Пети клас - 2017/18 - тема 3

  • 84 932
  • 738
Електронна поща за качване на учебни материали:
bgmama5klas@gmail.com
парола - bgmama05



Предишни теми
Предучилищна: 1, 2, 3
В очакване на първи клас: 1, 2, 3, 4
Първи клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Втори клас: 1, 2, 3
Трети клас: 1, 2
Четвърти клас: 1, 2
Пети клас: 1, 2
Виж целия пост
# 1
Благодаря за новата тема.
Прегледах задачите от софийския общински кръг на олимпиадата по математика, но само тези от миналата година са по нашата учебна програма и вършат работа. Не ми се сториха трудни, но Румен се беше разсеял при решаването и имаше грешки.
Виж целия пост
# 2
Благодаря за новата тема bouquet И при нас се носят тестове и контролни работи за подпис,след което се връщат на учителя. И при нас ще се наложи намесата на частен учител за допълнителни занимания по математика... Rolling EyesДосега е била отличничка,но материала сесга е труден и препускайки урок след урок нямат възможност за упражнения и разбиране.Така се натрупват пропуски и имаме да наваксваме преди да е станало твърде късно.....И и литература не е перфектна в преразказите.Отдавам го на  тоталната им липса до 4 клас.Класната просто не си свърши работата по този предмет  и това се виждаше през годините.Потази част смятам че с моя помощ ще  изчистим грешките.Само се притеснявам че времето не стига и денят е една безкрайна надпревара с времето без грам почивка....
Виж целия пост
# 3
Благодаря и аз за новата тема bouquet
Снощи бях на родителска среща, и основният проблем/изключвам дисциплината при едни и същи деца/е липсата на разбиране при четене - по какъвто и да е предмет. Наблюденията на учителите са, че децата не разбират какво четат по няколко причини : недостатъчна задълбоченост при четенето; постоянна помощ от родителите с домашните; пропуски до 4 клас; недостатъчен лексикален набор/в резултат от нечетене на книги/.
По математика часовете ще бъдат 4 през втория срок, не 5, както са сега, и някои родители се възмутиха от многото задачи, които се дават на контролни и недостатъчното време за решаването им. Госпожата обясни, че затрудненията идвали от липсата на рационално мислене при повечето деца, тъй като трябва да се схване алгоритъма на смятане и оттам по-бързото решаване; отчете като минус липсата на пререшаване на задачи от часа/за да се схване как се развива действието и за да се свери верния резултат/ и недостатъчните занимания по математика през почивните дни. С две думи - при математиката трябва решаване на задачи, на много задачи Wink
Виж целия пост
# 4
Благодаря за новата тема bouquet И при нас се носят тестове и контролни работи за подпис,след което се връщат на учителя. И при нас ще се наложи намесата на частен учител за допълнителни занимания по математика... Rolling EyesДосега е била отличничка,но материала сесга е труден и препускайки урок след урок нямат възможност за упражнения и разбиране.Така се натрупват пропуски и имаме да наваксваме преди да е станало твърде късно.....И и литература не е перфектна в преразказите.Отдавам го на  тоталната им липса до 4 клас.Класната просто не си свърши работата по този предмет  и това се виждаше през годините.Потази част смятам че с моя помощ ще  изчистим грешките.Само се притеснявам че времето не стига и денят е една безкрайна надпревара с времето без грам почивка....
Напълно съм съгласна. Времето за нищо не ни стига. ooooh! Дъщеря ми извън училище ходи само на баскетбол, но когато на занималнята не успее да си напише домашните и да си научи уроците, защото са страшно много, се налага в колата докато се предвижваме от едно място на друго четем и разказваме уроци.  TiredНа дъщеря ми им дават РЕДОВНО ужасно много домашни и често взимат по ЧП, история и география по 2 урока в един ден. Не знам каква е тази тотално сбъркана система. #Cussing out newsm78 #2gunfire
 А темата за раниците направо не ми се започва... #2gunfire #Cussing out
Виж целия пост
# 5
Благодаря за новата тема bouquet И при нас се носят тестове и контролни работи за подпис,след което се връщат на учителя. И при нас ще се наложи намесата на частен учител за допълнителни занимания по математика... Rolling EyesДосега е била отличничка,но материала сесга е труден и препускайки урок след урок нямат възможност за упражнения и разбиране.Така се натрупват пропуски и имаме да наваксваме преди да е станало твърде късно.....И и литература не е перфектна в преразказите.Отдавам го на  тоталната им липса до 4 клас.Класната просто не си свърши работата по този предмет  и това се виждаше през годините.Потази част смятам че с моя помощ ще  изчистим грешките.Само се притеснявам че времето не стига и денят е една безкрайна надпревара с времето без грам почивка....
Това с препускането е най-големият проблем. Моето момче взело само да си решава кое е важно (тук не знам емотикон за радост или за ужас да сложа). Онзи ден ми вика: "По география научих това, това и това. Другото не е важно.." По принцип добър подход, ама още не е съвсем подготвен за него. Още повече при праволинейни учители, които искат да им се изпее урока и другото не ги засяга. Стига ми да разбира нещата и да се развива, ама пусто, много дим има по темата ще ползват ли всички възможни оценки за разни приеми. Току някой пуска бомба, че чул нещо. А където има дим, има и огън и имам предчувствие, че нещата, докато дойде време за нашите петокласници, ще вземат неблагоприятен обрат в тази посока.

Иначе по темата за връзката недостатъчен лексикален набор и възможността за разказване, моят бърборко, няма проблем с първото (не по мое мнение), но с второто има. Урокът го е разбрал, ама като тръгне да го разказва, не му се получава. Учителката им каза, че разказването си се подрежда  към шести клас вече, та може би, е права.
Виж целия пост
# 6
Здравейте, включвам се в темата /така наболяла за мен/, защото и аз имам дъщеря петокласничка и положението е... Началото на учебната година започна зле - с 3-ки и 4-ки на входящите нива. Установих, че ако нямам пълен контрол над ученето и домашните й, положението е много зле. До 4 клас беше супер /естествено/ и г-жата все я хвалеше, че е много оправна и стриктна. И като почнахме 5-ти клас...! Разбирам я и нея, като гледам колко домашни, уроци, презентации, но се иска много, много учене, а тя още не го разбира. Добре, че съм по майчинство, за да имам контрол над нещата, но основното ми е да се научи как да учи, как да мисли и как да пише грамотно, защото от 6-ти клас ще трябва да се справя сама. В 32 СУИЧЕ сме, гр.София.
Виж целия пост
# 7
Благодаря за темата!  
Judy, моля те, да ми пратиш писмото и на мен!
Виж целия пост
# 8
благодаря ти, че пусна нова тема bouquet

И моят хубостник не е с хубави оценки. До момента е навъдил две тройки. Има и 5 и 6, ама и тройки има. Едната тройка е по БЕЛ. Има 2 грешки. И отдолу коментара на учителя - да пише по-красиво. То вярно, че пише грозно, но поне започна да му се разчита. И все пак, оценката по БЕЛ трябва ли да отчита И краснописа. В 5-ти клас.
Ама както и да е. Учителят ни е мъж, и смятам, че няма да издребнява в крайна сметка.

Другата ни е по ЧП. Беше сгрешил определенията кое е конденз, кое е конвекция.

На фона на всичко, което сте написали: дали учителите внезапно започват да стават по-строги и безкомпромисни, или наистина материалът става по-труден за предъвкване?
или пък и от двете по малко?

Защото за посочените примери на моя, миналата година ако се беше случило, оценките със сигурност щяха да са по-високи.
Виж целия пост
# 9
На моя син подчертано тази година му е най-приятната в училище. По-интересни неща учат вече. По-интересно е и с различни учители. Много се радва, че никой не го калами за грознописа, който с дисграфията си няма как да подобри, но пък вече повече се обръща внимание на съдържимото. И той също акцентира повече на това, след като не го настъпват за начина на изписване. Явно му се чете, щом от толкова учители досега нито един не се е оплакал, че не може да прочете написано.
Има някоя и друга петица, но си е правил грешки за това - една по география, една по БЕЛ, по технологии една.
По математика знам как е работата и всяка вечер си проверявам домашното лично и обяснявам урока пак. Давам задачи от сборника, който учителката ни е дала за подготовка, за почивните дни. Така нямаме нужда от частни уроци и няма пропуски поне със сигурност. Не го гоня за повече от учебния материал. Него да овладее изцяло е добра цел. Дано я постигнем.
Виж целия пост
# 10
Judy,кой сборник ползвате? Аз нямам възможност и нужните познния,за да помагам по математика.Трябва тепърва да уча материала с нея.Така че предпочитам да не обърквам допълнително и да  добавям поредното съмнение в решенията на задачите.
Виж целия пост
# 11
На изд. Архимед - учебник и сборник.
Още с големия син бях доволна много от това издателство.
https://www.book.store.bg/p195935/kniga-za-uchenika-po-matematik … ajna-alashka.html
Много ми допада, че всеки раздел си има три нива на сложност и детето може да започне от просто към средно и сложно или направо да започне от средно към сложно, ако в клас е овладяло материята.
sssani , не е трудно в пети клас да се помага. Ако се прави от самото начало си влизаш в крачка. Има си обяснения към уроците - сносни са, с примери. Задачите в учебника са възможно най-простички, колкото да онагледят взетия материал. Винаги почвам с кратък преглед на взетия урок - отнема ми не повече от 5 минути. Но пък после това помага много за разбирането - едно просто и кратко допълнително обяснение.
Лично аз предпочитам сама да следя, защото нямам доверие на външен човек как ще обясни и моето дете, специално, как и доколко ще разбере. Знам си му слабостите по-добре от всеки друг. И знам как да работим върху тях.
Виж целия пост
# 12
То и аз предпочитамд а следя нещата лично, но желанието с реалността и възможността са различни.Работя на смени и се разминаваме с детето  понякога с дни.Така че личен контрол  и ежедневно отделяне на време от моя страна не мога да практикувам за жалост.Благодаря за сборника.
Виж целия пост
# 13
Пети клас го подкара доста добре. Засега  нарежда предимно шестици, има и 2-3 петици. Споделя, че в училище му викали "зубър". Не се впечатлява особено. А него, милият, толкова да го мързи да учи и да се мотка, че няма и накъде повече. За сметка на това схваща страшно бързо и има слонска памет. Тези му качества компенсират мързела. А може и точно за това да го мързи - понеже всичко му се отдава с лекота и не ще да си дава зор, което лично мен ме влудява. Мисля си просто, защото правя съпоставки с малкия, който схваща по-бавно, но за сметка на това безропотно може да направи допълнително една камара упражнения и да осъзнава защо трябва да ги направи.
Мрън има напредък с краснописа. Преди писаниците му изглеждаха ужасно награцани, а сега е доста пригледно и четливо, явно оформи почерк. И с преразказите е по-добре. Отдавам го на факта, че пишат в нормална тетрадка и нищо го спира в обема, за разлика от глупавите тетрадки по развитие на речта, които ползваха досега.
И на него в пети клас му харесва повече, но пък и винаги е обичал възрастни да му обясняват нещо и му пасва да има повече учители. Дори не е успял да им намери големи косури (цар е в намирането на недостатъци), само по-дребни такива.
Виж целия пост
# 14
дами, колко време средно на ден отнема на вашите деца подготовката за училище - писане на домашни, презентации, учене на уроците?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия