Консултация с Логопед

  • 178 791
  • 1 011
Мили мами,
С Мамма обсъдихме една идея и за моя радост мисля, че можем да я осъществим. Идеята е да направим серия консултации със различни специалисти- гинеколози,педагози, логопеди, рехабилитатори, ендокринолози, алерголози, ортопеди и мн. други в зависимост от това кой ще откликне на идеята. За щастие вече откликнаха двама специалисти, благодарение на които можем да направим първата си консултация-"Консултация с логопед"- това са Логопед и logo5ka. Ето как ще протича консултацията.
1. Седмица по- рано(поне) обявяваме темата на консултацията.
2.През това време вие ще можете да обмислите и формулирата въпросите си в темата.
3.Специалиста ще подготви едно общо изложение, в което той ще прецени какво трябва да се знае ,а не се знае от родителите в съответната област, а също така ще подготви и отговорите на зададените въпроси.
4. Със специалиста ще се уточнят точна дата и час предварително, за да може и вие да сте на линия тогава. Тогава ще се проведе същинската консултация в рамките на час -два през които специалиста да даде отговор и на допълнителните въпроси възникнали по време на консултацията.
Само искам да уточня, че не става въпрос за On-line диагностика- това е невъзможно. Grinning
Мисля че това ще е полезно за всички нас и ще можем да натрупаме полезен архив с концентрирана информация.
Надявам се идеята да ви хареса и да успеем да я осъщестествим! Grinning  Grinning
Точният ден и час на настоящата консултация ще е понеделник от 14 до 16 часа. Може вече да започнете за обмисляте и задавате въпросите си тук. И ако е възможно да се задват само въпроси тук, но дори и да възникне дискусия не мисля че ще навреди. Grinning
Виж целия пост
# 1
Чудесна идея  Simple Smile ! Само че недоразбарах  Embarassed  как точно ще става консултацията, предварително ще задаваме въпроси тук в темата и специалистите в определен ден и час ще отговарят, така ли?
Виж целия пост
# 2
Цитат на: PetiaK
Чудесна идея  Simple Smile ! Само че недоразбарах  Embarassed  как точно ще става консултацията, предварително ще задаваме въпроси тук в темата и специалистите в определен ден и час ще отговарят, така ли?

Да точно така:)
Виж целия пост
# 3
Чакаме и мислим.
Много добра идея.
Браво!!!    newsm10
Виж целия пост
# 4
СТРАШНИ сте! Супер идея!
Виж целия пост
# 5
Ами аз да съм първа с моите въпроси, че гледам не се престрашавате много Grinning
Ето ги:
1. Синът ми замазва Ж,Л и Ч. Инъче говори добре. Може ли да прави някакви упражниния за да подобри изговора? Какви?
2. Дъщеря ми е на осем месеца и само крещи:) Аз не и се притеснявам много - то детето не може да вземе думата от мен и брат си, но кога всъщност е вече притеснително, ако не прави опити да казва каквото и да е? Мога ли с да я занимавам с някакви игри които да я подтикнат да говори и какви?

Мами пак ви приканвам да задавате въпросите си за да могат Логопедите да си посготвят отговорите:)
Виж целия пост
# 6
И аз се включвам. Синът ми е с двустранна глухота, възраст - 15 месеца. От два месеца е със слухови апарати, вече ги носи постоянно (махаме ги само за сън). Въпросите ми са свързани с говора. Посещаваме рехабилитатори, но в голяма степен работят с него върху звуците, да чуе даден звук и да реагира на него, например удар с барабан, той го чува и започва да подрежда рингове. Както и насоки как да му се говори и т.н.
От месец го наблюдавам, че се опитва да говори на "бебешки", не е просто "ууу" или "ъъъъ", а включва и съгласни, използва различна интонация, все едно изречение. Въпросът ми е:
1.Има ли начин да го стимулирам да го прави по-често и евентуално да го учим да казва думички на тази възраст? Защото специалистите, които посещаваме са на мнение, че е рано да се работи върху говора, първо трябва да изгради рефрекси да чува и реагира. На въпросите ми как да го стимулирам да "говори" ми отговарят да повтарям след него. Аз го правя, но не помага, той не винаги се чува какво произнася, а мен също не ме чува когато го повторя.
2. Има ли някакви игри, подходящи за възрастта му, които да го стимулира да изговаря срички, думички и други? (в момента използваме книжки, песнички, игри да се опитва да повтаря след мен, но имам чувството, че не правя точно каквото трябва).
Притеснявам се да не му изчезне това желание да "говори", проблем при доста дечица със загуба на слуха.
Извинявам се, че написаното звучи малко обръкано. Благодаря предварително.
Виж целия пост
# 7
Петя, извинявай - видях въпроса ти и не знам, но може би е добре да обясниш в каква степен чува детето и с какво го занимават - мисля, че това е важно за да ти се даде точин отговор...

Ами аз ние с Даниел не сме ходили на логопед и все още нищо не знам за това как върви той... Това което се сещам като въпрос е :
Какво трябва да следи майка на дете с диагноза ДЦП за да прецени дали детето й се развива нормално или е засегнато от болестта?
Въпроса е много размит и може би се припокрива с въпроса за нормалното развитие на бебето, но ако може да се даде някакъв отговор... Предварително благодаря!
Виж целия пост
# 8
Нямам конкретен въпрос, по-скоро искам логопед...
Детенцето ми е на 2 год., роди се с цепнатина на небцето, по-късно установиха комплекс на Пиер Робен - къса юздичка на езика, малка долна челюст и разположен назад език, плюс цепнатина на небцето. Детето не можеше да се кърми, нито да се храни с биберон или лъжица. На 17 ден му слажиха пластинка на небцето в Стоматологичния факултат и обещаха, че така ще се храни без проблем. При опитите за хранене от шише детето се задави получи аспирационна пневмония. Лежахме в болница.
После до 9 месец ехранено със сонда. Едва около 8 месец почна да  изяжда смислено количество каша или картофено пюре, към 9 мес. успя да се науи да яде и достатъано мляко с льжица и махнахме сондата.
На 4 мес. ни пратиха в клиниката на Чавдаров със съмнение за ДЦП и ходихме на процедури там. На 9 мес. след като махнахме сондата, детето започна да лази и да седи, а също и да се изправя - в рамките на 2 седмици имаше напредък за месеци.
На година и 2 мес. му оперираха небцето в Пловдив, а също направиха и пластика на юздичката под езика, зада се измести малко напраед и да се движи по-свободно.
Имаше закъснение с фината моторика, но напоследък бързо напредва, макар че е още назад.
Имахме си логопедка, която го занимаваше с игри за фината моторика, ама напоследък е много заета и не идва.
Детенце се държи адекватно, но не се опитва да говори, не повтаря наши думи, казва мама, мам-мъм, ба, отскоро чувам и в, бръмчи с уста.
Доцент Анастасов препоръча Златка Ботева като специалист за деца с ринолалии, но на мен ми се вижда по-комплексен проблема.  Тия дни ще се обаждам и на стара логопедка, и на З.Ботева да видя кой ще го занимава.
Според тази, която беше досега, детето като понавакса нещата с фината моторика, ще почне и да повтаря думи.
Сигурно е така, той напоследък и сам си напредва и става все по-сръчен, но с подходящ специалист би било по-добре...
Виж целия пост
# 9
Има ли литертура на български език, която да описва какви занимания/за финна моторика и говор/ ,игри и упражниния са подходящи за развитието на детето на определена възраст?
Виж целия пост
# 10
Браво!!! Чудесна идея! Grinning
Виж целия пост
# 11
1. Каква е най-ранната възраст, от която детето може да работи с логопед?

2. Предполагам, че тези занимания не се покриват от Здравната каса и са платени. Каква е приблизителната цена  и с каква продължителност е едно занимание?
Виж целия пост
# 12
Цитат на: catnadeen
Петя, извинявай - видях въпроса ти и не знам, но може би е добре да обясниш в каква степен чува детето и с какво го занимават - мисля, че това е важно за да ти се даде точин отговор...  ...

Ами никой не знае в каква степен и какво точно чува  Wink . В България истинска аудиограма не се прави на толкова малки деца. Прави се аудиометрично изследване на това как реагира мозъкът на детето на подаването на различни звуци, под упойка. Според изследването Яни е напълно глух с остатъчен слух към 100 децибела.
Но това е много относително, първо, че изследването не е съвсем точно, второ, че с носенето на слуховите апарати от детето е възможно в слаба степен да се подобрят тези показатели. Всъщност ние в момента го учим да чува и познава звуците, защото има доста звуци, които чува, но не реагира на тях, не им обръща внимание. Затова го учим да ги чуе и да ги запомни и да реагира на тях. Какво чува за момента със сигурност: чува чукане по всякакви повърхности (но то има много вибрации, така, че може и вибрациите да усеща), удар на барабан, звън на телефон, звънец, дрънкане от разни дрънкалки. Тези звуци ги разпознава дори и ако са му подадени в гръб. Сега се учи на свирка, май я чува, но още не се е научил да реагира на звука. Чува и говор, когато му се говори близо до слуховия апарат, ясно и високо. Но май не го диференцира, може и да чува само боботене, във всеки случай знае, че човек говори. Не разлчава например моя глас от гласа на баща му  Sad
Но въпросът ми беше за говоренето, как да го стимулирам на тази възраст, ако могат да ми помогнат с някаква информация за книги, сайтове, игри... Ние с таткото доста се ровим в Интернет, намерили сме някои неща, но всичко допълнително ще ни е от голяма полза. Simple Smile ...
Виж целия пост
# 13
Аз нямам конкретен въпрос, но с интерес ще прочета отговорите на въпросите на другите майки. За сметка на това, бих помолила Логопед и logo5ka да ни се представят преди да ни консултират, защото всички ние сме разказали много за нас и дечицата ни, а за тях не знаем нищо. Поне аз. Embarassed
Ако това се сметне за разумно и необходимо, разбира се! Simple Smile
Виж целия пост
# 14
Страхотна идея!  Simple Smile

Ето моят въпрос:
Синът ми е на 1 годита и 9 месеца. Все още не казва нито една членоразделна дума. Много, ама много рядко "мама". Иначе бърбори много. Понякога изглежда, че си говори сам на неговия си език, но истински думички не казва. Не имитира и животни с изключение на магарето и кончето, но го прави само когато го питат и то когато той реши - не всеки път.
Има ли повод да се притеснявам и трябва ли да го заведа при специалист или да изчакам и ако да, колко?
Иначе като цяло се развива нормално. Няма проблеми със слуха.
Благодаря!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия