Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 526
  • 2 544
# 630
За съжаление не мога да намеря клипче за перпендикулярно. Аз го правя като гледам само  в страничните огледала. Никога не се обръщам назад. Като намеря ще сложа клип.
Виж целия пост
# 631
Здравейте, преди месец си вземах книжката и карам от време на време.Понеже карах курса в две фирми ме учиха по различен начин.
Живея в малък град,в който няма светофари, а стопове.Повечето ни улици са разбити и тесни Знам, че е много относително и ситуациите са различни, но как влизате в завой?
1.Експериментирайки започнах да влизам в завоя със натиснат до долу съединител и спирачка, за да не се изсили
(Грешно е знам, отпосле се сетих, че инструктора ми казваше никакъв натиснат съединител в завой)
2.Експериментирайки при влизане на втора в завой без да пипам никакви педали колата се засили
3.Експериментирайки преди навлизането в завоя натискам съединител, обирам със спирачка, пускам спирачката, пускам съединителя, влизам в завоя и подавам газ
 Давам пример :
-Спряла съм на Стоп, ще завивам наляво, оглеждам се няма никой първа и потеглям.Включвам втора, наближавам ляв завой, как бихте реагирали?
Първия път щях да се кача на бордюра като не пипнах нито съединител, нито спирачка останах на втора, а на първа знам, че се включва само при потегляне и много тесни улички.
Втория път(извинете, че се повтарям) малко преди завоя натиснах съединителя, спирачка да намаля,останах си на втора,пускам спирачката и вдигам съединителя и след преодоляването на завоя газ.
 
Виж целия пост
# 632
Аз натискам спирачка преди завой .Съединител заедно със спирачка натискам само,ако рязко искам да спра или да сменя предавката преди завоя, както в случая е питането.
Виж целия пост
# 633
Въпреки че нямам много опит зад волана, бих споделила мен какао ме учиха за завоите и как влизам в завой. Учиха ме ,че се намалява ПРЕДИ завоя, тоест преценяваш си разстоянието, преди завоя намаляш, сваляш една предавка по-надолу и вече в самия завой отпускаш спирачката, завиваш и със самото излизане от завоя подаваш газ, иначе в един момент ще загасне. Имам един скрийшот,който си го пазя и доста добре обяснява влизането в завоите, ще я прикача по-долу. Друго - натиснеш ли съединител и спирачка ,без значение че си на скорост,по този начин освобождаваш колата, все едно завиваш на свободна. А при лед в завои да натиснеш спирачка и съединител...не си го представям, става много опасно.
Виж целия пост
# 634
На лед в завой, каквото и да направиш, ако си забравил, че физиката не е отменена като наука, си вътре с двата крака. Единици са редовите водачи, които усилено се занимават с тренировки за овладяване на колата при внезапна опасна ситуация. Та за завой под 90о на градско, а те са почти 99% от завоите, трябва рязко намаляване на скоростта и сваляне дори с две предавки до почти пълзене (ако влизаш в пресечка без видимост) и с крак на спирачката, но без да я натиска осезаемо, влизаш в завоя без газ, но с готовност за спиране дори с цената на угасване на колата. Това от горната картинка важи за улици с поне две платна в посока и видимост от 50-тина метра най-малко, както и при абсолютно спазване на скоростните ограничения. И по-добрия вариант е да се подаде минимална газ още с влизането в завоя, за да теглят леко колелата а не да се товарят от спирането, което увеличава възможността за излизане от трасето по допирателната на завоя.

  П.П. Имайте пред вид, че колите с предно предаване леко недозавиват, което при по-висока скорост може да ви шашне и да предизвика инстинктивно допълнително навиване на волана, което обикновено ви изпраща... в насрещното платно.  За това написах по-горе, че влизането с по-висока скорост в завой е по-безопасно на платно с две ленти, защото ще имаш буферна зона в лицето на втората лента в ляво и няма да се озовеш веднага в насрещното платно. С риск да ме намразите, ще повторя - спазвайте стриктно ограниченията на скоростта особено преди завой без достатъчна видимост.  Преди години, имах случай при едно качване  към язовир Искър, да се озова  след влизането с необмислена скорост в един десен завой, пред младо семейство, което (също без много акъл в главите) правеше обратен завой, бутайки на ръце едно малко полско фиатче. След като ококорихме очи паници с дружината в колата, донавих волана и покосявайки две от тънките километрични колчета, заобиколих семейството. Спряхме на 30-тина метра след това, почти в канавката. През това време, младежите се качиха в засиленото фиатче и без да се поинтересуват от нашето състояние, отпътуваха към София. Таа - внимавайте Simple SmileSimple SmileSimple Smile.
Виж целия пост
# 635
Като чета колко сложно обеснявате се чудя как съм завивала досега! Нищо лично, просто всички обяснения за педали, газ спирачка в кой момент кога и т.н. наистина се зачудих как правя това виртуозно майсторство да завивам Simple Smile
Виж целия пост
# 636
skk007, всеки може да завива, въпросът е как. А истината е, че дори хора с години опит някой път правят елементарни грешки. Всеки е бил в учебна кола и съм убедена, че като начинаещ всеки се кръсти преди да тръгне колкото и да е била далечна дестинацията. Та ти като седнеш в учебната кола, не знаеш елементарни неща, камо ли пък да не задаваш въпроси. Смятам, че е нормално да има съмнения и въпроси от сорта.
Виж целия пост
# 637
Да, разбира се! Просто цялото обясняване ме замисли как аз го правя... И се обърках тотално Simple Smile
Виж целия пост
# 638
Да, разбира се! Просто цялото обясняване ме замисли как аз го правя... И се обърках тотално Simple Smile

Аз, за да не се обърквам, минах на автоматик Simple SmileSimple SmileSimple Smile!
Виж целия пост
# 639
И аз съм на автоматик.Супер ми е.
Виж целия пост
# 640
С автоматик или не,ако не знаем кога да натискаме газ,спирачка, пак е проблем!!!
Виж целия пост
# 641
В града намалявам преди завоя и на втора, а понякога и на полусъединител взимам леко завоя. Това ако нямам видимост и очаквам евентуални препятствия (хора, коли, дупки) или е тясно. Във всеки момент имам готовност да натисна и спирачката. Извънградско пак намалявам преди завоя, на трета или на 4-та според колко е остър, и излизам с подаване на газ, за да дозавие както трябва. Случва ми се да се наложи да натискам спирачката и в самия завой, ако се е оказал прекалено дълъг. И гледам знаците, въпреки че не винаги съответстват на реалната ситуация. На последните ми извънградски карания на няколко места попадах на знак за остър завой, а то хич не е такъв. Но предпочитам да намаля, макар и без нужда, отколкото да се метна на мантинелата.
 
Виж целия пост
# 642
Идеята на завиването в нормални условия е да бъде изпълнено чисто, с  минимални корекции на волана, на спирачката, на газта. Разбира се, може да тормозиш и 3-те в завоя с определена цел или в определена ситуация, но там вече се иска опит. Аз силно се стресирам, когато някой пред мен натиска спирачки в завоя, без да има причина за това. Стресирам се и от хората, които  пипват леко спирачката, а могат просто да пуснат газта.
Ето едно подробно видео, защото от просто казано- намалявам преди завоя, 3та, завивам, газ да дозавия,... просто даваме грешни съвети.
https://www.youtube.com/watch?v=v0d7HCAhQR4
Много приятен презентатор, говори на високо ниво и показва, че има опит да презентира пред хора. Видеото е дълго, може да го гледате на почивки, както и няколко пъти. Нека всички опитни шофьори да го изгледаме и да научим още нещо.
Виж целия пост
# 643
 Вместо да се стресираш, пазиш дистанция съобразена със скоростта. Това опитните шофьори го знаят и не се стресират от светещи стопове, защото всеки водач е с различна степен на опитност и различна степен на психическа устойчивост. Може да е решил, че се движи бързо в завоя и трябва да намали по-бързичко - светват стопове. Може да е решил, че му висиш на багажника и мига със стоповете, за да ти покаже, че не иска да ходи в Пирогов заради тебе. Та много работи, вие опитните шофьори, трябва да научите... явно.
Виж целия пост
# 644
А какво точно пречи, че пред теб човекът намалява със спирачки?
Мен лично повече ме притесняват тези, които не дават мигачи при завой и престрояване.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия