Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 013
  • 2 544
# 885
Точно така, bitmad. Hands Ok Hand

В София е школата на Жекови, баща и син на Околовръстното.
Обмислях лятото да се запиша, че ме влече, и с Алфата да тренирам всичко, но сякаш ще е догодина. При всички случаи съм си решил за себе си да мина такава школовка.
Виж целия пост
# 886
FragranceFanatic LOTUS SOFIA MOTORSPORT DRIVING SCHOOL ми се струва по-интересно, и май е за същите пари, че и караш на писта Дракон.  Ива  Русинова има училище за дрифт, но колкото и да я харесвам и като личност, толкова и нямам желание да и дам пари да ме учи да мятам дупара на Сапарева баня.
Виж целия пост
# 887
Мотористите, и тях ги деля на категории, както и автомобилистите. Има тъпаци, има и нормално каращи....веднага се разпознават.
Никога няма да се кача на мотор.
Виж целия пост
# 888
Мотористите, и тях ги деля на категории, както и автомобилистите. Има тъпаци, има и нормално каращи....веднага се разпознават.
Никога няма да се кача на мотор.

 Що? Аз пък след малко ще изкарам мотора да се порадвам на хубавото време.
Виж целия пост
# 889
По този повод във фейсбук бях гледала един клип от бул. Стамболийски в София. Карат си нормално хората за направо, колата пред този,който снима, пуска аварийки и постепенно намалява скоростта. Съответно, нашия пич с камерата, пуска ляв мигач, тръгва да я заобикаля и девойчето (се оказа в последствие) дава рязко газ да прави обратен завой и съответно се удрят.
Виж целия пост
# 890
Цоп и аз в темата. Взех си книжката и направих пръв опит за каране със семейната кола. Ужас! Не очаквах такава разлика с учебния автомобил. Признавам, че в началото даже скоростите не можех от раз да вкарам. Предвидливо тръгнах да правя обиколки на един огромен паркинг, почти празен. Скоростите влизат много по-трудно и за миг изпадам в паника, че не мога да ти сменя или ще счупя скоростната кутия. Гасна ми колата няколко пъти. Учебната беше също на бензин и газ, но се държеше по различен начин. Задната е долу в дясно, на учебната беше на мястото на първа, но се натискаше лоста надолу. Та правех обиколки на паркинга и общо взето прехвърлях първа-втора, докато не се скарахме с ММ и слезнах. Тръгна да ме учи нашият да карам с една ръка! И то не да държа волана, а да го притискам отгоре с отворена длан. Казах, че не искам да карам така и той ми се навика, че така няма да се науча. Виждала съм го как кара и наистина го върти с лекота. Но при мен не се получи и изпуснах волана в завоя. Добре, че предвидливо завивах на абсолютно празно място, даже без бордюри. Този човек иска някакъв висш пилотаж от мен. А аз само искам да не излизам от платното при десен завой. С учебната изключително рядко ми се е случвало. С нашата се оказа, че влизам в насрещното, ако е остър завоя и не съм на първа. Sad И разлика в завиването ли има? Sad
Виж целия пост
# 891
И кое изисква да натискаш волана с длан, а не да го държиш с  ръце, както трябва?
Виж целия пост
# 892
И кое изисква да натискаш волана с длан, а не да го държиш с  ръце, както трябва?
Еми, не знам. Ставало по-лесно и по-бързо според него. И едната ръка била свободна.
Така хубаво се изпокарахме, че сега не знам сама ли да се мятам на колата или ...пффф, лоштото е, че мога да карам само вечер по тъмно. Или евентуално събота  и неделя.  На фарове съм карала само веднъж по време на курса и като ми застане някой човек с тъмни дрехи на неосветено място, го виждам в последния момент преди да тръгне да пресича. Освен ще карам рано сутрин през уикенда, докато хората спят. Трябва да свикна на пустата кола. Уж е по-хубава от учебната, а ми е трудно... Tired Знам, че без да карам няма да стане. Знам, че и нямам алтернатива кой да стои до мен, освен ММ. И не знам как ще го търпя.  #Cussing out Толкова кротък и добър човек, а като се качи на кола става зъл и ужасен! Обясних му вчера, че колата е коренно различна и ми е трудно да боравя с лоста, искам да свикна първо с него и с маневрите на колата - завои леви и десни, задна. А той почна да ме учи на някакви паркирания дето изобщо не сме ги правили на курса и съвсем ме ошашка.  Crazy Предполагам, че мога много да науча от него, но не и в момент, в който опознавам самата кола. Може би в по-късен етап. Накара ми се едно хубаво, че нищо не знам. Реално на учебната карах в пъти по-добре. Не знам защо така се получава...
Виж целия пост
# 893
Трудно е в началото,  ще свикнеш.  Само не се отказвай,  както направих аз. Всичко се забравя,  ако не караш редовно от началото.
Виж целия пост
# 894
😀😀😀
Непокорна, същото беше и у нас. Или подобно. Преди да взема книжка бях карала семейната по междуселски/междуградски пътища. И там нямаше проблем. В София обаче се започна - тук много чакаш, Там много бързаш, не можеш да маневрираш,  как ти дадоха книжка, тук не така, а иначе....Imp Опитах да обяснявам, че не задължително да карам като него и даже на моменти си противоречи, но нямаше ефект. От друга страна не искаше да карам сама - не си готова, в София е лудница, ще направиш ПТП. Не ми даваше колата сутрин за работа, а аз работя сравнително близо и исках просто да карам, макар и малко. Накрая му казах няколко пъти, че не искам да бъде с мен, изнервя ме и след още караници тръгнах сама. Първо на работа. Първият път ми беше студено, изби ме студена пот, после топло, сърцето ми биеше на макс, а аз си говорех сама и се успокоявах.  Така до първото задръстване, там вече се успокоих и продължих без проблем.  Паркирах после пред работа и така.... После опитваше да ме спре, защото вечер вече е тъмно, а аз на курсовете и след това по тъмно не бях карала. Аз все пак продължих да ходя на работа с кола и понякога с един колега се прибирам и по тъмно. Вече не ми прави проблеми, но беше мнооого сложно. Подозирам и като завали, че ще извади други доводи и така ще се дрънкаме до пролетта сигурно. Сега не смея да му кажа, че оня ден при паркиране леко жулнах калника. Почти не личи, ама ще ми мърмори!
Той иска от веднага да карам, като че ли съм зад волана не от 2 месеца, а от 20 години.
Сори за дългия пост!
Виж целия пост
# 895
Добрият шофьор разчита ситуациите и има в главата няколко сценария какво може да стане от дадена ситуация, гледа една, две коли по-напред какво правят, светофари от далеч, знаци, огледала преди маневра, мигач, отново огледала, и тогава маневра, спазва дистанция, движи се според условията, не се лепи плътно зад предния, не засича, преценява разстоянията, познава си колата, ползва си инерцията на скорост, винаги спуска наклон на скорост, обира и контролира скорост на движение с педала на газта, не натиска постоянно съединител, също не го държи на светофар и не натиска постоянно спирачки, както и да изключва от прекалено далеч преди светофар и да се движи на свободна, и много други неща. Но това са едни от базовите.
Никакво ядене в колата, държане на телефон,
Скрит текст:
но тук все едно говоря от пусто в празно, гледам го това всеки ден по улиците и булевардите ни. Също паркират, като идиоти навсякъде, без да се съобразяват другите как ще минат. Мила, родна картинка.
В моята кола не се пуши и яде, само вода или друго за пиене.
Чисто и свежо. Ваксата, която слагам на автомивката ухае много приятно, да ти е кеф, докато полираш с меката микрофибърна кърпа.
Това сигурно в някаква паралелна реалност....  Smiley  щото в моя град по улиците го няма.
Особено последните 2-3- години....имам чувството, че всяка втора кола е "нападната" от кифла/кифльо, който е виждал някъде някога педали и волан, но идея си няма защо се е качил в кола и какво да прави на пътя.
Някакъв кошмар е.
Виж целия пост
# 896
... И разлика в завиването ли има? Sad

Да, за съжаление има и тя най-често е породена от конструкцията на предното окачване в комбинация с вида на предаването - предно или задно. Най-често, колите със задно предаване са по-маневрени като чисто физически показатели, но обикновено там значение има дължината на самия автомобил.  Разликата най-често е в диаметъра на обратния завой, който пък директно зависи от ъгъла на завиване на предните колела. Добре е да направиш сравнение и по този показател - дали учебната и личната кола завиват на еднакъв ъгъл. Ако личната завива с по-голям радиус, може да те изненада неприятно в някой остър завой на тясна уличка.
Виж целия пост
# 897
Охо, бая сте писали, "изостанал" съм, ще "наваксаме". Wink

Хе-хе, НепоКорна, нали ти казах. Wink

Търси си поводи постоянно да се качваш, палиш, отваряш капак, гледаш това-онова, да мръдваш насам-натам. Карай всеки ден. На място си потренирай скоростите да свикнеш със самия ход как и къде влизат, колко усилие изисква вмъкването на предавката. Моята специално изключването е с два пръста, като масло.
Реално всичко описано ти е нужно, ако искаш да понаучиш това-онова, иначе ако е само да се качиш и да стигнеш от точка А до Б, не е нужно да знаеш всичко за колата ти. Но все си мисля, че е полезно. Аз също не знам всичко, учи се с времето, годините. Не съм инженер, но поназнайвам някои неща. С времето още повече. Нормално.

Ха-ха, да не си карала курсовете на Golf 5? При мен беше същото - задната надолу лоста, след което ляво и нагоре, все едно първа. Супер малоумно. Задната трябва да си пълно дясно и надолу, а моята пълно надясно и лееко връщаш вляво, след което надолу, много интересно. Но всичко си е до свикване.

Относно едната ръка - с две ръце карам основно при по-високи скорости за всеки случай и по-голяма сигурност. Градско и през по-голямата част от времето лявата си ми държи на около 8-9 часа и малко по-долу съм го хванал волана. Така имаш най-добра маневреност, ако се наложи голямо завиване. Не го държа горе. А дясната ръка ми е облегната на облегалката за лакътя и просто леко си придържа волана, когато поддържам скорост. Ти с времето ще си изградиш своя си техника и спрямо колата и позицията ти.

Франсоаз
, в кой град си казваш? Wink
Права си, едно е да се кефиш умно и безопасно на колата си, друго е, като "не виждАл". Манталитет.
А иначе, умирам си от кеф с Алфата, не мога да й се нарадвам. car003
Виж целия пост
# 898
Непокорна, много правилно си се ориентирала, че първо трябва да свикнеш с конкретното возило.
И скорости, и педали, и всичко им е различно. Според мен, продължавай някъде на празен терен, точно да си свикнеш с педалите, скоростите и завоите.
Повечето хора не стават за "учители", защото очакват нещата да се случват според техните очаквания и изобщо не отчитат, че един начинаещ няма как да има техните умения и няма как де се получи от раз доброто каране.

Още си спомням, преди години шефа ми казва вземи моята кола и отиди да свършиш еди какво си, "а, дръпната е ръчната".....влизам аз в колата и почвам да се оглеждам за ръчната - ми няма бе, няма ръчна, не я виждам.....срам, не срам звъня му.....ми ръчната била един педал долу в ляво.... стар мерцедес беше колата.
Виж целия пост
# 899
... И разлика в завиването ли има? Sad

...Ако личната завива с по-голям радиус, може да те изненада неприятно в някой остър завой на тясна уличка.
Еми, май точно така се получава. Добре, че го установих на паркинга на ХИТ-а, а не в реални условия в тясна уличка. Тренирали сме с инструктора шофирането из тесните еднопосочни улици из центъра. Почти никога не съм имала проблем със завоите. Затова вчера се изненадах с десния. На втора изобщо не ми се получава, на първа също трябва да внимавам много.
Фрагранс, на Голф 5-ца се учих. Нашата е Тойота Корола Версо. Миниван се води. В подаването на газта също има разлика. Тойотата много по-лесно ми гасне и почти не може да се кара на първа, иска си втора. А Голфът си карах на първа в мега теснотиите без проблем.
И още една разлика открих - на задна с учебната паркирах само като отпусна съединителя. На нашата и малко газ трябва да подам. Иначе щяла да изгасне, така каза ММ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия