Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 003
  • 2 544
# 855
... на Царица Йоанна  скъсах един с едно BMW 5-ца на една от дългите пресечки, че нещо много "тежко" го раздаваше с някакви двойни гърнета, издебнах го при тръгване бях леко зад него отляво и тъкмо минах на 2-ра и на около 3500 обората (максималния въртящ момент си подготвих), ляв мигач и Алфата изрева, не прощава Simple Smile. Умрях си от кеф и то сток кола, без да й е пипано нищо. ...

Simple SmileSimple SmileSimple Smile Taka се влиза в печалната статистика Simple SmileSimple SmileSimple Smile

П.П. А всъщност, управляващият БМВ-то, най-вероятно не е знаел, че се състезавате Simple Smile.
Виж целия пост
# 856
Разбира се, Зуки, "разбирачите" в повечето случаи гадаят.

Моят съединител не отделя високо, но сякаш е една идея по-твърд от на повечето не знам, скоростната кутия също не е първа младост, но нищо й няма. Читав съединител, сякаш зависи и от карането, но около и над 100 000 км. деяни.

То си е и до марка кола, поколение и т.н.
Същото и с окачаването - някои возят меко, ама са баници и лашкат в завои, други - с по-спортно стегнато окачване са, като влак, не мърдат в завои и с по-високи скорости, и са с бърза рейка, да кажем, но може да имат малък градус на завиване, и да трябват повече маневри от на друга кола Simple Smile.

Моят майстор също е много добър, каквото е сложил не е мръднало и е на принципа :"Сменя се каквото се развали", не наред, както правят масово.

Добре правиш, аз също за най-дребното "шумче" и нещо, "тормозя" моите хора Wink.

Да, Мунчо, ясно ми е. На булеварда нямаше никой, за около 800 м. и до 70-80 км/ч, все пак съобразявам. Но е факт, машина е, всичко може да се случи. А другият какво е знаел и какво не, негов проблем, аз си направих кефа и раздвижих колата, също чух любимия си звук, че едно е да пъплиш, друго е да си вкараш обороти Wink. Забелязах също, че "отделянето" на предавката е по-различно при 4500-5000 оборота, отколкото при 2500-3000, да кажем, много по-плавно и двигателят сякаш "вдишва", не знам дали мога да го обясня.
Виж целия пост
# 857
Е ... Тунела на Люлин ... Наричат го Ускорител на елементарни частици. Малоумно е мислен и строен. Като се почне от светофарите към кръстовището на Орион, лентите и всичко. Само хубави думи си мисля за кметицата на София, гррр ...
Дясната лента е по - широка от уж бързата. От Люлин към центъра уж навреме се сетиха да сложат светофар към релсите на 8 трамвай.

Състезанията също са ми забавни. За какво бързаш, бе брат? За да си колата пред мен на следващия светофар ли?
Виж целия пост
# 858
Какво да ти кажа - при хондата червената зона започва при 7 000 оборота Simple SmileSimple SmileSimple Smile
Виж целия пост
# 859
Зуки, "сестро", не бързам, на моменти съм, рядко си правя кеф, нищо повече, иначе съм примерен, карам по ограниченията. Далеч съм от манталитета, за да си пред някой на светофара Simple Smile.  Но първи ли съм, примерно на Сливница, на по-широки булеварди, си ускорявам по-бързичко понякога. Иначе "вечно бързащите" ги знаем. По същия начин и при кофти път, пълзя с 30-40, правейки колона и не ми пука, който иска да минава и изпреварва, въпреки че из улиците винаги има знаци за такова ограничение, както и пешеходни и легнали полицаи, както е пътят от Кумата нагоре посока Драгалевци-Симеоново-Бистрица.
Виж целия пост
# 860
Здравейте!Бих искала да благодаря на всички,които са коментирали тук.Макар да не съм се включвала досега изчетох всичко до тук....бяхте ми изключително полезни и мотивиращи.
Виж целия пост
# 861
Едно мамче, добре дошла!
Представи се, моля - вид кола, проблеми на пътя и т.н.
Имаш ли въпроси/проблеми?
Виж целия пост
# 862
Здравейте!Бих искала да благодаря на всички,които са коментирали тук.Макар да не съм се включвала досега изчетох всичко до тук....бяхте ми изключително полезни и мотивиращи.

Привет, радвам се, че ти е полезна темата, добре си дошла Wink.

Драскай, споделяй и питай за всичко, това е идеята, както и в другата тема за "задволанните устройства" Wink.
Виж целия пост
# 863
Едно мамче, добре дошла!
Представи се, моля - вид кола, проблеми на пътя и т.н.
Имаш ли въпроси/проблеми?
....то моето е една мноооого дълга история.Курсовете изкарах още на 17г. и изпита взех от първия път с 1 грешка на листовките (часовете тогава бяха само 24 без нищо друго),но след това нямах какво да карам.Станах студентка в по-голям град и все още нямах какво да карам и така минаха много години ....направо не е за казване...срам голям...но времето си лети и това е.. та така минаха близо 18 години.Е от време на време съм прибирала компанията или съм карала колата на приятеля ми (вече съпруг) , но толкова.Никога не съм се престрашавала да карам сама.Може би и не ми се е налагало чак толкова много... Пред 3-4 години взех 3-4 опреснителни,но инструктира казва,че няма смисъл да ми взема парите,да се качвам и да тръгвам ....аз обаче изобщо си нямам доверие.Гледам хората и все си мисля,че няма да мога да се справя като тях.
И така пак не започнах сама.... преди около година започнахме уж да се мъчим с моя съпруг да се учим да караме.Е няма такова мъчение,казвам ви.В месеца веднъж ,най- много два пъти да караме за по 15-20 Мин.Голяма истерия.Ужас....А бях си обещала на Нова година,че следващата година ще посрещна вече като активен шофьор......честно ви казвам направо си мислих,да ви върна книжка в КАТ и да се приключи със сагата:grinning:
Но попаднах на тази тема,която ми вдъхна кураж да опитам сама.И така една сутрин взех ключовете на семейното БМВ  и отидох на работа,а после взех,че се и върнах,просто се престраших и го направих.През цели път си повтарях на ум действия,които ми предстоеше да направя.Мисля,че се справих добре..колата не ми загасна,ляв завой направих без да засека някой,през две кръгови минах и не знам през колко сфетофара .Но пусто му все ме е страх да не би да не отразява някоя пешеходна пътека или да не видя някой,когато се включвам в друга лента...ей това много ме тормози.С паркирането за сега се справям на късмет:grinning: а и си открих едно мое си местенце близо до нас,а на работа нямам проблем с мястото за паркиране.Та така вече две седмици самостоятелно шофиране до работа и обратно.
Още на 2 рия ден от моето самостоятелно шофиране ММ остави колата без гориво,та ако исках да я карам, трябваше да заредя.Айде още едно оправдание да не се кача.Този път обаче,си казах щом веднъж се качих сама, пак мога...а и вече бях прочела темата:stuck_out_tongue_winking_eye:през целия път до бензиностанцията си повтарях ДИЗЕЛ, ДИЗЕЛ,голям страх да не взема да кажа бензин 95.Joy
Вчера друг страх.....като цяло много рядко ми се случва да загасне.Е , хора,като миналата сутрин такова гаснене не ми се е случвало НИКОГА.Чак, помислих, че нещо й направих на колата.Предната вечер много валя при нас.На сутринта колата мокра,а стъклата изпотени,в огледалата не се вижда.Та пуснах аз да духа всичко де що можеше да духа, изчаках3-4 Мин и тръгнах.Не беше уж студено,ама както взех да гася колата на всяко спиране,а тя не вдига обороти.Уж давам газ, а тя даже и не се форсира и така я едно кръгово изгасих... Ужас... бързо запалих,ама едва се изнесох...аз натискам газтата,а колата не върви.Едва се дотътрих до работа,после цял ден мислих как ще се прибра.Чак обмислях вариант с ГТ да се връщам,но кой ще я прибере после.Реших, обаче,да се прибера като умишлено мина през едно задръстване (поради ремонт).Викам си тук и да загася,няма за къде да бързат останалите,така или иначе ще си чакат (сега като се замисля не знам до колко е било удачно,че е можело съвсем  да затапя, ако наистина е имало проблем с колата).Не съжалявам,че минах т.к.това ми беше доста добро упражнение за потегляне.
Днес дори си промених маршрута.Ами то имало и по-удобни варианти.
Утре ми предстои да закарам малкия на тренировка по съвсем друг маршрут, който съм минавала само веднъж и ми е много притеснено.Надявам се ,че я събота сутрин няма да е много натоварено.
Май стана доста дълго моето обяснение....дано не  вие  е било отекчително. Един съвет към всички нови шофьори - бъдете по-уверени и вярващи в себе си .Едва ли някой е идеален на пътя, важно е да  се шофира безопасно.
Аз се надявам някой ден да мога уверено да кажа пред себе си " Браво.Вече се справяш добре".
Виж целия пост
# 864
Браво. Супер. Може да се отпуснете, шофирането е удоволствие. Моите дъщери не мога да ги извадя от колите.
Но автомобилът трябва да е в пълна изправност.
Виж целия пост
# 865
Едно мамче, така е, никой не е идеален. От 20 години съм шофьор, от 15 активен, днес, за мой срам, за малко да предизвикам ПТП. Излизам в отпуск и днес един куп задачи, след обяд вече толкова бях уморена, акъла ми в това какво още трябва да свърша и на едно кръстовище, без предимство съм, направо, отсреща друг, който завива наляво и си чака човекът. Гледам вдясно в далечината не идва ли някой, а не виждам близкия, добре, че човекът имаше бързи рефлекси, то и аз се усетих, и двамата спряхме. Докато се изнасях, пет пъти му направих извинителен жест, как ли ме псуваше наум...
Виж целия пост
# 866
Повечето проблеми идват именно от разсеяност в комбинация с висока, несъобразена скорост с моментната ситуация и преценка на възможностите ни за реакция за максимална безопасност. Ако се пълзи внимателно, няма да има опасности, въпреки че тук в София е пълно с убитаци, които засичат, бутат се и те вкарват в проблеми постоянно, затова пълзя, а където се поотпуши, се изтеглям по най-бързия начин. Предпочитам да спазвам дистанция поне една кола разстояние, нищо, че се бутат "играчите бързаци", отколкото да се лепя за бронята на предния и крака на спирачката за възможно рязко спиране. Рефлексите са важни, също зрението, кръвното, всичко оказва влияние. Ако щеш, кракът може да се измаря често от педалите, неправилна стойка, нерегулирани удобно седалки, огледала и т.н.

Едно мамче
, много опасна ми звучиш на пътя, не знаеш какво правиш, не си познаваш колата. Що не те понаучи мъжът ти, ако е добър шофьор, разбира се.

Опознай си колата първо, всеки ден карай, обирай скорост с педала на газта, контролирай колата, разучи спирачния път, абе дълъг път те чака. Какъв е баварецът, автоматик ли? Ти пък на едни от най-опасните и непрепоръчителни коли за нов шофьор се учиш.

Много хора "имат" книжки, но не карат. Какво, като е изкарал на 18 и не е карал 10-15 години. Плюсът е, че е платил по-малко, че сега са скъпи курсовете, а и още ще ги дигат.
Да не коментирам и тия дето само държат пред блока "за престиж", заемат места и не карат, колата гние и трупа шума и боклуци.

Аз изкарах по-късно книжка, но веднага се качих след това и не слизам. Веднага, веднага, след 7 месеца, докато се намери колата, на която за месец-два се донаучих и сега я карам с 2 пръста, и я въртя, като пумпал.
Виж целия пост
# 867
За чен основно правило е, да се изкара книжка само когато ще имаш възможност веднага след това да караш. Имам приятелка с отдавнашна лнижка и никога не беше карала. Взе много опреснителни, което е голям разход. Сега е нонстоп в колата, по цял ден върти из София, а ревеше, че не може да свикне.
Виж целия пост
# 868
За чен основно правило е, да се изкара книжка само когато ще имаш възможност веднага след това да караш. Имам приятелка с отдавнашна лнижка и никога не беше карала. Взе много опреснителни, което е голям разход. Сега е нонстоп в колата, по цял ден върти из София, а ревеше, че не може да свикне.
И аз съм на същото мнение, но за огромно съжаление понякога плановете се разминават с действителността.Аз също имах намерение да се сдобия със собствен автомобил веднага , след като се взехс книжка...Но не се случи така.
Аз през тези много години съм карала периодично,но никога сама и опреснителни съм вземала.Май,май истината е една (поне за мен) малко повече увереност, непрекъсната практика и естествено внимание към останалите участници в движението.
Цитат на: FragranceFanatic link=topic=1029315.msg39385850#msg39385850 date=15
[spoiler

Едно мамче
, много опасна ми звучиш на пътя, не знаеш какво правиш, не си познаваш колата. Що не те понаучи мъжът ти, ако е добър шофьор, разбира се.

Опознай си колата първо, всеки ден карай, обирай скорост с педала на газта, контролирай колата, разучи спирачния път, абе дълъг път те чака. Какъв е баварецът, автоматик ли? Ти пък на едни от най-опасните и непрепоръчителни коли за нов шофьор се учиш.

Много хора "имат" книжки, но не карат. Какво, като е изкарал на 18 и не е карал 10-15 години. Плюсът е, че е платил по-малко, че сега са скъпи курсовете, а и още ще ги дигат.
Да не коментирам и тия дето само държат пред блока "за престиж", заемат места и не карат, колата гние и трупа шума и боклуци.

Аз изкарах по-късно книжка, но веднага се качих след това и не слизам. Веднага, веднага, след 7 месеца, докато се намери колата, на която за месец-два се донаучих и сега я карам с 2 пръста, и я въртя, като пумпал.[/spoiler]
Не съм коментирала тук ,за да ми се прави оценка от другия край на света от някой с неизвестни познания и опит.На ясно съм,че имам мнооого за учене и не ми е необходимо някой да ме забива тук.
Да, мъжът ми е отличен шофьор.(не е само по мое мнение). Професионална книжка има от  около 20 години,с която си изкарва хляба.Кара по незнам колкото часа на ден,но пък се изнервя като не съм ок и предпочитам да не създавам допълнително семейно напрежение.Впрочем той е на мнение,че ако се кара разумно БМВто  си е перфектно...удобно е за каране,комфортна возия,не гасне лесно и ако не се изсилваш с газта(което пък идва според мен от умствения багаж на всеки) ......Питаш дали е автоматик....ти как мислиш.....ако беше дали би ми загаснала на няколко пъти онзи ден....А за ситуацията тогава,разбрах нещо което съм пропуснала, а именно,че трябвало когато не вдига обороти да отдръпнеш газта и после пак да натиснеш,а аз давам газ и те не върви.
По принцип съм перфекционист,а това определено ми пречи в случая.Ето вчера паркирах успоредно на тротоара на около 30тина см от него, имаше и лек наклон.Ей, докато не я приближих максимално и не насочих гумите към тротоарна не направих ли една камара маневри.А можех да си я оставя както първоначално бях спряла и нямаше на никого да пречи.Такива неща много ги изживявам ,да не говоря ако съм карала няколко метра на по-ниска скорост, а знам,че трябвало да превключва.
Виж целия пост
# 869
Това "да вземе мъжът ти да те научи да шофираш" е абсолютна глупост и повече вреди отколкото да помага. Съвет в конкретна ситуация може би да, но за "учене" си има специалисти, а и поне половината мъже които срещам по пътищата по-добре никого да не "учат".
На мен жената ми звучи съвсем ОК, не всеки се е родил научен. Важното е да осъзнаваме отговорността, която идва с врътването на ключа, и да не се считаме за велики и безсмъртни. Всичко останало идва с опита.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия