Образцова математическа гимназия (ОМГ) „Акад. Кирил Попов“, Пловдив - гимназиален курс

  • 13 830
  • 60
# 30
Детето ми учеше в ОМГ - Пловдив 3 години /5 - 7 клас/ и мога да кажа само хубави неща за това училище в прогимназиален етап. Но вероятно е въпрос на възможности на детето, отношение към учебния процес, спойка със съученици, качество на учители и още нещо необяснимо, което ни дава усещане да харесаме или не харесаме нещо, което е индивидуално за всеки.
Виж целия пост
# 31
Моля ви да споделите впечатленията си от гимназиалния курс в Пловдивската математическа гимназия - дисциплина, ниво на учениците, ниво на учителите, цялостна среда, особености от всякакъв род и всичко друго, което касае процеса на обучение.
Като родител на ученик в това училище,мога да кажа че за три години съм се убедил, че дацата се претоварват с купища домашни и извънкласни дейности.Учителите се правят на ,, взискателни" и не се съобразяват със необходимото свободно време на децата и ги засипват с домашни и контролни работи.Нивото на стрес в това училище е високо.Препоръчвам Ви да не си го докарвате на главата.Това училище е вредно за здравето на децата Ви!!!

Звучи ми твърде предубедено. Разбирам, че има недоволен, а вероятно и недоволни. Но все пак познавам възпитаници на училището от по-ранни години и не вярвам сега нещата, въпреки цялостната деградация, да са кардинално променени. Ще ми се да мисля, че има „последни бастиони“ и това училище е един от тях.
Виж целия пост
# 32
Виждам,че темата е стара, но не намерих нова за училищата в Пловдив -гимназиален етап и по-конкретно за математическата гимназия
Някой ако има поглед върху паралелката с програмиране и тази с английски. Малко ме притеснява , че в програмирането са по над 20 момчета, как е дисциплината, учат ли много нови неща, различни от школите Телерик и т.н.
Виж целия пост
# 33
The Invisible програмирането и паралелката с английски имат малко общо. Първата е професионална паралелка, втората си е профилирана. Учебните планове са много различни, броят на часовете по отделните предмети са различни. Преди успяваха да изравнят броя на часовете по математика, сега не знам как е.
 
Моята дъщеря завърши системно програмиране. Бяха може би единственият клас с 11 момичета в историята на тази паралелка в МГ. Дали учат нещо, различно от телериг, не мога да кажа, защото не знам какво се учи в Телериг, а и не знам в момента с новите учебни планове как стоят нещата и в МГ. Със сигурност в МГ учат и излишни неща, но пък са ѝ от полза в ТУ в момента.
Виж целия пост
# 34
Благодаря dundi
знам ,че са различни, но синът ми се колебае между двете ( ако балът му е нисък, е ясно, но да сме подготвени ако стане чудо Laughing )
той иска да остане с английски и да продължи да се занимава с програмиране, извън училище
аз настоявам за тази паралелка, сигурно си струва, щом е толкова желана
Виж целия пост
# 35
за мен си заслужава, въпреки че дъщеря ми не продължава в с програмиране, насочи се в друга посока.
Но средата, в която попадна, беше много стимулираща. Тя е от енергоспестяващите и амбициозните ѝ съученици ѝ повлияха добре.
Почти всички от класа ѝ са в СУ и ТУ-София с програмиране.
Имаше и друг вариант за занимание с програмиране за деца от профилираните паралелки. Но не знам дали програмата на МОН все още продължава. Двегодишно обучение в част от почивните дни - събота, неделя и ваканциите, което завърши с държавен изпит и сертификат за професионална квалификация.
Виж целия пост
# 36
А имате ли информация за другата професионална паралелка с графичен дизайн? Заслужава ли си високия бал? Там пък май са повече девойките.
Виж целия пост
# 37
А имате ли информация за другата професионална паралелка с графичен дизайн? Заслужава ли си високия бал? Там пък май са повече девойките.

Не е дизайн. Компютърна графика е. Аз много съжлявам,че дъщеря ми не я приеха там. Но тогава се кандидатстваше с изпит по рисуване и оценката не ѝ стигна. Там се иска детето да може да рисува.
Виждала съм много интересни неща, направени от учениците. Имаше профили във фейсбук на някои от випуските и качваха работи там.
Прекрасна паралелка за момиче, излизат с добра подготовка по МАТ и с професия. Както и с добро ниво на английски. Поне за повечето деца. От випуска на дъщеря ми знам за три момичета, които са в UK в специалности, свързани с графика, едната е в гейм дизайн.
Може и да има някой недоволен, както е навсякъде, но като цяло за мен това е много добър вариант за рисуващо дете. Говоря за випуска, завършил миналата година. Пак казвам, че не знам с новата програма как стоят нещата, нито как се справят децата, които са имали високи оценки на НВО, позволяващи им прием в тази паралелка, но не умеят да рисуват.
Виж целия пост
# 38
Много добра подготовка, както професионална, така и по останалите предмети. И много добро ниво на английския.
Скрит текст:
Дъщеря ми завърши тази паралелка преди две години. В момента продължава образованието си в същата посока. Но тя винаги се е интересувала от рисуване, ходеше на школа доста години просто за да рисува, без връзка с по-късното кандидатстване там. Ако не беше влезнала, другият вариант за нея беше Художествената
Определено е за рисуващо дете, за такова с висок бал, но без интереси в рисуването е мъка и доста трудно справяне по специалните предмети. Не разбирам защо махнаха изпита по рисуване?!
Виж целия пост
# 39
Изпита по рисуване се премахна, защото влизаха много слаби математици и после им беше изключително трудно. Преди се влизаше с удвоената оценка по рисуване+един път математика+един път български език. В другите паралелки се утроява математиката и разликата става много голяма в нивото на децата. Личното ми мнение е, че би било по–добре рисуването да беше останало, но с по-малка тежест.
Виж целия пост
# 40
В Художествената гимназия има специалности Рекламна графика и Пространствен дизайн. Там се влиза само с рисуване. Може ли да се сравняват по някои критерии с паралелката в МГ?
Виж целия пост
# 41
За професионалните паралелки съветът ми е да се погледне учебната програма за 11 и 12 клас. Тези, които са завършили и настоящите 12 клас вървят по различен начин от идващите след тях. Паралелките се превръщат в наистина професионални  и затова тежестта на общообразователните предмети намалява, за сметка на специализираните /досега бяха по-скоро хибридни и даваха възможност за повече избор в горните курсове/.
По отношение на половете - да, преобладават момичетата. Няма квоти и повечето момчета с висок бал отиват програмисти в другите паралелки. Там пък са основно момчета Wink

P.S. Да, хубаво е децата да могат да рисуват, но не е задължително. Тяхната насоченост ще е създаването на компютърна графика чрез софтеуъри и техните възможности. Това не е точно графичен дизайн, където художествените заложби биха имали по-голяма тежест...
Виж целия пост
# 42
Silver Blade, и досега в професионалните парлелки приключваха в 10 клас с общообразователните предмети и в 11 и 12 клас се наблягаше на професионалната подготовка. Оставаха малко часове по история в 11 клас и философския цикъл в 11 и 12. Предполагам там са основните промени в момента и вероятно някои от специалните предмети от 9 и 10 клас са ги преместили в 11 и 12,
В графиката имаше и доста рисуване на ръка до миналата година, сега не знам как е.

Скрит текст:
тя и моята дъщеря учи инженерен дизайн в ТУ, но им късат задниците от рисуване на ръка първата година.
Виж целия пост
# 43
Основна разлика ако не се лъжа от догодина ще е, че няма да могат да избират матури след 12 клас, а ще държат само професионалния изпит /и задължителната по литература, де/. До сега мисля, че можеха /ти ще потвърдиш, дали беше така за вашия набор/ и е плюс за децата, които отиват после с друга насоченост и ползват матурите за прием/преимущество за универиситет.
Но вашето е друго Wink
Виж целия пост
# 44
ДЗИ по БЕЛ е задължителен, това е ясно. Нашите имаха избор вместо второ ДЗИ да изберат държавния изпит по професията. Имаха и избор при явяване на второ ДЗИ да изберат дали държавният изпит да се впише в дипломата или не. Както и дали изобщо да се явят на този изпит.
Ние избрахме второ ДЗИ без да се вписва държавния изпит в дипломата.
Има си диплома за средно образование с две матури и сертификат за професионална квалификация, който получават, ако издържат държавния изпит /теория и практика/. Ако не се явиш на държавния изпит, не получаваш сертификата. Можеш да се явиш на есен или след година, но си имаш вече диплома за средно. Догодина картинката ще е друга. Второто ДЗИ ще е по желание.
В СП са като студенти. По специалните предмети имат определен брой изпити, през които трябва да минат и трупат точки. Има минимум за 3.00, ако не се лъжа трябва да си натрупал 50% от точките. Няма срочни оценки, а само годишни. Сигурно и по новата програма ги юркат по същия начин.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия