Първокласници 2016/2017 - тема 7

  • 72 997
  • 740
# 225
Питагоровата таблица си я свалих, ще я разпечатам и ще я ламинирам (вкъщи обикновено листовете стават на парцал за нула време - скъсани, заляти, смачкани, изчезнали и т.н.).
Annabelle* - нямам думи просто, възпитател да не уведоми родител, защото бил еди-кой си. ами точно пък защото не е "обикновен" човек, трябва родителят да е информиран. Още повече, че говорните проблеми не са белег на несправяне от страна на възпитател или родител, на дете с интелектуални проблеми и т.н.
При нас в детската градина идва само веднъж логопед - беше в началото на 3-та или 4-та група, но детето го води свекървата, имахме препоръка да правим упражнения за "р" и "л". Сега  през септември е идвал логопед в училище, препоръчано е на една чевърт от децата да ходят на консултации. Моето дете е сред тях, но за съжаление не мога да намеря логопед, който да работи след 18ч. или в събота  Sad Явно през ваканцията това ще правим.
Виж целия пост
# 226
Аз всъщност не отсега  съжалявам, че записах сина си в "елитната детска градина", но като е буквално на двадесет метра от семейния апартамент и най-близката до другия, истинския ми дом, и на други 20 метра от училището на дъщеря ми, пък и бях що-годе доволна от подготовката на щерката... 

miraluba, в моя град има на няколко места логпеди, като един работи в детски комплекс, а още поне един или двама има в социалните институции. Те също така работят с външни деца. По неволя знам доста за работата им, защото дъщеря ми ходи на логопед от години.
При нас процедурата е следната - с документ от личния лекар (свободен текст, че детето се нуждае от логопедична помощ) се ходи в отдел "Закрила на детето" и се подава молба, след което социалните пускат заповед за половин или за една година работа с някой от логопедите. При нужда се продължава, а отскоро вече молбите се подават директно при лодопедката ни и не се разхождаме.

От нея знам, че до миналата година е правила диагностика на всички първолаци в града ни, и че при всичкия труд и време (поне половин час на дете) от всички информирани родители едва един-двама вземат мерки да работят с логопед (безплатно е, тя няма интерес да има много "пациенти"). Та жената си призна, че вече ще си спестява този труд, защото е претоварена с работа.
Оплаках ви се, млъквам  Peace
Виж целия пост
# 227
Хората умират да се врат някъде, където някой им е казал, че е добре и елитно. В бившата ни градина пък примерно след като екип обследва децата, чух коментар от дете, насочено към логопед, че само за парите мислели. Ако въпросното дете беше мое, нямаше да чакам масово обследване.
В училището в началото на учебната година беше минал логопед. На родителската среща имаше родители, които се заинтересуваха по своя инициатива за специалиста.
За "Умножение без уморение" ме е страшно много яд, че не го преиздадоха. Питала съм издателите дали няма да има нов тираж и пак е време да попитам. Между другото, голям фен съм на книжките им. Последната ми любима е "Градска география" и ученичката си я е планирала за следваща за четене. 
Между другото, дребната вече си написа лятна програма. Страшна лятна амбиция я е тръшнала. Русичкото то на мама. Нека силата бъде с баба й.
Виж целия пост
# 228
И аз ще я разпечатам питагоровата таблица.
Логопед в началото на учебната година мина при нас. И бяха подбрани някой деца, които да посещават след това логопед, включително имаше такива, които можеха да четат.
Лятната програма още е в света на фантазиите, мечтаем за детска школа с редовно посещение на плаж и на море
Виж целия пост
# 229
И аз съм фен на Точица. Simple Smile
Виж целия пост
# 230
В нашата градина, без да е елитна, и с двете деца си мина логопед за обследване. С каката се наложи работа 2-3 пъти за изглаждане на Р, с малкия нямаше нужда. Свидетел съм обаче как родители си запушват очи и уши за сериозни говорни дефекти и не приемат мнението на специалисти. Деликатна е тази тема.
Виж целия пост
# 231
Вчера ни мина тържеството - много хубаво беше ,имаше игри за децата.
Подариха им по 1 книжка с грамота и ги почерпиха.
Днес моята беше на съзтезанието по математика ,някой знае ли кога излизат резултатите ?
Виж целия пост
# 232
Вчера ни мина тържеството - много хубаво беше ,имаше игри за децата.
Подариха им по 1 книжка с грамота и ги почерпиха.
Днес моята беше на съзтезанието по математика ,някой знае ли кога излизат резултатите ?

Обикновенно до четвъртък са готиви.
Виж целия пост
# 233
Виждам, че сте обсъждали логопедите. При мен малката макар да проговори рано срямо каките си, си остана с бебешкият говор и като голяма. Опитах се да коригирам изговора й и да й обясня как се произнасят определени звуци, но без никакъв успех. В детската градина съответно настоях да я поеме логопедката още в трета група, тъй като тя искаше да изчака да види дали няма от само себе си да се оправи и да работи с нея в четвърта група, но аз знаех, че няма да е в детската градина тогава, а в училище. Нямаше особен напредък от работата на логопеда в ДГ, но все пак имаше известен ефект. Логопеда я взимаше през учебно време и се занимаваше с нея, като по този начин не ми се налагаше да я водя след ДГ. В училище в подготвителната група отново мина логопед на обследване, който веднага я беше посочил като нуждаеща се от работа с него. Отидохме и я записахме в кабинета и. Цялата учебна година работеше с логопедката, отново в учебно време и в самото училище. Бях много доволна от работата й и към края на годината вече беше изгладила всички проблемни звуци. Така че моят опит е напълно положителен при сравнително дребни проблеми от работата с държавните логопеди, тъй като не се налагаше да я водя след ДГ или училище някъде, а услугата беше безплатна и доведе до необходимите резултати. Ако не съществуваше такава възможност в ДГ или в училището, най-вероятно щях да взема мерки и да я водя на частно.
Виж целия пост
# 234
Толкова ми е лежерен първи клас с второто ми дете, че няма накъде повече!
Синът ми е СЕДМИ клас тази година и сравнено с истерията по матурите и кандидастването, сладкият първи клас е песен!
Всички първокласници са се научили да четат и да смятат, предстои им надграждане на елементарни неща.
Сега е важно да придобият навици за учене и интерес, без много напъни и родителски амбиции.
Виж целия пост
# 235
При моето дете без напъни не става. Правописът е добре, но пише едро разкрачено, бавно, в училище не смогва, изтърва изречения и не му стигат редовете за цялата диктовка, паникьосва се и прави тъпи грешки. Явно аз не съм диктувала достатъчно бързо и няма тренинг. Та напъните не винаги са родителски амбиции, а необходимост. Едни с лекота постигат минимума, на други им е нужно усилие. На последната контролна именно заради диктовката е от най-слабите. А вкъщи като диктувам бавно е перфектен, но явно има още какво да се желае.
Виж целия пост
# 236
Дали някога в тази тема ще престанат подмятания от типа "родителски амбиции" и "напъни" обвързани очевидно с негативния аспект и с думата болни?!?!?

Защото ако не престанат, предлагам да започнем да вмъкваме и темата за неглеже родители, разчитащи само на учителите и после чудещи се защо децата им са от нечетящите и непишещите. Като го има едното, все пак да не забравяме и игнорираме и другото  Mr. Green

Всеки да си гледа детето както иска предлагам. И да се въздържаме и от подобни коментари.
Виж целия пост
# 237
Друг въпрос имам също - имате ли правописни речници за децата и какъв вид са?
Моят беше преди години един лилав, помня, че добра работа ми вършеше: https://goo.gl/ad8C7D
 Вярно е, че сега децата имат достъп до интернет и лесно могат да проверят, но все пак...
От моя близка учителка, вече пенсионерка обаче с 35г. стаж зная, че щом става дума за правописен речник трябва да търся винаги най-новото издание. Вярно, че те са още първи клас, обаче аз съм приела този подход. Купувам винаги този с добавените последни изменения. И съм научила децата да ползват както правописен така и тълковен речник, когато не са сигурни или не знаят.  Peace
Виж целия пост
# 238
Дали някога в тази тема ще престанат подмятания от типа "родителски амбиции" и "напъни" обвързани очевидно с негативния аспект и с думата болни?!?!?

Защото ако не престанат, предлагам да започнем да вмъкваме и темата за неглеже родители, разчитащи само на учителите и после чудещи се защо децата им са от нечетящите и непишещите. Като го има едното, все пак да не забравяме и игнорираме и другото  Mr. Green

Всеки да си гледа детето както иска предлагам. И да се въздържаме и от подобни коментари.

Ако го приемате така, съжалявам! Няма негативен аспект, особено пък определения за "болни" и пр. Имах предвид, че началното образование (1-4) клас, където имат един учител, в повечето случаи отдаден на децата, дисциплината и нивото на преподаване е на съвсем друго ниво. В средния курс, от 5-ти клас, възникват истинските затруднения. За това подчертах, че сега е важно да придобият навици за учене и отговорност. Относно "неглеже" родителите, каквото и да означава това, няма да го коментирам.
Споменах и кандидатстването след 7-ми клас, от което нечетящите и непишещи деца и "неглежето" родители определено не се вълнуват.
Виж целия пост
# 239
Изобщо не споделям вашето мнение, че 1-4  клас има някакви преимущества по отношение дисциплина и прочие защото учителят бил един и т.н. Не може да се обобщава така на едро. И подчертахте освен навиците и напъниге и родителските амбиции.
Навиците за учене се придобиват с учене. Интерес се придобива с подход. Не виждам как тези неща биха били в противоречие със старанието на един родител да се занимава активно с детето си?!?!? И какво пречи едното на другото?!?!?!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия