Има ли достатъчно на брой читави средни училища за всички талантливи деца?

  • 12 033
  • 95
# 15
Не, изкара спор от темата за АК навън. Защото нашето мнение беше, че търсенето  на читави средни училища далеч надвишава предлагането.
Какво включва "нашето"? Понеже ако е само "вашето" на теб и Ежко, то със сигурност твърдението ти, че търсенето надвишава многократно предлагането, е невярно, понеже двамата неведнъж сте казвали в прав текст, че САМО АК от средните училища  се вписва в категорията "читаво". В този смисъл предлагане извън това на АК излиза, че така или иначе няма.
Виж целия пост
# 16
Може ли цитат на "моя прав текст"? И на Ежковия?

Аз нямам никаква представа какво е СМГ, мое дете не е учило там, нито деца на мои познати, нямам никаква база за сравнение. Цитирала съм сравнения между АК и 91 НЕГ на мои приятели с деца и в АК, и в 91 НЕГ.
Виж целия пост
# 17
Нужда от цитати едва ли има, челите сами са се убедили във времето. То не беше западнало НПМГ, с бурни темпове следващо го СМГ, НГДЕК, Френската.. Как хем са западнали, хем могат да бъдат
 вписани в графата "читави"?  И ако все пак са западнали и  спускащи се стремглаво надолу по наклона, тогава кои са училищата, които ( дори и малко да са на брой, освен АК) влизат в определяното от теб доста по-малко предлагане от търсенето?  Ако ги има и не са горните, кои са? Ако пък ги няма, не излиза ли именно, че само АК става?
Затова  попитах чие мнение визираш все пак  под това"нашето". В дискусията тогава участваха и други  хора и не помня всички да се обединиха безапелационно  около "вашето" мнение.
Виж целия пост
# 18
И ако все пак са западнали и  спускащи се стремглаво надолу по наклона, тогава кои са училищата, които ( дори и малко да са на брой, освен АК) влизат в определяното от теб доста по-малко предлагане от търсенето?  
Например (по мое мнение) такива ДУ са НЕГ, ГПИЕ, 73-то...
PS НГДЕК за моя радост дава признаци на прогрес (а дано и позволят да се съвземе).
Виж целия пост
# 19
И  с какво (според теб) Испанската (ГПИЕ й е абревиатурата, ако нея имаш предвид), НЕГ и 73-то  превъзхождат да кажем СМГ?  На какво се базира сравнението?
Виж целия пост
# 20
Предлагам да пуснеш нова тема с този въпрос?
Виж целия пост
# 21
И защо? Пускането на тази, с цел да не се товари темата за АК, е съвсем разбираемо. Но въпросът ми е пряко свързан с конкретната, в която се говори за наличието/липсата на читави училища (според преценката на пишещия). И щом едни според някого са читави, нека разберем все пак защо. Какво по-естествено от това именно в нея, а не в нова, да се коментират и онези особености на дадена гимназия, които я правят нечитава в сравнение с други? Или край, СМГ не е читава, ГПИЕ е, и толкова стига. Защо, на какво се базира подобен извод - това няма значение явно. Какво й е ползотворното на подобна дискусия?  Който иска да разбере - да отваря безброй теми с подкана за  сравнение на  две, три или четири различни училища...
Виж целия пост
# 22
За да разбереш дали една гора е болна, не е необходимо да анализираш в детайли всяко едно отделно дърво.
Престани да изместваш темата.
Виж целия пост
# 23
Никой нищо не измества, привижда ти се нещо..
Виж целия пост
# 24
Аз казах и тогава - талантливите деца ( в коя да е област, не споделям идеята, че за талант може да се говори само в областта на изкуствата) не са кой знае колко и според мен са 10-20%. Останалите, в каквото и да е училище да ги сложат, пак няма да достигнат нивото на тези 10-20%. И именно затова наистина водещите училища са водещи, защото работят с най-добрия материал, а успехът не се постига само с условия и учители.
Впрочем нали се появиха опити да се задоволи търсенето на елитни училища - втора, трета, пета английска и какво ли не. Как са им резултатите?
Виж целия пост
# 25
Така е, талантливите, каквото и да се разбира под това в широк смисъл, са една съвсем малка част от общата популация. Къде и как ще се разпределят тези деца е въпрос на структура.

Ежко, има живот и извън АК! Да, наред с езиковите и МГ-тата са и училищата по изкуствата, които явно на теб ти убягват или тях не ги броиш, защото не се вместват в твоята лична рамка?. За спортните не мога да кажа.
Виж целия пост
# 26
Всъщност според мен въпросът е съвсем другаде - дали образованието е бизнес или е социална дейност. В БГ е смесена система и затова има неразбиране между родители с деца в ЧУ и в ДУ. Частните училища създват имидж на всяка цена, защото за тях това е бизнес, а всеки знае на какво се крепи бизнесът. Добрите държавни  нямат нужда от създаване на имидж, защото си имат традиционенн такъв, а също и все още сериозна конкуренция за тях, много по-голяма от тази за частните. И това е нормално, защото в тях няма такси, а в ЧУ таксите са сериозни суми за БГ стандарта. Общият поток деца, обаче, трайно намалява и като следствие, частните се стремят да свалят имиджа на държавните (включително и с усилията на някои родители с деца в ЧУ Wink), за да се пренасочат към тях част от децата, в момента насочвани към ДУ.  Не казвам, че тези родители от ЧУ го правят съзнателно, най-често е просто да си защитят избора на всяка цена, но така се получава.

И на двете места - и в ЧУ, и в ДУ, има плюсове и минуси - ето в темата за АК се оказа, че и там при тази такса родители прибягват до частни уроци. В този смисъл да се сравняват ДУ с ЧУ е като да се сравняват ябълки с череши - общото е само, че все са плодове. Всеки родител преценява за себе си какво да избере за децата си  Peace  

А училища има за всички, които искат да учат.

В ттази връзка се замислих - може би е добре да има тема на родителите с вече реализирани след гимназия деца, за да се види как са се реализирали тези от частните гимназии и как - тези от държавните. Един вид - проверка на личния анализ ползи/разходи на всеки, които вече е на този етап.
Виж целия пост
# 27
Частните могат да си искат каквото си искат, но все още не могат да настигнат утвърдените държавни. В началните класове е ясно защо е голямото натискане в частните - защото всичко е на едно място и е кеш-енд-кери, просто си го пускаш детето сутринта в училище и вечер си го прибираш. Частните са си бизнес, те имат право да си търсят клиенти и да си ги подбират както намерят за добре. Няма частно училище, което да конкурира МГ-тата, училищата по изкуствата и езиковите, когато играта стане сериозна. От частните гимназии единствено АК е конкурент на най-добрите държавни, но АК си е американско училище, така че и то е малко в друга орбита. Останалите частни гимназии са лично за мен под много голям въпрос като качество на обучението в сравнение с най-желаните държавни езикови, Питагор в гимназиален курс май дръпнаха, но не могат и те още да се мерят със СМГ.
Училищата по изкуствата нямат аналог. Не е все едно дали в хореографското да танцуваш балет или в която и да е школа, също и дали си учил от първи до дванайсти клас професионално инструмент и теория на музиката, и да си бил дори при най-добрия частен педагог. Или пък, да си рисувал всички часове в художествената гимназия и да сравнявеме с нещо друго. Децата от училищата по изкуствата излизат готови професионалисти.
Някои ПГ-та също - икономическите също изкарват готови професионалисти. Та, според зависи е кой какво иска.

Попея, малко трудно ще стане дори обективно, защото след завършване на гимназия младежите са в "морето на живота" и могат да поемат в различни посоки. Реализацията на човек продължава цял живот, има много житейски обстоятелства, които не подлежат на контрол, а са сериозен фактор в реализацията. Но като цяло можем да предвидим  какво ще се получи - болшинството възпитаници на обичайните най-желани гимназии ще са по университетите и по големите компании. По изкуствата и те - или ще са на сцена, или ще са в университета или компаниите, които търсят такива умения. Професионалните и те.  Всичко си е както беше навремето - гимназията дава тласък на мисленето и средата.
Виж целия пост
# 28
Andariel,

Така е, но все пак има обективни измерители като ниво на езици със серификат или резултат от изпит, прием в желана държава и/или университет, започване на работа по специалността и т.н. Тоест, не цялостна житейска реализация, а по-скоро тази, която следва веднага след гимназията.

Всъщност май има нещо такова, че такава тема ще се изроди в "кой е по-по-най", което не е от полза никому. На мен ми хрумна като някакъв способ за донякъде поне обективно измерване на полученото в гимназиалния етап, защото това са факти (доколкото са поднесени вярно в анонимен форум и доколкото има представителна извадка, ако се включат повече родители), другото са празни приказки или размахване на медийни компромати, което за мен е пак празни приказки.
Виж целия пост
# 29
Не можем да измерим обективно, най-малкото защото в темата ще пишат хората по желание, а за обективност трябва достатъчно голяма случайна извадка. А и що да вършим работата на МОН? Ние тук си знаем горе-долу как стоят нещата. За чужбините няма как да кажем, защото едно дете да отиде да учи в чужбина бакалавърска си е въпрос на пари, а не на оценки. Далеч не всички семейства искат и могат да дадат един пари 4 години за чужбина, а дори да няма семестриална такса, пак са си сериозни разходи за издръжка на живота.
За АК се знае - хората си излизат с двете дипломи, с високо ниво на английския и преимуществено предпочитат англоговорящи държави за обучение. Немската лайстунгите и те са ясни - излизат с две дипломи, а шпрах някои са по чужбините, но не задължително да учат на немски, а много от тях остават тук и записват всякакви специалности, като все пак шпраховете и те си имат изпит и си изкарват шпрах диплом. СМГ-ци и са ми малко в страни, но доколкото субективно имам някакви данни, някои запазват интереса към математически и инженерни специалности, но има и по всякакви вузове. С две думи, който е завършил някоя от обичайните езикови и математически, все се е оправил. Повечето са откровени отличници и резултатите от ДЗИ го показват. Какво да искаме повече от тях?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия