Начин на учене

  • 3 869
  • 16
Добър ден ! Пиша темата, защото имам трудности в ученето, а се опитвам да полагам усилия. Проблема е, че много малко запомням само като чета темата. Чета ги по 4-5 пъти, а запомнянето ми е много малко. Моля ви за някакви съвети как да уча качествено и да запомням трайно.
Виж целия пост
# 1
На мен лично ми помагаше правенето на връзки м/у нещата.Така,за да науча нещо,аз първо трябваше да го разбера или да направя аналогия с нещо друго.Но естествено има и неща,които просто трябва да се научат наизуст.Все пак методите на учене са индивидуални за всеки,пробвай и виж кой работи при теб.
Виж целия пост
# 2
Още от ученичка, а после и като студентка винаги съм си разказвала вкъщи сама на глас уроците/темите Много ми помагаше това на мен.
Виж целия пост
# 3
Трябва да намериш връзките между нещата във всяка тема, има връзка и между темите. С две думи - не се опитвай да ги наизустиш, а да разбереш. Чоплиш, гледаш, търсиш други източници. Това е универсалният начин. Малко са предметите, по които просто се учи наизуст. Дори анатомията си има взаимовръзки.
Впрочем, какво учиш?
Виж целия пост
# 4
Не казваш какво учиш.
На мен най-много помагаше правенето на план-конспект. Отбелязвах си основните точки, подточките, подсказки за по-важните неща, тези, които непременно трябва да се споменат. Дати, ако има – също.
Писането много подпомага запаметяването. Някои преписват целите въпроси, други, като мен, с подробни планове.
При втория, третия прочит преглеждах плана, не губех време да чета целия въпрос, а си припомнях само най-важното.
Но пак зависи за каква специалност става въпрос.
Виж целия пост
# 5
Уча Право, 5та година съм . Благодаря ви за включванията. Преди само зубрих и ми отнемаше много време за материала, затова почнах само да чета темите по няколко пъти и ги преговарям, но така имам само посредствени оценки..
Виж целия пост
# 6
Малко късничко си се сетил, но по-добре, че изобщо си се сетил да търсиш начин да учиш по-добре.
Няколко въпроса да ти задам
- Когато си спомняш нещо, в какъв вид ти се явява - като картинка от учебника (все едно виждаш страницата, която си чел), като "лекция" ги слушаш,  или като си го "изиграваш" телом или наум?
Виж целия пост
# 7
Като картинка от страницата ми се явява. А ти какво учиш или си завършил, Andariel ?
Виж целия пост
# 8
Логопед съм и се занимавам и с хора (деца, възрастни) с обучителни трудности. Обичам това с ученето как се случва и как да се случва по-лесно.
Значи си предимно зрителен тип. Тогава започвай да си правиш или кратък вариант на темите като вадиш най-важното, или започвай да подчертаваш най-важното в различен цвят.
ПравИ си схеми от типа на следното (просто импровизирам)
Видове право:
-трудово
-наказателно
-
 -......

Или като списък или като лъчи на слънце. Срещу всяко от тях пишеш с две-три изречения най-най-най-важното за конкретното нещо.
Може да си правиш и нещо като таблици, макар те да не са толкова удобни, но разделяш в две колони или три според някакви признаци и пишеш надолу на списък какво се отнася за всяко.
Рисувай схемички, шарено подчертаване.

Трудоемко е, но като свикнеш започваш много бързо да ги правиш по този начин. Когато дойде време преди изпита, просто хвърляш по едно око на всеки пищов и си готов.
Виж целия пост
# 9
И аз уча (в университета навремето и сега) с писане на най-важното. Конспектирах си въпросите и награя за един ден преди изпита само препрочитах конспектите.
Виж целия пост
# 10
Прави си плакати или планове с кутийки, цветове, форми. И си поставяй цел за деня - да науча какво е ... как се прави ... как се използва ...
Виж целия пост
# 11
С писане, рисуване и схеми. После написаното залепвах на стената срещу възхлавницата. Всяка вечер или следобед като си легна преглеждах написаното/нарисуваното или фрагменти от него.
Особено полезно ми е било за таксономии и класификации на растения, животни, микроби и вируси, които обикновено нямат край.
По копие на конспекта за изпита с точно формулираните въпроси си отбелязвах основни ключови думи, за да не пропусна нещо важно при развиването на въпроса и се стараех като картина да запомня тези малки жокери кой къде стои. Така свързеах визуално всеки един въпрос с конкретна дума-жокер, за която да опиша какво знам.
Виж целия пост
# 12
Аз винаги съм учила най-добре с писане. Преписвах лекцията наново,
като систематизирах материала и изхвърлях всичко излишно, оставаше най-същественото. Идеята за подчертаване и отбелязване с различни цветове също е добра, една колежка го правеше. И аз като теб запомням зрително и винаги после на изпита си представях как изглежда страницата. А ако си учил задълбочено, проблемът понякога е докато ти текне мисълта, после вече е лесно.
Виж целия пост
# 13
Щом преписваш си и отчасти "двигателен" тип - ръката ти "помни" какво е писала.
Обичайно комбинираме всичките типове, те са относителни, просто при всеки доминира един тип - повече зрителен примерно, но и двигателен или слухов в някакъв процент.
Виж целия пост
# 14
Добър вечер ! Благодаря на всички включили се, много ценни съвети ! Да попитам последно - как се разбира по-добре един текст, като се прочете възможно най-бързо или като се прочете по-бавно, защото съм срещал различни мнения..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия