Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 30

  • 90 655
  • 876
# 225
При нас натурално, както го наричате, преодоляване на проблемите просто нямаше как да стане. То и много работа отне въобще да го подкараме да излезе от дупката детето. Имахме голям късмет с терапевтите. Работихме с тях (един комплект хора) повече от 4 години. Имахме късмет че в този период на (както го наричам) втората вълна на деца от спектъра имаше кадри  с опит и сравнително малко шарлатани. Част от терапиите ни бяха безплатни но голяма част и платени. Минахме и през неподходящи хора, но буквално за два месеца намерихме което ни трябва. Не се наложи да ги сменяме, защото не беше на принципа - едно си баба знае едно си баба бар. Първите две години сменяха подход с друг такъв само и само нещата да потръгнат. Опитвахме много неща, те самите не се зацикляха на едно нещо ако е  без резултат. Макар и да имахме голямо дете, т. Е. не бяхме прохожащи родители, нещата които ни показваха специалистите, различните експериментите, задачите, домашните, образователните игри- това сама не бих могла да измисля и след 100 години. Ако можех щях да съм ги измислила. Това са всъщност едни много смислено похарчени пари в името на детето. На месец варираха между 200-300 лв.

За СИД - моето дете като дете от спектъра си има СИД. Но и аз имам такъв по много направления което пък не ми е пречило кой знае колко. Просто аз винаги съм си знаела  че не искам да ми пипат косата, пръстите, ноктите, кожата, че ходя и лете чорапи, че има звуци от коите ме болят зъбите, че имам проблеми с вестибуларния апарат и да карам колело и дори да се возя в автобус ми е проблем. Затова при детето не го намирахме за нещо извънредно. Дразнимостта не се лекува, прагът може да се понижи. Това се опитвахме да правим заедно със специалистите паралелно на всичко друго. Но работата около това някак не подобри глобално конкретното състояние на детето.
Виж целия пост
# 226
Малко да изместя темата.
Наближава учебната година и реших да купя различни тетрадки, за да си ги разпознава по-лесно по учебни предмети.Вчера ги наредих и я попитах кои тетрадки си харесва.Оказа се, че не иска такива със снимки на хора, защото щели да ѝ се смеят в училище. Това е заучено от баба ѝ като повод.
В същото време ѝ купих етикети с Том и Джери, защото много обича котета, а нямаше други. На тях много им се зарадва. Laughing
Виж целия пост
# 227
Синът ми също предпочита неутрален дизайн на подвързита , нещо цветно но  графично, в никой случай момичешко. Последната година купувахме заедно тетрадки защото предната година  част от тетрадки (с котета или кученца и т. Н. )  отидоха за упражнителни по същата причина. Но понеже нямаше голямо разноообразие на лица на тетрадки за да му е по-лесно той реши да си слага един тип етикети на предмет. Да кажем математика с кораби, бел с междузвездни войни и пр. За още по- голямо удобство госпожата още от първи клас ги свикна всеки предмет да се носи и съхранява в прозрачен цветен  джоб с копче - всеки предмет в различен цвят. Това се оказа огромно удобство.
Виж целия пост
# 228
Ние нямаме още тетрадки та не мога да се включа по темата, но съм на мнение, че е добре детето да си ги избира. Аз едно време също исках аз да си ги избирам.

Засега купувам само ранички…..миналата година бяхме с Макуин, тази взех на Патрула, все с герои, които знам, че са му приятни. Миньоните са му най-любими, но с оглед на цапащото се жълто ги избягвам за раница за момента.

Ние вчера изкарахме супер, малкия се забавлява искрено и се качи на всичко възможно за ръста и годините му. Осторожно чака на 2 от съоръженията 40 минути ред....нещо на което не знаех, че е способен. Иначе имаше за дисейбъл отделен вход, за деца и възрастни, които не могат да чакат, но не съм ходила да се пробвам да мина оттам, първо, че нямам документ ( не че сигурно се иска ), но за мен е добре да знае да чака и беше успешно. Една единствена истерия имахме, за няколко минути....., защото не искаше да излиза от аквариума. През целия ден адски послушен, в ресторанта, на атракциите, в зоо къта. Та така събрахме още хубави спомени.....
Виж целия пост
# 229
За пръв път тръгва на градина. Мисля да го взимам на обяд. На този етап не го виждам готов за цял ден. Ще ми се да тренира някакъв спорт, малко да изхаби енергията. Какъв мислите е най-подходящ за нашите деца?
Хах, и аз използвах цветово кодиране на работа. Не ми е хрумнало, че не е типично.
Виж целия пост
# 230
Според това, което съм чувала от родители индивидуален спорт е подходящ. Добре се справят с плуване, почти няма дете в спектъра да не обожава водата. Моето от това лято се гмурка, сякаш пъпа му е хвърлен във водата. Бокс също ми се струва удачен за да се регулира дисциплината въпреки че едва ли е подходящ, ако детето има агресия, авто агресия и други подобни. Но от това което знам бокс за най-малките не е със спаринг партньор, а просто с крушата, което едва ли е опасно. Катерене....но то не бих го нарекла точно спорт, но пак е приятно изживяване за децата в спектъра.
Виж целия пост
# 231
Водата я обича, докато не попадне върху главата му. Няма шанс да носи плувка или да се намокри на този етап. Ще проуча за бокс за малки деца. Ако го пусна на катерене ще се претрепе Animal See No Evil някаква йога за деца може би.
Виж целия пост
# 232
Моята мома искам да я запиша на гимнастика, защото по цял ден стои на челна стойка, прави кълбета или се набира на етажерката. Та дано си начеше СИД-а, само треньор дето не се плаши да намеря Simple Smile
Виж целия пост
# 233
Има ли деца с Аспергер? Кога се разбира, че дете от спектъра е с Аспергер?

Моят младеж ходи на плуване с треньор, обожава да го водя, разбират се с треньора и напредва бързо. Определено това е неговото занимание Simple Smile
Виж целия пост
# 234
За Аспергер доколкото знам няма забавяне в развитието .
Виж целия пост
# 235
Няма забавяне или не е значително, като цяло обаче социалната реч на 100% си е забавена и там маниите, ритуалите, тесните интереси са много по-сериозен проблем отколкото при други деца от спектъра.  Примерно когато детето е нервно може да ти отговори с цитат от филм, който харесва.....или да седне и да почне декларативно да казва нещо наизустено, имат грандиозна памет. Имат висок коефициент на интелигентност, но бедна социална насоченост. Мисля, че като детето малко поотрасне може да се каже по-добре.....това е периферен аутизъм, подобно на SCD, по-невидим е за простото око. Прочети книгата на Джоди Пико - Домашни правила и ще го разбереш това състояние много нагледно. Аз я четох като малкия точно беше почнал да проявява някои от нещата и общо взето тя ме ориентира доста бързо.

Изпратих го днес моя на рисепшън, върнаха ни раницата, не искали раници. Та да се надяваме да не реши да се мокри в тоалетната на някоя мивка.....защото не се преобличат там щом връщат раници. Предупредих, че е със SCD, доколкото можах, защото никой не те пита нищо.....оставяш на вратата и толкоз.То даже беше редно да са наясно...има рекордс, бил е там цяла година в градината и тн. Него го мързеше сутринта, но с кеф влезе на новото място, то реално е през една оградка от старото му. Та си кара човека с нормалния поток и не ползва все още никакви привилегии и ресурси, което малко ме ядосва….., но ще видим какво ще стане, може пък да ни изненада човека като е хвърлен така на дълбокото.
Виж целия пост
# 236
А какво е SCD ?
Защото за сина ми се чудя къде точно е .Наскоро невролог ни каза ,че сме в спектъра.Някакъв високо функционален бил , не е обследван конкретно.На сина ми водата му е мания, ако може да се определи като такава.Види ли чешма е залепен ,може с часове да не мръдне от там.Като имам работа и не мога да го гледам изключвам централно крана, защото спокойно можем да се наводним , ако е необезпокояван Blush
Виж целия пост
# 237
Ами ето...общо взето като ги няма ехолалията, повтарящите се движения, това всичко да става по един начин и други подобни...., а проблема е основно с езика и неговото социално ползване е социално комуникативно разстройство.

What is Social Pragmatic Communication Disorder?
Social (Pragmatic) Communication Disorder (SCD) encompasses problems related to your child’s communication. She may pronounce words properly and speak in full sentences but struggle to hold a two-way conversation, frequently misunderstand what others are communicating or not recognize pragmatics, the use of language in its proper context.

КРИТЕРИЯ:

Social purposes, including greeting others and sharing information in a way that’s appropriate for the situation
Matching the listener’s needs, such as using an indoor versus outdoor voice, implementing every day rather than formal language and talking in different ways and with different language when addressing kids and adults
Following conversation and storytelling rules, including taking turns during a conversation, rephrasing information when the listener misunderstands him and recognizing and using verbal and nonverbal signals to regulate what’s happening during interactions
Understanding information that’s not explicitly stated or is nonliteral, ambiguous or open to interpretation, such as making inferences and recognizing idioms, metaphors, humor, and words or phrases with multiple meanings depending on the context




Виж целия пост
# 238
Благодаря, на сина ми май е точно такова нещо или подобно .Те толкова си приличат , че ги бъркам.Логопедката смята ,че е дефицит на внимание и от там всичко произлиза
Виж целия пост
# 239
Дефицит на внимание като цяло ли има или избирателно?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия