НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 2

  • 89 757
  • 807
# 555
Точно така е, моя първокласник в друго училище никаква файда не вижда от тия упражнения. Но остава времето прекарано заедно и дисциплината
Виж целия пост
# 556
Аз не мисля, че е така. Изпитът е един стереотип. Детето решава месеци наред еднотипни задачи с цел да добие рутина и да се справи на изпита. Успяват със собствени сили тези, които са запаметили шаблона.
Еднотипни задачи, но различни и все пак развиват умение да се справя детето, а имайте под внимание и това че са много малки. Нашето дете е на 6,5 години. Децата смятат, четат и това беше първият им изпит в живота и не може да не ги поощрим. Това е много труд. Ние се занимаваме обучавайки я с буквички от 3.5 години. Всяка от вас полага усилия  за познанието на детето си и това не е  стеротип, защото тази малка главичка всеки ден е научавала нещо и това трябва да ни радва.
Виж целия пост
# 557
Аз не мисля, че е така. Изпитът е един стереотип. Детето решава месеци наред еднотипни задачи с цел да добие рутина и да се справи на изпита. Успяват със собствени сили тези, които са запаметили шаблона.
Еднотипни задачи, но различни и все пак развиват умение да се справя детето, а имайте под внимание и това че са много малки. Нашето дете е на 6,5 години. Децата смятат, четат и това беше първият им изпит в живота и не може да не ги поощрим. Това е много труд. Ние се занимаваме обучавайки я с буквички от 3.5 години. Всяка от вас полага усилия  за познанието на детето си и това не е  стеротип, защото тази малка главичка всеки ден е научавала нещо и това трябва да ни радва.
Разбирай стереотип
Виж целия пост
# 558
Истината е, че за една част от децата е нагласен. Никой не твърди,че всички влизат с връзки.
Има ли дете на манекенка или водеща, което не е прието тази година ?!
Виж целия пост
# 559
Аз не мисля, че е така. Изпитът е един стереотип. Детето решава месеци наред еднотипни задачи с цел да добие рутина и да се справи на изпита. Успяват със собствени сили тези, които са запаметили шаблона.

Съгласна на 80% с казаното. Това е причината, да не го пусна на изпита тази година. За да е от най-бързите и от най-концетрираните се изисква да се гони шаблонни задачи за бързина и точност. За нас със сина ми, ни беше достатъчно да достигнем нивото да разбира задачите и да мисли по тях. Но това не означава, че няма деца, които с по-малка подготовка се справят по-вярно и бързо със задачите. Именно те предполагам са по-концентрирани и съобразителни. Все пак по някакъв начин трябва да сортират децата. Вече въпрос на личен избор до каква степен ще усложни нещата. Има деца, чиито майки карат децата от 4годишни да решават задачите в сборника всяка вечер след детска, съмнява ме че това е била първоначалния замисъл на този изпит.
Виж целия пост
# 560
Разбира се подготовката е най-важната, а да подготвяш детето си и да не го пуснеш на изпита е безсмислено, точно защото приемам, че има и свободни места.

Синът ми е по-прецизен и обича да изпипва нещата, което е за сметка на бързината. Ако задачите бяха за вярност и прецизност, без ограничение на времето, щях да настовам да се пробва. Но тук се изисква и бързина.
Миналата година деня на изпита превърнахме в празник. Предполагам, виждайки лицея, всяко дете иска да учи именно там - запленено от тези зелени площи и приятна обстановка. И съм почти на 100% сигурна, че неприетите деца имат нотка на разочарование, че не са приети там. Още повече виждайки други училища - сиви и неприветливи. Едно е един път да му се случи, друго е да се повтори вътрешното му усещане, че не се е справил с този "изпит". Не ми е на живот и смърт. Всеки родител насочил се да подготвя детето си за изпита, го прави защото иска най-доброто за детето си. Аз също искам най-доброто за моето дете.

Поздравление на всички деца, които са положили усилие и желание да се подготвят!
Виж целия пост
# 561
Здравейте,
Моето дете е малко под чертата и се надявам и тази година да бъдат отворени допълнителни 8 места и разбира се това да облагодетелства точно 8 те деца след черата☺Т.е.от 89 до 96
Виж целия пост
# 562
Аз, като едно дете не прието на първо четене, сега, с мисленето си на възрастен, нямам спомен да съм била тежко разочарована и обременена от неуспеха си. В крайна сметка бях приета, много по-късно (октомври месец, след някаква проверка приеха резерви), но мисълта ми е, че не помня да е имало някаква душевна драма в моя детски свят заради това, че не съм била приета. Та мили майки, не се филмирайте излишно. Училището е прекрасно, до 4ти клас. След това комплексите, които може да насади, са в пъти повече от ползите. Казвам го като лично наблюдение.
Виж целия пост
# 563
Аз, като едно дете не прието на първо четене, сега, с мисленето си на възрастен, нямам спомен да съм била тежко разочарована и обременена от неуспеха си. В крайна сметка бях приета, много по-късно (октомври месец, след някаква проверка приеха резерви), но мисълта ми е, че не помня да е имало някаква душевна драма в моя детски свят заради това, че не съм била приета. Та мили майки, не се филмирайте излишно. Училището е прекрасно, до 4ти клас. След това комплексите, които може да насади, са в пъти повече от ползите. Казвам го като лично наблюдение.

Да, и аз кандидатствах там навремето. И в първи клас, и в седми. Вярвате или не - още си спомням задачите от първи клас, когато не ме приеха. И да, остана ми травма. Може би е въпрос как ще ти обяснят родителите по-късно неуспеха. В 7 клас ме приеха, но предпочетох друго училище в София. Както и да е.

Искам да попитам, някой има ли идея защо обявяват резултатите месец по-късно? (освен това, че междувременно трябва да си прокараш връзките). Преди малко прегледах наредбата. Пише:
 
Чл. 7. (1) Резултатите от изпита/изпитите за приема и преместването в училищата по
култура се обявяват в сградата на съответното училище в срок до два работни дни след
приключването им. Списъкът с резултатите на кандидатите от положените изпити включва:
клас, профил, номер по ред, входящ номер на кандидата, наименование на изпита/изпитите и
цифрова оценка.

Това е записано и за двете училища - НУКК и НГДЕК. Друго за срок за обявяване на резултатите в главите за конкретното училище не се казва. Т.е. това трябва да е срокът за НУКК, независимо за кой клас и за детската градина. Или бъркам?

Виж целия пост
# 564
Аз, като едно дете не прието на първо четене, сега, с мисленето си на възрастен, нямам спомен да съм била тежко разочарована и обременена от неуспеха си. В крайна сметка бях приета, много по-късно (октомври месец, след някаква проверка приеха резерви), но мисълта ми е, че не помня да е имало някаква душевна драма в моя детски свят заради това, че не съм била приета. Та мили майки, не се филмирайте излишно. Училището е прекрасно, до 4ти клас. След това комплексите, които може да насади, са в пъти повече от ползите. Казвам го като лично наблюдение.

Да, и аз кандидатствах там навремето. И в първи клас, и в седми. Вярвате или не - още си спомням задачите от първи клас, когато не ме приеха. И да, остана ми травма. Може би е въпрос как ще ти обяснят родителите по-късно неуспеха. В 7 клас ме приеха, но предпочетох друго училище в София. Както и да е.

Искам да попитам, някой има ли идея защо обявяват резултатите месец по-късно? (освен това, че междувременно трябва да си прокараш връзките). Преди малко прегледах наредбата. Пише:
 
Чл. 7. (1) Резултатите от изпита/изпитите за приема и преместването в училищата по
култура се обявяват в сградата на съответното училище в срок до два работни дни след
приключването им. Списъкът с резултатите на кандидатите от положените изпити включва:
клас, профил, номер по ред, входящ номер на кандидата, наименование на изпита/изпитите и
цифрова оценка.

Това е записано и за двете училища - НУКК и НГДЕК. Друго за срок за обявяване на резултатите в главите за конкретното училище не се казва. Т.е. това трябва да е срокът за НУКК, независимо за кой клас и за детската градина. Или бъркам?


Аз си спомням само една задача - 30 кръга, от които трябва да нарисуваш възможно най-много неща - до където ти стигне времето. Беше последната задача.
Виж целия пост
# 565
Здравейте,
миналата година по това време тръпнехме и ние ... за съжаление моето дете остана на една крачка под чертата с допълнително приетите деца... Едва тогава решх да потърся някакви връзки за да разбера дали имаме шанс поне ако някое дете не се запише дали ще ни се обадят... Оказа се, че е трябвало преди да излязат резултатите да потърсим каквито и да било връзки, което за мен даде отговор на въпроса има ли нагласени резултатити или не. И до ден днешен не е ясно дали има отказали се деца... никой не дава такава информация.

Хубавото беше, че детето ми научи много от подготовката ни в къщи и й беше наистина лесно в първи клас.

Честито на всички приети!


Тази година ако някой чуе за дете, което е прието, но няма да бъде записано, моля да пише! Вероятно питам за съществуването на русалка, но все пак Smile
Виж целия пост
# 566
Задължително отидете на място и настоявайте за обяснение, ако все пак сте в местата между 88 и 96, защо не приемат броя обявен по държавен план прием. /някъде назад има линк към документа/. Разпечатайте си го и настоявайте. Вложили сте усилия и детето се е постарало, не се отказвайте, заслужило си го е. Длъжни са да се съобразят с нормативно определена бройка, никакви устни оправдания не премайте.
Виж целия пост
# 567
Една от майките на детенце приети миналата година е написала че няколко дни след започването на записването се обаждат ако ги увеличат бройките. Дано да стане така и тази година
Виж целия пост
# 568
Дали не са звъняли на някои?
Виж целия пост
# 569
Колко време подготвяхте децата си за изпита, за първи клас? Само в къщи ли или детето е посещавало уроци/школа? Нашето дете догодина ще е първи клас и ми се иска да кандидатства.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия