Забележителности на България- маршрут

Имам нужда от съвети относно планирана обиколка на България. През август смятаме с дъщерите ми и наши приятели– германец и австриец да посетим най-забележителните места в нашата родина. Организацията се пада на мен. Смятам да наемем кола за целта. Ще тръгнем и завършим в София. Ще имаме на разположение около 2 седмици и още една седмица ще останем някъде на море. Задължително ще отидем до:
Рилския манастир
Стария Пловдив
Родопите- трябва да избера между Пампорово или някой язовир- Доспат, Батак, Въча...
Старите градове на Созопол и Несебър
Варна- в някой от курортите на север най-вероятно ще останем седмица
Велико Търново и Арбанаси
Шипка
Боженци и/или Трявна
Деветашката пещера- специално желание на немеца
Не знам какво още интересно можем да видим в сравнително ограниченото време. И въобще как да съставя маршрута. Планирано е отдавна и чужденците чакат с нетърпение, искам да видят най-доброто от страната ни. Съответно да опитат и най–вкусното от българската кухня. Приемам съвети и за ресторанти и хотели. Не са претенциозни, не търсим 5-звездни хотели, но да са прилични. И търсим ресторанти с вегетарианска и веганска кухня.
Приемам всякакви предложения, за първи път организирам пътуване.
Само да кажа, че Созопол и Несебър си приличат много (логично е), така че да се посещават и двата наведнъж не е много интересно. Ако държите на двете, минете първо Созопол, че е по е по-скромно копие на Несебър. В северна България,  ако не е само лежане на плажа, има доста какво да се види. Ако сте само за морето - може би Мидената ферма е добра идея за едно посещение.
Правих точно такава обиколка с приятели немци през ное 2017, имахме една седмица някъде, не сме предвиждали седмица на курорт на морето.

Оставихме ги за ден в София, за да се видим и ние с роднини и да си свършим наши си неща. В Сф е ок за немци, оправят се. Има и тези безплатните турове, които тръгват в 12 май беше от Александър Невски и се разхождат 3 часа по най-интересните места на града, а накрая всеки оставя на екскурзоводите колкото и каквото прецени. Немците ни казаха, че правели и смешки, правели го интерактивно и много го похвалиха тура. Там не съм присъствала лично.

По-нататък вече бяхме навсякъде заедно. На 2я ден започнахме с Рилския манастир и като го разгледахме, продължихме за нощувка към Мелник. По пътя спряхме в Сандански за следобедно кафе / обяд (кой каквото му се ядеше) и се разходихме малко в парка. Облагородено е и е хубаво. Оттам продължихме към Мелник, от Сандански е към 1/2 час с колата. Там имаше разходка до Музея на Виното и типична вечер в български стил и мелнишко вино. Ние не сме седяли по много часове на забележителностите, но ти си прецени на твоите какво ще им е интересно и как да разпределиш времето.

На ден 3 потеглихме от Мелник към Пловдив (през София) - това ни беше най-дългият преход с кола на 1 път. Там разгледахме града и вечерта пак бяхме в типична кръчма. Малко малко време ни остана за Пловдив, предвиди си примерно 2-3 часа за главната улица и паркчето в началото и още към 2 за стария град. Като сложиш и малко време за кафе или почивка за децата (нз колко са големи твоите), си става един ден.

На ден 4 продължихме към Бургас. Пътьом спряхме в Несебър, защото Созопол извън сезона нямаше да им хареса. Там по морето може също да се направи нощувка, но ние продължихме към Варна и нощувахме там 2 вечери.

Ден 5 ни беше Варна. Градът е също обновен, няма вече плочки-сюрприз, има готини малки магазинчета по централната улица, а по брега на морето имаше цяла огромна ивица със заведения по крайбрежната улица (за жалост в този сезон бяха затворени, но съм сигурна, че иначе такива барове германците не са виждали Wink ). Около Варна има много за правене - Аладжа Манастир, Мидената ферма са ти я казали, Калиакра е обновено, Евксиноград, Балчик е хубав дворецът през пролет/лято... Там е и един от най-големите картинги на Балканите май че беше - във Виница. Нахвърлям ти идеи за седмицата, в която ще сте по-стационарни в някой северен курорт. Wink

Нашето пътуване продължи към Търново, държах на него и не съжалих, че отидохме. Там е готино да се види светлинното шоу ("Звук и Светлина"), на което аз имразказвах с по 1 изречение кой период от нашата история разказват светлините, също старата част на града с дюкянчетата от едно време. Може да се пие там и турско кафе с турски сладкиши, моите немци супер много ги впечатли точно това, опитаха повече от половината десерти в дюкянчето Grinning. Наблизо е и Арбанаси, и Боженци, за съжаление смяна на полета в последния момент от компанията не ни позволи да разгледаме и тях, така че впечатленията ми оттам не са пресни, а когато съм ходила доста отдавна, затова и не споделям нищо конкретно.

Оттам според времето може да починете един ден в Троян или Плевен, ние карахме директно обратно към София.

Видяхме страшно много неща, може би най-много им хареса Варна и Търново, както и Мелник. От Пловдив сякаш не бяха така очаровани.

Приятелка ми каза, че и центърът на Русе е обновен, ходила е наскоро, било готино за разходка също, но не ви е много на път.

Горе-долу се надявам да те насочих за дестинациите, за хотели и ресторанти няма да пиша в този пост, че така или иначе стана доста дълго. Simple Smile
Значи може и да пропуснем Созопол.

Хриси, благодаря, че разказа. Много ми е от полза. И аз се чудех за Мелник и Сандански, но прецених, че много се отклоняваме. Все пак сигурно ще ги включим, ние ще имаме малко повече време.
Големи са децата ми, германеца е приятел на голямата ми дъщеря. Той отначало мислеше, че в България е страшна дивотия и не искаше да идва. Малко по малко научи повече за станата ни и сега е много ентусиазиран.
Австриеца е мой приятел, той беше през януари в София и много му хареса и иска пак.
Искам да останат очаровани от екскурзията, пък и моите щерки да опознаят повече родината си (живеем в чужбина).
Рилския манастир
Стария Пловдив
Старите градове на Созопол и Несебър
Варна- в някой от курортите на север най-вероятно ще останем седмица
Велико Търново и Арбанаси
Шипка
Боженци и/или Трявна
Деветашката пещера- специално желание на немеца
Приемам всякакви предложения, за първи път организирам пътуване.

2 седмици са крайно малко.Като цяло гледам и коментарите,обикаляне по големите градове и това е.Те германци и австриици няма какво да ги впечатли това,напротив ! Отделно в големите градове се губи мноооооого време в пътуване,трафици и накрая едно голямо нищо.София категорично да се пропуска,не мисля че има какво да се види.Бургас е по-красив от Варна.Пловдив задължително Римския стадион,Античния театър и Стария град ,хем са близко и в центъра..Може да се планира пристигане в Пловдив следобяд,обикаляне и нощувка и оттам Родопите.Поне 2 дена.От отва което сте писали, Велико търново също задължително ,Арбанаси ,Стария град.Боженци става ,но се минава по един много тесен път и то дълго време, и не съм сигурен дали е Ок.Трявна е много красива.Като цяло зависи какво искат да видят чужденците,природа или някакви исторически обекти.Вижте обектите от "100-те национални обекта" и си харесайте някой.Като цяло аз съм обикалял доста и 3-4 дневни турове им е  трудна организацията,пък за две седмици нон- стоп не ми се мисли.ГПС задължително и така.Имате впредвид че в планата 50км не са като 50км в равнина,много по-бавно се минават.

Много хубав район е Гоце Делчев,Ковачевица ако може да се качите.Страхотни места ! Също Триград в Родопите
има ли тема за резервата Сребърна. Иска ми се да прочета кога се посещава, как протича и какво представлява в същност . Имам хоби наблюдател на птици в къщи. Затова питам.
В северозападна България също има много красиви места. Бих ви препоръчала този сайт  - opoznai.bg, където има опция да си изберете район и да ви покаже всичко в него, а вие да си изберете това, което би ви вило интересно. От доста време има добавена опция "пътешествия", където разни хора са дали своите идеи за няколко дневни екзкурзийки, като подробно са си ги описали по дни и поред на обектите.
      Приятни мигове ви желая из нашата прекрасна страна.