Отношения наемател-наемодател

  • 21 038
  • 260
# 210
Да автора: Чистила съм мухлясало уплътнение на перялня със Саво. Имах притеснение дали няма да разяде гумата, но не се случи. Ако решиш, пробвай първо на едно място и после изцяло. При мен светна като нова. После пускаш един празен цикъл с белина и гореща вода и пералнята ще се изчисти.
Виж целия пост
# 211
Да автора: Чистила съм мухлясало уплътнение на перялня със Саво. Имах притеснение дали няма да разяде гумата, но не се случи. Ако решиш, пробвай първо на едно място и после изцяло. При мен светна като нова. После пускаш един празен цикъл с белина и гореща вода и пералнята ще се изчисти.


Като се нанесох пералнята беше Миеле, старичка, но си работеше наред. Само след няколко дена наемодателя я смени с Аристон, пак стара. Четири дена се мъча да я изчистя с какво ли не (сода, белина, едни специални за чистене на пералня), обаче не става. Мирише, мухълът по уплътнителната гума не може да се махне, а вътре в барабана има едни черни боклучета, дето нямат изчистване.
 
 

Интересно, ако по време на огледа беше миришещата и мухлясала пералня, дали авторката изобщо щеше да наеме? Измама е да правиш огледи с едни уреди, а след това да смениш с нещо с много по-лошо качество.
Виж целия пост
# 212
Като не ѝ харесва, си търси нещо по-изгодно и хубаво. Със заплахи няма да се случат нещата.

Написах как съм се справила с такъв проблем, за да си прецени дали да чисти пералнята или да пере на ръка, докато реши какво да прави.
Виж целия пост
# 213
 Е тя, нали точно това писа - белина, сода, и не помогнало.   Просто не си обърнала внимание на поста й.
Виж целия пост
# 214
Уплътненията се чистят със Саво, не с белина. После се пуска белина на програма.
Ама, ако иска да пробва, все ми е тая....
Виж целия пост
# 215
Савото е 100% най-обикновена белина.
Виж целия пост
# 216
Драмата беше създадена за това, че седмица-две няма да има пералня, защото хазяинът е на море. Обясних, че няма да се скърши, ако 2 седмици си пере дрехите на ръка или си ги дава на химическо, ако така предпочита. 2 седмици, не 2 години, пояснявам. Няма и да си захаби дрехите за тези 2 седмици, а на 30 и кусур градуса, колкото и да са мокри, ще изсъхнат за половин ден.

Като се върне хазяинът от почивка, да говори с него и да й осигури нормално работеща, използваема пералня. Ако тази е толкова мухлясала, че не може да се почисти, хазяинът да осигури друга в добро състояние. Да постави въпроса твърдо. Ако хазяинът извърта, явно не е читав, и момичето да си търси друга квартира.

Саво, Доместос, разни други - все са си белина, само с допълнение с нещо, което прави течността гелообразна примерно. Много мухлясала пералня пробвах да я чистя и с обезмаслител, и с Доместос, и с кърпички , пусках пълен цикъл с препарат и белина - имаше само частичен ефект. Зад и около барабана няма как да се почисти. Пералнята е за боклука на практика, пардон - за рециклираща фирма, това й е съдбата.

Не знам за другите хазяйки, ама аз нямам мой си човек - специалист по всичко. Ако се развали пералня, търся сервиз за перални, ако се развали климатикът - фирма за климатици. И за уредите в къщи, и за жилището под наем.

Зари,  панелка или непанелка, няма абсолютно никакво значение,  нито пък има връзка със състоянието му, не са ми го подарили този апартамент при всички случаи.
Виж целия пост
# 217
Драмата е комплексна, но изглежда по-удобно е наемателката да бъде изкарана преекспонираща глезла и да не се занимаваме с дреболии като самоволна замяна на работещ уред и счупването на новия.
Хазяинът може да осигури преглед от майстор с двуминутно обаждане и без да се занимава лично - може би трябваше да го кажа директно, за да е по-разбираемо. Убягва ми какво точно пречи наемател да звънне на наемодател и да се уреди максимално бързо посещение от специалист. Така или иначе досега колкото пъти ми се е налагало да ползвам услугите на някакъв майстор, съм чакала поне седмица, няма нужда този срок да се удвоява. Никой няма да се преумори с два телефонни разговора.
Виж целия пост
# 218
Тантела?!?
.....
Ако имам под ръка майстори, които да реагират за две минути искам да ги знам, аз не познавам такива,  наистина ще са ми от полза. За перални, хладилници, климатици, ВИК специалисти... Не живея под наем и слава богу, но ако трябва да имам под ръка майстор, който да реагира толкова бързо си предствавям колко трябва да бъде наемът... Може би колкото в хотел.
Виж целия пост
# 219
Наемодател съм. Ако нещо от уредите, с които жилището е било отдадено, се повреди, компенсирам наемателя. Ако е пералня, вероятно бих покрила разходите за това фирма да идва, да взима прането и да го връща изпрано, както и бих отбила 50 лв от наема за неудобството.

На мен когато ми се развали пералнята, ми носят оборотна в рамките на 24 часа.  И не, не са едни гащи само, сменям и си пера всичките дрехи. Никога не съм прала на ръка, но не си представям качествено изпиране на двама възрастни след един работен ден да отнема по-малко от 1 час. За една седмица значи 7 часа, почти един работен ден. Как пък няма да седна да пера на ръка, времето ми е ценно.

Пералнята в отдаденото жилище е гаранционна и за щастие не се е чупила. Но имам друг реален казус. Миналото лято имаше майстори, които сменят улуците на блока плюс други някакви ремонти по фасадата. Два дни трябваше да минават през апартамента в работно време, наемателката да е там, за да осигури достъп, да изчисти след тях, защото макар и с калцуни, имаше и прахоляк. Смъкнах 50 лв от наема за компенсация за неудобството. Има значение и че съм много доволна от наемателката и искам да стои още 5 години в жилището (което ни е първоначалната устна уговорка, иначе договорът е едногодишен с опция за удължаване с анекс).
Виж целия пост
# 220
Всъщност казусът е съвсем друг - жената се притеснява от това, че хазяинът е сменил работеща с работеща, но на практика неизползваема пералня, а не са правили опис-приемо-предавателен протокол при подписването на договора,  съответно как ще реагира хазяинът, ако повдигне въпроса. И се чуди дали да не си купи сама пералня.
Останалите интерпретации се навързаха без връзка с основния пост, което е често срещано в някои теми.

Пак повтарям - според мен, като наемодател, хазяинът трябва да осигури използваема пералня. Ако няма възможност да върне предишната, да купи нова. Ако не иска да се занимава, може наемателката да му предложи тя да купи и да си приспадне или приспада за 2-3-4 месеца от наема. Да купува пералня и след това да си я носи по квартири не е вариант, според мен. Пералнята е тежка, изисква демонтаж и след това монтаж, който тя не може сама да направи. Да не говорим, че следващата квартира вероятно ще си има пералня.
Така че в случая не става дума да се извика майстор, тя пералнята работи, но вони на мухъл.
Също така смятам, че ако трябва да се извика майстор, не е нужно това да го прави хазяинът, трябва само неговото съгласие за викане на майстор. Иначе се получава като детската игра "развален телефон" - хазяинът звъни на сервиз, те му казват дата, евентуално час, той звъни на наемателя и пита дали този ден и час са удобни, след това пак звъни на сервиза, а накрая пак на наемателя за потвърждение. И защо са всичките тези излишни движения? Хазяинът, ако не може сам той или негов познат да дойдат да видят проблема, просто казва - ОК, звъни на сервиз и след това ще приспаднем парите от наема. Естествено, трябва да има фактура/фискален бон, някакъв документ за цената на ремонта.

И да, прането на ръка отнема много време, ужасно много време. Така че напълно разбирам момичето, че няма време или, дори да има, няма желание да си го губи с пране на ръка за постоянно. А и плаща наем, за да пере с пералня, не на ръка.

И накрая, забелязвам някаква необяснима за мен асиметрия в отношенията наемодател-наемател. На читавите хазяи често се падат наематели - боклуци. А пък свестни наематели се натрисат на хазяи - търчи-лъжи. Не е честно и в двата случая.





Виж целия пост
# 221
Да му каже, че дрехите след изпиране миришат на мухъл и самата пералня мирише на мухъл и да изчака да види как ще реагира хазяинът, ако се прави на интересен, значи е искал да мине метър и тогава да хваща бикът за рогата - да говори направо.
Ако не разбира, да му каже, че ще бъде жалко за една пералня да трябва да търси нова квартира.
Виж целия пост
# 222
Е, хубаво, де, ама като го накисне в НАП, каква полза?
Ще трябва да се изнесе светкавично и ще загуби депозита, който вероятно е дала.
Нали са подписали договор?
Не мисля, че има клауза за "светкавично" освобождаване ,.
поради "накисване" пред НАП. Simple Smile
Да "загуби" депозит? Защо? Какво е нарушил наемателя, по договор?
Напротив, би трябвало да иска неустойка,
поради едностранно променени условия в негова вреда.
ПП Лятото имам повече пране. Жеги, пот и т.н.
Чаршафи лятото сменям на два дни, а зимата на пет.
Виж целия пост
# 223
При подписването на договор се описва и т.н. бяла техника. Дори и да не е визирана конкретна марка, тя трябва да е без пропуски . Естествено има варианти за договаряне и закупуване на нова от наемателя.
Виж целия пост
# 224
Е, хубаво, де, ама като го накисне в НАП, каква полза?
Ще трябва да се изнесе светкавично и ще загуби депозита, който вероятно е дала.
Нали са подписали договор?
Не мисля, че има клауза за "светкавично" освобождаване ,.
поради "накисване" пред НАП. Simple Smile
Да "загуби" депозит? Защо? Какво е нарушил наемателя, по договор?
Напротив, би трябвало да иска неустойка,
поради едностранно променени условия в негова вреда.

И как точно си представяш, че наемателят ще остане в жилището, ако накисне наемодателя през НАП?
Като са сключили договор, той не е вечен. Вероятно има клауза за едномесечно предизвестие. А депозит се губи най-лесно - намира се за какво да се заяде. Може да каже, че ламинатът е надраскан или латекса изцапан. Ходи доказвай.....

Тези мерки на заяждане не са удачни за човекът, който е по-неизгодна позиция, като има и опасност и да остане на улицата или да попадне на много по-лош имот и условия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия