е възможно точно така да се постъпи, обаче не било тяхна работа да се занимават с "криминални разследвания" (така се изразиха) Shocked и че това може да се направи само по искане на полицията, ако подадем там съответната жалба.
Дотук   ...добре Thinking.
 Обаче, докато въпросната жалба в полицията кисне на някое бюро сред куп подобни, ще се пресрочи най-вероятно срокът на плащане на фактурите, казах аз. Какво ще се случи, попитах, ако до установяване на истината сметките не бъдат погасени (защото, естествено ние нямаме никакво намерение да платим чужда сметка, при което на онзи системата да му отблокира временно блокираните номера и той да навърти още кинти, докато ние се шляем по разни инстанции). Отговориха ми, че независимо от (самите те видели с очите си) несъвпадащия номер на ЛК, лицето ........(брат ми), живущо на адрес .......(нашия), се води официално сключило този договор и съответно длъжник по тези сметки, и, ако не бъдат платени, процедурата е да му бъде изпратен съдия-изпълнител Twisted Evil.

Много добре!  Thinking

От полицията ни посъветваха най-напред да си извадим документ за невалидност на старата ЛК, който трябвало да послужи пред Вивател и те били длъжни на негово основание да освободят брат ми от отговорност, а пък с въпросните договори да правят каквото искат. Подадохме молба за въпросния документ, той обаче ще е готов на 25-ти т.м., а срокът на фактурата е 23-ти т.м. И сега брат ми нещо се е ошашавил, фантазията му твори разни екшъни един през друг, и не може да ми повярва, че ако не плати сметките на 23-ти, няма да му цъфне съдия-изпълнител още на 24-ти сутринта да му прибере телевизора, и че можем спокойно да изчакаме до 25-ти да си вземем документа, който Вивател трябвало да уважи (според полицията). Нещо обаче се позамислих, ще уважи ли наистина Вивател такъв документ или пак ще се направят на застреляни и ще си настояват на своето newsm78? И да чакам ли до 25-ти, за да разбера, или още утре да се обадя в Комисията за Защита Правата на Потребителите или някоя подобна инстанция? Вие какво мислите?

И най вече пускам темата с въпроса какво, кога и как ще се случи, като не платим сметките, за да успокоя брат ми, който не ми вярва, че имаме време достатъчно. Има ли някой от вас, който е пропускал да си плати сметката към Вивател достатъчно дълго, за да се задвижи системата им за принудително събиране, за колко време и как се задвижва тази система и какви лихви се начисляват междувременно? Thinking

Виж целия пост
# 1
Бибошка , изчетох ти въпроса на един дъх.Едва ли съдия-изпълнител се праща току така, успокой брат си. Не че е похвално, но най-редовно не си плащам 2-3 месечни сметки към БТК-а и те нали са едно с Вивател. Първо почват да ти звънят да си платиш, после те изключват. След това хем си плащаш с лихвите, хем три дена нямах БТК.
Ако крайната дата за плащане е, да речем, 20 число, и вие се забавите още 3 дена,. не мисля, че ще е свръхпроблем.

НЕка се изкажат и други.
И, да,обади се на комисията, свържи се и с адвокат.
Успех.
Виж целия пост
# 2
За колко пари става дума?
Аз на мястото на брат ти не бих си мръднал пръста.
Какви са тези притеснения?
Виж целия пост
# 3
  Отговориха ми, че независимо от (самите те видели с очите си) несъвпадащия номер на ЛК, лицето ........(брат ми), живущо на адрес .......(нашия), се води официално сключило този договор и съответно длъжник по тези сметки, и, ако не бъдат платени, процедурата е да му бъде изпратен съдия-изпълнител Twisted Evil.
  Да бе, много им е удобно така!Адвокат- и компанията на съд ! Тях са ги измамили, а те не си мърдат пръста да разберат кой ги е измамил, важното е да си получат паричките...егати!
 А след като брат ти за тях е титуляр- не може ли да пусне молба да се блокират тези карти, м?
Виж целия пост
# 4
нищо няма да се случи. казвам го по две причини:

1. преди няколко години работех във вивател и за толкова време, нищо няма да ти направят - само ще спрат изходящите и после входящите обаждания по картите. нещо, което не те засяга.
2. имах едно време карта на глобул. изтече ми договора, ползвах я още година-две и я изхвърлих. оказа се, че съм забравила да платя последната сметка. след година-две получих писмо, че имам сметка от 50 лв и ще ме съдят, ако не платя. това щеше да се проточи кой знае колко ,но аз разбира се, платих и нямаше продължение.

кажи на брат ти, че вивател далеч не са някакви нинджи, които ще го дебнат вкъщи и по улииците да плаща Laughing. не са всесилни, а и вие не сте ползвали тази услуга, че да я плащате.  давайте по процедурата за доказване, че договорът е сключен неправомерно. ако мога да помогна с още нещо, кажи ми и ще се постарая.

успех!
Виж целия пост
# 5
Нищо не плащате. Номера на личната карта не е от толкова голямо значение в случая - картите се губят, крадат, сменят и пр. Договорът обаче е подписан от лицето, представило се за брат ви. Щом този подпис не е на брат ви, то това означава, че той такъв догвор не е сключвал. Нека го съдят, ако им се занимава, пък вие като получите призовка, пускате едно възражение че не дължите, че не сте подписвали договора, оспорвате подписа и толкоз.
Виж целия пост
# 6
 Grinning
Благодаря ви на всички!

Тя сумата е някъде от порядъка на около 100 лв. и аз на мястото на брат ми също не бих си мръднала пръста, обаче в момента се ангажирах да разреша този проблем вместо него, защото... как да го обясня Thinking? Брат ми, след една преживяна травма в детството, има малък остатъчен психо-социален проблем, т.е. малко е затруднено вграждането му в обществото. Адекватен е достатъчно, за да ходи на работа и да се самоиздържа в степен, колкото да не умре от глад, но дотам. Иначе си живее в някакъв собствен свят, контактува предимно с пияниците от кварталната кръчма, случвало се е достатъчно често след като се напие до го понатупат и да му отмъкнат наличните авоари от портфейла (то така му изчезна и предната ЛК - като се събудил в някакъв храсталак близо до вкъщи, я нямало заедно с портфейла), често се случва да им дава доброволно пари, за да не го набият. Като цяло има страх от хората и от общуването с тях, следователно и представите му за евентуалните им реакции са силно изопачени. Като получихме онези фактури в петък, изпадна в такава криза, че се видях в чудо - ако си бях водила записки по всичките му приумици, които избълва, можех да съчиня няколко сценария, с които достойно да изконкурирам Хичкок  Laughing. Но понеже наред с всичко постоянно повтаряше как сега, идния петък, като вземел заплата, щял да иде да ги плати, понеже го било страх, че онзи, дето имал личната му карта, ни знаел адреса, и щял да се ядоса и да дойде и не знам какво да ни направи, накрая аз се ядосах и го хванах за ушите и реших да го замъкна до Вивател, за да му демонстрирам колко бързо и елегантно ще разрешим въпроса Mr. Green, и да вземе да се успокои.

Добре, ама понеже работата не се разреши чак толкова бързо, колкото му бях обещала, на всяко стъпало, на което срещахме лекичко буксуване, до слуха ми достигаха поредните несвързани епизоди от евентулни хоръри Twisted Evil Crazy. Мен всъщност не ме притеснява толкова датата, на която ще изтече срокът на фактурата, а ме притеснява, че той ще получи заплата преди това и  не го знам в момент на безумие каква дивотия може да му хрумне да направи с парите си, ако не съм до него, а аз не мога да съм до него нонстоп. Мъча се всячески да го успкоявам и да го накарам да остави на мен да оправя нещата, обаче той се е стресирал от това, че онзи документ ще го получим чак другия четвъртък и дотогава направо не се знае, кой ще дойде тука да ни набие, и аз като изчерпах всичката си налична лична словоохотливост, му обещах, че ще намеря компетентни хора, които също да му обяснят, че всичко е наред.

Е, къде да ги търся, естествено, сетих се за форума!

Притесних се, дали няма вероятност от Вивател да откажат да признаят свидетелството за невалидност за достатъчно основание да го освободят от отговорност, тъй като те самите не споменаха съществуването на такъв вариант, това ни го казаха от полицията. Като ги питах настоятелно вивателците какво можем да направим ние в тази ситуация, вдигаха рамене и отговаряха, че не знаят, и че според техните разбирания брат ми е длъжник и толкова. Но като цяло останах с впечатление, че служителите, с които тогава разговарях, не са особено компетентни какво се прави в такава ситуация и се надявам до другия четвъртък да са разговаряли с шефовете си и да им е дошъл друг акъл. Аз лично се надявам всичко да се разреши елегантно и да дойда да съобщя добри новини, защото принципно нямам желание да се заяждам с компанията и да правя обществени скандали, но ако ме принудят, ще си направя удоволствието да се позаяждам и още как, и ще дойда да посъбера идеи и съвети Hug Grinning
Виж целия пост
# 7
Така и така си тръгнала да се бориш с бюрократи, поне потърси най-високото ерархично ниво в компанията, към което да отнесеш въпроса си - централна сграда, мениджър някакъв отговарящ за клиентите.
Жалба в полицията ще пускате ли?
Виж целия пост
# 8
Със сигурност за няколко дена не мисля, че ще е проблем.
От Вивател естествено няма да ви кажат как, да не платите Whistling За тях е по-лесно вие да си платите, пък после се спасявайте....
Подобно изпълнение с БТК - наематели си откриват телефонен пост на тяхно име, дълго време 2 години не плащана сметка -600 лв, незнайно защо БТК не са закрили поста. Отивам да пускам линия за офиса ни, съвсем друга фирма, но същото помещение - отговор - платете сметката и ще ви пуснем линията...Че откакъв зор..В крайна сметка си открих нов номер/линия, но предложението беше повече от безумно.
Давам този пример само да демонстрирам, че много хора, в тази фирма БТК -Вивател не са съвсем в час.
Виж целия пост
# 9
Нища няма да се случи. Никога ли не си закъснявала. На мен ми се е случвало не само да просроча фактурата, но и да ми го спрат. Тогава се сещам и плащам.

Но мага да кажа, че служите лите на тези фирми са изключително некомпетентни. Един и същи проблем на 5 места ми го разрешиха по различен начин.
Виж целия пост
# 10
1 година след като не сте плащали, ви предават на агенция по вземания. До тогава имате време да подадете жалба във вивател и в полицията. И нищо не плащайте.
Виж целия пост
# 11
От същото нещо пострада мъжът ми миналата година. Обаждат му се един прекрасен ден и го питат кога има намерение да си плати сметката от 400 лв., която е натрупал по четирите карти към Глобул, които бил взел при сключване на договор. А интересното беше, че дотогава той караше само на предплатена услуга, и то към Вивател, и никога не беше сключвал договор с нито един оператор. Отиде в един офис на Глобул, оттам го препратиха към централата, където му казаха, че договорът се води на негово име и трябва да плати сумата, иначе щели да го съдят. Той пък им каза, че ще ги съди за кражба на лични данни, извършена от вътрешен служител. Подаде жалба в полицията, оказа се, че не само той е пострадал. В хода на разследването се установи, че продавач в един от магазините, в който преди година бяхме купили мобилен телефон, е крадял личните данни от копията на личните карти, после при сключване на договора е давал фалшив адрес и е фалшифицирал подписите. От полицията веднага се обадиха на Глобул да спре да притеснява хората, защото е налице измама и кражба на лични данни. Въпреки всичко гадовете, чрез специално наета агенция, се обаждаха непрекъснато да настояват да си плати. Делото мина, осъдиха виновника, Глобул разбраха откъде трябва да си търсят парите и въпреки това се обаждаха още два-три пъти. В крайна сметка видяха, че нищо няма да получат, и мирясаха.
Виж целия пост
# 12
Точно един такъв тормоз е в състояние да влоши сътоянието на Бибошкиния брат,
обаче нямам идея как може да се предотврати. Ако може да не получава пощата си.
Това са едни зъбчатки на добре смазана машина и не се знае коя коя върти. Това важи за всяка бюрократична машина.
Виж целия пост
# 13
Не се тревожи излишно, но все пак има няколко неща, които трябва да направиш.
Подай жалба в полицията задължително, след като се образува преписка по така наречения заявителски материал, те са длъжни да ти отговорят писмено. Това ще ти даде допълнителна информация какво да предприемеш, ако дотогава не се е разрешил проблема.
Подай жалба в Комисията за регулиране на съобщенията с копие до Вивател. Това е регулаторният орган, който следи компаниите, предоставящи телекомуникационни услуги. Провери от страницата на Вивател кое лице се занимава със жалби и рекламации на клиенти и адресирай копието до него. Бъди заплашителна, че ще си търсиш правата по съдебен ред.
Когато преди две години брат ти си е загубил личната карта би следвало да е декларирал в полицията този факт - че е загубена/открадната, в противен случай няма да му издадат нова (ако е само смяна поради промяна на някакви данни или изтичане на срок, искат старата да бъде върната). Така, че тази карта следва служебно да е обявена за невалидна още тогава - проблем на Вивател е, че не проверяват. Желая ти успех - ще ви се наложи доста да си покъсате нервите, но определено няма какво да ви направят, защото правото е на ваша страна.
Аз имам подобен опит с БТК - още повече, че конкретната сметка (500 лв. преди 5 години, при заплата моя тогава 300 лв!) беше на телефон, на който майка ми е титуляр, просто някой се беше "прикачил" към нашия телефон - успях да докажа, че има външна намеса и тя не плати сметката. Това ми отне около 5 месеца, в които тя нямаше телефон, и може би към 5 жалби. Но въпреки, че нашият случай се считаше за почти безнадежден, все пак успяхме. Становището на  Комисията за регулиране на съобщенията определно имаше решаващо значение.
Още веднъж успех и по-нататък да разкажеш как се развиват нещата
Виж целия пост
# 14
Жалбата до Комисията не трябва да е с "копие" до Вивател, ами направо впишете и до Вивател, защото ако една жалба е с копие до инстанция същата не е длъжна да Ви отговори, а го приема само за сведение. Когато е без "копие" са длъжни да вземат отношение и от самата фирма.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия